31-01-2012, 22:10 | #151 |
Reputacja: 1 | Johny uważam, że dalsze przepytywanie studenta niewiele wam już pomoże. Dowiedzieliście się praktycznie wszystkie co jest on wam w stanie powiedzieć. A informacje te dla was są średnio użyteczne. Nie znajdziecie w ten sposób doktorka. Bez jakiś materialnych śladów w postaci np. adresu nie jesteście w stanie nic zrobić. Takie ogólnikowe informacje także na nic zdadzą się Unitrze. Pora, więc postanowić co dalej. Student nawet torturowany nie poda adresów, bo ich fizycznie nie pamięta. Dane mogliście zdobyć, ale walizka przepadła na lotnisku. Teraz zapewne jest w posiadaniu Arasaki. Zaplanujcie co ze studentem i całą aferą o doktorka. Popchnijmy akcję do przodu. Chyba, że masz jakiś chytry plan w tym przepytywaniu, to wtedy ok, kombinuj. Jeżeli jednak nie, to warto rzucić pomysły Analog w post i niech Pinn się do nich odniesie.
__________________ "Shake hands, we shall never be friends, all’s over" A. E. Housman |
01-02-2012, 20:37 | #152 |
Reputacja: 1 | Co do losu studenta to niech Pinn o nim zdecyduje - sam pracuje dla korporacji i zna się na biurokracji. Pinhead, a juz chciałem jako reporter poznęcać się nad studentem, żeby zgubił się w swoich odpowiedziach, powtarzając lekko zmienione pytania.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. Ostatnio edytowane przez JohnyTRS : 01-02-2012 o 20:39. |
01-02-2012, 20:56 | #153 |
Reputacja: 1 | Johny w grze na żywo pewnie bawilibyśmy się w kotka i myszkę i zadawali jeszcze więcej pytań, a ja nie odkrywałbym przez wami otwarcie wiedzy ważnego NPC-a. Wszystkie ważne pytania padły, podobnie jak odpowiedzi. A biorąc pod uwagę wasze profesje i tak ta droga zdobycia informacji o doktorze jest dla waszych postaci zamknięta. Dlatego też mówię, że trzeba pchnąć akcje naprzód. Tym bardziej, że jak sam mówisz poza chęcią przyłapania studenta na mataczeniu nie masz innego celu. Dlatego uważam, że warto zacząć rozmyślać co dalej. Możemy założyć, że w czasie gry mamy wczesny poranek, godzina 9-10. Macie kilka kłopotów i spraw do załatwienia i trzeba planować co dalej.
__________________ "Shake hands, we shall never be friends, all’s over" A. E. Housman |
01-02-2012, 21:58 | #154 |
Reputacja: 1 | Dlatego swoim postem zrobiłem przerwę, teraz czas na ruch Pinna.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |
01-02-2012, 22:29 | #155 |
Reputacja: 1 | Dobra Panowie , jestem zaraz przeczytam posty EDIT: Dobra post już jest. Spadam jednak, więc resztę dopiszemy w najbliższym czasie Ostatnio edytowane przez Pinn : 01-02-2012 o 22:46. |
03-02-2012, 20:34 | #156 | |
Reputacja: 1 | Transport publiczny w CP2020 Cytat:
Tyle ma do powiedzenia podręcznik podstawowy. Wymieniona została jedynie kolej magnetyczna, która etc. Jak waszym zdaniem wygląda transport publiczny w ciemnych realiach roku 2020? Pracuję właśnie nad króciutkim tekstem, jak według mnie to wygląda na przykładzie Night City oraz Nowego Jorku. Night City to miasto zbudowane od podstaw, a system transportu w Nowym Jorku rozwija się od ponad stu lat... Do luźnego rozpatrzenia realiów transportu publicznego zachęcił mnie opis systemu metra w Tokio (wikipedia).
