Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-01-2010, 09:54   #1
 
Faurin's Avatar
 
[Komentarze] Pogoń

DIALOGI- - Powiem to raz. Jestem Yan. Wielu z ... - Dokumenty Google


Jeszcze raz dziękuję i gratuluję, bo postacie jakie wykreowaliście są niezmiernie ciekawe. Żeby nie rozwlekać tego tematu przejdźmy do sedna:

1. częstotliwość pisania postów 1/tydzień, ale zrobimy to tak, że 5 dni mają Gracze, a te pozostałe dwa ja
2. Mechanika, mechanika, mechanika... Pojawi się podczas walk. To na pewno. Pojawi się także w kluczowych momentach gry. Ale na czym ona będzie polegać... Już mówię:
I. Podczas walk będą trzy rzuty, każdy k6. Oczywiście będą nie raz walki bez rzutów, ale będą to mało ważne walki, nieistotne. Wtedy to opierać się będziemy na storytellingu.
a) pierwszy rzut- na trafienie. Jeżeli wypadnie 4-6 to trafiamy. Jak 2-3 to pudło, a jak 1 to jest to fail, przy którym dzieje się coś, hmmm... dziwnego np. wylatuje Wam z rąk miecz, potykacie się o korzeń itp.
b) drugi rzut- gdzie trafiacie. Oczywiście jeżeli pierwszy rzut się nie udał, to te dwa pozostałe się nie liczą. Znowu k6, a wyniki są następujące:
1- noga
2- krocze
3- ręka
4- tors
5- szyja
6- głowa
Dzięki temu walki mogą okazać się ciekawe, bo nie ma co się zawsze cieszyć, że wypadnie szóstka, bo przeciwnik może mieć hełm, co zniweluje siłę ciosu.
c) trzeci rzut- siła trafienia. I tutaj będzie to wyglądało w ten sposób, że wtedy i ja rzucę k6 i odpowiednio porównamy, który wynik jest większy. Jeżeli Gracza, to zadaje on obrażenia takie jakie chce- może nawet zabić, ale tylko "zwykłe" istoty, jak złodziej, klecha, dziecko, pająk itp. Jeżeli wyższy wynik będę miał ja, to wtedy ja opisuje co wasza postać zrobiła przeciwnikowi. Z tym, że w tym drugim przypadku zazwyczaj będę robić wszystko na niekorzyść Gracza.
Walka z potężnymi istotami przyjdzie z czasem. Kto wie, może i na dniach, ale jeżeli się taki pojawi to napisze w komentarzach co trzeba zrobić aby mu tyłek skopać
II. Podczas innych wydarzeń, nie walk, mechanika też zapewne znajdzie swe zastosowanie, ale wtedy powiem co trzeba rzucić, i ile wypadałoby, by efekt był pozytywny dla Gracza.
III. Magia. Podczas tury można użyć maksymalnie trzech czarów, z tym, że po ich użyciu będą się "ładować" przez kolejną turę, co oznacza, że są nie do użycia.
3. Rzecz, którą ściągnąłem z innej sesji, ale to co W końcu na LI trza się wspierać, bo to jedna, wielka rodzina jest. Otóż, niech każdy z Was opisze swą postać na tej pierwszej stronie komentarzy, bo wtedy łatwiej można to odnaleźć, gdy jest to potrzebne mi i innym Graczom.
4. Długość postów. Nie mam wysokich wymogów, nie zależy mi na długich tasiemcach, choć są mile widziane, ale nie chce widzieć 5cio linijkowców. I najważniejsze: każdy post musi coś wnieść do akcji. Nawet jeżeli napiszecie na 5 stron A4, a wasza postać i tak będzie stała w miejscu jak uprzednio, nie zrobiwszy nic, nie odezwawszy się do nikogo, to post jest, hmmm... niczym papier toaletowy- Do podtarcia tyłka.
5. Nie interesuje mnie zbytnio, czy każdy z Graczy jest pełnoletni, jednak w sesji mogą znaleźć się wulgaryzmy, treści potencjalnie nieodpowiednie dla osób poniżej osiemnastego roku życia.
6.Jeżeli coś zapomniałem, to napisze to niebawem jak mi się przypomni
7. Pierwszy post w piątek!
8. Mam nadzieję, że miło razem spędzimy czas
9. Miłego dnia życzę

EDIT.

