Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-02-2010, 22:52   #1
 
echidna's Avatar
 
[Komentarze] - Drogocenna przesyłka

Witam wszystkich w sesji.

Na początek kilka ogłoszeń:

Myśli postaci piszemy kursywą w cudzysłowie, dialogi zaczynamy od myślnika i piszemy pogrubione

Na posty czekam tydzień.

Uzupełnijcie karty postaci, wklejcie avatarki, tak żeby to wszystko miało ręce i nogi.

Pierwszy post już niedługo. Wyślę do was również PW z wstępnymi informacjami dla waszych postaci.

Życzę wszystkim miłej zabawy,
echidna
 
__________________
W każdej kobiecie drzemie wiedźma, trzeba ją tylko w sobie odkryć.
echidna jest offline  
Stary 02-02-2010, 23:49   #2
 
Cosm0's Avatar
 
Ale to mamy sobie sami jakieś posty teraz napisać jeszcze zanim Twój się pojawi czy czekać na posta z Twojej strony? Btw. doszedłem do wniosku, że 'Widząca Wiedźma' nie pasuje do mojej postaci, więc zmienię to na coś podobnego, ale bardziej trafnego.
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.
Cosm0 jest offline  
Stary 02-02-2010, 23:55   #3
 
echidna's Avatar
 
Nic nie macie pisać, dopóki nie wstawię swojego posta. Widzącą wiedźmę zmieniaj sobie do woli.

EDIT:

Garść informacji:

Oto informacje na temat świata. Większość została zamieszona w rekrutacji, jednak warto, żebyście mieli do tego swobodny dostęp. To, czego w rekrutacji nie było, zostało podkreślone.

Świat:
Kontynent na którym toczyć się będzie nasza przygoda nazywa się Erathia. Świat oparty jest na realiach cywilizacyjnych tzw. „dojrzałego” średniowiecza (XII - XIV wiek). Erathia podzielona jest na maleńkie księstewka obejmujące swym obszarem zaledwie kilka dużych miejscowości (coś jak Księstwa Śląskie na przełomie XIII i XVI wieku).

Na chwilę obecną nie jest toczona żadna większa wojna. Jedynie małe sąsiedzkie, nic nie znaczące konflikty. Największym zagrożeniem w ostatnim czasie jest Horda, czyli dzikie plemiona koczownicze żyjące z napadania na zachodnie księstewka, a w wolnych chwilach trudniące się hodowlą bydła. Zamieszkują oni ziemie na wschód od gór śnieżnych przez Przełęcz Czarną i Szaleńca aż po dalekie południe.

Wzdłuż wschodnich stoków gór śnieżnych zostało wzniesionych kilkanaście strażnic ( w tym strażnica czarna), które mają chronić zachodnie księstewka przed atakami Hordy.

Jak zostało wspomniane w rekrutacji, w ostatnim czasie szerzą się pogłoski o zbliżającym się ataku Hordy. Zazwyczaj oddziały hordy zapuszczają się maks. 200 km za granicę gór dlatego też właśnie ten obszar uważany jest za najbardziej niebezpieczny.




Na mapie zostały zaznaczone największe miasta (głównie miasta portowe, lub miasta handlowe leżące na przecięciu ważnych szlaków handlowych) oraz najważniejsze szalki handlowe i trakty (oprócz wymienionych istnieją również inne, jednak rzadziej używane i, co tu kryć, bardziej niebezpieczne).

Oprócz szlaków transportu lądowego powszechny jest transport wodny. Wszystkie zamieszone na mapie rzeki są spławne. Najczęściej transport odbywa się z wykorzystanie barek zorganizowanych w dość liczne grupy.


Najpowszechniejszą rasą są oczywiście ludzie, nie mniej jednak w miastach, a także na prowincji nie trudno natknąć się na elfy, czy krasnoludy. Oprócz tych trzech, nazwijmy to „podstawowych”, ras istnieją również dziesiątki innych, jednak są rzadko spotykane.

Religia:
W każdym mieście jest świątynia, lub chociaż kaplica poświęcona wszystkim bogom (tak jak Panteon w Rzymie). Oprócz tego w większych miastach są świątynie jednego, lub też kilku bóstw szczególnie czczonego przez mieszkańców (patrona/patronów miasta) Przykładowo w mieście portowym z pewnością będzie świątynia boga wody, oraz boga kupiectwa. W wyjątkowo dużych miastach (stolicach regionów, miastach leżących na największych szlakach handlowych) będą świątynie wszystkich bóstw, a im miasto bogatsze tym świątynie okazalsze.

