lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [Komentarze]Wiara i Honor (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/3676-komentarze-wiara-i-honor.html)

Amman 19-08-2007 12:44

Wydaje mi się że to jest kasa za posty... I chyba jej się nie wydaje. Ona sobie rośnie i rośnie, a jak klikniesz na dolara to masz pierwszych kilku z największą ilością...

Gettor 19-08-2007 14:26

Amman - ok już odkryłem. To jest kasa, którą ma nasza "postać forumowa". Jak zapewne niektórzy dostrzegli, pojawił się nowy panel na górze strony forum nazwany RPG - jak wejdziecie w Headquarters to zobaczycie statystyki swojej postaci :)

Ra6nar 20-08-2007 02:28

Trochę Was zostawić i zaraz pogawędki o wszystkim ;)
No dobra, co do pytania Gettora 'jak to będzie wyglądać?' Otóż będzie to wyglądać mniej efektownie dla pojedyńczych osób, ale bardziej efektownie dla wszystkich razem, bo dzięki temu co chcę zrobić (a o tym już zaraz) będę mógł sam opisać walki na podstawie Waszych decyzji podjętych na forum. Będę mógł opisywać to bez przeszukiwania archiwum gg i zagubiania się we wszystkim, jak to było ostatnio. No więc sama walka wyglądać będzie tak:

Ja mam statystyki Waszego przeciwnika dla własnego wglądu. Wszystkie cechy, które posiada odpowiadają Waszym cechom (ale tylko bojowym, czyli tym, których używa się do walki), czyli są to siła, zręczność, odwaga, wytrzymałość. Dzięki temu będzie mi łatwiej podejmować decyzję typu 'rycerzowi udało się wykonać unik z racji wysokiego współczynnika zręczności' lub 'cios okazał się śmiertelny jako, że siła przeciwnika do przeciętnych nie należała' co oczywiście będę opisywał nieco barwniej ;)
Teraz to co należy do Was. Każdy z Was określa przed Walką coś co nazwałem ścieżką walki, czyli tok Waszych postępowań. Cały pic polega na tym, że podczas gry należy poznać przeciwnika, z którym będziecie mieli do czynienia i znając jego przyzwyczajenia bojowe (lub nie) ustalić pewną ścieżkę. Ścieżkę bojową trzeba zbudować z dziewięciu stopni (czyli z dziwięciu słów). Słowa te to: Atak, Parowanie(oczywiście w sensie blokowanie), Unik, Szarża, Czar (wtedy podać nazwę czaru), specjalny ruch (tutaj jest dowolność, wykonanie jakiegoś ruchu np. typu kopniak, podcięcie, plunięcie przeciwnikowi w twarz, co kolwiek).
Jak widać słów jest mniej niż kroków co oznacza, że:
- nie trzeba w ścieżce wykorzystywać wszystkich słów
- można użyć kilka razy jednego słowa
- bardzo ważna jest kolejność (ustalana przez Was)
- konieczne jest zbudowanie ścieżki z dziewięciu czynności (słów)

Dla jasności przykładowa walka. Tak znany Wam Ryszard pokonał ongiś królową amazonek w bezpośrednim pojedynku, dzięki czemu wyzwolił się z ich ucisku:

Nasz ''Rysiek'' przed walką założył następującą ścieżkę, twierdząc, że amazonka stawiać będzie na obronę, i że będzie trzeba ją przycisnąć do muru:

Szarża, Atak, Atak, Atak, Szarża, Szarża, Parowanie, Szarża, Szarża

Szarża - Ryszard z dzikim wrzaskiem ruszył na kobietę wymachując swym korbaczem. Słynąca jednak ze sprytu i zwinności Almeire z łatwością uniknęła tak szaleńczego ataku i wyprowadziła cios sztyletem w bok napastnika.
Atak - Nie zorientowawszy się o kontrze Almeire Ryszard zyskał jedną szramę więcej na zbroi, następnie wyprowadził kolejny, tym razem nieco bardziej ostrożny Atak. Obuch jego oręża trafił w opancerzony skórzanym gorsetem brzuch amazonki, która legła na ziemię.
Atak - Ten atak miał być ostateczny, jednak Alemeire szybko przetoczyła się dzięki zwinności na prawo, ciskając sztylet w stojącego nad nią przeciwnika
Atak - Jak przystało na amazonkę trafiła, ale tylko w ramię, a Ryszard już wyprowadził kolejny zamach. Łańcuchy zakrzęściły a nabijany kolcami obuch korbacza zgniótł głowę pięknej królowej, przytłaczając ją do ziemi. Taki był koniec Alemeire, królowej amazonek.