10. Już mi się coś przypomniało... Dialogi: nie jest obowiązkowe, żeby pisać kursywą, ale muszę zaczynać się od "-"[myślnika]. Myśli piszemy w cudzysłowiu, np. " Ale mam fajną ekipę do sesji". Nie pogrubiamy imion! Grafika, hmmm... Można wstawiać, ale z umiarem. Wolę czytać ładne opisy Załączniki w formie muzyki- mogą być, ale niech będą klimatyczne.
 
__________________
Nobody know who I realy am...

Ostatnio edytowane przez Faurin : 23-01-2010 o 10:13.
Faurin jest offline  
Stary 20-01-2010, 14:39   #2
 
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r's Avatar
 
Witam pozostałych uczestników sesji. Poniżej opis mojego bohatera:


Garrett mierzy około 1,8 m wzrostu i jest dość szczupłej budowy ciała. Ubiera się jest w skórzane spodnie i kaftan o barwie ciemnego brązu, białą koszulę i długi szary płaszcz z kapturem. Nosi czarne, krótko przycięte włosy. Na jego twarzy o ostrych rysach rzadko gości uśmiech. Kilkudniowy zarost porastający oblicze świadczy o nikłej dbałości o wygląd zewnętrzny. Ma duże niebieskie oczy. Często sprawia wrażenie zamyślonego. Prawą stronę pociągłej twarzy szpeci długa blizna, która ciągnie się od kącika ust do skroni.

Teraz dwa pytania natury technicznej do prowadzącego:

1) co do rzutów - korzystamy z kostnicy czy też sami mamy sobie rzucać przed monitorem?

2) kwestia czarów (magiem co prawda nie gram ale sposób w jaki rozwiązałeś ten problem może budzić pewne zastrzeżenia)

Cytat:
Napisał Faurin
III. Magia. Podczas tury można użyć maksymalnie trzech czarów, z tym, że po ich użyciu będą się "ładować" przez kolejną turę, co oznacza, że są nie do użycia.
Czy aby na pewno stosowanie "cooldownów" na sesji, która bądź co bądź została przez Ciebie określona jako storytelling nie mija się z celem. Czy nie lepiej byłoby zmniejszyć ilość czarów na turę?

Na koniec chciałbym życzyć sobie i pozostałym udanej rozgrywki.
 
__________________
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Ostatnio edytowane przez c-o-n-t-r-a-c-t-o-r : 22-01-2010 o 23:23.
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r jest offline  
Stary 21-01-2010, 18:58   #3
 
Famir's Avatar
 
Pytanie: co z efektami paraliżującymi? Np. zaklęcie sparaliżuje przeciwnika. Trzeba wtedy też rzucać na trafienie i obrażenia czy można po prostu... podejść i poderżnąć gardło? Pytam bo raczej storytelling miał być i się tego nie spodziewałem
 
Famir jest offline  
Stary 21-01-2010, 21:01   #4
 
Faurin's Avatar
 
Wybaczcie mi za tą nagłą zmianę, ale stwierdzam, że mechanika jest, hmm... nie spełniająca moich wymogów. Zbyt dużo cyferek. Za mało konkretu. No więc, może wyda się to mało profesjonalne i głupie(bo takie też to jest), ale zmieniamy mechanikę. Pytanie: na jaką? Otóż na taką, która od dawien dawna towarzyszy mi podczas jednej sesji, Łatwa, fajna i nieposiadająca wad. Otóż, na każdą walkę rzucamy k100. Ja rzucam za przeciwnika i porównujemy rzuty. Mniejszy wynik wygrywa, a wtedy wy opisujecie co robicie danej postaci. Na zwykłe istoty wystarczy jedna "runda". Na poważniejsze już trzy. Co to oznacza? Ano to, że trzeba trzy razy mieć mniejszy wynik i ją dziabnąć. Oczywiście nie tyczy to się jednej postaci. Możecie całą ekipą rzucić się na delikwenta, a będzie na pewno łatwiej. Umownie przyjmuje się, że "1" to krytyk. Jeżeli wyrzucicie właśnie jedynkę, to nawet bossy padają po jednym trafieniu.
Magowie z racji tej, że specjalizują się właśnie w magii, to ich uderzenia zwykłym orężem traktujemy jako 0,5 obrażenia, czyli mieczem musi zwykłego wioskowego głupka ciachnąć dwa razy.
Wszystko jasne? Ja myślę
Co do magii to po przemyśleniu muszę zgodzić się z contractorem. Dwa czary na turę, z tym, że jeden czar ofensywny, drugi defensywny. Magowie byli by przekozaczeni, gdybym zrobił tak, jakby zrobił przy obecnej mechanice.
Rzuty- kostnica, ale ta lastinnowa.
 