Podstawową formą czczenia bóstw jest składanie ofiar (datków pieniężnych) w zamian za co kapłani odprawiają nabożeństwo w danej intencji i wtedy jest szansa na pomyślność bóstwa. Oprócz tego szczególnie na wsiach chłopi samemu składają ofiary paląc na specjalnych stosach różne dary. Przykładowo ofiarą dla bogini urodzaju będą kłosy, kwiaty, ewentualnie zwierzyna, dla boga wody – ryby, owoce morza.

Panteon składa się z 8 bóstw: 4 kobiet i 4 mężczyzn. Oto oni:

Staphia

Bogini ziemi, urodzaju i płodności. Jest patronką kobiet ciężarnych, matek i akuszerek. Jest żoną Donara, boga powietrza i wody, razem z nim rządzi światem. Symbolem Staphii jest kłos lub kwiat. Nazywana również Wielką Matką. Elfy uważają ją za swą patronkę i stworzycielkę. Wśród nich Staphia znana jest jako Dana Mebi, lub też Panna Polna.

Donar

Bóg nieba, powietrza i wody. To on tworzy pogodę, według mitów pogoda odzwierciedla jego emocje. Wiatr jest jego tchnieniem, kiedy jest smutny, jego łzy spadają na ziemię jako deszcz, gdy się złości niebo przecinają błyskawice. Patron żeglarzy, rybaków i podróżników. Jego symbolem jest błyskawica i ryba.
Według mitów to właśnie ta dwójka rządzi światem. Oni jako pierwsi wyłonili się z Chaosu i dali początek innym bogom. Z ich związku narodziły się dwie bliźniacze boginie – Noc i Dzień.

Melia

Bogini snów, nocy i księżyca, również śmierci, magii, wróżb i jasnowidzenia. Patronka magów i wróżbitów. Córka Staphii i Donara, bliźniacza siostra Aidy. Jej symbolem jest księżyc.

Aida

Bogini ognia, słońca, dnia i światła. Córka Staphii i Donara, bliźniacza siostra Melii. Symbolizuje ją tarcza słoneczna.

To cztery podstawowe bóstwa natury. Oprócz nich są jeszcze bóstwa, które narodziły się razem z człowiekiem.

Eawin

Bóg wojny, gniewu i zemsty, ale również sprawiedliwości i prawa Jego symbolem jest miecz i waga. Jest mężem Melii.
Forseti

Bóg wiedzy i mądrości, to on wynalazł pismo. Jest mężem Aidy. Patron uczonych, wynalazców, również medyków. Symbolizuje go zwój.

Laria

Bogini miłości i wszelkich uciech: tańca, śpiewu, muzyki, sztuki. Patronka artystów, prostytutek i hazardzistów. To ona wynalazła używki. Symbolizuje ją róża i mirt, powszechną formą oddawania jej czci jest rytualny seks. Jest żoną Petra.

Petr

Bóg kupiectwa, pieniędzy, rzemiosła, chciwości, bogactw kopalnych. Boski kowal, metalurg i jubiler. Jest patronem rzemieślników i kupców. Symbolizują go monety i klejnoty. Jest mężem Larii.

Słów kilka o magii
Można śmiało powiedzieć, że magia jest dziedziną życia. Istnieją uczelnie kształcące swych studentów w tej niezwykłej dyscyplinie (tzw. Akademie Magii). W każdym dużym mieście ( mam tu na myśli przynajmniej stolicę regionu) taka uczelnia się znajduje, jednak tylko nieliczne z nich cieszą się sławą i szacunkiem magicznego półświatka. Magiczne usługi to znacząca gałąź gospodarki. Powszechne są praktyki wynajmowania prze głowy państw doradców będących magami. Oprócz tego wśród bogatego mieszczaństwa i arystokracji modne jest korzystanie z magicznych zabiegów upiększających i leczenia, kupowanie amuletów, eliksirów i afrodyzjaków.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, jaki jest stosunek zwykłych ludzi do magów. Otóż, sama profesja maga cieszy się szacunkiem i czcią, zwłaszcza wśród prostych ludzi. Kupcy chętnie wynajmują magów samouków do różnych prac wychodząc z założenia, że nie wiadomo kiedy zdolności magiczne mogą się przydać. Bogaci mieszczanie i arystokracja ma już jednak dość specyficzny stosunek do magów. Z jednej strony chętnie korzysta z ich usług (zwłaszcza z niezwykle drogich magicznych zabiegów oferowanych przez magów akademickich), z drugiej jednak posiadanie w rodzinie maga nie jest specjalnym powodem do dumy.
 
