Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-08-2020, 01:26   #1
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
[Komentarze] - Pendragon - Teutoni w słowiańskiej puszczy

Pierwsze koty za płoty.
Post jest, ale muszę przyznać szczerze, że nie do końca jestem z niego zadowolony. Mniejsza jednak o to. Jest jak jest i inaczej nie będzie.

Sytuacja wygląda następująco, sześciu braci zakonnych (was trzech plus trzech NPC0ów) wyrusza na misję założenia kolejnej warowni dla Zakonu. Cele i założenia misji wyłożone są w poście. Jakby coś było niejasne, to pytajcie.

Grupa rozbija obóz po całym dniu wędrówki. Kauernik opuściliście trzy dni temu kierując się na południowy wschód, zgodnie z życzeniem Wielkiego Mistrza. Wzgórze stanowi doskonały punkt obserwacyjny. Czas więc podjąć decyzję, gdzie ulokujecie swoją przyszłą warownię.
Cztery najlepsze lokalizacje, to:
- rozwidlenie rzeki, dobre miejsce do obrony osłonięte z trzech stron przez naturalną przeszkodę wodną. Problemem jest dość odległość od lasu. Trzeba będzie ściągać drewno kilka kilometrów plus ewentualne podtopienia;
- wzgórze na którym jesteście; Wzniesienie jest jakieś niewielkie, ale jego zaletą jest doskonały widok na okolicę, średnia odległość do lasu i do rzeki;
- skraj puszczy, drewna pod dostatkiem, rzeka bardzo blisko, ale kto wie co czai się w tym lesie;
- wyspa na mokradłach, duża wyspa otoczona podmokłym terenem. Doskonałe warunki do obrony. Z daleka widać, że na wyspie jest jakiś zarys fundamentów kamiennej budowli. Na wyspę trzeba się jakoś jednak dostać, zbudować przeprawę, zatem czy walory obronne są warte takiego zachodu;
- odległe wysokie wzgórze. Jego niewątpliwą wadą jest odległość do lasu i rzeki, ale poza znaczną wysokością zaletą tego wzgórza jest jego zachodni stok, który otaczają liczne głazy narzutowe. Bogate źródło budulca pod kamienny kasztel.

I to jest pierwszy problem jaki stoi przed wami. Macie do dyspozycji dość liczną grupę ludzi, więc możecie przeprowadzić zwiad lub kilka zwiadów próbując zdobyć dodatkowe informację. Możecie decyzję podjąć już tego wieczoru i od świtu rozkazać rozpoczęcie prac.
Macie ze sobą siostrę Gertrudę, która nie tylko jest na świętej misji, ale także w oczach wielu uchodzi za żywą świętą. Możecie ją zapytać o zdanie lub zdać się na waszą mądrość i doświadczenie.

Możliwości jest zatem wiele, jak na pierwszą kolejkę.
Zakładamy, że w czasie podróży poznajecie się, więc w komentarzach rzućcie kilka zdań o waszej postaci. Takie podstawowe info, co przekazujecie pozostałym plus kilka słów o waszej świcie.

NPC-ów przedstawię jutro, tak samo jak mapę (muszę się dostać do drugiego kompa) i wrzucę avki i grafiki do postu.
Chwilowo post pozostanie zatem taki sauté.

Kilka technicznych kwestii.
- posty raczej krótsze niż dłuższe.
- doc pewnie się pojawi, ale w minimalnym stopniu. Raczej nie będę prowadził wielostronicowych dialogów na cztery głosy. Choć może się zdarzyć, że jakąś ważną kwestię będzie łatwiej rozegrać na docu. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu;
- oczekuje minimum jednego postu na tydzień. Liczę, że nie będę musiał nikogo poganiać, bo zwyczajnie tego nie lubię. Jak ktoś nie ma weny, albo czasu to lepiej dać krótką deklarację w wątku technicznym niż przetrzymywać innym kolejkę. Nie ma wśród nas nowicjuszy w tego typu zabawie, więc liczę się rozumiemy.
- mechanika będzie, choć raczej niewidoczna. O pewnych rzeczach będę informował w tym wątku, że to czy tamto wynika z takiego testu, który przeprowadziłem. Zawsze możecie zażądać testu waszych umiejętności, jeżeli uznacie, że się wam to przyda. Jak dojdzie do jakiejś bijatyki, to kwestie mechaniczne wyjaśnię na szybko, tak aby wszyscy wiedzieli, co i jak się w tym systemie je.

