26-11-2017, 18:04 | #151 |
Reputacja: 1 | I jak Miszczu? I jak? Zaczynamy się bawić dzisiaj zgodnie z planem, czy jeszcze trochę poczekamy?
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
26-11-2017, 18:28 | #152 |
Reputacja: 1 | Nie zdążę dzisiaj wszystkiego wrzucić, więc wrzucę Wam przynajmniej profesje. Za chwilkę się pojawią.
__________________ |
26-11-2017, 18:30 | #153 |
Reputacja: 1 | No to poczekamy spokojnie na resztę. Pośpiechu nie ma.
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
27-11-2017, 13:12 | #154 |
Reputacja: 1 | Wrzucone zalety (te które wybraliście, albo są zalecane dla waszych postaci), do wieczora pojawią się jeszcze wady i specjalne zdolności (wybór tychże taki jak dla zalet). Jakbyście chcieli dokładne opisy jeszcze innych wad i zalet, to dajcie znać.
__________________ |
27-11-2017, 20:46 | #155 |
Reputacja: 1 | Wady się nie pojawią dzisiaj, tylko jutro - tako rzecze Miszcz, któremu zdechł komputer i jutro weźmie sobie zastępczy. |
28-11-2017, 22:19 | #156 |
Reputacja: 1 | Yea-he! Mamy "Wady"! Poproszę o zerknięcie w KaPeczkę w wolnej chwili
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
28-11-2017, 22:24 | #157 |
Reputacja: 1 | Wady zostały dodane. Jako że zeżarło mi moje tłumaczenie, przygotowuję Wam ponownie listę języków i alfabetów.
__________________ |
30-11-2017, 15:30 | #158 |
Reputacja: 1 | Trochę Was zaniedbałem. Przejrzę dzisiaj co tam natworzyliście, poprawię jak będzie co i będzie można (mam nadzieję) zabrać się za ekwipunek. Dajcie mi znać, co byście chcieli mniej więcej mieć. Przygotuję dla Was paczuchy przedmiotów, w które warto się zaopatrzyć. Dostaniecie też bonus od Waszego pracodawcy na zakup ekwipunku. I rzecz będzie działa się na mroźnej północy, więc przemyślcie co chcecie. Startować będziemy w mieście, więc z pewnością będziecie na sesji mogli jeszcze dokupić brakujące przedmioty. EDYCJA: Bardzo źle, że Was zaniedbałem, bo się okazuje, że jedynie Dhrath coś poważniejszego zrobił, a reszta... Mogliście pytać, jak nie wiedzieliście co i jak. No nic. Podsumowanie po kolei: Dhrat: 1. Rasa, kultura, atrybuty ok. 2. Z myśliwego – powinieneś mieć broń drzewcową na 8, wpisałeś miecz. Oprócz tego ok. 3. Zaleta „status: leśnik Śródziemia”, to jak zakładam 1 poziom szlachcica? Pozycja leśnika nie jest na tyle wysoka, żeby wyszedł ci z tego jakikolwiek szlachetny status. Musiałbyś być przynajmniej nadleśniczym. 4. Odnośnie Twoich odporności na choroby – albo jest ogólna odporność na choroby, albo niewrażliwość na dane jednostki chorobowe. Jeżeli interesuje Cię niewrażliwość, to jest ok. 5. Zobowiązania – nie wobec leśników, lecz wobec Griffonsfordu. Co do zasad – co miałbyś dokładnie na myśli? Klasyfikowałbym je raczej albo jako coś fabularnego (bez PD i kar) albo na poziom 1, nie drugi. 6. Co do języków – widzę, że wybrałeś jeszcze 2 i specjalizację. Zakładam, ze jest to Twoje 15 PD, które odjąłeś. Jakkolwiek Fjarningish i Nujuka to 12 PD, to specjalizacja (zakładam, że w Garethi?) kosztuje tylko 1 PD. 7. Co do pisarstwa (baśnie), koszt będzie wynosił 4 PD. Zakładam, że to także dla języka Garethi? 