__________________
W każdej kobiecie drzemie wiedźma, trzeba ją tylko w sobie odkryć.

Ostatnio edytowane przez echidna : 04-02-2010 o 00:59.
echidna jest offline  
Stary 03-02-2010, 11:00   #4
 
abishai's Avatar
 
Jak pewnie każdy wie, postacie mają dodatkowe zlecenia.
Cytat:
Inne zlecenie (każdy powinien mieć jeszcze jedno zlecenie, które będzie mógł załatwić podczas dostarczania Przesyłki. Zlecenie wybieracie sami, zostaną one jednak wplecione do fabuły. Im ciekawsze zlecenie tym lepiej dla was.
Może warto by określić, kto gdzie musi dojechać, żeby ułożyć trasę podróży, która wszystkim będzie pasowała?
Zlecenie Samuela wymaga zahaczenia o Queren.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 03-02-2010, 17:23   #5
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Witam wszystkich, zarówno tych bardziej, jak i mniej mi znanych, oraz życzę przedniej zabawy.

Cytat:
Napisał abishai Zobacz post
Jak pewnie każdy wie, postacie mają dodatkowe zlecenia.
Może warto by określić, kto gdzie musi dojechać, żeby ułożyć trasę podróży, która wszystkim będzie pasowała?
Zlecenie Samuela wymaga zahaczenia o Queren.
Tak jakby nieco nie o drodze, prawdę mówiąc..

Czy któreś z lasów/puszcz uważane są za niebezpieczne?
 
Kerm jest teraz online  
Stary 03-02-2010, 17:54   #6
 
abishai's Avatar
 
Cytat:
Tak jakby nieco nie o drodze, prawdę mówiąc..
Zależy jaką drogę obierzemy ...i tak trzeba będzie odbić nieco na zachód, zważywszy na niebezpieczeństwo ze strony hord i przewrażliwioną na tym punkcię matkę dziewczynki).

Cytat:
Czy któreś z lasów/puszcz uważane są za niebezpieczne?
Też jestem ciekaw...no i jeszcze sprawa przełęczy. Gdzie i czy są jakieś skróty przez pasma górskie ? Czy może z tym pytaniem poczekać na przygodę?
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 03-02-2010, 21:42   #7
 
echidna's Avatar
 
Wolałabym jednak, żebyście trasę podróży ustalili podczas sesji a nie w komentarzach. Niektóre z misji są mniej lub bardziej tajne i mniej lub bardziej zgodne z prawem, dlatego - w sesji proszę, w sesji.

Nie wszystkie zlecenia muszą zostać zrealizowane podczas podróży. W moim zamyśle zlecenie miało być dodatkowym wątkiem w danym mieście, a nie przymusem. W sensie, nie każdy kto ma zlecenie musi je podczas sesji zrealizować.

Obierając trasę powinniście się kierować możliwością zrealizowania zlecenia, ale jeśli ktoś ma to zlecenie na drugim krańcu kontynentu, to trudno żeby ciągnął tam całą wyprawę. Waszym głównym zleceniem jest dostarczenie dziewczynki i to na tym powinniście się skupić. Dlatego też obierając trasę powinniście przede wszystkim kierować się bezpieczeństwem dziewczyny. Trasa powinna być optymalnie bezpieczna i krótka. Oczywiście najkrótsza nie znaczy najbezpieczniejsza, dlatego należy się zastanowić nad złotym środkiem.

Co do lasów, lasy generalnie są mało bezpieczne. To tam czai się wszystko to, z czym przeciętny mieszczuch nie ma do czynienia - wszelkie elfy, demony, dziwożony, dzikie zwierzęta, rozbójnicy, etc.

Oczywiście najlepiej będzie wybrać trasę mniej więcej po szlakach handlowych, a nie na przełaj przez dzikie puszcze, w linii prostej. Konkrety jednak zostaną ustalone podczas sesji.