Jak widać prócz cech biorę pod uwagę takie czynniki jak zbroja, typ broni i jej jakość itp. dla obu stron. Ale to jest oczywiste.

Jak widzicie Rychu nawet nie musiał do końca iść ścieżką, bo pokonał przedczasowo przeciwniczkę (to jest możliwe, nawet rzadko kiedy ścieżka dochodzi do samego końca, natomiast nigdy nie zdarzy się, żeby jej ''zabrakło'', walka zawsze zmieści się w Waszej ścieżce). Mniej więcej tak wyglądać będą walki na arenie i w ogóle walki od tej pory. Może to się Wam nie do końca podobać, ale mam nadzieję, że dostrzeżecie w tym jakieś pozytywy. Dla mnie będzie to ogromne ułatwienie a i napewno usprawni to naszą sesję.

Czekam oczywiście na pytania...

Gettor 20-08-2007 02:40

Cytat:

Napisał Ra6nar
Czekam oczywiście na pytania...

Ja mam pytanie! Mogę już walczyć jak zgłosiłem się na pierwszego? :D

System wydaje mi się prosty i przyjemny w użyciu, ale dla graczy, bo mamy tylko 9 słów do napisania. Gorzej z tobą nasz drogi MG...

No ale to wyjdzie w "praniu".

Ra6nar 20-08-2007 02:45

Cieszę się, mną się nie martwcie :D
Oczywiście możesz już zaczynać.
Pamiętajcie, że w Waszej ścieżce mają się znaleźć słowa a nie opisy wraz z wykonaniem czynności. Jak chcecie się rozpisać jeśli chodzi o walkę to możecie opisać to jak się czujecie, czy co widzicie przed walką, sam akt walczenia opisujecie ścieżką walki. Dzięki za uwagę, wyczekuję z niecierpliwością kolejnych pytań.

Amman 20-08-2007 08:36

Czytając ten Twój system walki, cieszę się że siedzę na jakimś odludziu (właściwie to spadam) i nie muszę walczyć...

qaz 20-08-2007 08:56

Wszystko ładnie, pięknie tylko jak mamy rozpoznać styl wroga, będziesz przed walką pisał co dostrzegła postać gracza? I jeszcze jedno co z sytuacjami krytycznymi?? O co mi chodzi już tłumacze. Załóżmy że mój przeciwnik powalił mnie(coś jak w walce z kharimem) w mojej ścieżce walki przypada dajmy na to szarża, czego w takiej sytuacji bym nie zrobił bo jest niewykonywalna. Podczas potyczki na gg można było reagować odpowiednio do aktualnych poczynań wroga. Ścieżka ma 9 etapów-słów wystarczy że skopiemy pierwszy etap i reszta ścieżki legnie w gruzach...

Ra6nar 20-08-2007 16:00

Cytat:

Czytając ten Twój system walki, cieszę się że siedzę na jakimś odludziu (właściwie to spadam) i nie muszę walczyć...
hehe XD

Cytat:

Wszystko ładnie, pięknie tylko jak mamy rozpoznać styl wroga, będziesz przed walką pisał co dostrzegła postać gracza?
Zdaje mi się, że opisy w stylu tego Nomada, który popisywał się przed walką na arenie wystarczą do poznania stylu...może mi się tylko wydaje

Cytat:

I jeszcze jedno co z sytuacjami krytycznymi?? O co mi chodzi już tłumacze. Załóżmy że mój przeciwnik powalił mnie(coś jak w walce z kharimem) w mojej ścieżce walki przypada dajmy na to szarża, czego w takiej sytuacji bym nie zrobił bo jest niewykonywalna.
Niewykonalna? Jak to, wtedy rzucasz się jak dziki wąż chwytając za nogi oponenta, gryząc go po kostkach i nie zważasz na nic ;P

Cytat:

Podczas potyczki na gg można było reagować odpowiednio do aktualnych poczynań wroga.
Tak...i można było się nieźle pogubić...Ja mogłem...

Beriand 21-08-2007 16:36

Kurdę ale mnie długo nie było. Dopiero przyszłem do kompa, bo u kuzyna rozwalony i kaput... nie wiem co mi zrobiliście, ale na liście graczy jestem.. no to czytam!

EDIT- o co chodzi z tą księgą Rasklanisa? O jakiejś legendzie? Bo nie ma w poście tego.... chyba że przeoczyłem.. jeszcze czytam :)

Ra6nar 21-08-2007 16:49

Księga to zamknięta sprawa, po prostu pomyłka. Co do Twojego powrotu...cóż, witaj. Zaskoczyłeś mnie ale chyba jest jeszcze dla Twojej postaci szansa :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:15.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172