8. Destylowanie wymaga alchemii 4 i gotowania 4 – jeżeli będziesz to chciał, musisz wykupić te umiejętności 9. Wiedza o terenie – wybierz maksymalnie 2. Gramy stosunkowo młodymi postaciami, więc nie spędził 1,5 roku na zadupiach. Maksymalnie rok. 10. W. Taj. – wiedza tajemna? Chodzi Ci o tajemnicę handlową? Jeżeli tak, to szczerze powiedziawszy nie wiem skąd masz eliksir płodności/niepłodności, i koszt w PD eliksiru woli. Daj znać, co chciałbyś umieć, a dam Ci koszt w PD (jeżeli nie ma tego w podręczniku – str.219). I pamiętaj, ze każda z tajemnic ma także wymagania w umiejkach. 11. Oprócz tego wszystko ok. Ekwipunek widzę też jakiś wybrałeś, ale jeszcze nie sprawdziłem. Ciężar wpisywałeś w kilogramach czy funtach? Bo gramy w SI, jakby co. I jak już poprawisz wszystko, wybierz sobie rozwinięcia umiejętności, bo nie może Ci zostać 160 PD. Morfik: 1. Rasa, kultura ok. Wybierz tylko (w opisie kultury Śródziemia masz wyszczególnione prowincje), z której prowincji postać pochodzi, żeby dodać akcent i wiedzę o regionie. 2. Co z atrybutami? Grasz człowiekiem, więc możesz mieć jeden atrybut o wartości 15. Suma atrybutów może wynosić maksymalnie 100. Koszt atrybutów o wartości 100 dla jednej 15 to 555 PD, a bez 15 to 540 PD. Chciałeś grać łotrzykiem, to najlepsze dla Ciebie będą zwinność, zręczność, intuicja. Charyzma i odwaga też mogą się przydać. Do dzieła. 3. Profesja – chciałeś łotrzyka. Chcesz zwykłego łotra, czy jakąś modyfikację? Bez względu na to, co wybierzesz, wybierz sobie języków za 6 PD dopisz w specjalnych zdolnościach specjalizację, uzupełnij techniki walki (RTW), umiejętności RU. 4. Widzenie w słabym świetle jest tylko dla postaci, u których rasa/kultura/profesja to zaleca. Ludzie nie mogą wybrać tej zalety. 5. Zobowiązania 2, to poważne zobowiązania – „Poziom 2: wasal wobec seniora, Błogosławiony wobec Kościoła, mag wobec gildii”. Musiałbyś wybrać, wobec kogo i dlaczego. Dodaj potem PD za wady i odejmij za zalety. Pamiętaj, że można maksymalnie zdobyć 80 PD i maksymalnie wydać 80 PD. 6. Przejrzyj listę specjalnych zdolności i napisz mi, które chciałbyś dokładniej poznać. Wypiszę dla Ciebie ich mechanikę. 7. Na razie tyle. Snigonas: 1. rasa, kultura, atrybuty – ok. Wybierz tylko skąd mniej więcej Twoja postać pochodzi (może to być kraina ludzi albo Salamandrowe Skały) 2. Uzupełnij profesję – odejmij za nią PD, dopisz umiejki, zdolności, zaklęcia. Wszystko jest podane w warsztatach. 3. Związany z artefaktem – zakładam, że będzie to Twój instrument duszy. Napisz mi, co to miałby być za instrument. Podlicz także koszt w PD zalet i wad, za wady dodaj, za zalety odejmij. Pamiętaj o maksymalnym limicie PD (80). 4. Jak Morfik – przejrzyj listę specjalnych zdolności i napisz, które by Cię ewentualnie interesowały. I jako że jesteś czaromiotem, napisz co chciałbyś potrafić czarować, to powiem Ci, jakie czary by ewentualnie pasowały. Ryo: 1. W sumie wszystko to, co powyżej u Snigonasa i Morfika. 2. Nie istnieje „mniejsza wrażliwość na alkohol”, ale możesz wykupić sobie zaletę uzdolnienie (mocna głowa) albo też specjalizację w umiejętności (mocna głowa: odporność na upojenie). 3. Specjalne zdolności – leczenie? Zakładam, ze chodzi o umiejętność. Jeżeli tak, to po prostu wykupując potem umiejętności, właduj trochę PD w leczenie ran, trucizn i chorób. A jak macie pytania, to pytajcie.
