Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-09-2012, 14:08   #11
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
Garść rozważań, która dotyczy zasad naszej gry...Tekst roboczy z dyskusji w dokumencie, ale może jeszcze się przydać w razie wątpliwości...


jak wiadomo, nie można zaprojektować sobie własnych “BNów snu” czyli projekcji - one wypływają z podświadomości Śniącego. chcąc by byli tacy jak chcemy, trzeba się do tego zbliżać sprytną metodą - tzn. jeśli śniący będzie wierzył że śni mu się Wietnam w czasie wojny, (albo będzie myślał że jest w Wietnamie) - to zapewne pojawią się zółtki z karabinami. dowódcę można dość łatwo “zrobić” - jeśli architekt stworzy obóz wojskowy to prawie na pewno podświadomość śniąćego zapełni go żołnierzami którzy będą mieli dowódcę (a wrzucenie przez architekta Waszego Dowódcy to lokacji startowej np. w gabinecie dowódcy w stroju dowódcy - zapewne zrobi go dowódcą. zrobienie tak szczegółowego scenariusza to trudniejsza sprawa...jest jednak sposób - jak myślę.
kluczowa jest podświadomość śniącego. najpierw, na poziomie wyżej - śniący musi najpóźniej przed rozpoczęciem snu poznać taką historię jako prawdę (czyli np. gazeta czy opowieść o takim najemniku, mającym pod sobą urodzonych morderców itd..) albo przynajmniej scenariusz. .do tego jakieś detale które muszą umysłowi zasugerować, że to miejsce w którym się znalazł - jest właśnie tą częścią dżungli. np. w artykule jest napisane że “rebelianci” podobno kryją się w okolicach wsi “NAZWA”. i teraz - jeśli we śnie umysł śniącego znajdzie się gdzieś w dżungli i trafi na tę wieś (pozna tę nazwę) - to umysł ten zaraz wyda sobie sygnał - OHO! “NAZWA”! Czyli jestem w czarnej dupie, gdzieś tu się kręcą rebelianci itd...a podświadomość już sobie działa dalej sama - zaludnia wieś projekcjami, które mogą opowiadać że gdzieś w lesie jest taki diabeł, a w samym gąszczu zapewne diabła i jego ludzi pasujących do opisu z artykułu/opowiadania umieści. I tak dalej?

dlatego wpływ architekta jest tak duży - mimo że nie “wsadza” on projekcji, to robiąc określone lokacje wymusza na umyśle pojawianie isę określonych postaci. dotyczy to też nawet przedmiotów. Przykład: tworząc lecący helikopter US Army jest bardzo prawdopodobne, że pojawi się w nim pilot US Army (projekcja, jeśli architekt nie wrzuci na jego fotel któregoś z Teamu) albo nawet inni żołnierze US (projekcje).

w tym przypadku idealnym rozwiązaniem jest gdy architekt jest śniącym
najlepeij zna lokacje, którą stworzył?
tak, dlatego właśnie najczęściej jak myślę jest tak, że śniący jest architektem.najłatwiej, ale jednak w czasie akcji potrzebne są projekcje nieświadomego Marka żeby wydobyć od nich informacje z podświadomości Marka nie architekta. pamiętajmy , że PASIV pozwala rozdzielić kanały - tzn. teren od śniącego, ale projekcje z podświadomości kogoś innego podłączonego (najczęściej marka).

w przypadku treningu np. - lokacja mogłaby być z umysłu architekta, a projekcje z umysłu kogoś kto zna scenariusz/historię/artykuł itp...
no jeśli team bedzie pracował w studio we śnie to dobrze jeśli wszyscy dokładnie poznają rozkład studia i wygląd pomieszczeń.

pewnie, ale tak naprawdę wystarczy by architekt dobrze wszystko zaprojektował - inni już tylko spacerują. i dla przykładu - jeśli ktoś mieszkał w studio to pewnie projekcja Rodrigo pojawi się na dyżurce - ale np. w umyśle Sukina już nie(bo studio widział ale jego dotychczas nie spotkał).

no i pamiętaj, że im bardziej dokładne odtwarzanie środowiska “realnego” we śnie (a o takim teraz mówimy) tym większe prawdopodobieństwo problemów psychicznych. bezpieczniejsze byłoby całkowicie wymyślone środowisko.

jasne, za częste używanie totemu jest niewskazane
Zresztą kazdy może śnić oddzielnie i pracować w swoim śnie.
no chyba żeby tak, ale i tak sen “stawia” architekt. w przeciwnym razie przyśni się po prostu jakiś sen, a nie sen o studio.

miejscówka może być każda inna, ważne żeby architekt odwzorował szczegóły np. laboratorium, bo we śnie może czegoś brakować, chociaż chemik może to “dośnić” Ważne żeby wyniki pracy w śnie potem przenieść do labu na zerowym
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "
arm1tage jest offline  
Stary 04-12-2012, 09:03   #12
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
Przyjęta długość snu.


(standardowy somnacid):

REAL: POZIOM I
5 minut - 1 h na I
60 minut - 12 godzin na I
120 minut - 24 godziny na I
240 minut - 48 godzin na I
480 minut - 96 godzin na I - co daje 576 miesięcy na II (czyli 48 lat).

Jeśli będziecie chcieli zakończyć sen wcześniej niż gdy dawka się zużyje (np. gdy odlatujecie z celem w helikopterze w stronę zachodzącego słońca, a snu zostaje jeszcze dwie godziny) - to trzeba będzie zaprojektować KICK.

Somnacid to specyficzna narkoza, trwa tyle ile działa środek - chyba że ktoś
- wybudzi się z powodu śmierci we śnie, albo
- wybudzi się po KICK-u, albo jeszcze
- jeśli somnacid nie jest z tych mocarnych czy nie schodzi się poniżej 1 poziomu - strażnik z góry nie wybudzi w sposób klasyczny, np. plaskacze albo woda.
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "
arm1tage jest offline  
Stary 11-02-2013, 10:12   #13
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
MECHANIKA UŚWIADAMIANIA SOBIE SNU PRZEZ MARKA


MG robi test rzutowy dla Marka , jeśli zaczną się dziać dziwne rzeczy. Ilość kości do rzutu - wartość Wiedza: Ekstrakcje (czyli szkolony w temacie bardziej będzie miał szansę się domyśleć). Poziom trudności rzutu ustala MG - im więcej "bałaganu" czy zgrzytów rzeczywistości we śnie - tym będzie on niższy.

Do zorientowania się potrzeba będzie 3 sukcesów - trzy zaliczone rzuty k10 - powyżej Stopnia Trudności (czyli pełen sukces).

Rzut będzie powtarzany później, jeśli nastąpi eskalacja dziwnych zdarzeń, ale jeśli zostaną one na podobnym poziomie to już nie.
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "
arm1tage jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:50.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172