lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [Storytelling] "Okręt" (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/5296-storytelling-okret.html)

Fehu 28-03-2008 20:12

Czekam na reakcję Aarona i Konfora na zaistniałą sytuację. Pomagacie w przygotowaniu posiłku, rozmawiacie dalej, idziecie na górę,albo może robicie coś zupełnie innego? ;)

Altair 04-04-2008 18:55

wyjdziemy w końcu z tego pomieszczenia ?

Fehu 04-04-2008 23:18

Jutro napiszę stosowną odpowiedź ;)
I przy okazji chciałbym przeprosić za dość długą nieobecność - nie miałem zbyt wiele wolnego czasu, bo byłem przytłoczony nauką ;)

Fehu 09-04-2008 20:19

No więc chciałbym poruszyć pewną dość ważną kwestię. Pomimo to, że sesja nie oparta jest o żaden system, ani o żadną mechanikę, pojawią się w niej walki! Będą one przebiegały w specyficzny sposób, który teraz wam przybliżę...

Zasady ogólne

Walka przebiega turami. W każdej turze każdy z was może może wykonać jakąś akcję, np. zaatakować przeciwnika, użyć jakiegoś przedmiotu, rzucić zaklęcie, przemieścić się, uciec, schować się, etc. etc. Możliwości są praktycznie nieograniczone. W ciągu jednej tury, każdy z was pisze tylko jeden post. Wszelkie akcje, które obarczone są ryzykiem niepowodzenia, np. próba uderzenia przeciwnika, opisujecie na zasadzie "niepewności". Już tłumaczę, o co mi chodzi. Jeżeli chcecie dajmy na to uderzyć wroga, to istnieje ryzyko, że spudłujecie, albo przeciwnik zablokuje cios. Piszecie wówczas coś takiego: "Biorę jak największy zamach i staram się uderzyć potwora w kolano." Nie piszecie: "Biorę tak potężny zamach, że potwora odrzuci aż na kilometr i celnie uderzam w jego kolano, po czym bestia umiera." To, czy wasza akcja się powiedzie, zależy wyłącznie ode mnie, jako od Mistrza Gry. Efekty waszych starań i akcje przeciwników opisuję w poście, który kończy daną turę i jeżeli walka jeszcze się nie kończy, to zaczyna się następna tura. Nie ma tu czegoś takiego jak inicjatywa. Kolejność pisania przez was postów nie ma żadnego znaczenia. Wychodzimy z założenia, że wasze akcje mają miejsce mniej więcej w tym samym czasie. Przypominam tylko, że w jednej turze piszecie jeden post. Następny możecie pisać dopiero gdy ja odpowiem. Walka kończy się, kiedy ja to wyraźnie napiszę. Jeśli więc ktoś napisze kilka postów w jednej turze, to niech się potem nie tłumaczy, że uznał walkę za zakończoną. Nawet jeżeli postanowicie uciec z pola bitwy, to nie wolno wam pisać samemu dalej, chyba że ja odpiszę, że udało wam się nawiać itd.

Wasze akcje musicie opisywać jak najdokładniej, tzn. "celuję w coś tam", "staram się uderzyć wroga, żeby go ogłuszyć", "staram się wytrącić przeciwnikowi broń z ręki". Nie powinniście pisać: "Uderzam we wroga", "Zabijam przeciwnika"... Mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi. Chcę, że opis walki był barwny i ciekawy, a przy tym dość dynamiczny. Nie przesadzajcie jednak i nie rozpisujcie się na dziesięć zdań, o tym jak poruszacie jednym palcem... ;)

Walka wręcz

No więc, tu nie ma zbyt wiele do obgadania. O większości ważnych rzeczy wspomniałem już wcześniej. Pamiętajcie, że wasze postacie preferują różne style walki i starajcie się oddawać jak największy realizm potyczki. Barbarzyńcy siekają wszystko na oślep, bez rozwagi, a zabójcy i łotrzykowie wyprowadzają szybkie i dobrze przemyślane ciosy. Pamiętajcie żeby rozważnie dobierać strategie w zależności od sytuacji i "rodzaju" przeciwnika. Pragnę podkreślisz, że każdy stworzony przeze mnie wróg posiada jakąś słabą, ale i mocną stronę. Starajcie się więc myśleć, a nie tylko siekać i siekać, w nadziei, że przeciwnik ma mniej punktów życia i padnie szybciej niż wy. Przypominam, że to ja mam, że tak się wyrażę, całkowitą władzę na przebiegiem walki i jeśli się uprę, to możecie nigdy nie trafiać we wroga, albo przeciwnik zawsze będzie trafiał precyzyjnie. Takich sytuacji będę się oczywiście starał unikać i postaram się wymyślać realistyczne i w miarę sprawiedliwe efekty wszelkich akcji. Jednakże nie zawsze bitwa będzie przebiegać po waszej myśli i proszę się nie zrażać i nie zgłaszać zażaleń, jeśli wasze postacie zostaną ranne, bądź nie chybią przeciwnika w kluczowym momencie.