Co do przełęczy - tam gdzie szlaki handlowe przecinają pasma górskie są przełęcze. Oczywiście są jeszcze inne, ale te są najłatwiejsze do pokonania dla wozów i koni.

Dalsze informacje odnośnie krain geograficznych zamieszę już niedługo.
 
__________________
W każdej kobiecie drzemie wiedźma, trzeba ją tylko w sobie odkryć.

Ostatnio edytowane przez echidna : 03-02-2010 o 21:55.
echidna jest offline  
Stary 03-02-2010, 23:13   #8
 
Cosm0's Avatar
 
Omg a ja zapomniałem pisząc kart o zleceniu! Nadrobię to i jakieś wymyślę. Echidna czy jeśli będzie to wiązać się z kosmetycznymi zmianami w KP to dopuścisz takie zmiany? Mam pewien pomysł, ale to wymagałoby właśnie takich zmian.
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.
Cosm0 jest offline  
Stary 04-02-2010, 00:58   #9
 
echidna's Avatar
 
Cosm0: tak, zapewne się zgodzę, ale najpierw chciałabym wiedzieć co to za zmiany. Dalej załatwiajmy to przez PW.

A oto i obiecane informacje geograficzne:

Geografia

Tutaj pokrótce opisałam wszystkie widoczne na mapie krainy. Opis zawiera informacje, które są powszechnie znane każdemu, w miarę wykształconemu, lub obeznanemu ze światem człowiekowi.

Równina Verdii
– kraina rozciągająca się od Gór Czarnych aż po dalekie południe. Żyzne gleby, ciepły, łagodny klimat, idealny do uprawy winorośli i oliwek. W Delin co roku odbywa się Święto Młodego Wina. Kraina bogata, mimo położenia jakby na uboczu prowadzi ożywioną wymianę gospodarczą z północą.

Góry Czarne – pasmo gór rozciągające się od Uroczyska aż po Czarną Strażnicę. Swą nazwę zawdzięczają bazaltowi, z którego są zbudowane i który nadaje im czarny kolor. Wysokościowo można je porównać do Karpat. Daleko w górach znajdują się kopalnie bazaltu i granitu, również soli, siarki i rud żelaza. Kopalnie są pod troskliwą opieką krasnoludzkich gildii górniczych.

Czarna Woda – wielkie polodowcowe jezioro we wschodniej części Gór Czarnych. Nazwę zawdzięcza barwie otaczających ją szczytów. W niej swoje źródło ma Pikanea.

Uroczysko – rozległe bagnisko na zachód od Gór Czarnych. Swoją niechlubną nazwę zawdzięcza żyjącym tam, nieprzyjaznym ludziom stworom i faktowi, że mało z tych, którzy zapuścili się w tamte tereny, wróciło do domu. Leżące nieopodal miasto Lochlann cieszy się sławą Miasta Smolarzy.

Równina Cantes – Kraina rozciągająca się między Górami Szarymi, Górami czarnymi, a Morzem Olaghair. Z powodu położenia tuż przy otwartym morzu, panuje tam dość wilgotny klimat, co sprzyja uprawie pszenicy. Sieć wielkich miast nad brzegiem morza skupia właściwie cały przemysł. Miasta prowadząc między sobą ożywioną wymianę handlową.

Puszcza Loren – to właściwie resztki dawnej ogromnej puszczy rozciągającej się właściwie od granic Morza Olaghair. Dziś w mocno okrojonym kształcie stanowi siedlisko dzikiej zwierzyny, a także trzymających się dawnych tradycji, żyjących w zgodzie z naturą plemion elfów.

Góry Szare
– niezbyt wysokie, zbudowane z granitu góry rozciągające się wąskim pasem od Szlaku Nadmorskiego, aż po Góry Czarne. Ich południowo-wschodnia część bogata w złoża kamieni półszlachetnych i innych cennych minerałów, w tym marmuru i alabastru. Nazwę zawdzięczają mgle, która zakrywa ich szczyty przez dobre ¾ roku.

Równina Esteli – kraina rozciągające się między Górami Czarnymi, Szarymi i Śnieżnymi, a Puszczą Temery. Klimat typowo kontynentalny, dość surowe zimy, raczej łagodne lata. Ze względu na dużą ilość rzek, kraina obfituje w mady rzeczne, na których rozciągają się ogromne pastwiska porośnięte wysoką trawą. Z tego też względu kraina słynie z hodowli bydła.