Na ten moment, to chyba tyle z mojej strony.

Życzę weny i niech Bóg was prowadzi panowie rycerze.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman

Ostatnio edytowane przez Pinhead : 21-08-2020 o 21:11.
Pinhead jest offline  
Stary 21-08-2020, 02:56   #2
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Powitać wszystkich!

Szybkie pytanie no. 1. : Dałoby radę mapkę z zaznaczonymi odległościami między lokacjami? Może trochę więcej o samych lokacjach? Np. Jak szeroka jest rzeka, ile dzieli wyspę na mokradłach od suchego lądu... te sprawy.

Łatwiej będzie się zorientować gdzie co jest i w jakiej odległości jedno od drugiego, a same szczegóły są dość istotne. Myślę, że naprawdę wielce by mogło nam to pomóc... nie ukrywam też, że sam jestem bardzo mocnym wzrokowcem
 

Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 21-08-2020 o 03:12.
Dhratlach jest offline  
Stary 21-08-2020, 08:44   #3
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Jasne. Będzie mapka, będą grafiki i inne cuda, ale dopiero wieczorem. Pisząc post nie miałem dostępu do wszystkich swoich materiałów. Stworzę albo osobny wątek z materiałami do sesji, albo wrzucę to wszystko w komentarze.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 21-08-2020, 11:48   #4
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Cześć wszystkim i życzę miłej zabawy! W weekend postaram się odpisać, tak na szybko to powinny być chyba z nami dwie siostry zakonne, bo jeszcze wpisałem do swojej świty młodą siostrę Katrinę.

Doc do np. scen narad by się przydał, ale dostosuje się.
 
Lord Melkor jest teraz online  
Stary 21-08-2020, 21:58   #5
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
Cześć wszystkim Braciom.

Jak zapoznam się z mapką to się wypowiem gdzie Bruno widzi warownie. Jest nas trzech to łatwiej będzie głosować. Co do docsa ja chętnie mogę go używać choćby do narad. Jestem jednak zdania, że decyduje MG.

Jeśli chodzi o brata Bruno to jest to wesoły i uśmiechnięty zakonnik. Syn księcia Fryzji z wielkiego rodu w którym mieli i cesarza. Więc jego krew jest bardziej błękitna niż innych

Nie ma w nim cienia fanatyzmu czy gorliwości. Jest za to rycerski honor i dyscyplina kiedy trzeba... z dużą dawką luzu gdy nie trzeba. Nikt nie wie po co wstąpił do zakonu.

Wiadomo, że umie dowodzić i odebrał na tym polu gruntowne nauki. Wysokie urodzenie i charyzma sprawiają, że nikt mu się z podwładnych nie sprzeciwia. Ma jednak otwarty umysł i słucha każdego, potrafi przyjąć argumenty i zmienić zdanie. Co nie jest wcale ani takie oczywiste ani popularne wśród wielu wysoko urodzonych.

Uzbrojenie i rumaka przywiózł własne i bardzo wysokiej klasy. Choć zgodnie z regułą bez zbędnych ozdób. Niby wszystko jest wspólne ale nikt nie ważył się do tej pory tknąć choćby Fryzyjskiej klaczy Bruna. Zwłaszcza, że widziano jak rumaki bojowe które przywieźli Fryzyjczycy kąsają i młócą kopytami gdy poczują, że coś jest nie tak. Stąd podchodzi do nich, raczej wyłącznie świta Bruna.

Kilku braci próbowało się na dziedzińcu z Brunem na miecze i wyszło, że ma w tym spory talent. Nie mówi o nikim ze wzgardą czy wyższością i jest raczej niekonfliktowy. Z drugiej strony nie miał jeszcze żadnych konfliktów w zakonie więc nigdy nic nie wiadomo.