Magia w walce

Póki co, w drużynie jest tylko druid, ale na wszelki wypadek (ma do nas dołączyć nowy gracz, który być może zdecyduje się na grę magiem) opiszę dokładnie walkę za pomocą zaklęć. Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, niźli w walce wręcz. Z racji braku jakiegokolwiek systemu, nie ma żadnych list zaklęć, ani tym podobnych rzeczy. Nie obowiązuje też żadna mechanika, a więc nie ma jasno określonego sposobu rzucania zaklęć. Mimo to wszystko, magia w walce pojawi się niejednokrotnie, a będzie się ona opierała na niżej opisanych zasadach.

Po pierwsze - zaklęcia. Możecie tworzyć absolutnie dowolne czary i uroki. Dopuszczam praktycznie wszelkie zaklęcia, jakie tylko sobie wymyślicie. Są jednak pewne ograniczenia:
- Zaklęcia muszą być klimatyczne, np. druid zajmuje się raczej przyzywaniem na pomoc sił natury, żywiołów i przywoływaniem zwierząt oraz bestii. Nie ożywia nieumarłych, nie otwiera bram piekieł i nie przyzywa demonów. Nie rzuca na przeciwników klątw śmierci i nie atakuje ich chmurami trujących gazów.
- Zaklęcia nie mogą być zbyt potężne, tzn. nie możecie jednym zaklęciem zetrzeć na proch bandy oprychów. Wasze czary mogą być silne, ale proszę nie przesadzać. Wszystko w granicach zdrowego rozsądku.

Po drugie, kiedy używacie czarów, musicie dokładnie go opisać i podać jego działanie i efekt jaki zamierzacie osiągnąć, np. "Rzucam na przeciwnika potworną klątwę, która powinna go osłabić na tyle, żeby nie był w stanie unieść swego oręża", albo "Wykonując skomplikowane ruchy nadgarstka, ciskam płonącą kulę prosto w pierś przeciwnika". Oczywiście przy czarowaniu, tak samo jak w walce wręcz, obowiązuje ryzyko niepowodzenia. Nie podajecie więc dokładnego efektu waszej akcji, tylko jak efekt chcielibyście otrzymać, np. "rzucam jakieś tam zaklęcie, żeby ogłuszyć wroga", a nie: "rzucam zaklęcie i po chwili wróg pada ogłuszony".

Po trzecie, nie ma jasno określonego limitu rzucania zaklęć. Nie obowiązuje coś takie jak mana, czy punkty magii. Chciałbym jednak, abyście nie nadużywali magii i nie rzucali dwustu zaklęć w jednej potyczce. Jeżeli będziecie czarować zbyt często i gęsto, to wasze postacie będą bardzo szybko opadać z sił, w ekstremalnych sytuacjach mdleć, a nawet dostawać poważnych urazów na intelekcie, jak i na ciele (fizycznym)!


No to chyba tyle. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, sugestie, zastrzeżenia itp. to walcie śmiało tutaj, albo nawet na PW.

Fehu 11-04-2008 19:32

Tak na wszelki wypadek mówię, że czekam na posty Colda i Altaira... Whitera już niekoniecznie, bo Konfor załatwił dla was stolik i piwo, ale jak chcesz dodać coś od siebie... ;)

Cold 11-04-2008 19:35

Cold... mojego nicka się nie odmienia, zważając na fakt iż jestem kobietą :.
A odpiszę jeszcze dzisiaj.

Fehu 12-04-2008 08:28

Przepraszam najmocniej, nie miałem pojęcia o twojej płci ;)
Tak przy okazji, to mojego nicku też sie nie odmienia, chociaż jestem mężczyzną ;)

No, a tak w ogóle to coś nie widać tego twojego posta, który miał być wczoraj...

Whiter 12-04-2008 20:02

Kolego mi mówił że chce dołączyć się do sesji. Jest "podobnie" nowy jak ja ale w innych sesjach np. Warhammer dawaliśmy sobie rade. :D

Fehu 13-04-2008 14:01

Już z nim rozmawiałem. Przesłał mi nawet kartę postaci, ale nie spodobała mi się ona i poprosiłem, żeby zrobił drugą. Od tamtej pory już się nie odzywał ;)

Co do sesji, to jestem teraz trochę zmęczony, więc odpiszę raczej wieczorem.

Fehu 15-04-2008 21:42

Stała się dość dziwna rzecz, ponieważ wczoraj wieczorem napisałem post do sesji. Kliknąłem "Zatwierdź odpowiedź" i wszystko normalnie poszło. Dzisiaj rano wszedłem jednak i zobaczyłem, że moja odpowiedź zniknęła! Nie wiem, czy to jakieś problemy techniczne i moja odpowiedź w ogóle nie doszła, czy to ktoś z moderacji usunął post bez żadnego uprzedzenia (i zresztą nie wiem, za co mieliby usunąć)... Tak czy inaczej, odpowiedź napisałem, ale się nie pojawiła. Zacząłem więc ją pisać od nowa i powinna już być gotowa na jutro popołudniu, bo jest odrobinkę długa ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172