Jej południowa i południowo-zachodnia część stanowi już wyżynę, na której zgromadzona jest większość przemysłu tzw. ciężkiego. To właśnie tutaj są największe gildie jubilerów, złotników i płatnerzy, kowali, górników i kamieniarzy. Ze względu na swoje położenie Aibne jest stolicą przemysłu ciężkiego.

Wielka Puszcza Temery – wielka, niezbadana puszcza rozciągająca się od Gór Szarych aż po Morze Ologhair i Góry Śnieżne. To tutaj znajdują się najliczniejsze wioski tzw. „dzikich” elfów. Tutaj też mieszkają najdziwniejsze, dotąd niezbadane gatunki zwierząt. Wewnątrz puszczy znajdują się Góry Temery.

Tereny na południe od rzeki Cairell są lepiej znane i bezpieczniejsze. Te, które leżą na północ od rzeki są dzikie i pewnie jeszcze długo takimi pozostaną.


Góry Temery – niewiele wiadomo o tych szczytach. Nie są zbyt wysokie (porównywalne do G. Świętokszyskich), niewiele wiadomo o tamtejszej faunie i florze.

Góry Śnieżne – najwyższe pasmo gór w Erathii (porównywalne do Alp). Nazwę zawdzięczają obfitym opadom śniegu w zimie a także występowaniu w ich wyższych partiach, górskich lodowców. Chociaż większa część pasma jest uboga w cenne minerały, to jednak ich południowa część (wzdłuż Srebrnego Szlaku) jest bogata w złoża rud metali szlachetnych i półszlachetnych. Znajdują się tam pokaźne zasoby rud srebra, skąd nazwę swoją wziął wspomniany wyżej szlak. Innymi cennymi rudami tam występującymi są rudy złota, miedzi, cyny i niezwykle cenne rudy rtęci ( w tym cynober).

Równina Północna – dość surowy klimat, ze względu na bardzo mroźne zimy uprawy słabo rozwinięte, za to hodowla owiec i kóz jak najbardziej. Obszar słynie z dziesiątek odmian koziego i owczego sera, a także wyrobów z wełny i skóry.

Erengrad jest bursztynową stolicą kontynentu. Nieopodal miasta, na morzu znajdują się największe w tej części świata pokłady tej kopalnej żywicy. W samym mieście jest kilka gildii jubilerskich zajmujących się przede wszystkim obróbką bursztynu.
 
__________________
W każdej kobiecie drzemie wiedźma, trzeba ją tylko w sobie odkryć.

Ostatnio edytowane przez echidna : 08-02-2010 o 19:23.
echidna jest offline  
Stary 08-02-2010, 01:40   #10
 
echidna's Avatar
 
Post już jest. Przepraszam, że nie wyrobiłam się wcześniej, ale dopadła mnie Rzeczywistość

Na wasze odpowiedzi czekam tydzień. Za chwilę wyślę wszystkim informacje wstępne, jakimi dysponują postacie.

Życzę miłej zabawy, do przeczytania

EDIT:

Waluta

Są 3 rodzaje monet: złote(bite w złocie), srebrniki(ze srebra) i miedziaki(z miedzi. Przelicznik jest bardzo prosty: 1 srebrnik to 10 miedziaków, 1 złoty to 100 srebrników czyli 1000 miedziaków.

Bochen chleba kosztuje około 3 srebrników, bukłak wina, lub kufel piwa, około 6 srebrników, miska zupy lub kaszy podobnie. Wynajęcie pokoju w karczmie to kwestia ok 20 srebrników za noc (w podrzędnej spelunie), nawet do kilku złotych (w naprawdę drogich gospodach).

Kupno konia to kwestia kilkuset złotych, sztylet można dostać już za kilka złotych, miecz kosztuje przynajmniej 15 złotych.

W wielu karczmach akceptowane jest uiszczanie opłat w kosztownościach (tylko ze złota lub srebra). Zastawienie u karczmarza pierścionka pozwoli przespać w spokoju w jego karczmie 2, może nawet 3 noce. Naszyjnik, czy amulet są już więcej warte.
 
__________________
W każdej kobiecie drzemie wiedźma, trzeba ją tylko w sobie odkryć.

Ostatnio edytowane przez echidna : 08-02-2010 o 19:23.
echidna jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:20.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172