Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-08-2007, 12:44   #21
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Jakiś czas temu grałam grzecznie w pbem-a, w którym problem krótkich, trochę sztucznie brzmiących postów ("czekając na jego odpowiedź podrapał się po nosie") rozwiązaliśmy prowadząc rozmowy przez gg lub PW. W ten sposób jeden z graczy wklejał płynną rozmowę, z wszelkimi komentarzami, reakcjami itd. Oczywiście najlepiej się to sprawdza w rozmowie prowadzonej przez dwie osoby [gracz-gracz, gracz-npc].
Odrobinę wydłuża to produkcję postów, ale efekt wydaje mi się tego wart.
Jak myślicie?
Popieram Wpki..(bo tak to się u nas zwało) byle z umiarem.
Też grałem w Pbem gdzie takie wspólne posty występowały..Tyle że z czasem ta forma zaczęła przeważać i..obecnie rozgrywka chyba padła.

Bowiem gracze z ich pomocą zaczęli grać obok siebie, a nie razem..wadą tych postów jest to że, gdy przeważają, wiele wątków powstaje niezależnie od siebie, a przez to rozgrywka traci spójność.
W końcu żaden gracz nie wie co w pozostałych Wpkach piszą inni gracze i MG.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 03-08-2007, 12:54   #22
 
obce's Avatar
 
Reputacja: 1 obce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał abishai
wadą tych postów jest to że, gdy przeważają, wiele wątków powstaje niezależnie od siebie, a przez to rozgrywka traci spójność.
W końcu żaden gracz nie wie co w pozostałych Wpkach piszą inni gracze i MG
W pbf-ie nie sądzę, żeby to był problem - inni gracze i MG wiedzą co jest w pozostałych Wpkach, bo one są potem wklejane do sesji. Wyobraź sobie hipotetyczną sytuację, że nasze dwie postacie z jakiś powodów muszą przeprowadzić ważną rozmowe [czy dla nich, czy dla samej fabuły]. Osobiście bardziej podoba mi się perspektywa, że tą rozmowę "przeprowadzamy" za pomocą np. PW, wspólnie redagujemy, by była możliwie czytelna i ciekawa, a później - po zatwierdzeniu przez obie strony - jedno z nas wkleja ją jako długi post w sesję.
Absolutnie zgadzam się, że taka forma nie powinna przeważać - jestem natomiast święcie przekonana, że w niektórych sytuacjach jest to najlepsze wyjście, które umożliwia możliwe pełne "odegranie", opisanie tego, co postaciom w duszach gra.

obce
 

Ostatnio edytowane przez obce : 03-08-2007 o 12:59.
obce jest offline  
Stary 03-08-2007, 13:08   #23
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
inni gracze i MG wiedzą co jest w pozostałych Wpkach, bo one są potem wklejane do sesji.
I tu jest pies pogrzebany , gracze wiedzą dopiero po wklejeniu Wpka. Nie ma problemu gdy powstaje jeden,.. ale gdy powstaje ich kilka jednocześnie?
A jak jeszcze są ze sobą jakoś powiązane.
Wtedy zaczynają się kłopoty..

Nie jestem przeciwnikiem Wpków.. o ile nie będą stosowane nagminnie.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 03-08-2007, 13:17   #24
 
obce's Avatar
 
Reputacja: 1 obce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał abishai
I tu jest pies pogrzebany , gracze wiedzą dopiero po wklejeniu Wpka
Oj tam, od razu cały pies Łapa może. To nie jest problem - od tego są komentarze, prawda? Żeby ukazywać tajne zamysły przebiegłych władców wirtualnych marionetek I odsłaniać ewentualne sprzeciwy względem tych zamiarów.
Wdług mnie to wszystko kwestia komunikacji pomiędzy grającymi - dopóki będziemy ze sobą "współpracować" jako gracze, wszystko powinno być w porządku.

obce
 
obce jest offline  
Stary 03-08-2007, 19:39   #25
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Padły u obce argumenty za, padły u mnie argumenty przeciw (ktoś przecież musi robic za advocatus diaboli )..Teraz czekać tylko opinii innych i werdytku Tammo.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 03-08-2007, 20:31   #26
 