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. | |
04-02-2012, 15:23 | #157 |
Reputacja: 1 | Jeździliście kiedyś metrem? W sensie można się wbić na gapę? Przeskoczyć tą bramkę i jazda ile się chce? Nie mam skłonności do płacenia biletów. A teraz na poważnie: Ta cała sytuacja z przesłuchaniem i doktorem zaczyna mnie wkurzać. Mówię to szczerze, chciał bym kontynuować sesję a w moich oczach prawdopodobnie oleję Unitre i zgarnę $$$ okupu lub zostanę zabity w trakcie transakcji. Pinhead nie wiem, jakaś porada, znajdziemy doktora na tych wyspach? Daj nam po prostu wskazówkę w postaci możliwości i przypuszczalnych konsekwecji(np. czy mamy szanse z okupem a Militechem, czy są % na znalezienie doktora). Nie chodzi o ułatwienie a o przyjemność i komfort gry Sami wybierzemy co nam odpowiada. PS: Są jakieś podręczniki do CP2020 po polsku oprócz core`a ? Lub coś dobrego po angielsku. Wydawnictwo CP2020 na świecie raczej umiera prawda? PS2: Ze stronki od Pinheada znalazłem ciekawe rzeczy o cyberpsychozie. W zasadzie są tam realne zagrożenia. Ciekawie uporządkowane i po stopniowane. Idealne dla mnie, jako że lubię skrzywione postacie. Cyberpsychosis Rules Ostatnio edytowane przez Pinn : 04-02-2012 o 15:40. |
04-02-2012, 22:19 | #158 |
Reputacja: 1 | Johny odnośnie komunikacji publicznej to powiem, że na pewnie kilkaset sesji, które rozegrałem w CP odegrała ona może kilka razy znaczenie. BG podróżują głównie indywidualnie i tylko gdy sytuacja ich do tego zmusiła (głównie w czasie ucieczek po akcjach) korzystali albo z metra, albo kolejki lewitacyjnej. W moich sesjach wyglądało to zawsze podobnie. Zniszczone wagoniki, szyby pomazane graffitii, ćpuni leżący w kątach. Zawsze wychodziłem z założenia, że komunikacja miejska jest dla biedoty, a nie korpów. I stąd taki właśnie wygląda. Oczywiście nie musi to być regułą, czy zasadą, ale tak to przedstawiam przeważnie. Jeżeli chodzi o jakieś innowacje, to chyba w tej materii wymyślono wszystko. Można jedynie zwiększać szybkość i komfort podróży. Jedyną nowinką jaka mi przychodzi do głowy jest zindywidualizowanie transportu publicznego. O co chodzi? Na przykład: zamiast dużych wagonów i ustalonego rozkładu jazdy, mamy mnogość pojedynczych wagoników kursujących nieustannie po pętli na wyznaczonej trasie. http://www.ultraprt.com/uploads/images/images/20.jpg http://www.instablogsimages.com/1/20...tion_fy6qa.jpg Plus oczywiście coś co zaczęło funkcjonować ostatnio w Paryż, czyli wypożyczalnia tanich samochodów elektrycznych. W świecie CP taka sieć byłaby dużo rozleglejsza, a ja już oczywiście widzę te zdezelowane samochodziki z których co trzeci tylko nadaje się do jazdy, a w co drugim z tych jeżdżących drzemie albo jakiś booster, albo małoletni fixer (w samochodzie ma oczywiście nielegalny towar - w razie kontroli jest czysty, on to tylko znalazł) A co do twojej prośby Pinn ja nie jestem MG, który decyduje za graczy. Cel misji był jasno określony. Mogliście go realizować go na różne sposoby. Sposób jaki wybraliście sprawił, że wiele rzeczy się posypało i są nie do naprawienia, przez co jesteście bliscy porażki. Odnalezienie profesora nie jest niemożliwe, ale łatwe nie będzie. Oczywiście jeżeli wybierzecie okup i odejdziecie od głównego wątku, to sesja zakończy się szybciej niż planowałem. (Myślę, że nie jest to taki problem biorąc pod uwagę to, że wstępnie umówiliśmy się na nową sesje w CP). Poza tym pamiętacie walizkę z lotniska? Pisząc post byłem pewien, że ją weźmiecie i będziecie mieli kolejną zahaczkę fabularną. Stało się inaczej i takich błędów było więcej. Jednak cóż... życie. Jak już napisałem, jak BG nie ciągnę za uszy w tę, czy tamtą stronę. Co będzie dalej, musi być więc waszą decyzją. Stety, bądź niestety Pinn tutaj masz listę podręczników wraz z opisem. Podrczniki
