Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-11-2011, 10:27   #1
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
[Materiały] I n c e p c j a

Wątek dotyczy materiałów przydatnych w sesji Incepcja. Będzie na bieżąco aktualizowany.

Tu tylko materiały. Ewentualne komentarze ich dotyczące i dyskusje - proszę wrzucac w wątku "Komentarze".

Na początek Zasady, żeby można było w razie czego na spokojnie sprawdzac.

ZASADY


Nie musisz czytac, jeśli grasz Figurantem - nawet ciekawe byłoby jakbyś nie czytał. Albo jesli masz mało Wiedzy (ekstrakcje).



ZASADY:

Poniżej przedstawiam, w jaki sposób przełożyłem pomysł Pana Nolana na możliwości, jakie daje RPG. Jako, że po szybkich badaniach w Sieci okazało się, że parę osób na świecie próbowało już tworzyć coś takiego - nie ukrywam, że posiłkowałem się również paroma znalezionymi tam rozwiązaniami i regułami (głównie “Lucid” Chad Wattler). Całość tworzy zbiór zasad, który może być wykorzystywany do wielokrotnych sesji (za każdym razem można Grać innymi bohaterami, mieć obrany inny Cel, poruszać się w całkiem innych Snach). Z założeń filmu zostaje zawsze: pomysł, skład teamu i rodzaj akcji (ekstrakcja/incepcja). Cała reszta za każdym razem powinna wyjść inaczej.

Dane w Zasadach odpowiadają potem mniej więcej Wiedzy (ekstrakcja). Ile z tego, co przeczytacie, będzie wiedziała Wasza Postać - określimy przed sesją znając poziom Waszej cechy. Ci, którzy będą ją mieli szczególnie wysoką, dowiedzą się jeszcze więcej w miarę postępów sesji.

Nie jestem betonem i dopuszczam możliwośc negocjacji niektórych zasad lub skorygowania nieścisłości/błędów których mogłem się nie ustrzec projektując rzecz całą.

Sny (Poziomy Snów)

Setting zakłada, że za pomocą wspomnianego urządzenia i chemikaliów wiele osób może razem wejść do jednego Snu danej osoby. Osobę która śni, nazwijmy Śniącym. Mimo to i tak każdy Sen projektuje Architekt.

Architekt ma odpowiednie zdolności i jest odpowiedzialny za stworzenie architektury Snu (każdego jego Poziomu) - przed wejściem do Snu. Dlatego to Gracz grający nim będzie miał największy wpływ na tło (świat) dziejących się na danym Poziomie wydarzeń, np. od niego zależeć będzie czy akcja sesji będzie toczyć się w danym momencie w mieście, czy dziczy, a może na Marsie czy w fantasmagorycznym krajobrazie. To, co stworzy, zależy od jego zdobytej wcześniej wiedzy w danej dziedzinie (np. jeśli chce odtworzyć jakiś znane uczestnikom wnętrze czy ulicę - musi je poznać w rzeczywistości z detalami) , a za sukces w postaci stabilnego i “dokładnego” Snu odpowiada Cecha: Wyobraźnia.

Wpływ na Sen

Wszyscy świadomi Snu członkowie Grupy będą mieli kontrolę nad Snem (Architekt - największą (pogoda, temperatura, całe miasto itp), inni członkowie Teamu - na poziomie możliwości wyśnienia tylko przedmiotów i innych elementów, choć nawet do rozmiaru samolotu przy wysokich współczynnikach i stopniu trudności). Moc w tym zakresie zależy od Cechy: Wyobraźnia. Oczywiście, wyśnienie jakiejś rzeczy to jedno, a to by działała: to drugie - np. wyśnienie fiolki z działającą trucizną wymaga wiedzy(chemia), w przeciwnym razie będzie to tylko ładnie wyglądająca fiolka.

Dodatkowo, na scenerię Snu ma wpływ (kontrwpływ podświadomość Śniącego - jego obawy, pasje itd.). Im gorzej idzie Architektowi, tym więcej w świecie Snu wpływów kogoś innego. Mówimy o scenerii. Co innego - istoty zaludniające Sen. Zależą one jedynie od osoby na celowniku: The Mark (niezależnie od tego, czy jest świadoma tego że śni). Oprócz intruzów (Graczy - którzy mogą występować, za wyjątkiem Forgera, we Śnie tylko w “swoim” ciele/ze swoim wyglądem) - Sen zaludniają Projekcje.