__________________
Nobody know who I realy am...
Faurin jest offline  
Stary 21-01-2010, 21:31   #5
 
Famir's Avatar
 
A ca ma zrobić mag który nie ma czarów ofensywnych i ma zaklęcia typowo defensywne (lub odwrotnie)? Nie prościej po prostu 1 zaklęcie/tura i brak możliwości rzutu w następnej turze? Woj machnie mieczem a mag zdąży rzucić fireballa i pęd na drużynę?
Może zamiast k100 użyć do tego k20? Znacznie mniejsza rozbieżność ew. wyników jest.
 
Famir jest offline  
Stary 22-01-2010, 13:33   #6
 
Faurin's Avatar
 
Cytat:
Napisał Famir Zobacz post
Woj machnie mieczem a mag zdąży rzucić fireballa i pęd na drużynę?
Napisałem, że mniejszy rzut zwycięża, a wtedy Gracz opisuje co mu chce zrobić. Może go ciąć nawet pięć razy...
Cytat:
Napisał Famir Zobacz post
Może zamiast k100 użyć do tego k20? Znacznie mniejsza rozbieżność ew. wyników jest.
Nie. Ta mechanika sprawdza się w jednej z najlepszych sesji na forum(Pięć Dusz Potępionych- w dziale Fantasy, chcesz to zobacz) i działa bez zastrzeżeń. Spróbujmy na razie tak jak ja powiedziałem. Jeżeli to się nie uda, to spróbujemy czegoś innego, a jeżeli i tamto nie wypali... cóż, czeka nas czysty storytelling.

Belka Graczy pojawi się niebawem uzupełniona, bo niestety przez błąd na LI nie jestem w stanie jej uzupełnić

P.S. Jakby ktoś nie zauważył: dziś poszedł pierwszy post
 
__________________
Nobody know who I realy am...
Faurin jest offline  
Stary 22-01-2010, 13:54   #7
 
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r's Avatar
 
Ech, przeglądam pierwszy post sesji i właśnie przypomniało mi się, że nie sprecyzowałeś jednej bardzo ważnej rzeczy - jaki tryb narracji nas obowiązuje?
 
__________________
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r jest offline  
Stary 22-01-2010, 15:06   #8
 
Famir's Avatar
 
1. Prosiłbym by MG poprawił błędy w poście. Rzucają się w oczy
2. Skąd pomysł, że moja postać wierzy, że magia pochodzi od stwórcy? Moja postać wyznaje elfi i tylko elfi panteon.

Dziś wrzucę opis Elltharisa
 
Famir jest offline  
Stary 22-01-2010, 16:54   #9
 
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r's Avatar
 
Jeszcze jedna sprawa - w jaki sposób będziemy przeprowadzać dialogi z ważniejszymi bn czy między postaciami prowadzonymi przez graczy? Osobiście proponowałbym przy pomocy google docs (MG zakłada dokument i udostępnia go pozostałym do edycji) - ta forma jest najwygodniejsza bo nie wymaga zgrywania się w czasie jak w przypadku gg i umożliwia graczom wtrącanie swoich kwestii w rozmowy inicjowane przez pozostałych.
 
__________________
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
c-o-n-t-r-a-c-t-o-r jest offline  
Stary 22-01-2010, 17:17   #10
 
Famir's Avatar
 
Popieram pomysł - z autopsji wiem że to dobra i praktyczna metoda pisania postów.
 
Famir jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172