Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-01-2009, 14:36   #21
 
Kirosana's Avatar
 
Reputacja: 1 Kirosana nie jest za bardzo znany
O! A ja przegapiłem gdzieś te komentarze :P
Witam więc wszystkich.
A co do tej wieży to eee... no tego... emmm... Gihed sprzątał no i wiesz... kilka szpargałów przed drzwi wystawił no! A co do amuletu to ci grunt do kontynuowania mojej historii przygotowałem i wolną rękę zostawiłem. Amulet po prostu wydał się Honoguraiowi podobny do swojego, ale czy jest taki sam to ty zadecyduj Przecież nie napisze, że dotknął go oblała go moc dostał 1000000 poziomów od razu i odleciał na sraczkowatej chmurce w stronę zachodzącego słońca
 
__________________



Kirosana jest offline  
Stary 08-01-2009, 14:39   #22
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Reputacja: 1 Alaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputację
... Gettor... Umiem czytać i wiem co napisałeś... Kerm też...
Opróżnienie, a opróżnianie to w tym wypadku spora różnica:
Możesz opróżniać 5 razy.
Możesz opróżnić 5 razy.
Nie mam pojęcia po co wkleiłeś cytat... Dużo prościej było napisać "Tak, 5 zaklęć" lub "Nie, nie 5 zaklęć"...
Akurat ty powinieneś wiedzieć, że ja i Kerm nie zaliczamy się do kretynów, którzy nie przeczytają, a pytają, więc skoro mamy wątpliwości, to znaczy, że MIMO WSZYSTKO coś jest nie jasne...

Może się opróżnić pięć razy... To JEST dwuznaczne.
Czarodzieje nie będą mieli żadnego licznika... To mówi o ilości energii i sile zaklęć, a nie o ich ilości, więc jeżeli byłbyś łaskaw to odpowiedz normalnie.

EDIT: Wybacz Gettor, ale nie przepadam za traktowaniem mnie jak skretyniałego półmózga, który samodzielnie nie potrafi wykonywać 2 czynności na raz i jeżeli chodzi to może się udusić, bo nie potrafi oddychać.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.

Ostatnio edytowane przez Alaron Elessedil : 08-01-2009 o 14:44.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 08-01-2009, 15:06   #23
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
<dostaje mokrą szmatą po twarzy>
No wreszcie jakaś krytyka

Oczywiście przepraszam za nie zrozumienie waszych wypowiedzi, ale wydawało mi się to jedyne możliwe wytłumaczenie tego o co wam chodziło.

<Gettor wczytuje się głębiej w treść poprzednich postów>

Cytat:
Napisał Kerm
Ile energii traci się uzyskania pioruna za pomocą pstryknięcia palcem, a ile wówczas, gdy jest to czar w który zainwestowano?
Za pomocą pstryknięcia palcem rzucasz czar w który zainwestowałeś wcześniej punkty więc mimo wszystko nie rozumiem tego pytania...

... Chyba że za pstryknięcie palcami uważasz standardowe rzucanie czaru.

Wtedy to wygląda w ten sposób, że energii idzie tyle samo, jednak efekt jest inny.
Czary z umiejętności są tym potężniejsze im więcej punktów w nie zainwestowałeś.
Czary normalne są tym potężniejsze im wyższy masz poziom.

Mimo wszystko zaklęcia z umiejętności będą raczej zawsze słabsze (chyba że ktoś maniakalnie będzie w nie pakował punkty), ponieważ macie tu ten bonus, że nie trzeba go inkanować/rzucać (niepotrzebne wykreślić).

Co do tych "pięciu razy" to oczywiście Alaron ma rację.
Możesz przez cały dzień sobie rzucać jeden i ten sam czar, albo kilkanaście.

Jeśli zaś chodziło Ci Kerm o to ile energii potrzeba na zapalenie świecy w stosunku do zapalania papierosa to odpowiedź jest poza waszym zasięgiem
 
Gettor jest offline  
Stary 08-01-2009, 15:13   #24
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Reputacja: 1 Alaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputację
Gettor, dzięki O to właśnie chodziło mnie i Kermowi (przynajmniej tak mi się wydaje :P)
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 08-01-2009, 15:47   #25
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Nasz szanowny MG pozwolił mi poddać pod głos konkurencyjny projekt rozwoju postaci do koncepcji naszego mistrza. Stwierdził, że jeśli wybierzemy inny to się dostosuje. Albo coś tam...