__________________ |
30-11-2017, 16:45 | #159 |
Reputacja: 1 | Już, już, śpieszę z wyjaśnieniami 2. Tak, miecz zamiast drzewcowej, taka wariacja 3. W sumie, to możemy to potraktować jako ekwiwalent szlachty, ale nie szlachcic. Bardziej takie służby porządkowe z którymi się człowiek liczy. Służba celna, straż leśna i inne w jednym. Możemy tak zrobić? 4. Miałem z tym zgryza, ale ogólna odporność jest za droga i nie interesuje mie odporność na choroby oparte na Spirit, więc wziąłem niewrażliwości. Podciągnie się pod domieszkę krwi o której wspominałeś? 5. Zatem Griffonsford! Hmm... może i fakt, trochę za wysokie. Dobra, będzie na I i czeka mnie kombinowania ciąg dalszy. 6. Wszystko się zgadza. Tylko, że "specjalizacja" jest osobnym językiem. Jak Language: Foxian, czy Language: Fan, stąd wyższy koszt. Taki żargon używany przez Leśników w celach dyskretnej komunikacji kiedy jest potrzeba. 7. Na pewno 4, a nie 2? Hmm... muszę do tego przysiąść, bo nie jest to zdolność koniecznie potrzebna na początku tej sesji... mogę wykupić w przyszłości jak coś? 8. Wykupione i tak, kcem. 9. Okey cocaine, wprowadzę korekty i w głównej kp i w roboczej. 10. Tak, chciałbym mieć te dwa. Optymalnie założyłem, że wymaganie to Alchemia 4 a koszt za sztukę to 2AP. Możemy tak zrobić? Ogólnie masz jakieś pomysły na dodatkowe Tajniki Handlu dla Alchemii? 11. Tak, w kilogramach, nie inaczej. To wersja szkicowa więc jeszcze się może zmienić, ale raczej mało. Ogólnie przydałoby się wiedzieć coś więcej o terytoriach sesyjnych by dobrać odpowiedni ekwipunek. Póki co to strzały na ślepo. Właśnie, czy za 200S będzie porządne ubranko zimowe? Uff... żem się rozpisał Edit: No, i (chyba) zrobione. Teraz jeszcze ekwipunek...
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 30-11-2017 o 17:10. |
30-11-2017, 17:10 | #160 |
Reputacja: 1 | 2. Myśliwy z mieczem? W ramach wyszkolenia drzewcowa, tak zostawmy. Jak będziesz chciał wykupić walkę mieczem, to wykupisz przecież za PD. 3. Wciąż - leśnik to za mały prestiż. To musi być prestiż porównywalny z magiem czy rycerzem. Więc musiałbyś w historię wpleść stanowisko nadleśniczego, nie leśniczego. 6. Nie ma ogólnokontynentalnej organizacji leśników czy myśliwych. Więc albo bez tego albo żargon. Nie modyfikujmy zasad w trakcie warsztatów. 7. Koszt pisarstwa waha się od 2 do 8 w zależności od rodzaju literatury. Baśnie są powszechne i mogą się przydać przy zarabianiu, więc przynajmniej 4 (ale język Garethi jest prosty, więc tylko 4). Jakbyś chciał pisać wyspecjalizowaną poezję Maraskanu, to byłoby 2. 10. (o, tam jest eliksir woli podany w tabelce. cóż...) Zatem - eliksir płodności (zwiększać będzie szansę na zapłodnienie), niepłodności (zmniejszać), działać to będzie w zależności od PJ. 6 PJ będzie nam dawało 100 % szans/prewencji. Koszt w PD - 3. Wymagania alchemii: 6. Działają na zwierzęta i humanoidów. 11. Dla ułatwienia przyjmuję, że 2 funty to 1 kilogram, jakby co. Sądzę, że nawet za 100 talarów uda się dość ciepło ubrać. Ale porządne będzie raczej w kierunku tych 200 talarków.
__________________ |