Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Postapokalipsa > Archiwum sesji z działu Postapokalipsa
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Postapokalipsa Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Postapo (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-02-2013, 19:29   #1
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 1 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
[Autorski] Profesja [18+ Brutalna] Komentarze

-----------------------------------------------------------------------------------

Witam,

Co do opisu świata w jakim wam przyjdzie grać dowiecie się bezpośrednio w sesji. W zależności gdzie będziecie osadzeni na początku, tak będzie wam się kształtował świat wokół was. Każdy z graczy grający na innym kontynencie lub w innym byłym państwie, będzie miał do czynienia z innymi warunkami, czy przyrodą. Ale też innymi wrogami. Mutanty różnią się na każdych kontynentach. Ale nie tylko oni.

Założenie ogólne. Po prostu przeżyć i odnaleźć swoje miejsce w tym świecie zapomnianym przez boga. Zdobyć jak najwięcej umiejętności by być zaradnym.

MG nie będzie specjalnie uśmiercał graczy. Nie chodzi o to by was wykończyć. Same warunki i otoczenie to zrobi. Wszystko zależy od waszego postępowania. Jak napisałam w rekrutacji;



Nie zawsze warto biegać beztrosko machając bronią. I zawsze być czujnym.

Do wydania 100 punktów w Karcie Postaci nr 2




Mechanika:


Mechanika jest uproszczona i dość intuicyjna. Dwie kostki 20 ścienne. Czyli 2xk20.

Wynik rzutu poniżej lub równy punktom posiadanym przez gracza za wykorzystywaną w danej chwili umiejętność czy inną kategorię, jest jego wygraną z losem. Czy jak kto woli wygrany test.
Wynik powyżej liczby punktów posiadających przez gracza za daną kategorię wykorzystywaną w teście, test nie zdany.

Kilka przykładów:

Los cię zsyła na skarpę. By przeżyć i nie wpaść w łapy chodzących trupów musisz zejść na dół. Bierzesz w tym wypadku z tabeli: „Sprawność sportowa, ogólna” i „Wspinaczka” sumujesz je.

Przykładowo:

Sprawność sportowa, ogólna punktów 7, Wspinaczka 3, = sumujemy punkty wychodzi 10. Jeżeli na dwóch kostkach suma będzie mniejsza niż 10 lub równa 10, to test zdany. Czy jak wolicie los wam sprzyja. Gracz schodzi z skarpy ostrożnie . Gdyż nie jest specem wspinaczce ma tylko 3 punkty.

Inny przykład.

Gracz chce zabić NPC z snajperki. Pod uwagę bierze punkty „Broń strzelecka” i „ Karabin” z tabeli.

Przykładowo posiada: broń strzelecka – punk 6 , + karabin punkt 3 = sumuje punkty wychodzi 9. Jeżeli na kostkach wypadnie mniej lub 9 to test zdany pozytywnie. NPC pluje krwią a ty zabierasz jego dobytek.

Jest to przykład kiedy zabijasz z daleka. Wtedy NPC nawet niema szans na reakcję i obronę. Nie korzystasz wtedy też z punktów ataku.

Inaczej się sprawa potoczy gdy zabić chcesz NPC który widzi ciebie i jesteś w jego zasięgu. Podam podobny przykład strzelasz jako pierwszy więc jesteś atakującym.

Jak wyżej bierzesz pod uwagę punkty „Broń strzelecka” i „Karabin” z tabeli dodajesz jeszcze punkty „Ataku”.

Posiadasz tak jak wyżej punkty: broń strzelecka – punk 6 , + karabin 3, + ataku 3, = sumuje punkty wychodzi 12 punktów. Nie rzucamy kostką. Tylko sprawdzasz kartę NPC . Dodajesz jego punkty tak samo, z jedną różnicą. Dodajesz na końcu punkty „obrony” a nie „ataku”.

Czyli będzie to wyglądało tak:

Przykładowe punkty NPC: broń strzelecka – punk 7 , + broń którą posiada 1, + obrona 12, = sumuje punkty wychodzi 20 punktów. NPC uchronił się od ataku i wygrał starcie.

Co nie znaczy że już nie żyjesz. Wszystko zależy dalej od rzutu kostką przez MG. Jeżeli wypadnie mniej lub suma punktów z twoją obroną. To w zależności od sytuacji udało ci się zbiec, schować.