Normalne Projekcje - istoty będące częścią podświadomości Obiektu, w pewnym sensie wyobrażenia danych osób (zarówno bliskich jak i np. nieznajomych przechodniów) zbudowane w umyśle Obiektu. Gracze mogą wchodzić z nimi w interakcję by dowiedzieć się więcej o Obiekcie, jego osobowości, wspomnieniach itp...
Projekcje takie stają się coraz bardziej agresywne w stosunku do Graczy w miarę jak Sen traci stabilność lub występuje agresja w stosunku do Obiektu. Każde zabicie Projekcji powoduje określone zmniejszenie Stabilności Snu.

Agenci - “przeciwciała” . Ich obecność, liczebność i potencjał zależna jest do tego, jak dużą Cechę Wiedzy(ekstrakcji) ma The Mark (czy przechodził szkolenia obronne). We Śnie przybierają postać najczęściej militarną, jako siły porządkowe lub wojskowe pragnące pozbyć się intruzów. Na początku Snu Agenci nie są świadomi wejścia Graczy, działają też niezależnie od woli i świadomości Obiektu (zwłaszcza jeśli ten nie wie że śni). Wchodzą do akcji gdy rośnie poczucie zagrożenia Obiektu lub ten zaczyna podejrzewać że Sen w którym jest wcale nie jest jego Snem. Zabicie Agentów destabilizuje Sen w daleko mniejszym stopniu niż zabicie zwykłych Projekcji.

Shades -(jak Mal w filmie). - pewna niewiadoma, Projekcja która w pewien niebezpieczny sposób zdaje się przekraczać granicę Snu i jawy, albo inaczej: wydaje się zachowywać nawet jak istota obdarzona zewnętrzną wolą. Zwykle personifikacja jakiegoś lęku, kompleksu, elementu podświadomości, nośnik traumatycznych doświadczeń np. zmarła tragicznie Żona. Według teorii niektórych ekstraktorów: nawet demon. Wpływ i możliwości Shade’ów są niezwykle trudne do oszacowania, także przypuszczalny efekt ich “śmierci”.

Stabilność Snu.

Stabilność Snu będzie opisywać wartość liczbowa, dostępna tylko dla Mistrza Gry. Początkowa stabilność Snu zależy od tego, jak dobrą robotę zrobi Architekt. Potem różne czynniki mogą destabilizować Sen, obniżając Stabilność. Najważniejsze z nich to:
- zabijanie Projekcji
- wyśnienie dodatkowego elementu już w trakcie Snu (którego nie było w projekcie Architekta)
- inne zmiany Snu, zwłaszcza dokonywane na oczach Projekcji: im bardziej dokonane zmiany nie pasują do “realiów” Snu (np. giwery we śnie dziejącym się średniowieczu) tym większa destabilizacja Snu.

Tracący stabilność Sen zaczyna się sypać. Obniżanie Stabilności Snu, oprócz efektów entropii w scenerii, można obserwować poprzez nastroje Projekcji - (im mniej stabilnie, tym większa agresja wobec intruzów). Coraz więcej problemów sprawia podświadomość Obiektu. Gdy Sen się sypie, rzeczy zaczynają iść źle. Rzuty zaczynają nie wychodzić.

Każdy moment, w którym jakiś rzut idzie źle i następuje większe lub mniejsze posypanie się kawałka Snu - to dodatkowy rzut na to, czy Sen się całkiem nie rozpada. Im mniejsza Stabilność, tym niebezpieczeństwo takiego zdarzenia większe.

Gdy Sen ulega całkowitemu rozpadowi, wszyscy zostają “wywaleni” poziom wyżej (budzą się). Z 1 poziomu do rzeczywistości, z 2 poziomu na 1 poziom. Już na trzecim poziomie Snu, istnieje niebezpieczeństwo że rozpad Snu nie oznacza obudzenia się, ale one-way-ticket w Limbo i zamianę w warzywo na poziomie rzeczywistym.

Każdy poziom Snu posiada swoją własną Stabilność. Dlatego, gdy Stabilność danego poziomu jest już bardzo niska (niebezpieczna) - może warto pomyśleć o zejściu poziom niżej z czystym kontem Stabilności nowego Snu.


Poziomy Snu:

Pierwsza faza akcji to doprowadzenie do wprowadzenia Teamu (razem z Figurantem) w Sen - za pomocą Urządzenia - czyli zejście z poziomu rzeczywistości do Pierwszego Poziomu Snu. Figurant nie powinien być świadomy w ogóle tego, że śni i najprawdopodobniej przynajmniej na początku tak jest. Nawet jeśli zacznie sobie zdawac sprawę, że śni - priorytetem Teamu jest nie dopuszczenie do tego, by zrozumiał iż nie znajduje się w swoim własnym śnie.

