|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
07-12-2008, 09:51 | #1 |
Reputacja: 1 | [Komentarze] Kryształ nieznanego boga Witam w komentarzach. Jak już wspomniałem w rekrutacji, temat z sesją powinien pojawić się w następnym tygodniu. Cierpliwość powinna być teraz waszą cnotą, gdyż nie mam pojęcia, kiedy dam radę napisać post otwierający sesję. Kilka spraw organizacyjnych: - Proszę wysłać swoje numery gg na moje pw, ewentualnie poprzez gg (numer w moim profilu). Jeśli ktoś nie posiada gg, niech napisze na pw, dobrze będzie wiedzieć. Po co mi te gg? Znacznie łatwiej coś omówić, jeśli można szybko odpowiedzieć. - Zakres wpływów postaci: a) gracz może kreować otoczenie, jeśli nie jest ono już wykreowane przez MG lub innego gracza oraz pozwala na dalszą ingerencję. Proszę o uważne czytanie postów innych, żeby potem nie doszło do sytuacji, że postacie znajdują się w mieście, gdzie stoją pod drzewem, które znajduje się w lesie. b) gracz może kierować poczynaniami postaci niezależnych, jeśli nie są to postacie wprowadzone przez MG, które mają jakieś większe znaczenie. Dostrzec taką postać jest dosyć łatwo, jednak w razie wątpliwości, pm lub gg. Na herszta bandytów lub prezydenta gracze wpływu nie mają, jednak na anonimowego Józka, robiącego za tło przez większość sceny, jak najbardziej. Jeśli gracz chciałby taką "fabularną" postacią jednak pokierować, proszę o kontakt na pw lub gg, żebym dowiedział się, co też jest w poście planowane. c) gracze nie mają żadnej władzy nad swoimi demonami, to MG decyduje, co robi demon, jak się zachowa. To tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś myślał, że demon miał być petem (termin z MMO, oznaczający zwierzęcego towarzysza dla gracza). d) gracze mogą tworzyć własne postacie, lokacje i zdarzenia oraz sterować nimi wedle własnej potrzeby. W przypadku chęci wykreowania czegoś naprawdę wielkiego, jak bestia niszcząca planety, czy nowy kontynent, proszę o kontakt. NAPRADĘ wielkiego, rzeczy, która podważyłaby lub zmieniła strukturę świata. To dosyć istotne, gdyż głupio by było MG się dowiedzieć w środku sesji, że na północy znajduje się kraina zamieszkała przez hordy barbarzyńców, którzy toczą wojnę z królestwem będącym aktualnym miejscem pobytu graczy, ewentualnie, że na ziemię pędzi gigantyczny meteoryt, który za pół godziny ją zamieni w nicość. e) graczom nie wolno sterować postaciami innych graczy, jeśli nie uzgodnili tego wcześniej ze sobą i MG. Ronald wcale nie musi chcieć kupić zapalniczki od Ferdynanda, Ferdynand musi najpierw zadeklarować, że chce coś opchnąć Ronaldowi, a potem ten, w swoim poście, zadecyduje co zrobił. f) ostateczny bieg wydarzeń określa MG. Tyczy się to wszystkich tych zdarzeń, które mają ważniejszy wpływ na rozgrywkę. Postać wyskakująca przez okno, kiedy celuje w nią dwudziestu kuszników, nie powinna sama decydować, co się z nią stało. Postać chcąca zamordować legendarnego herosa również nie powinna sama rozstrzygać pojedynku. Wszystko opiera się na bezstronności, której może braknąć graczom, kiedy mieliby wpływać na los swojej postaci w chwili np. zagrożenia. g) MG ma ostateczne zdanie w każdej kwestii. Nie ma to na celu "udupieniu" graczy, a rozstrzyganiu kwestii spornych, jak np. siłowanie się na ręce dwóch postaci graczy. MG również roszczy sobie prawo do przejmowania kontroli nad postacią gracza. Jeśli opiszę, że postać oberwała w rękę i czuje przeszywający ból, kręci jej się w głowie, a obraz przed oczami gwałtownie się rozmywa, chciałbym to zobaczyć w poście. Tak samo, gdyby postać poczuła wszechogarniającą potrzebę samobójstwa, znaczy to, że postać tak się właśnie czuje i gracz powinien to odegrać. Nie musi się oczywiście zabijać, ale grać kogoś, kto chce to zrobić. Tutaj witamy się z kreatywnością, jak gracz powstrzyma swoją postać przed próbą aktu samobójczego? powyższych punktów proszę nie traktować jak prawdy absolutnej, jest to tylko powierzchowny opis tego, jak ja widzę sesję storytellingową, ze mną jako MG. Jeśli są jakieś pytania, uwagi lub sugestie, proszę pisać w tym temacie, żeby każdy mógł zobaczyć odpowiedź. - Teksty mówione piszemy kursywą, przemyślenia kursywą w cudzysłowie, pisane w pierwszej osobie, zaś wszystkie akcje w trzeciej. Miłym dodatkiem jest pogrubianie wszystkich ważniejszych elementów (osoby, miejsca, przedmioty itp). Jakby ktoś nie wiedział, przeklinanie w sesji jest dozwolone, ale z głową. Litania przekleństw, która do niczego nie prowadzi, będzie bardzo negatywnie postrzegane. Oczywiście przeklinanie w komentarzach i reszcie lastinn są niedozwolone. - Jeden post na tydzień, od dnia zaczęcia się sesji "odmierzany" będzie czas. Jeśli ktoś nie będzie mógł napisać, proszę o jakikolwiek kontakt. Ponieważ lubię ściągać dobre pomysły, w tym poście zamieszczać będę wszystkie ważne elementy świata gry. Postacie, miejsca, przedmioty, rzeczy istotne dla fabuły. ----------------------------------- Aktualnie nic tu nie ma, co chyba nie dziwi... |