__________________ "Shake hands, we shall never be friends, all’s over" A. E. Housman |
05-02-2012, 15:03 | #159 |
Reputacja: 1 | Transport publiczny Miejska Kolej Magnetyczna Dane techniczne: -Tor: betonowa szyna (kolej jednoszynowa) z napędem. -Napęd: silnik liniowy z magnesami nadprzewodnikowymi z podziałem na izolowane sekcje. -Sterowanie: Centralny superkomputer zarządzający, kontrolujący pracę komputerów pokładowych (1 na każdy wagon) oraz systemem sterowania silnika liniowego. Zasada działania: Tor, wokół którego unosi się pociąg jest podzielony na krótkie, 20-metrowe odcinki. Komputer pokładowy w każdym wagonie kontroluje utrzymanie właściwej prędkości, natomiast komputer w wagonie prowadzącym (z kabiną maszynisty) współpracuje z komputerowym systemem zasilania toru. System czujników w każdym wagonie oraz na trasie pozwala dokładnie ustalać położenie każdego składu. Komputer prowadzący załącza kolejne odcinki toru przed pociągiem, dostosowując moc toru do potrzeb składu, na które składają się prędkość i obciążenie. Ze względu na zasilanie każdego wagonu możliwe jest tworzenie wielokilometrowych składów, w praktyce pociągi osiągają długość ledwie 100 metrów ze względu na infrastrukturę. Dzięki zasilaniu sekcyjnemu wyeliminowano konieczność zasilania ciągle całej sieci, przez co uniknięto horrendalnego zużycia prądu. Linie Miejskiej Kolei Magnetycznej (MKM) są poprowadzone pod i nad ziemią. Podziemne odcinki tras mają w zależności od głębokości okrągły bądź prostokątny przekrój. Natomiast linie biegnące nad ziemią można podzielić na wolnostojące (szyna jest zamocowana bezpośrednio do pylonów) i zintegrowane z inną infrastrukturą komunikacyjną (szyna biegnie na belkach zamocowanych do estakady drogi szybkiego ruchu. Szyna może biec obok, nad lub pod autostradą, oszczędzając miejsce). Night City: Większość linii działa jak zwyczajne metro i są poprowadzone pod ziemią. Ze względu na zbudowanie miasta od podstaw, a przynajmniej centrum i terenów wokół niego, możliwa była budowa tuneli metodą odkrywkową, bez udziału tarcz wiertniczych. Tunele biegną stosunkowo płytko pod powierzchnią, nieliczne linie, zbudowane później, zostały wydrążone na większej głębokości. Poza ścisłym centrum i jego otoczeniem linie MKM biegną wzdłuż autostrad rozwidlając się do poszczególnych dzielnic i osiedli biegnąc po powierzchni. Nowy Jork: Ze względy na silnie rozwiniętą sieć metra oraz brak miejsca pod ziemią (tunele, rury, przewody etc.) nieliczne linie MKM zostały poprowadzone na pylonach ponad poziomem ulic. Główna linia okrężna komunikuje Manhattan z Newark w New Jersey. Sieć Miejskiej Kolei Magnetycznej w Nowym Jorku jest stosunkowo słabo rozwinięta. Korporacyjna Kolej Magnetyczna Jest to nic innego jak Miejska Kolej Magnetyczna zarządzana przez korporacyjne konsorcjum. Linie KKM są odseparowane od Kolei Miejskich i łatwe do rozpoznania, biegną one wyłącznie po powierzchni w charakterystycznych, szczelnych tubach, okrążających całe miasto. Rury, w których poruszają się pociągi, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i chemiczne (kwaśny deszcz). Korporacyjna Kolej Magnetyczna na za zadanie bezpiecznie połączyć ze sobą dzielnice korporacyjne oraz umożliwić bezpieczny dojazd do centrum niezależnie od systemu miejskiego. Prędkość Technika XXI