PUNKTY DOŚWIADCZENIA I ROZWÓJ BOHATERÓW Obiecane reguły. Wybaczcie mi proszę wstęp, ale dla porządku przywołałem zasady ogólne PD z podręcznika Oka Yrrhedesa. Nie wszyscy gracze, grali wcześniej w RPG. PUNKTY DOŚWIADCZENIA Punkty doświadczenia dostaje się za ukończenie przygody, zdobycie głównego i pomniejszych celów, za wczucie się w postać. Mistrz gry powinien sprawiedliwie rozdzielić punkty doświadczenia graczom, pamiętając o tym, że jeśli będzie ich zbyt dużo za każdym razem to postacie będą się szybko rozwijać aż do niepokonanych i dalsza gra nimi nie będzie miała już sensu, lecz małe ilości PD spowodują, że gracze znudzą się szybko postaciami. Jedna 4-ro godzinna przygoda dobrze rozwiązana z pełnym wczuciem się graczy powinna dać im ok 50 - 150 PD. Punkty Doświadczenia można wydać m.in. na rozwijanie różnych współczynników. Rozwijanie I, Z lub S z o jeden mniejszej na: 6 - 400 PD 7 - 500 PD 8 - 700 PD 9 - 900 PD 10 - 1200 PD 11 - 1500 PD 12 - 2000 PD 13 - 3000 PD 14 – 4000 PD Rozwijanie K z o jeden mniejszej na: 7 – 50 PD 8 – 60 PD 9 – 70 PD 10 – 80 PD 11 – 90 PD 12 - 100 PD 13 - 110 PD 14 - 120 PD 15 - 130 PD 16 - 140 PD 17 - 150 PD 18 - 160 PD 19 - 180 PD 20 - 200 PD 21 - 300 PD 22 - 400 PD 23 - 500 PD 24 - 600 PD więcej - 700 PD Rozwijanie Zdolności Specjalnych z o jeden mniejszej na: 1 - 200 PD 2 - 400 PD 3 - 600 PD 4 - 800 PD 5 - 1000 PD W przypadku, gdy Zdolność Specjalna nie jest stopniowalna, w kwestiach spornych decyzja MG, 200 PD stanowi całkowity jej koszt. Rozwijanie ZM z o jeden - 100 PD Jako, że część z Was może chcieć rozwinąć sobie ciekawe umiejętności poniżej dodatkowe reguły. Cztery pierwsze zdolności specjalne są już opracowane na potrzeby rozgrywki w Oko Yrrhedesa. Zdolności specjalne: 1. Walka wręcz (maksymalnie do +5) Specjalizacja w walce wręcz powoduje, że BG walczy on skuteczniej. Jeżeli nasz BG walczy wręcz i jego walka wręcz wynosi +2, to wtedy do WB i do zadawanych Obrażeń dodajemy + 2 za specjalizację w tym rodzaju walki. 2. Walka bronią (maksymalnie do +5) Specjalizacja w walce bronią daje BG to, że walczy on skuteczniej. Jeżeli nasz BG walczy mieczem i jego Walka bronią – mieczem 1R wynosi +2, to wtedy do WB i do zadawanych Obrażeń dodajemy + 2 za specjalizację w tej broni. 3. Strzelanie (maksymalnie do +5) Specjalizacja w strzelaniu daje BG to, że walczy on skuteczniej. Jeżeli nasz BG używa kuszy a jego Strzelanie – kusza 1R wynosi +4, to wtedy do rzutu kostką testującego Z i do zadawanych Obrażeń dodajemy + 4 za specjalizację w używaniu kuszy. 4. Magia (maksymalnie do +5) Każdy stopień zdolności specjalnej magia zmniejsza ryzyko fiaska czaru o 10% 5. Inne - wymyśl, opracuj sam. Zdolności specjalne nie muszą być oczywiście stopniowalne. Proszę pytać, jeśli coś jest niezrozumiałe, sprzeczne, itp. Uwaga: Dla obeznanych z systemikiem - PD-ki są lekko zmienione. |
Układ punktów doświadczenia jest jak najbardziej w porządku. Czekamy jedynie na zakończenie tej części przygody na podział punktów doświadczenia to znaczy kto z nas ile "zarobił". Oczywiście mam na myśli nasze postacie. |
Ja raczej nie mam w planach dłuższych urlopów bez neta, natomiast mogą mi się zdarzyć kilkudniowe nieobecności, o których postaram się informować. Mój post jutro powinien się pojawić. Co do PDów ma dwa pytania 1. Mamy całość wydać teraz, czy będzie więcej takich rozdziałów i można zostawić na później? 2. Istnieją w tym systemie jakieś zasady walki dwoma brońmy na raz, np. mieczem i biczem, na które owe PD można wydać? Np. specjalizacja w walce owi dwoma orężami na raz? |