Umiejętności
Czyli co postać potrafi. Wiadomo, postacie są zawansowane jednakże nie bogami. Tego nie musicie zaznaczać, są to oczywiste rzeczy dla Was. Szeroki zakres wiedzy Maga czy znajomość bestii w przypadku Łowcy, a także specyfika Waszej walki. Czyli praktycznie wszystko co stanowi duża część KP w innych systemach.

Zdolności
Otóż właśnie zdolności stanowią esencję rozwoju bohatera. Są to specyficzne właściwości które postać nabyła. Mogą być zarówno magiczne (raczej dla magów) jak i zwyczajne. Mogą poprawiać działanie postaci w specyficznych warunkach czy dawać jej jakąś wyjątkową możliwość. Nie są one stopniowane – posiadanie Zdolności dającej postaci możliwość zawsze oznacza, że postać robi to dobrze, nie słabo ale tez nie świetnie. Chyba, że zaznaczyłeś inaczej. Nie znaczy to oczywiście, ze ona musi się udać.
Przejdźmy do przykładów.

Joachim jest krasnoludem który zawsze walczy swoim ukochanym toporem. Jest z nim bardzo zżyty, dostosował się do broni i zna ją na wylot. Z tego powodu wybrał Zdolność sprawiając, że walcząc swym toporem jest skuteczniejszy. Kolejną Zdolnością jest lepsza walka w szyku oraz z wieloma zwartymi przeciwnikami którą to nabył podczas służbie wojskowej w ochronie kopalń. Dalej poszło łatwo z wyborem – mocna głowa oraz możliwość tak ordynarnego przezywać kogoś, że najłatwiej skomentować to – no to pozamiatane, a ofiara nie dość, że nie wie co powiedzieć to jest w szoku.
Na przykładzie Joachima mam przedstawione istotny związek Zdolności z historia i klimatem postaci. Nie dość, że pasują do tego krasnoluda to jeszcze zapewne się mu przydadzą. Postacie graczy prezentują raczej równe zawansowanie. Fakt, że ktoś coś robi lepiej, a ktoś gorzej jest naturalną koleją rzeczy. Jednak mając dwie postacie wojownik, pomijając ich styl walki zrazu zorientujemy się jacy są. Jeden ma Zdolność o wyjątkowej walce mieczem (wybranie taj Zdolności znaczy, ze postać jest w danej broni prawdziwym mistrzem i nie znaczy, że bez niej walczyłaby słabo), inny jest szybki jak zając śmigając pomiędzy stadami wrogów, jeszcze inny anormalnie odporny na ból. Oczywiście wojownikowi z większą ilością Zalet będzie łatwiej.
Z przykładu magicznych mamy wróżenie z dłoni, przebłyski czasu, zioniecie ogniem lecz także częściowa odporność na sztuki tajemne. Są to tak zwane Zdolności Metamagiczne. Zwykle posiadają je Magowie lecz zdarzają się odstępstwa.

Początek
Każdej postaci przysługują na początek 4 Zdolności. Każda ma mieć własna nazwę ułatwiającą odnoszenie się do niej oraz odpowiedni opis.

Rozwój
Z biegiem czasu Mistrz Gry będzie nagradzał Punktami Doświadczenia. Zgromadzenie ich dziesięciu oznacza możliwość wybrania nowej Zdolności i zbieranie ich od nowa.

Chce mocy, dajcie mi mocy!
Na początku można wybrać jedną Wadę. Posiadając Wadę postać może mieć na początku pięć Zdolności. Powtarzam, z własnej woli można posiąść tylko jedną Wadę.
W trakcie gry również będzie można zdobywać Wady jak np. wyłupane oko, magiczne piętno i wiele innych. Ogólnie są niekorzystne dla gracza i dopisuje je do KP Mistrz Gry. Jednak każde trzy Wady przyznane przez MG pozwalają wybrać dodatkową Zaletę. O przydzeleniu Wady decyduje Mg podczas przebiegu gry robiąc z własnej woli i nie pytając gracza permanentną krzywdę jego postaci. Dodatkowa Zdolność po trzech takich Wadach jest nikłą rekompensatą aczkolwiek występuje.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest teraz online  
Stary 08-01-2009, 16:01   #26
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Faktycznie chodziło mi o to, czy ilość rzucanych czarów jest ograniczona liczbowo, czy też tylko "pojemnością" maga.