Tolkien's Avatar
 
Reputacja: 1 Tolkien nie jest za bardzo znanyTolkien nie jest za bardzo znany
Z racji że pierwszy raz w życiu gram forumową sesje, zgodzę się z większością . Jakoś się będę łapał w tym co się będzie działo
 
__________________
Cztery piwka na stół, w popielniczkę pet,
Jakąś Damę roześmianą Król przytuli wnet.
Gdzieś między palcami sennie płynie czas.
Czwarta ręka, Króla bije As.
Tolkien jest offline  
Stary 03-08-2007, 23:46   #27
 
Tammo's Avatar
 
Reputacja: 1 Tammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputacjęTammo ma wspaniałą reputację
Drodzy moi.

Po pierwsze, cieszę się, żeście wszyscy przyjęli zwyczaj pisania miejsca i czasu akcji na początku postu. IMO, dodaje to nieco atrakcyjności, a mi osobiście kojarzy się z filmami, czy książkami, gdzie akcja toczyła się wartko, a dobrze. <mrug>

Druga rzecz. Abishai, masz jak najbardziej rację, kiedy piszesz, że Twoja postać nie powinna obrywać za niewiedzę gracza. Pozwoliłem sobie na takie rozstrzygnięcie sprawy, ponieważ - powiedzmy sobie szczerze - długo byłeś na ziemiach Kraba. Mogłeś trochę zdziczeć, i takie zdarzenie jest dobrym tego pokazaniem, zwłaszcza, że miałeś wiele na głowie.

Test etykiety - jak najbardziej, będę testował i sugerował poprawki, to dobry pomysł, ale jeszcze bardziej zachęcam do lektury Księgi Ziemi. Przy okazji, sprawdź PW.

Walki i większe rozmowy NA PEWNO będziemy rozgrywać przez GG. Zasady jakie uznaję za dobre, to zasady sprawdzone na Zimowym Dworze: w rozmowie / walce biorą udział wszyscy zainteresowani, postuje osoba, która zainicjowała sprawę, a wpierw musi uzyskać akceptację wszystkich uczestników i MG.

Zakładając zatem, że Akito i Fukurou zechcą sobie uciąć rozmówkę, to mogą to zrobić na GG (ze mną lub bez), potem podesłać mi do akceptacji (lub, jeśli byłem przy rozmowie, to po prostu mówię czy tak czy nie i jeśli nie, co zmieniamy), i wkleić. W takich rozmowach też trzy zasady:

1) Oznaczamy mowę, myśl i opis:
- Mowa - opis - mowa. "A tu myśl".
2) Aby wiadomym było, kto mówi (bo na GG nasi samuraje nie dojrzą, kiedy ktoś zaczerpnął oddechu aby coś powiedzieć) zaczynamy od znaczka < a kiedy skończyliśmy, dajemy znaczek >:

< (enter tutaj, coby było jasne, że zabierasz głos)
Taisa spojrzał z ukosa na przeszkadzających mu bushi.

- Cóż za impertynencja! Roczna karna służba na wyspach Modliszki.

"Cholera. Nie mamy jeszcze władzy na wyspach Modliszki. No nic. Może nie zauważą tej wtopy".

Fukurou i Akito cicho westchnęli. Nieznajomość geografii u taisy czasem była wręcz przerażająca... >

Jeśli naraz parę osób trzaśnie <, zaczyna ten, którego znaczek w oknie GG pojawia się najwcześniej.
3. Uwagi poza postaciami piszemy w [] albo {}.
{sprawdzam, czy kłamie} -> taką można ująć opisowo, co jest fajniejsze. Np.: Akito przyglądnął się podejrzliwie Yasuki. "Ten chciwiec może chcieć mnie okłamać... trzeba uważać!"

Generalnie, jeśli można coś ująć opisem, róbcie tak. Lepiej się potem czyta: Akito spojrzał ponaglająco na Smoka vs {Fukurou, czekam i więdnę} zwycięzca jest oczywisty, prawda?

{telefon, wracam zaraz} czy {sorry, coś nie tak z kompem, robię reset, zw} albo {za 15 minut muszę wychodzić, zwijajmy się} to przykłady typowych uwag poza postacią.