Podobne pytanie miałem zadać. Czy punkty doświadczenia możemy wydawać jedynie na podnoszenie wartości cech czy na przykład przewidziana jest możliwość "wykupywania" nowych umiejętności/zdolności dla naszych postaci? |
1. Odnośnie etapów przyznawania PD. Planuję w tej przygodzie tzn. "Oko Yrrhedesa" zrobić jeszcze jeden etap - tak mniej więcej w połowie dungeon crawl.. Jako że w planach po zakończeniu tej przygody, chcę zacząć kolejną "Yarra - rzeka śmierci", postaci z tej sesji będzie można przetransferować do kolejnej przygody. 2. Nie musicie wydawać PD. Możecie sobie zostawić na później. 3. System nie przewiduje walki dwoma broniami na raz. Co nie znaczy, że nie można go opracować. Założyłem taki temat odnośnie mechaniki Oka na lastinn do takich próbek. Tam możemy spróbować opracować taką zdolność specjalną - "dwie bronie" byle byłaby "zbalansowana" tzn. nie dawała od razu kopa takiemu łowcy przygód na starcie. Zwykłe sumowanie współczynników z 2 broni bowiem odpada. Ale na dzień dzisiejszy takiej zdolności nie ma. Tylko do pojedynczych broni/walki wręcz/broni strzeleckich - tak jak w moim poście wyżej. 4. Jest oczywiście przewidziana możliwość wykupywania nowych zdolności specjalnych - kosztuje 200 PD - reszta w moim poście wyżej. Jak znajdę chwilę to wkleję listę przykładowych zdolności, które można wykupić - zaczerpnięte z Podręcznika do Wiedźmina - Gry Wyobraźni. Ale możecie sobie konkretną zdolność sami wymyślić, np. otwieranie zamków +1, wspinaczka + 1, pływanie + 1 itp. 5. Z PD proszę o cierpliwość, na koniec tygodnia nawarstwiła się praca... |
Punkty Doświadczenia przyznane. Są w waszych Kartach Postaci w okienku "Opis". Doszedłem do wniosku, że nie ma po co wysyłać na PW. |
Drużyno, to rozwoju bohatera wkradł się błąd. Zdolności specjalne: 1. Walka wręcz (maksymalnie do +5) Specjalizacja w walce wręcz powoduje, że BG walczy skuteczniej. Jeżeli nasz BG walczy wręcz i jego walka wręcz wynosi +2, to wtedy do WB dodajemy + 2 za specjalizację w tym rodzaju walki. 2. Walka bronią (maksymalnie do +5) Specjalizacja w walce bronią daje BG to, że walczy on skuteczniej. Jeżeli nasz BG walczy mieczem i jego Walka bronią – mieczem 1R wynosi +2, to wtedy do WB + 2 za specjalizację w tej broni. 3. Strzelanie (maksymalnie do +5) Specjalizacja w strzelaniu daje BG to, że walczy on skuteczniej. Jeżeli nasz BG używa kuszy a jego Strzelanie – kusza 1R wynosi +4, to wtedy do rzutu kostką testującego Z dodajemy + 4 za specjalizację w używaniu kuszy. Jak widzicie Specjalizacje w walce nie dodają premii do obrażeń, a tylko do Wartości Bojowej. Sorry za pomyłkę... Ale Makotto ma opracowaną pomocną w tym względzie zdolność:) EDIT: Dzisiejszy mój post, to fabularny przerywnik. Właściwy będzie jutro. |
Z braku czasu zajrzałem ale się nie ustosunkowałem do tematu mechaniki opartej na Wiedźminie. Kymil obiecuję się temu przyjrzeć i dopomóc jeżeli oczywiście nie będzie to niemile widziane. |
Wybacz za brak konsultacji, b00r0, ale noc jest cimna. Mam nadzieję że nie przecholowałem z tym pożyczeniem haka z łańcuchem? ;) |
Panowie, postu dziś nie będzie. Będzie w poniedziałek wieczorem. Pan b00r0 jeszcze nie odpisał, a jutro tj. 20 czerwca zgodnie z deklaracjami dominikVsa wraca mu net i też ma szansę odpisać. Poza tym tylko Makotto i Mike uzupełnili swe KP. Reszta nie kiwnęła palcem. Czyli i tak robicie sobie weekend:) A to oznacza, że jeszcze nie jesteście gotowi do dalszej gry. To poczekam. Pzdr kymil |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:41. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0