| Zamieściłem ostatni w wątku fabularnym wpis. Dziękuję wszystkim graczom i tym co dotrwali do końca i tym, którzy spędzili z nami mniej czasu. Sotto mimo całej mojej sympatii nie przeżył do końca. Inni nieźle się obłowili i kiedy będziemy wznawiać przygody Surellian w Oragarze chętnie powitam wszystkich, szczególnie, że tym razem zamierzam wziąć udział jako gracz, prowadząc barda Eszara, lub jak ktoś woli Eshara.
Była to pierwsza przeze mnie poprowadzona przygoda w formule PBF, choć prowadzę od bardzo dawna, a gram w PBF od co najmniej pięciu lat.
Nie pogardzę uwagami, równie pozytywnymi, co krytycznymi.
W wątku fabularnym zamieściłem szczegółowy spis zdobytych dóbr, dobrze by nie zaginął, bo to niezły arsenał.
8art daj znać na priv jak rozdysponujesz z Surelionem zdobyte dobra.
Poniżej zamieszczam jeszcze dogmat półboga Cytat:
Surelion Szary
Liczba wiernych: ??
Bóg bóg zakazanej wiedzy magicznej i alchemicznej, wynalazców i techniki. Krzewiciel postępu. Jest też zwany Ukrytym Bogiem. Malkontent negujący sztywne zasady i reguły działania magii. Dąży do tego by wszyscy śmiertelnicy mogli mieć do niej równy dostęp, tak samo jak do innych sekretów skrywanych przez niektórych bogów (np. zaawansowanej techniki).
PRESTIŻ: prastare bóstwo znane w czasach praorchijskich. Został uśpiony mniej więcej w okresie przejmowania władzy przez Katana, który za zgodą innych bogów zniszczył ostatnie miejsce jego kultu. Ostał się jednak jeden sarkofag pod Ostrogarem, przypadkiem czy celowo zostawiony przez Katana. Obecnie wraca na Orchię po przebudzeniu.
SYMBOL: klucz symbolizujący otwarcie bram do zakazanej
AWATAR: przybrał ciało elfa, który odczytał zakazane napisy na starożytnym sarkofagu boga.
CECHA SZCZEGÓLNA AWATARA: (do dopracowania)
CHARAKTERYSTYCZNE MOCE: (do rozwinięcia)
ULUBIONA OFIARA WYZNAWCÓW: przekazanie zakazanej magicznej wiedzy (np. czaru lub przedmiotu) albo propagowanie zakazanej techniki i wiedzy.
ULUBIONE RASY: wszelkie kreatywne i otwarte na nowe rasy, typu ludzie, gnomy.
ZNIENAWIDZONE RASY: głownie rasy podtrzymujące istniejący stan rzeczy, nie zezwalające na zmianę typu Uruk-Hai
ŚWIĄTYNIE: wszelkie sekretne miejsca, w szczególności te podziemne są świetnym miejscem na świątynię Ukrytego Boga. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo jak wyglądały jego miejsca kultu niegdyś.
KLERYCY: na dzisiaj brak
MODLITEWNA POZA: pozycja lotosu sprzyjająca kontemplacji wiedzy
TAJEMNY SYMBOL IDENTYFIKACJI: jako ukryte bóstwo miał ich wiele w przeciwieństwie do innych bogów. Przeważnie wiązało się z dotknięciem klucza posiadanego przez wiernego czy to w postaci naszyjnika czy innej.
PROFESJE: ulubione: każda kreatywna magicznie bądź technicznie profesja, zwłaszcza alchemik, wynalazca itp. Nie lubi skostniałych profesji podtrzymujących istniejący porządek np. rycerzy i innych strażników praw.
ZAKONY I PARAMILITARNE FORMACJE WYZNAWCÓW: kiedyś Legion Ukrytego, kilku tysięczna, wielorasowa organizacja działająca w sposób skryty o nieco anarchistyczny nastawieniu. Obecnie jedynie kilku wiernych w najgorszej dzielnicy Ostrogaru.
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BOGA:
Bóstwo przekazujące wszelką zakazaną wiedzę śmiertelnikom. Głównie dotyczy to magi oraz kwestii z nimi związanymi ale także wiedzę techniczną. Uważa, że bogowie nie powinni zatrzymywać sekretów i wiedzy wyłącznie dla siebie albowiem powodują w ten sposób zatrzymanie w miejscu rozwoju świata. Jest za przekazaniem wiedzy śmiertelnikom celem dalszego rozwoju. Uważa to za jedyny naturalny stan wiedzy. Istniejący stan rzeczywistości ma Orchii uważa, za niesprawiedliwy i powodujący zachwianie równowagi. Utrzymywanie w niewiedzy śmiertelników, nakładanie na nich boskich praw i obowiązków trzymających w ryzach, uważa za zniewalanie śmiertelnych.
