[materiały] Welcome to the new world order OSTATNIE ZMIANY W MATERIAŁACH: 09-02-2017 ZASADY: Pisanie: 1. Piszemy w 3 os. liczby poj. czasu przeszłego ("poszedł", "zrobiła") 2. Dialogi zaznaczamy kursywą 3. Tekst justujemy. 4. Nie używamy docka - zabija to sesję i rozciąga ja niemożebnie. Dialogi można prowadzić przez forum, dając krótkie, jednozdaniowe wpisy (tu jest przykład z innej mojej sesji) 5. Preferuję raczej krótsze posty, ale to nie reguła ;) Posty MG: 1. Będę zaznaczała w swoich wpisach, który fragment jest dla kogo. 2. Do dłuższych odpisów MG będzie zawsze dołączony komentarz, co można zrobić w danym czasie, jakie są dodatkowe reguły etc. 3. Sesja będzie podzielona na rozdziały, każdy będzie dotyczył określonego wymiaru czasowego. Mechanika: 1. Sesja jest realistyczna - dzieje się w znanym nam wszystkim świecie, zgodnie z jego prawami, zasadami etc. - również w zgodzie z rzeczywistymi wydarzeniami (na świecie czy w Stanach) które wtedy miały miejsce. 2. Sytuacje konfliktowe będą rozwiązywane "na zdrowy rozsądek" - to znaczy, że powinniście wiedzieć (mniej więcej), co potrafią Wasi bohaterowie i nie "wymuszać" na MG jakiś akrobacji logiką, żeby usprawiedliwić jakieś działania. Jeśli podejmujecie jakąś ryzykowną akcję (tj. powyżej zdolności Waszych postaci) - napiszcie ją jako deklarację, a nie fakt dokonany. 3. Czasem zdarzy się element losowy - MG będzie turlała sobie w tajemnicy na jakieś zdarzenie czy wynik. Nie będziecie jednak o tym informowani. 4. Nie musicie pisać deklaracji/działań w sposób wyraźny (np. pod postem) - czytam uważnie wpisy i będę wyciągała z nich co najważniejsze. Światotworzenie: 1. Zachęcam do światotworzenia - to znaczy dodawania do wykreowanego przez MG świata swoich elementów. Jak to działa? Na przykład: MG opisuje Wam spotkanie z dawno niewidzianym znajomym. Gracz, którego postaci jest to znajomy może (oczywiście pokazując to w fabule) dodać np. informację o tym, gdzie się poznali, jakie łączą ich stosunki, jakieś zdarzenie z przeszłości etc. MG dodaje kolejny "obrazek" etc. Nie musi to być oczywiście tylko kwestia dotycząca NPC - równie dobrze może być np. element otoczenia. Oczywiście powyższe "wstawki" od graczy też powinny się trzymać granic rozsądku - tj. w sytuacji kiedy ktoś chce Wam przyłożyć nie możecie nagle wymyślić, że poślizgnął się na skórce od banana, albo jest to wasz najlepszy kumpel z dzieciństwa ;) 2. Opowieść jest najważniejsza. Ta sesja ma być dramą - to znaczy, że to, co dotyka naszych BG jest nadrzędne nad tym, czy się "wygrywa" ;) Zachęcam więc do snucia ciekawej historii, a niekoniecznie dążenia do "maksymalizowania zysku" swojej postaci. Ale to pewno wiecie, jako doświadczone gracze :) |
LUDZIE: Rodzina O'Byrne: Mark [Morfik] - dwudziestoletni chłopak o trudnym charakterze i napadach fobii społecznej. Interesuje się muzyką i filmami, obecnie, po skończeniu high school, szuka swojego miejsca w życiu. Kelly [kinkubus] - piętnastoletnia dziewczynka, uczennica high school (ukończyła 9th grade) wycofana i zamknięta w sobie. Jej pasją jest muzyka (ale inna niż jej brata) i fotografia. O ile może, zastępuje w domu nieobecną matkę. Joshua - ojciec Kelly i Marka, mąż Teresy. Czterdziestokilkuletni mężczyzna, były pracownik General Motors, spawacz. Problemy z długami i wynikający z nich alkoholizm zamieniły go z ciężko pracującego, dumnego i pomocnego człowieka w apatycznego, sfrustrowanego faceta ze skłonnościami do wybuchów agresji. Zagorzały republikanin. Teresa - matka Kelly i Marka, żona Joshuy (z którym obecnie jest w nieformalnej separacji). Ambitna, zdecydowana i zasadnicza, uważała że "młodzieńcza wpadka" z pierwszym dzieckiem i niesatysfakcjonujące małżeństwo blokują jej karierę w administracji rządowej. Problemy z długami i alkoholizmem męża spowodowały, że znalazła sobie pracę w innym mieście i od tego czasu utrzymuje z rodziną tylko sporadyczny kontakt. Detroit: Jacob Twigg - nauczyciel muzyki i plastyki w Western International High School (szkole Kelly). Jako jeden z nielicznych zachował osobisty stosunek do każdego ze swoich uczniów i jak może stara się dotrzeć do zamkniętej w sobie, ale jego zdaniem utalentowanej, uczennicy. |
MIEJSCA: Detroit, Michigan: Delray - dzielnica Detroit, w której rodzina O'Byrne ma swój dom. Na skutek szalejącego w mieście kryzysu, dzielnica jest większości opustoszała i zrujnowana; wokół szerzy się przestępczość, a mieszkańcy trapieni są regularnymi przerwami w dostawach wody czy prądu. Większość sąsiadów wyniosła się do innych miejsc, O'Byrnowie są jednymi z ostatnich mieszkańców na swojej ulicy. Północna Dakota: Stanley - małe (ok. 1,5 tys. mieszkańców) miasteczko ze stacją kolejową. W ostatnich latach przeżyło gwałtowny boom demograficzny, związany z napływem ludzi pracujących przy polach naftowych. |
TIMELINE: 1996 - ślub Teresy i Joshuy; rodzi się Mark 2001 - rodzi się Kelly 2009 - Josuha traci pracę po upadku General Motors i zakłada własną firmę 2012 - Firma Joshuy bankrutuje, zostawiając go z długami i kilkoma procesami o odszkodowanie; pod wpływem stresu pogłębiają się jego problemy z alkoholem, a małżeństwo zaczyna się sypać 2014 - Teresa dostaje stałą pracę poza Detroit i wyprowadza się z domu. Od tego czasu jest z nią tylko sporadyczny kontakt, choć przesyła rodzinie pieniądze czerwiec 2016 - Kelly kończy junior high school i zaczyna letnie wakacje; start sesji |
TRIVIA: Zgodnie z amerykańskim prawem Mark może:
Zgodnie z amerykańskim prawem Mark nie może:
Zgodnie z amerykańskim prawem Kelly może:
Zgodnie z amerykańskim prawem Kelly nie może:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:41. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0