Liznął co nieco sztuki żeglarstwa sądząc po opowieściach a obecność kobiet go nie tylko nie peszy co wręcz cieszy. Lubi rozmawiać, pić wino i debatować na wszelakie możliwe tematy. Jedynie rozmowy religijne go szybko nużą, zawsze wtedy wykręca się i opuszcza rozmówcę. Wiadomo, że wierzy w boga i jest oddany zakonowi odkąd w nim jest. Daleko mu jednak do fanatyka jest praktykującym pragmatykiem.

Pogan najchętniej by nawrócił bez użycia miecza. Nasłuchał się jednak tylu krwawych opowieści od zakonników, że wie iż bez miecza i krwi raczej się nie obejdzie. Póki co te założenia nie były poddane wymagającym próbom w obecności innych braci.

Edit Świta

Menno i Aacht (prawdziwe Fryzyjskie imiona) Dwóch konnych ciężkozbrojnych Fryzyjskich weteranów. Uczestnicy krucjat i serdeczni przyjaciele w zbliżonym wieku 30 i 33 lat. Ostrożni w słowach i wyważeni w czynach. Oficjalnie pełnią status gości zakonnych ale powszechnie wiadomo, że książę oddał ich do dyspozycji syna by go gdzieś tam w borach nie usiekli.

Bernardo, Arturo, Emilio, Fabio - Czterech kuszników typu Geuańskiego Dowodzi Fabio. Są pogodni i żywiołowi jak to Włosi. Na każdym wychodnym widać ich w karczmach. (o ile takowe są w pobliżu) Gdzie śpiewają, piją i tańczą. Na służbie jednak są obowiązkowi. Choć zdarzają im się głupie żarty. Za co zdarzało im się już wylądować w karcerze.

Galir. Wykupiony z niewoli Polskiej w drodze do Prus przez Bruna który osobiście ochrzcił sługę. W odruchu dobrego humoru i chrześcijańskiego miłosierdzia. Galir pochodzi z jednego z Galidzkich plemion. Zawdzięcza życie Brunowi i poprzysiągł go nie opuścić.

Sługa - Luigi. Z zawodu kucharz który jednak pracował w swoim życiu w różnych zawodach. Obecnie zatrudniony w zakonnej kuchni gdzie skierował go jego pan. Dba o podniebienia braci zakonnych i Bruna. Człowiek czterdziestoletni doświadczony przez życie znający jego trud. Gdy Bruno opuszcza jakieś miasto i rusza “w drogę” to Luigi obok zawsze dbał, żeby sług i dobrego jadła nie zabrakło. Posprzątane jak należy było, w kominku rozpalone żeby jaka służka wszystko elegancko wyprała itd...
 

Ostatnio edytowane przez Icarius : 22-08-2020 o 21:10.
Icarius jest offline  
Stary 21-08-2020, 23:39   #6
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Oto macie i mapkę. Jakby coś było nie jasne, to pytajcie.
https://i.imgur.com/4zMUqqq.jpg

Osobiście uważam, że doc w większości wypadów spowalnia sesję. Zamiast pisać tydzień, czy dwa scenę w docu można to wszystko rozegrać pisząc kilka szybkich postów. W docu powstają ściany tekstów, które często nic nie wnoszą.
Wolałbym zatem minimalizować jego udziała w sesji.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 21-08-2020, 23:55   #7
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Mapka piękna... przypomina mi... Hexographer może?

Szybkie pytanie. Jaka jest przybliżona powierzchnia jednego pola i i jakie odległości takie pole ma w przybliżeniu? Wszystko zależy, więc...
 
Dhratlach jest offline  
Stary 22-08-2020, 00:11   #8
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Zapomniałem o tym napisać. Jeden heks to w przybliżeniu 1km.
A mapki widziałem piękniejsze :P Fajnie, że się podoba.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 22-08-2020, 00:16   #9
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Pinhead Zobacz post
Oto macie i mapkę. Jakby coś było nie jasne, to pytajcie.
https://i.imgur.com/4zMUqqq.jpg
Dobrze by było żebyś numerkami 1,2,3,4 oznaczył proponowane miejsca na docelową siedzibę. Pierwszą lecz miejmy nadzieję nie ostatnią.