Przykład:

broń strzelecka – punk 6 , + karabin 3, + obrony 10, = sumuje punkty wychodzi 19 punktów. Czyli mniej lub 19 żyjesz. Ale uciekasz gdzie pieprz rośnie.

Dlaczego MG nie bierze pod uwagę innych kategorii do ucieczki czy wycofania się na przykład kategorię „Kamuflaż” itp... ?

Bo nie deklarowałeś że się kamuflujesz czy ukrywasz. Ale wtedy jest brany pod uwagę najpierw test kamuflażu czy ukrywania, a potem ataku z ukrycia.


Do całości dochodzą jeszcze przedmioty ułatwiające przeżycie. Weźmy pod uwagę pierwszy przykład ucieczki przed żywymi truposzami. Powtórka z rozrywki. Ta sama sytuacja musimy zejść ze skarpy bierzesz z tabeli: „Sprawność sportowa, ogólna” i „Wspinaczka” sumujesz je i dodajesz przedmiot ułatwiający wspinaczkę który posiadasz.

Przykładowo:

Sprawność sportowa, ogólna punktów 7, Wspinaczka 3, = sumujemy punkty wychodzi 10 ale dodajesz jeszcze linę którą nosisz z sobą dodaje ona do wspinaczki 15 punktów bo jest w dobrym stanie . Czyli po dodaniu tych 15 punktów mamy 25 punktów. Jeżeli na dwóch kostkach, suma będzie mniejsza niż 25 lub równa 25, to test zdany. Schodzisz bez problemu.


Tak wspomniałam o stanie rzeczy. Wiadomo nikt nie produkuje nowych lin jak i innych wielu rzeczy. Więc stan ich jest często nieciekawy, a nawet bezużyteczny. Przedmioty posiadające stan zależy od ich zużycia czy szczęścia kiedy je znajdziesz. Każdy taki przedmiot przydatny będzie miał opisaną zdatność, wartość i niezawodność i inne.

- zdatność
: to do czego dodaje punkty, podwyższając kategorię czy pod kategorię. Przykładowa lina dodaje bezpośrednio punkty do podkategorii wspinaczka i przygotowanie pułapek. Luneta do karabinu dodaje punkty do karabinu itd.… .Są też punkty ujemne i będzie podane z czego odejmują.

- wartość:
jeżeli będziesz chciał sprzedać lub kupić tą rzecz, przedmiot itd.

- niezawodność: jej stan, żywotność. Wszystko się psuje lub jest zepsute.

Tu będziesz miał określenie : zepsute, zniszczone, słabe, dobre, bardzo dobre, zdatne itd.
MG może widząc czym się posługujesz zrobić test. Przykładowo sprawdza stan karabinu z którego strzelasz. Jeżeli jest zdatny, to znaczy że możesz nie trafić, broń się zatnie czy w ogóle nie wypali. Rzucasz kostkami i MG też rzuca. Jeżeli masz więcej niż MG broń strzela.

Jeżeli Mg ma więcej, broń nie wypala lub z innych powodów nie trafiasz przeciwnika. Będą to raczej rzadko spotykane testy. Co nie znaczy że w ogóle się nie trafią.


Jak podałam w rekrutacji, NPC którzy przewiną się w waszym otoczeniu, będą miały kartę postaci. Można ich wszystkich, atakować , rozmawiać z nimi, przekonywać, oszukiwać, czy zaprzyjaźnić się. Tak zaprzyjaźnić. Jeżeli to zrobicie. To dostaniecie kartę postaci by ją prowadzić. Karta będzie nieco inna od tych których będziecie atakować .

Te atakowane lub atakujące będą miały mniej opisów i rozpisanych kategorii. Ale wasi sprzymierzeńcy będą miały kartę taką jak wy. Będziecie mogli je prowadzić i udoskonalać. Jak wasze karty. Będą przesyłane na wasz adres e-mailowy. Każda zabezpieczona hasłem. Po deklaracji ataku, negocjacji czy innych spraw wymagających rzucania czy zliczania punktów dostajecie hasło.

Tak samo będą rozwiązane sprawy z przeszukaniem budynków czy innych miejsc, wraków. Przesyłany plik budynku, wraku z listą znaleźnych tam rzeczy, jak i pułapek, wrogów, tajnych zakamarków, kryjówek. Plik zabezpieczony hasło po deklaracji sprawdzenia budynku, itd.