“Akcja” Snu dzieje się więc w scenerii zbudowanej przez Architekta, a Sen jest “narzucony” umysłowi/podświadomości Figuranta: dlatego to właśnie scenerię tę zaludniają Projekcje z podświadomości Figuranta właśnie. Interakcja z tymi Projekcjami stanowi podstawową metodę Teamu na wydobycie potrzebnych informacji z umysłu Figuranta (rzeczy których w rzeczywistości sam nigdy by nie ujawnił).

Sen śni “Śniący”, czyli jeden z Teamu, choć najczęściej bywa nim Architekt (zawsze projektujący Sen). Świat Snu może przybierać pewne cechy osobowości Śniącego, zwłaszcza gdy ten ma mocne Ego. Na Sen ma też wpływ to, co dzieje się na poziomie wyżej - np. oblanie Śniącego wodą może powodować ulewę we Śnie itp...

Zwykle w standardowej robocie dotyczące ekstrakcji jakiejś ważnej informacji, jako element Snu Architekt projektuje jakieś “bezpieczne” miejsce: sejf, bunkier, skrzynia itp. Podświadomośc Obiektu, przyjmująca swiat Snu kogoś innego jako własny umieszcza tam tę najważniejszą informację, ale niekoniecznie automatycznie - by tak się stało najpierw należy przekonać Figuranta że to najlepsze miejsce. Samodzielne otworzenie przez Team takiego miejsca ma jednak bardzo wysoki stopień trudności (choc możliwe przy bardzo dużych umiejetnosciach i solidnych rzutach) - więc najpewniejszą choc trudną metodą jest przekonanie we Śnie Figuranta by otworzył ją sam w obecności Teamu (albo nawet otworzył i powierzył im tę informację).

Jednak, im głębiej w poziomy Snu, tym łatwiej to zrobić. Po pierwsze, stabilność tych poziomów maleje. Po drugie, często załogi zdobywają zaufanie Figuranta, oraz ważne informacje na wyższych poziomach Snu, by wykorzystać te informacje “głębiej” i tam wykonac zadanie. Ekstrakcje udają się na drugim, rzadko pierwszym Poziomie. Incepcja to konieczność zejścia głębiej.

W świecie Snu (na Poziomie Pierwszym) grupa mając odpowiedni wyśniony sprzęt i chemikalia, może dokonać analogicznej akcji uśpienia zbierając wszystkich łącznie z Figurantem razem by zejść do Poziomu Snu o jeden niższego. Sen na każdym Poziomie projektuje Architekt, ale Śniącym sen za każdym razem może/nie musi byc kto inny z Teamu - pozostaje tylko podswiadomość umysłu Figuranta jako teren operacji. Im niżej, tym łatwość rozchwiana stabilności Snu większa. Im głębszy poziom, tym też więcej rzeczy przedostaje się z podświadomości Obiektu do Snu i tym samym coraz trudniej jest Architektowi zachować na Snem kontrolę. Każdy nowy Sen posiada jednak nową Stabilnosć.


Najlepszym wiadomo o trzech Poziomach Snu. Rzadko kto bywa tak szalony czy zdesperowany by sprawdzać, czy istnieją dalsze Poziomy (prawie mityczny Czwarty), czy też tak jak głosi większość ekstraktorów pod Trzecim jest już tylko i wyłącznie Limbo.

Limbo - na pewno wiadomo tylko że nikt nie chciałby tu trafic. Czym jest? Na pewno drogą bez powrotu. Być może samą nieuformowaną, surową materią wszystkich Snów. Byc może podświadomością Obiektu, czy Śniącego. Możliwe, że twoją własną podświadomością - zapętloną i stającą się twoim więzieniem na zawsze. Szaleństwem absolutnym? Tak jak w jego przypadku, tylko Ci którzy są po drugiej stronie byliby w stanie powiedzieć czym jest. Ale stamtąd nikt nie wraca.

Śmierć - śmierć Postaci we Śnie powoduje “wywalenie” Postaci poziom wyżej, przynajmniej na wyższych Poziomach Snu. Z 1 poziomu - do rzeczywistości. Śmierć w rzeczywistości...No cóż, chyba nie trzeba tłumaczyć.
Postać obudzona ze Snu może zostać wprowadzona ponownie w ten sam Sen, jeśli jest jeszcze czas i w pobliżu ktoś kto umie to zrobic. Jeśli obudzi się Figurant, to oznacza poważne kłopoty, a najczęściej koniec Roboty.