pozwala „Maglevom” rozwijać prędkość 600km/h. Jednak w normalnej eksploatacji osiągalna prędkość to zaledwie 300km/h i to na nielicznych liniach, gdzie odległość między kolejnymi przystankami oraz używany tabor na to pozwala. Przykład Night City: Przystanki na liniach MKM położone są co 1-2km. Taka odległość nie pozwala na rozwinięcie przez skład dużej prędkości. Prędkość maksymalna jeżdżących składów wynosi 100km/h, przy czym pociągi rzadko kiedy osiągają więcej niż 70km/h. Ważnym czynnikiem ograniczającym prędkość jest zapewnienie pasażerom komfortu, dlatego składy nie mogą gwałtownie ruszać i hamować. Pociągi jeżdżące po szynach KKM posiadają prędkość maksymalną zbliżoną do składów Miejskich Kolei Magnetycznych, jednak mniejsza liczba przystanków (mniejsze ich zagęszczenie) umożliwia osiąganie prędkości maksymalnych pomiędzy przystankami. To sprawia, że podróż KKM jest zdecydowanie krótsza. Systemy Lekkiej Kolei Lewitacyjnej silnie rozwinęły się w miastach, w których szybkie zagęszczenie tkanki miejskiej oraz brak możliwości rozwoju starych środków transportu powodował paraliż miasta. Nadziemna kolej magnetyczna była idealnym rozwiązaniem, dlatego wiele miast posiada ten system transportu, przynajmniej 1 skromną linię. Metro: Szybkie przekształcanie się miast w Metropolie spowodowało, że wiele dotychczasowych sieci metra stawało się z dnia na dzień przestarzałych. Dotyczyło to także Nowego Jorku, którego system transportowy przestał radzić sobie z potokiem podróżnych. Dzięki korporacyjnej gotówce możliwa była rozbudowa sieci nowojorskiego metra poprzez: -przedłużenie istniejących stacji; -budowa trzech nowych linii odciążających stare; -Uruchomienie superkomputera Fujitsu BM (Fujitsu to spółka należąca do Arasaki), umożliwiającego wydajniejszą kontrolę nad siecią, skutkującą wysłaniem większej ilości składów na linie = większa częstotliwość. Ogólnie metro utrzymuje się w miastach, w których przebudowa lub likwidacja sieci na rzecz kolei magnetycznych jest niemożliwa ze względów logistycznych i finansowych. Zunifikowany System Opłat Zunifikowany System to przyjęta (czyt. Narzucona przez korporacje) metoda płatności za komunikację miejską. Podstawowymi elementami systemu są bramki kontrolne na każdym przystanku oraz automaty biletowo-płatnicze.W zależności od miasta opłaty za przejazd są różne, lecz podlegają zasadzie płacenia za przejechane stacje. W Night City jest to 50 centów za każdą przejechaną stację. Procedura wygląda następująco: 1.Z biletem: a) Ustalenie odległości, jaką chce się przejechać (stacje i przystanki na planach są numerowane, opłata to stawka podstawowa razy ilość stacji. b) Kupno bilety w automacie, płatne gotówką lub kartą kredytową. Bilet to kawałek cienkiego papieru z kodem kreskowym i nazwą stacji, na której został zakupiony bilet. c) Przejście przez bramkę i zeskanowanie biletu. Od tego momentu bilet jest wprowadzony do systemu. d) Przejazd e) Przejście przez bramkę kontrolną na stacji docelowej. Jeżeli wysiadł się przystanek wcześniej, różnica nie jest zwracana, a bilet jest jednorazowy, przejście przez bramkę powoduje wykasowanie biletu z systemu i jego fizyczne zniszczenie przez automat bramki. Jeżeli została przekroczona liczba stacji zakodowana w bilecie (pasażer przejechał kilka stacji za daleko), bramka to zasygnalizuje. Należy wtedy iść do specjalnej bramki i uiścić karę w wysokości 20e$, wtedy bramka wypuści pasażera. 