Na karcie postaci cz 2
macie kryteria postaci. Umiejętności, profesje w tabeli jak i siłę, wytrzymałość i inne. Ale też ekwipunek, który się zmienia w trakcie gry. Wszystko możecie zmienić. Strój, broń czy pojazd. Możecie zabrać jak i porzucić, sprzedać , zamienić. W tabeli i na rozpisce wstępnej, macie w nawiasach punkty maksymalne które są dostępne do określenia czegoś. W tabeli jest to maksymalna ilość i nie można jej rozciągnąć. Ale niektóre można podwyższyć poprzez przedmioty które pomagają. Jak ta lina z przykładu wyżej podwyższa umiejętność wspinaczki.
I wtedy maksymalna ilość z tabeli wspinaczka + ten przedmiot. Czyli sprawność sportowa ogólna maks. 20 + wspinaczka maks. 10 +lina 15 = niezły wynik bo 45. Nie trzeba wtedy rzucać kostką.

Czy zawsze test? Nie jeżeli jest coś łatwe lub możliwe a macie dużo punktów potrzebnej umiejętności to automatycznie zdajecie.
Aura – jest w skrócie opisana w samej karcie. A właściwie to co najważniejsze na początku. Dodaje punkty do niektórych umiejętności z tabeli. Ale jej zmiana powoduje ich odjęcie.

Aura: (Dobra, Neutralna, Zła)
Dobra +5 punktów do siły woli lub Medycyny, -5 Walka przedmiotami
Neutralna + 5 punktów do Spostrzegawczości, - 5 Zdolności manualne
Zła +5 Zdolności manualne lub Walka przedmiotami, - 5 Medycyny

W zależności od postępowania w czasie gry, aura może się zmienić. Obniżając lub podwyższając umiejętności ale też stan postaci np: morale, cierpliwość.

Stan postaci
– oprócz ataku i obrony są inne aspekty postaci. Jak siła, cierpliwość itd. Każda z nich ma na celu określenie postaci np: Siła – ile może unieść, przepchnąć, czy zabrać z sobą. Im więcej punktów wydasz na stan tym twoja postać będzie silniejsza, cierpliwsza itd.


W razie pytań ogólnych pisać tu. W sprawie pytań tyczących postaci czy graczy PW.


Do wydania 100 punktów w Karcie Postaci nr 2

--------------------------------------------------------------------------------
 

Ostatnio edytowane przez Nasty : 22-02-2013 o 19:47.
Nasty jest offline  
Stary 22-02-2013, 19:41   #2
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Witam wszystkich i życzę długiej gry



A teraz od razu pytanie do KP, bo już utknąłem

Specjalizacja: Wybierasz jedną specjalizację bierz kryteria z tabeli.

Czyli wybieramy tylko jedną z tej tabelki w KP cz.2 (obojętne którą żółtą, czy nie?)?
Co to te cyferki obok nich? Punkty, które już trzeba odjąć od 100?

Co z cechami jak Atak, Obrona itp. Ty ustalasz? Czy tam też dajemy punkty?

Kolejny: Ekwipunek i różne wartości w nawiasach (z których korzystać)?


W sumie tp mógłbym prosić o jakąś instrukcję dokłądniejszą, jak to wypełnić? Bo na razie tylko się domyślać mogę.

Z góry dzięki
 

Ostatnio edytowane przez AJT : 22-02-2013 o 19:47.
AJT jest offline  
Stary 22-02-2013, 19:49   #3
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 1 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
Witam, tylko tam gdzie są punkty w nawiasach dodajesz swoje. A te w nawiasach pokazują możliwą ilość. Nie określają twoich tylko dostępną ilość którą możesz sobie przydzielić teraz lub dostaniesz w czasie gry. Ale wyżej masz to opisane.

Cechy Atak itp ustalam ja za pomocą tabeli. A w sesji będziecie dostawać dodatkowe punkty bezpośrednio za sprawność czy wykonaną czynność.

Tak samo podwyższysz sobie sprawności w tabeli podczas sesji. Np znajdziesz książkę do Geografii i dostajesz punkty na stałe.
 

Ostatnio edytowane przez Nasty : 22-02-2013 o 19:55.
Nasty jest offline  
Stary 22-02-2013, 19:54   #4
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Nie wiem czy pisałaś przed moim editem, czy po, bo do końca nie wiem na co odpowiedziałaś
Nie wiem, może coś w piątkowy wieczór ciężko myślę, ale niestety wciąż nie rozumiem

Na przykładzie Skarpetki (1-3) Czym się różnią skarpetki 1 od 3? Grubością? Warto brać 3?
 