Ból - to, że we Śnie ciało nie doznaje śmierci ostatecznej, nie znaczy to że Postac może się wyluzować. Ból jest realny dla umysłu, a rany psychiczne pozostają prawdziwe też w rzeczywistości. Słyszano o przypadkach, gdy pochwyceni we śnie ektraktorzy byli przetrzymywany tam przez siepaczy rozwścieczonego Figuranta i torturowani bezlitośnie przez wiele dni. Paru z nich, gdy już we Śnie zdecydowano się ich zabic, po przebudzeniu się - na zawsze pozostali pustą skorupą człowieka.

Czas: czas dla każdego Poziomu biegnie inaczej. Im głębiej, tym czas przyspiesza.

Kick - ma miejsce wtedy, gdy śpiący zostaje fizycznie obudzony, sztucznie “wykopany” ze Snu. Robi go ktoś, kto pozostał na warcie poziom wyżej. Zwykle ten ktoś ustawia słuchawki na głowie śpiącego Architekta puszczając umówiony sygnał (np. piosenkę). We Śnie Architekt słyszy sygnał i wie, że od tego momentu ma określony czas do Kicka (Team musi się streszczać).


Totem - każdy profesjonalista ma swój własny. Za jego pomocą sprawdza się, czy jest się we śnie, czy na jawie. To zwykle niewielki obiekt, znajomy tylko właścicielowi. Detale jego działania, ukryte detale i w ogóle jego istnienie powinno byc tajemnicą właściciela. Dlaczego? Gdyby ktoś chciał wkręcić cię w nie twój Sen, musiałby odwzorować dokładnie twój totem i to jak działa, byś używając go nabrał fałszywego przekonania. Jasne? Szkolony Figurant też może mieć swój Totem.
Mechanika w grze: Gracz deklaruje/opisuje użycie Totemu. MG robi test i daje odpowiedź: sen czy jawa. Prawdopodobieństwo że odpowiedź MG jest prawdziwa wynosi 95%. Cecha: “Zdrowie psychiczne” od 5 w dół obniża tę wartość o 10% co kropkę (5 - 85% itd).
No chyba że dałeś sobie skopiować swój Totem, frajerze. Wtedy na 100% otrzymasz odpowiedź taką, jaką chce Architekt Snu.

Uwaga: normalne użycie Totemu raz/3 dni. Inne użycia - będą miały obniżaną coraz bardziej wiarygodnosc testu.

ŚWIADOMOŚĆ SNU

Delikatna sprawa. Osoby, które nieświadomie znalazły sie w czyimś śnie (tak samo jak swoim własnym) startowo nie mają świadomości ze to sen. Wszystko dookoła wydaje się, nawet jeśli jest mało realne, naturalne. Na tym etapie rzadko delikwent nie zastanawia sie co zdarzyło sie przed chwilą , przyjmuje świat snu jakby dawno był jego własnym.
Chemik może dana osobę uśpić z opcją pełnej świadomości od początku, tak właśnie działają zwykle Teamy. - Urządzenie do współśnienia pozwala na wspólne śnienie osób świadomych i nieświadomych wprowadzenia w ten sposób w sen.

Świadomość ze to sen może pojawić sie u osoby z czasem. Nie ma reguły kiedy.Dziwność snu i pojawiajace sie elementy nienaturalne mogą uświadomić komuś, że śni. Dlatego zwykle sny dla the Marka raczej są tworzone jako realistyczne (choć niekoniecznie znane mu miejsca) i ukrywa się przed nim nienaturalne zmiany.

Gdy ktoś uświadamia sobie ze to sen, domyślnie jego umysł przyjmuje że jest to jego własny sen.

Tylko osoby z wiedzą ekstrakcja conajmniej 4 mogą w następnym kroku w ogóle rozważać, czy być moze są w śnie kogoś innego. Inni - mogą ewentualnie tylko zostać uświadomieni o tym przez kogoś ze Snu werbalnie.

Pozostawiam to wszystko do odegrania.

Inne:

Zasady o których nie pisałem wcześniej. W filmie jest mowa o tym ze architekci unikają tworzenia snów ze wspomnień, realnych miejsc. Bo rozmywa to ich poczucie rzeczywistości. W naszej grze - będę wtedy rzucał na EGO i jeśli będzie fail - mogą nastąpić obniżenia Zdrowia Psychicznego.

Podobnie śmierć we śnie - mimo ze się budzicie poziom wyżej - nie jest to doznanie przyjemne dla umysłu. Będzie trudny rzut obronny i być może także obniżenie Zdrowia Psychicznego.
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "

Ostatnio edytowane przez arm1tage : 29-11-2011 o 14:04.
arm1tage jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172