W najmniejszym stopniu nie interesuje mnie, ile energii potrzeba do zapalenia świeczki, ile do rozpalenie ogniska, ile do zapalenia papierosa, a ile do pogrzania kubka z wodą o 1 stopień

Z drugiej strony byłbym ciekaw, ile świeczek może zapalić zaczynający sesję mag (nie uzupełniający swej energii), zanim ową sesję opuści w sposób gwałtowny i przedwczesny
Ale nie muszę wiedzieć.


EDIT:
Jeśli chodzi o "konkurencyjny" projekt, to wypowiem się później.
 

Ostatnio edytowane przez Kerm : 08-01-2009 o 16:08.
Kerm jest offline  
Stary 08-01-2009, 17:37   #27
AC.
 
AC.'s Avatar
 
Reputacja: 1 AC. nie jest za bardzo znanyAC. nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Chce mocy, dajcie mi mocy!
Na początku można wybrać jedną Wadę. Posiadając Wadę postać może mieć na początku pięć Zdolności. Powtarzam, z własnej woli można posiąść tylko jedną Wadę.
W trakcie gry również będzie można zdobywać Wady jak np. wyłupane oko, magiczne piętno i wiele innych. Ogólnie są niekorzystne dla gracza i dopisuje je do KP Mistrz Gry. Jednak każde trzy Wady przyznane przez MG pozwalają wybrać dodatkową Zaletę. O przydzeleniu Wady decyduje Mg podczas przebiegu gry robiąc z własnej woli i nie pytając gracza permanentną krzywdę jego postaci. Dodatkowa Zdolność po trzech takich Wadach jest nikłą rekompensatą aczkolwiek występuje.
Wybaczcie, że się wtrącam, ale zadajmy sobie retoryczne pytanie czy tu jest sens? Nie ma.

Czy to, że ktoś ma wyłupane lewe oko, wybite zęby, urwane uszy, urwane prawe ramie, złamane lewe ramie, złamany lewy piszczel i brak prawej stopy ma świadczyć o tym, że postać ma mieć zalety? Czyli wystarczy wleźć w każdą pułapkę i dać rękę potworowi do zjedzenia, żeby zostać potężnym czarodziejem?

Wada: straciłeś lewe oko, gdy dałeś się złapać i w torturach ci je wyjęli
Zalety: masz sokoli wzrok w prawym oku

Czy ja może coś źle zrozumiałem?
 
AC. jest offline  
Stary 08-01-2009, 18:00   #28
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Tak. Tyczy się tylko 1 Wady gdyż w dalszej rozgrywce potrzebne są aż 3. Co czyni z postaci raczej prawie siedem nieszczęść Co prawda z wyłupanym okiem myślałem raczej o nabytych podczas gry.
Tak po prawdzie system z Wadami można spokojnie wywalić lub potraktować jako opcjonalny. Wpadłem na niego aby MG mógł ze spokojnym sumieniem ingerować w strukturę postaci. Tak, zawsze może. Ale dobrze wiemy, że kiedy nasza postać straciła nogę, ma poparzone pól ciała i klątwę nie jest najmilsze. W takim wypadku dodatkowa Zdolność za trzy Wady nabyte podczas sesji jest na otarcie łez i klimatu, odgięcia troszkę koncepcji swojej postaci z rąk MG do swoich, mechaniczny kompromis.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest teraz online  
Stary 08-01-2009, 18:12   #29
 
Kirosana's Avatar
 
Reputacja: 1 Kirosana nie jest za bardzo znany
Co do tych wad i zalet. Myślę, że dobrze byłoby gdyby zalety w jakiś sposób wynikały z wad np.
Wada: Utrata oka
Zaleta: Wyostrzony słuch

Wada: Utrata prawej ręki
Zaleta: Lepsze posługiwanie się lewą

Fajnie by też było aby zalety pojawiały się dopiero po jakimś czasie. Na przykład po okresie używania jedynie lewej dłoni przyzwyczajasz się do tego i zyskujesz w niej zręczność. Można byłoby też wprowadzić coś w stylu rozwoju umiejętności poprzez korzystanie z nich jak to było np. w Oblivionie.
 
__________________



Kirosana jest offline  
Stary 08-01-2009, 18:38   #30
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Nie zaleta lecz Zdolność
Co zaś stopniowania i czasu, to wiesz – pomijając szczególny wypadek wzięcia Wady na początku jako elementu postaci i dzięki niej posiadania pięciu Zdolności – potrzeba aż trzech Wad aby zdobyć Zdolność rekompensującą.
Głównym sposobem zdobycia zdolności maja być PD których kryteria rozdziały (same odgrywanie, osiągnięcia postaci czy pomiędzy) pozostawiamy raczej MG
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest teraz online  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172