Nie widzę sensu natomiast grać na forum tylko przez GG czy PW, więc posty też będą. No i przy większej ilości osób rozmowa na GG jest właściwie niemożliwa do koordynacji.

Dajcie znać co myślicie. Przyznam, zaskoczonym, żeście tak szybko doszli do tego. Myślałem, że wyjdzie przy jakimś pierwszym większym dialogu. Fajnie. Jeśli się zgodzicie na takie postawienie sprawy, zedytuję pierwszego posta w komentarzach dodając te zasady.


No i jeszcze jedna kwestia. Dziś splotłem z Wami dalsze dwie postacie, z których jedną chciałbym wprowadzić możliwie szybko (tak Manji, właśnie tak). Jako, że Blacker i Lhianann jeszcze są na wakacjach, nie chciałbym zbyt szybko przewinąć podróży, zwłaszcza, że na jej przykładzie możemy się paru rzeczy nauczyć.

A teraz, do rzeczy bieżących:

Tolkien: Twój post teraz jest bardzo ważny. Jeśli masz pytania do taisy, teraz. Jeśli coś jest niejasne, wal jak w dym do mnie. To pierwsza SAMODZIELNA misja Akito. Pamiętaj o tym. W dodatku ta misja nie wygląda na taką nieważną, co mam nadzieję dobrze przekazałem.

Jeśli nie masz pytań do taisy, możesz spokojnie opisać swoje wyjście z komnaty, spakowanie się, pozbieranie rzeczy Żurawia i Lwa (zauważ, pozostawiam Ci dowolność w tym jak to wygląda), napisanie listów, jeśli jakieś piszesz, spotkanie z kimś, wszystko do jest do Twojego opisu. Jedynie spotkanie z kwatermistrzem i/lub Bayushim jest takim, gdzie będę współdziałał.

Aha. Przefajna odzywka ze szczudłami, przyznaję szczerze.

Abishai: Fukurou ma nieco luzu, bo większość rzeczy opisałeś. Podobało mi się jak skwitowałeś rozmowę z taisa, <kciuk w górę>. Kwatermistrz na Twoje zapytanie odpowie, że owszem, słyszał, że ktoś wyjeżdża, ale tym kimś ma być Krab, niejaki Hida Akito, który ma przynieść odpowiednie papiery. Plus jego ewentualni towarzysze. (kartka, którą taisa przesunął ku Akito stanie Smokowi przed oczyma po tych słowach <mrug> ). Kurierów masz do wyboru. Poczta gołębia, albo posłańcy. Zakładam, że zdroworozsądkowyś człowiek, więc nie muszę opisywać przeznaczenia, ograniczeń, wad i zalet obu rozwiązań.

Obaj panowie możecie opisać wszystkie przygotowania do podróży i rozegrać rozmowy z wspomnianymi BNami (niektóre koniecznie z mym współudziałem). W opisach, stańcie tak na najdalej południu tego dnia. Do podróży, patrzcie na geografię.

Obce: Keiko ma przed sobą podróż. Pełna dowolność opisu, weź natomiast pod uwagę geografię. Dojdź do wieczoru, swoją postacią. Przejechać możesz (tu test Wt + Jeździectwo, z modyfikatorami bo Keiko dawno nie jeździła konno tak naprawdę, a nie na chwilową przejażdżkę) 60 km.

Geografia:

Z Kaeru Toshi (prowincja Kaitomo) do Shiro Matsu (prowincja Ibe) jest 300km. To najkrótsza droga na Roka Beiden. Po drodze zmienia się prowincję (dziś Keiko nie dojedzie do granicy), przekracza się też Kawa Mittsu Kishi (Rzekę Trzech Panów). Ta od Shiro Matsu leży jakieś 40 km.

Jak widać, Keiko ma przed sobą niezłą podróż. Może trzeba będzie pogonić konia? Na pewno po pierwszym dniu, odzwyczajone od jeżdżenia mięśnie będą silnie protestowały, a flegmatyczny i Bogu ducha winny wałach zarobi parę nieprzyjemnych spojrzeń.

