Muhaha to ja jeszcze bardziej zamieszam :)
Walka wręcz przy +1 ma szansę na 2 pudła, 3 sukcesy i 1 krytyk dający dodatkowe +1
Walka dystansowa przy +1 ma szansę na 3 pudła, 2 sukcesy, i 1 krytyk dający dodatkowe +1
Zaklęcia bojowe przy +1 tak jak walka dystansowa z czego w najgorszym wypadku mają pewność zadania przynajmniej [1] gwarantowanego obrażenia. Chyba że potwór ma odporność na dany typ.
Obrona przy +1 ma szansę na 4 pudła, 1 sukces, 1 krytyk dający dodatkowe +1
Obrona lub ataki [1] gwarantują jeden sukces
Przerzuty obrony i ataku +1 pozwalają poprawić jedno pudło z obrony lub ataku.
Statystyki +4(słabe) +6(średnie),+8(lepsze),+10(wytrenowane) +12(epickie) to k4, k6, k8, k10, k12 pozwalające przeprowadzać różne testy przeciwko pułapką, zasadzką, chwytaniu ciężkich rzeczy, rozbijaniu drzwi czy skrzyń, przeskakiwaniu przeszkód, odporności na trucizny, szybkiego rozgryzienia zagadek, wykorzystania życiowej mądrości czy wpływania na ludzi, odzyskiwania zwojów czy błogosławieństw itp. Czasem się łączą z bonusami z ekwipunku przy bossach i trudnych wyzwaniach.
Przeciwnik korzysta z tej samej mechaniki i tak przy zadawaniu ran, jeśli wypadną większe obrażenia niż wasza obrona to was rani. Jeśli wypadną mu większe krytyki niż wasza obrona to coś wam odcina lub przebija na wylot. |