Taki jeden Hex to jaki teren? I do przejścia w ile? Nasza ostatnia siedziba jest 3 dni stąd w którą stronę. (zakładam, że pewnie przy rzece w górę bądź dół nurtu?). Jak wygląda zrobienie łodzi na start. I rozumiem, że ze wzgórza w zasięgu wzroku zero siedzib ludzkich.

Edit: Dobra nie odświeżałem Li i nie zauważyłem, że cześć odpowiedzi już jest. Pytanie dodatkowe jak z robieniem u nas tratwy żeby zezwiadować wyspę.

Edit 2 W sumie jak przeczytałem wskazówki jeszcze raz z czystym umysłem na wieczór to widać idealnie co jest co.

Bracia ja bym puścił zwiad na wyspę wiedziony ciekawością. Na siedzibę wybrałbym odległe wzgórza. Rzekę możemy kontrolować z wybudowanych w późniejszym czasie wieży. Póki co siedziba z kamienia i bezpieczne schronienie są w cenie.

Czy takie wzgórza mają szanse przy bliższej analizie mieć jakieś rudy? Ktoś z nas lub świty ma jakąś wiedzę żeby to sprawdzić?
 

Ostatnio edytowane przez Icarius : 22-08-2020 o 01:00.
Icarius jest offline  
Stary 22-08-2020, 01:59   #10
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Icarius zakładamy, że wśród waszej świty i służby są zarówno ludzie od murarki, kamieniarstwa i ogólnie budownictwa. Mają oni umiejętności niezbędne do zbudowania siedziby obronnej czy to drewnianej , czy kamiennej.

Co do źródeł jakieś rudy to za wcześnie, aby o tym mówić. Teren wydaje się właściwy, ale stojąc na wzgórzu to nawet największy spec nie jest w stanie sprawdzić, co kryje się pod ziemią. Możecie oczywiście kombinować w tym kierunku.

Co do tratwy, to nie ma żadnego problemy. Kilka ściętych pni i macie tratwę. Tylko ten teren to mokradła, więc teoretycznie można poruszać się po nim tratwę, ale bardziej właściwe jest brodzenie.
Wyspa jest widoczna, ale może się okazać że dotarcie do niej nie jest możliwe. Gdyby wam się udało to teren do obrony dobry, ale skomunikowanie go z suchym lądem wymaga jakiś mostków, przepraw itd. Do was należy decyzja, czy to dobre miejsce na kasztel.

W pobliżu nie ma żadnych ludzkich siedzib. Wy przynajmniej żadnej nie widzieliście. Teren należy do Prusów i w każdej chwili możecie się spodziewać ataku z ich strony.

Ostatni pewny dla was punkt to, Kauernik (dzisiejszy Kurzętnik)jakieś trzy dni na południowy zachód od waszej obecnej pozycji.
Nie wspomniałem o tym wcześniej, ale zawsze możecie liczyć na pomoc ze strony tego grodu, który jest siedzibą komtura. Znajduje się w nim zamek, który obecne jest na etapie ukończenia budowy.

Jeżeli wysyłacie zwiad, to określcie proszę kto wchodzi w jego skład.

Co do obecności niewiast, to faktycznie w skład waszej zakonnej drużyny wchodzą dwie siostry zakonne. Siostra Gertruda (mój NPC) i członkini świty Lorda Melkora siostra Katarina. Dla uproszczenia sprawy przyjmijmy, ze obie są członkiniami tego samego zakonu tj. zgromadzenia benedyktynek. Obie wypełniają tę samą misję.

Icarius podeślij jeszcze raz link do avka, bo mi się ten z doca nie wczytuje.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman

Ostatnio edytowane przez Pinhead : 22-08-2020 o 02:03.
Pinhead jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180