AJT jest offline  
Stary 22-02-2013, 20:04   #5
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał AJT Zobacz post
Witam wszystkich i życzę długiej gry



A teraz od razu pytanie do KP, bo już utknąłem

Specjalizacja: Wybierasz jedną specjalizację bierz kryteria z tabeli.

Czyli wybieramy tylko jedną z tej tabelki w KP cz.2 (obojętne którą żółtą, czy nie?)?
Co to te cyferki obok nich? Punkty, które już trzeba odjąć od 100?

Co z cechami jak Atak, Obrona itp. Ty ustalasz? Czy tam też dajemy punkty?

Kolejny: Ekwipunek i różne wartości w nawiasach (z których korzystać)?


W sumie tp mógłbym prosić o jakąś instrukcję dokłądniejszą, jak to wypełnić? Bo na razie tylko się domyślać mogę.

Z góry dzięki
Może najlepiej by było gdyby zamieścić przykładową i wypełnioną kartę postaci ? Ja też się nad tym zastanawiam
 
Karolczaneq jest offline  
Stary 22-02-2013, 20:56   #6
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Wypełniona jedna podstawowa (na poziomie jakim my mamy) karta powinna wystarczyć. Nasty mogłabyś wkleić jakąś?
 
AJT jest offline  
Stary 22-02-2013, 22:06   #7
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 1 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
------------------------------------------------------------------------


Witam, ekwipunek i ubranie maja w nawiasach widełki punktów. Ile wydasz taki stan przedmiotów czy rzeczy dostajesz. Jak macie problem z określeniem stanu ja go wpiszę. Wy podajcie tylko ile punktów i ich opis.

Przedmioty które znajdziecie lub dostaniecie od losu, będą dokładniej opisane. Ich stan, co dają postaci i jakie punkty do czego, i wiele innych.












Mam nadzieję że teraz już lepiej. Jest to moja pierwsza mechanika. Może mieć kilka dziur, ale mam nadzieję że jakoś się da je załatać.

Specjalizację obojętnie którą czy żółtą czy nie. W trakcie sesji będzie możliwość zdobycia więcej. Co potem zamieni się w Profesje.

------------------------------------------------------------------------
 

Ostatnio edytowane przez Nasty : 22-02-2013 o 22:09.
Nasty jest offline  
Stary 23-02-2013, 00:10   #8
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Fajnie, teraz już dla mnie jasne


A teraz już pytania mechaniczne

Część żółta jest tak jakby główną umiejętnością, a biała specjalizacją, tak? Czyli na przykładzie Twojej karty rzucając kamieniem jest 5+10 do testu? Zawsze tak jest ('główna' + ew. 'specjalizacja')?

Co w sytuacji, jak jest zero w umiejce? Automatyczna porażka, czy normalnie jest jakiś dodatek z cechy (np. Atak)? Pytam bo w przykładzie o wspinaczce np. tego dodatku nie było.


A i jeszcze może sugestia co do mechaniki.
- Może by się przydało rozróżniać stopień trudności testu? Łatwiej z jednej odległości trafić w jabłko, niż w beczkę
- Może też do testów między NPC i BG, czy BGvsBG do przykładu, który opisałaś dodać rzut kością i dopiero po tym porównywać? Wtedy wejdzie jeszcze ten czynnik losowy dający szanse nawet komuś z mniejszym skillem.
 

Ostatnio edytowane przez AJT : 23-02-2013 o 00:34.
AJT jest offline  
Stary 23-02-2013, 01:25   #9
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Jestem trochę zdezorientowany kwestią języka startowego graczy.
Załóżmy, że jeden gra Polakiem, inny Niemcem, a trzeci Japończykiem. W takim przypadku, czy zakładamy, że potrafią porozumiewać się własnym językiem, ale każdy inny muszą wykupić punktowo.. Czy dobrze to rozumiem?
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline  
Stary 23-02-2013, 02:16   #10
 
Aeshadiv's Avatar
 
Reputacja: 1 Aeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputacjęAeshadiv ma wspaniałą reputację
Dude, prawdopodobnie nasze postaci nigdy się nie spotkają
 
Aeshadiv jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172