2. Z kartą przejazdową: a) sprawdzenie trasy – niewymagane; b) doładowanie karty w automacie biletowym za pomocą gotówki lub karty kredytowej – automat umożliwia sprawdzenie stanu karty przejazdowej – niewymagane; c) Przejście przez bramkę kontrolną, skanowanie karty, kod stacji początkowej zapisywany jest w pamięci karty; d)Przejazd; e) Przejście przez bramkę na stacji docelowej. Jeżeli na karcie było za mało pieniędzy do zapłaty za przejazd, bramka to zasygnalizuje i przepuści. W razie wystąpienia debetu właściciel karty jest zobowiązany do uregulowania różnicy w ciągu 30 dni. Uregulowanie różnicy to zwyczajne doładowanie karty w automacie biletowym. Kwota doładowania zostaje wtedy zmniejszona o wartość debetu. W ciężkim XXI wieku wagony MKM nie przedstawiają dużej wartości estetycznej. Wandalizm, częste uszkodzenia mechaniczne (to nie nasza wina, że linia przebiega nad strefą walki), obraz rozpaczy dopełniają kwaśne deszcze, które tworzą malownicze, żółtawe zacieki po bokach pociągów, po wielokrotnym wystawieniu na działanie chemii powstają w pokryciu mikrowżery dodatkowo obniżające wygląd składu. Podobna rzecz ma się z magnesami nadprzewodnikowymi szyny. Wymagają one systematycznego czyszczenia przez pojazdy techniczne. „Zarząd Systemu Nowojorskiego Metra prowadzi gruntowną modernizację torów położonych na powierzchni. W ramach modernizacji wymienione zostaną tory w najbardziej zużytych miejscach. Dodatkowo rozpocznie się montaż paneli ochronnych wokół toru, co uchroni infrastrukturę od opadów atmosferycznych. Zarząd poinformował, że zostanie zlikwidowanych kilka linii metra, które zostaną zastąpione przez właśnie budowaną linię Szybkiej Kolei Lewitacyjnej, łączącej się z linią okrężną na dolnym Manhattanie. Dla państwa mówiła Kate Smith, Network News 54.” Ze względu na przeciążenie arterii komunikacyjnych, w szczególności głównych dróg prowadzących do centrum miast, transport pojazdami drogowymi (autobusy) ma obecnie marginalne znaczenie i w praktyce ogranicza się do niewielkich obszarów miast. Transport zbiorowy to wdzięczny cel dla zamachowców, arabskich ekstremistów, obwiniających świat zachodni, szczególnie Stany jednoczone, o los, jaki spotkał półwysep arabski i jego okolice.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |
05-02-2012, 17:02 | #160 |
Reputacja: 1 | A teraz moja prośba, głównie tyczy się CP2020 ale i innych sesji. Edytor Portretów. Chodzi o to by zmajstrować sobie twarz jak przy tworzeniu postaci w cRPG. Coś ładnego i najlepiej by posiadało możliwość dodania choćby cyber-oczu. Ciężko mi było znaleźć coś takiego Dobra mam coś takiego: FaceGen Modeller: 3D Face Generator Fajnie by to wykorzystać przy sesjach. Przy ważniejszych npc`tach. Jeszcze niedawno szukałem takich rzeczy i nie udało mi się znaleźć. Minusem (bynajmniej nie znalazłem) jest brak włosów, ale to w końcu wersja free, a ja lubię łysych. Gorzej przy NPC, wszyscy nie mogą być goli na głowie. Plus za możliwość ustawienia mimiki. Grafika dorównuje moim zdaniem GTA IV. Może znajdziecie link do pełnej wersji lub nawet lepszy program... oczywiście wtedy na PW Uważacie za wartościowe zabawę z takimi programami w celu dodania efektów w sesji? Moim zdaniem efekt takiego romansu może być naprawdę warty zachodu. Zupełnie inaczej spostrzega się NPC`tów. Mają w grom więcej charakteru. John , Pinhead chce się wam bawić w takie coś? Zgoda- będzie mnóstwo łysych typków , ale ten element pomińmy. W końcu w RPG chodzi o kreację. A aparycja to połowa sukcesu EDIT:Jest jeszcze opcja jednej fryzury. W ostateczności przejdzie. A oto Quentin Bell. Mój solo w następnej sesji Ostatnio edytowane przez Pinn : 05-02-2012 o 18:03. |