Nie posiada jednolitych świąt ani obrządku. Praktykuje się za to specjalny rytuały inicjacyjny. Polega on zwykle na podaniu kandydatowi specjalnego płynu, oraz zakazanych inkantacji. Jest to śmiertelnie niebezpieczna substancja wzmocniona czarami, która wzmaga wrodzone zdolności magiczne istoty, która go zażyła. Nie wiadomo, co dzieje się z nią pod jej wpływem, gdyż wszyscy, którzy przeżyli inicjacje są zobowiązani pod karą śmierci do nie ujawniania tajemnicy obrzędu*. W dzisiejszych czasach nie nastąpiła jeszcze żadna inicjacja tego typu ze względu na brak substratów do jej sporządzenia.
Mottem kapłanów są słowa: bóstwo nie ma jeszcze kapłanów.
Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców:
Bóg powstał z letargu, na tym etapie nie posiada jeszcze mocy obdarowywania wiernych zdolnościami. Ale w starych annałach jest napisane że potrafił:
1. Obdarzyć wiernego możliwością rzucania czaru. Jednego z dowolnej profesji jednak wykorzystując PM tylko i wyłącznie z własnej żywotności.
CREDO JAWNE
1. Szukaj wszelkiej wiedzy by wykorzystać ją do szerzenia postępu i rozwoju.
2. Używaj zdobytej wiedzy i rozwijaj ją dalej ale rozsądnie.
3. Rozmyślaj i poddawaj w wątpliwość aż dojdziesz do prawdy.
4. Ewentualne słabości swego ciała staraj się przezwyciężać najlepiej jak tylko potrafisz.
5. Licz na siłę jaką niosą dobre uczucia które popychają cię do rozwoju. Unikaj złych które czynią odwrotnie.
6. Idąc przez swe życie, ciągle się rozwijaj.
7. Otwarty bądź na nowe rozwiązania i nie lękaj się nieznanego.
8. Nie ustawaj a w dążeniu, najważniejsza jest wytrwałość.
CREDO UKRYTE 1. Są prawdy ukryte i jest wiedza tajemna, po którą należy sięgać lecz z dużym rozmysłem. Postęp i rozwój są najważniejsze.
2. Używaj zdobytej mocy rozsądnie i pamiętaj, że ma ona sens, kiedy cię rozwija, a rozwijasz się zdobywając ją oraz modyfikując, a nie jedynie posiadając.
3. Rzeczywistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą. Ma zasłonić wiedzę i ukryć prawdy przed wzrokiem istot żyjących. Prawdziwa rzeczywistość to to, co nie znika, gdy przestajesz w to wierzyć odkrywając to co było dotąd umyślnie ukryte przed twoim wzrokiem. Reszta jest kłamstwem.
4. Elementarnymi przeszkodami by widzieć i wiedzieć więcej są cielesne ograniczenia ciała w jakie przyoblekli nas bogowie. Nie martw się jednak, im droga trudniejsza, im więcej słabości ciała musisz pokonać wbrew wszystkiemu, tym większa twa chwała gdy dojedziesz na sam szczyt.
5. Liczne są emocje które wpływają na osąd istot rozumnych. Większość z nich to pułapki, tylko rozum jest wiarygodny. Wśród odczuć są też te dobre jak bezradność i niezadowolenie, pierwsze warunki postępu i przyczyny zmian.
6. Istnieć, znaczy zmieniać się, zmieniać się to nieskończenie doskonalić siebie samego.
7. O ile chcesz być tam, gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś. Jeśli chcesz osiągnąć to, czego nigdy nie miałeś, musisz robić to, czego nigdy nie robiłeś. Nie ma innej drogi, więc nie możesz się jej bać.
8. Nic na świecie nie zastąpi wytrwałości. Nie zastąpi jej talent - nie ma nic powszechniejszego niż ludzie utalentowani, którzy nie odnoszą sukcesów. Nie uczyni niczego sam geniusz - leniwy geniusz to już prawie głupiec. Nie uczyni niczego też samo wykształcenie - świat jest pełen ludzi wykształconych, o których bogowie wymazali pamięć. Wytrwałość i determinacja są wszechmocne, niemal jak wiedza tajemna. | |