Podróż Keiko jednak blednie w porównaniu z ew. podróżą panów: Bayushi, Mirumoto i Hida. Ci bowiem są w prowincji Ayo, a chcąc się dostać do Shiro Tengu, mają długą przed sobą drogę, niejedną zresztą. Mogą jechać drogami, lub pruć na przełaj. Prucie na przełaj oznacza, na ten przykład, skrócenie sobie drogi przez Shinomen Mori. Najniebezpieczniejszą, podkreślę to, najniebezpieczniejszą puszczę jak cały Rokugan długi i szeroki. Ziemie niczyje, gdzie wedle legend grasują potwory, a wedle wiedzy obu żołnierzy, bandyci wszelakiej maści, którzy od legendarnych potworów potrafią być bardziej niebezpieczni i daleko bardziej okrutni. Jazda drogami jednak oznacza ominięcie Lasu Shinomen, wtedy macie cztery etapy drogi, do Maemikake, centrum ziem Hiruma, 350 km (ścinając drogę przez pustkowia, gdzie okazjonalnie trafiają się wioski lub trzymając się szlaków, 420km), dalej przez ziemie Małych Klanów (Lis, Zając, ciutkę Wróbel), na ziemie Skorpiona, a konkretnie na Kyuden Bayushi, jeden z najpiękniejszych pałaców Cesarstwa, a stamtąd na Roka Beiden to jak rzucić beretem... ledwie 300km.

Dobre konie, panowie, to zda się nagle szalenie istotne... Czy ktoś z Was ma problemy z jeździectwem? Tak? ojej... <sadysta w MG unosi głowę i śmieje się cichutko... no dobra, piszczy z radości>. No, ewentualnie nie musicie się wcale jakoś szczególnie spieszyć...

Ufff... Nad tą geografią to troszku musiałem posiedzieć. Odległości mierzyłem linijką, bo mapy Rokuganu są cholernie różne w skali. Posługiwałem się głównie mapą z 2 edycji, plus mapą prowincji opublikowaną niegdyś na Valkirii. Problem z tą ostatnią jest taki, że powstała, kiedy pierwsza edycja była jedyną. Geografia Rokuganu znakomicie się poprawiła w edycjach 2 i 3, niektóre prowincje leżą zupełnie inaczej, niektórych nie ma zaznaczonych, itp. Proszę więc tę mapę traktować orientacyjnie, choć to jedyna polityczna mapa jaką mogę polecić.

Sigh... zmęczony, ucieka do pozostałych spraw na dziś. Mam nadzieję, że post będzie pomocny.

Aha, Fukurou i Akito, jaką podróż macie przed sobą uświadomi Was kwatermistrz. To stary samuraj Kaiu, któremu bielmo przesłania oczy. Świetny logistyk, zjadliwy i cięty jak osa człowiek, o sporej dyscyplinie. Weteran, całkowicie łysy.

Keiko, Tobie o drodze powiedział ojciec.
 
__________________
Zamiast PW poślij proszę maila. Stare sesje:
Dwanaście Masek - kampania w świecie Legendy Pięciu Kręgów, realia 1 edycji
Shiro Tengu
Kosaten Shiro
Tammo jest offline  
Stary 04-08-2007, 08:51   #28
 
Blacker's Avatar
 
Reputacja: 1 Blacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputacjęBlacker ma wspaniałą reputację
Tammo, mój przyjacielu chciałbym cię wyprowadzić z błędu - tydzień już minął, podesłałem ci kartę postaci już po powrocie i teraz czekam, kiedy będę mógł dołączyć do sesji
 
__________________
Make a man a fire, you keep him warm for a day. Set a man on fire, you keep him warm for the rest of his life.
—Terry Pratchett
Blacker jest offline  
Stary 04-08-2007, 10:39   #29
 
obce's Avatar
 
Reputacja: 1 obce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Tammo
1) Oznaczamy mowę, myśl i opis:
- Mowa - opis - mowa. "A tu myśl".
2) Aby wiadomym było, kto mówi (bo na GG nasi samuraje nie dojrzą, kiedy ktoś zaczerpnął oddechu aby coś powiedzieć) zaczynamy od znaczka < a kiedy skończyliśmy, dajemy znaczek >:
Ciach!

Szczerze? Jak dla mnie wygląda to na bałagan. Jestem wzrokowcem i lubię uporządkowane formy - za dużo w tym dla mnie znaczków, odznaczków, przedznaczków i niepotrzebnych wtrąceń. Szczególnie, że konstruując rozmowę w ten sposób jest mniej czasu na spokojne zastanowienie się co tak naprawdę chciałoby się powiedzieć. Miejscami bardziej przypomina wyścigi - kto pierwszy napisze cokolwiek, wygrywa.
Zdaję sobie sprawę, że to szybki sposób - ale mnie osobiście trochę odrzuca.

Jakoś mam więcej sympatii dla spokojnego przesyłania PW, maili czy informacji na gg - już z przemyślanymi słowami i didaskaliami.

"X siedział przez chwilę w milczeniu wybijając palcami nerwowy rytm na powierzchni stołu i zastanawiając się, jakich słów powienien użyć. Westchnął cicho.
- Drogi przyjacielu, z całym szacunkiem ale nie lubię twojego ciasta truskawkowego".

Wysyła to do drugiego gracza, który odbija piłeczkę:

"X siedział przez chwilę w milczeniu wybijając palcami nerwowy rytm na powierzchni stołu i zastanawiając się, jakich słów powinien użyć. Y popatrzył na niego z politowaniem:
- Ta rozmowa sama się nie zacznie, nie wyczekasz jej choćbyś czekał do momentu, gdy Feniks zetrze sobie cały dziób o granitową skałę na końcu świata. Powiedz, co cię trapi.
X westchnął cicho.
- Drogi przyjacielu, z całym szacunkiem ale nie lubię twojego ciasta truskawkowego".

Sytuacja uproszczona oczywiście, ale mechanizm bardziej przyjazny postaci. Nawet jesli trwa to odrobinę dłużej. I nie uwzględniająca kłamania, oszukiwania i innych oddziaływań pomiędzy postaciami - ale to wszystko jest do rozwiązania.
Oczywiście wszystko zależy od was - chociaż ja, wolałabym przynajmniej swoje boje, toczyć w tej formie.

Edit
Ah, i jeszcze jedno.
Tammo - gdzie względem Shiro Matsu znajduje się Zamek Goblina? Czy żeby wjechać do przełęczy trzeba koniecznie o Shiro Matsu zahaczyć? Bo tak patrzę na różne mapy i trochę się gubię.

obce
 

Ostatnio edytowane przez obce : 04-08-2007 o 13:11.
obce jest offline  
Stary 04-08-2007, 20:17   #30
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Dla mnie kwestia czy tworzenie wspólnych postów będzie przebiegało według wzorca Tammo czy Obce..nie ma większego znaczenia.
Koniec końców i tak przed zamieszczeniem tutaj wspólny post będzie musiał być poddany przeredagowniu na czytelną wersję przez tego z graczy który go wstawi.
Większy problem to zbiórka w odpowiednim czasie na GG..
Z innych spraw..

Cytat:
Podróż Keiko jednak blednie w porównaniu z ew. podróżą panów: Bayushi, Mirumoto i Hida. Ci bowiem są w prowincji Ayo, a chcąc się dostać do Shiro Tengu, mają długą przed sobą drogę, niejedną zresztą. Mogą jechać drogami, lub pruć na przełaj
Z wielką niechęcią Mirumoto Fukouru wybierze/ będzie popierał jednak drogę na przełaj przez Shinomen Mori..
Niestety czas ma dla smoka duże znaczenie
Cytat:
Dobre konie, panowie, to zda się nagle szalenie istotne... Czy ktoś z Was ma problemy z jeździectwem? Tak? ojej... <sadysta w MG unosi głowę i śmieje się cichutko... no dobra, piszczy z radości>. No, ewentualnie nie musicie się wcale jakoś szczególnie spieszyć
Nie wiem ja ty Tammo,ale jakoś nie moge sobie wyobrazić by jakikolwiek konik mógł galopować z wielkim krabem, jego zbroją i połową arsenału Twierdzy na grzbiecie (zakładając że Krab jak i Skorpion mają jakieś poziomy w jeździectwie ) w każdym, razie Smok kiepsko jeździ konno więc nie bedzie ryzykował szybkiej jazdy.

I na ostatek sprawdzając listęgraczy nie zauważyłem postaci Obce.. Chyba przez przypadek wyleciała z listy....Przydałoby się ją wstawić z powrotem
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:23.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172