Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-09-2012, 11:14   #1
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
[materiały][Cyberpunk 2050] The Big Apple

CYBERPUNK 2048

Kalendarium:

Październik 2016:
USA zostają zaatakowane Wirusem X, najnowocześniejszą bronią biologiczną. Prawdopodobnie za atakiem stoi korporacja Umbrella, która pracowała nad wirusem. W wyniku zarażenia nim ginie przynajmniej połowa ludności zamieszkującej Stany Zjednoczone; Sam wirus sprawia, że ludzie zamieniają się w pozbawione woli i kontroli nad głodem potwory; niektóre jego odmiany sprawiają także, że pojawiają się mutacje.

Listopad 2016:
Sytuacja zostaje względnie opanowana, szczpionka trafia do wszystkich, którzy jeszcze nie zostali zarażeni. Ci, którzy mieli już kontakt z wirusem są kierowani na kwarantannę, ci, którzy już nie panują nad ciałami są eliminowani. Sytuacja w samym USA wciąż niepewna.

Luty 2017:
Całkowite załamanie się rynków światowych, związane także z upadkiem dolara; Sytuacja na Bliskim Wschodzie zaognia się, ropa drożeje w niesamowitym tempie; Dopuszczenie do pełnego użytku samochodów na prąd i wodór w Europie; Umbrella rozbija się na cztery mniejsze korporacje, które próbują przejąć jak największą część wspólnego mienia.

Kwiecień 2017:
Oficjalne wytępienie ośrodków zarazy w USA, ludzie wracają do swoich domów - ci którzy przeżyli. Miasta częściowo zniszczone, teraz zaczynają być odbudowywane; załamanie rządu USA, masowy napływ imigrantów.

Sierpień 2017:
Wybuchają zamieszki na Bliskim Wschodzie; Masowe protesty na całym świecie, niepewny rząd USA zgadza się na pełną współpracę z korporacjami w celu odbudowania potęgi Stanów Zjednoczonych.

Grudzień 2017:
Koniec niepokojów na Bliskim Wschodzie, szejkowie zgadzają się na niepewny pokój pod naciskiem Rosji, Chin oraz NATO. Zanikają granice pomiędzy tamtejszymi krajami; Trwają intensywne prace nad nowymi technologiami energetycznymi, Gazprom upada, Rosja w kryzysie; Znów rośnie podział społeczeństwa na bogatych i biednych - najbardziej zmiany widoczne w USA.

Maj 2018:
Kolejny kryzys finansowy, upadają dziesiątki banków; Większość wykupywana jest przez coraz silniejsze korporacje; gwałtowny wzrost zaludnienia, USA zamykają granice, próbując zatrzymać napływ imigrantów - nieco za późno, liczbę ludności Stanów Zjednoczonych szacuje się na ok. 500 mln;

Styczeń 2019:
Pogłębiająca się urbanizacja, korporacje zarządzają już ok. 80% światowych finansów; opór stawia im tylko coraz silniejsza Unia Europejska oraz Chiny; Postęp w biotechnologii i klonowainu; pojawiają się plotki, że CORP-TECH sklonowało pierwszych ludzi.

Styczeń 2020:
Pierwsze bio-wszczepy, potrafiące dostosować się do nosiciela. Technologia pozwala już wymienić każdy organ człowieka na sztuczny; zaawansowane prace nad mikro i nanotechnologiami; pierwsza wojna korporacyjna w USA.
Sytuacja na świecie uspokaja się, ustanawiając nowe status quo.


Rok 2025:
Pierwsze udane wszczepy do mózgu; udane testy nanobotów; postęp w technologii sztucznej inteligencji i natychmiastowa reakcja rządów i korporacji - wprowadzony zakaz badań nad prawdziwą AI; Ekolodzy ogłaszają, że trwale uszkodzono ekosystem ziemi; postępujące skażenie; koniec zapasów węgla, na wyczerpaniu zapasy ropy i gazu - nowe miejsca do wydobycia nie są szukane - ludzie przechodzą całkowicie na energię odnawialną i nuklearną;

Rok 2030:
Postępująca globalizacja i urbanizacja; Ludność ziemi przekracza 10 miliardów i błyskawicznie rośnie; średnia wieku u tych, którzy mają dostęp do technologii wydłuża się do 90 lat; bio i cyberwszczepy stają się czymś zwyczajnym, co ułatwia życie nie tylko tym, którzy wcześniej mieli problemy ze zdrowiem - pojawiają się pierwsze osoby, które robią to tylko dla zwiększenia swoich możliwości; Wprowadzona zostaje nowa waluta światowa: Eurodolar, staje się oficjalną walutą w handlu, forsowaną przez korporacje; większość rządów staje się marionetkowa; wybucha kilka mniejszych wojen, głównie cybernetycznych; postęp technologii nano i holograficznej; pierwsze komputery holograficzne;

Rok 2040:
Unia Europejska oficjalnie staje się jednym krajem; wspólny język, przestają istnieć waluty inne od Eurodolara; Ludność świata przekracza 15 miliardów; wojny korporacji intensyfikują się; pierwsze androidy; powstaje technologia pola siłowego, broń pulsowa; postęp w technologii plazmowej.
Prowadzone są badania kosmiczne, ponawiane loty na Marsa, w celu szukania surowców. Pierwsze loty na księżyce Jowisza; wszystko na skale korporacyjną - każda z nich broni swojej wiedzy.
Do użytku wchodzą potężne bio-wszczepy potrafiące kontrolować ludzkie życie. Wydłużając je w nieskończoność lub niszcząc w jednej chwili.

Rok 2048:
Start sesji.


- Ludność ziemi szacowana jest na ok. 18 miliardów.
- Korporacje wciąż kontrolują ok. 80% światowych zasobów, większość rządów jest całkowicie marionetkowa, na czele z USA i Rosją. W miarę silne rządy utrzymują się w Unii Europejskiej i Chinach, choć rzecz jasna te kraje także są mniej lub bardziej uzależnione od korporacji.
- Technologia jest czymś zwyczajnym, choć korporacje uzurpują sobie prawo do jej badań i zakazują robić tego we własnym zakresie. Duży rozstrzał technologiczny przy porównaniu biednych i bogatych.
- Istnieje duży podział społeczeństwa, na slumsy i bogaczy, często pozamykanych w specjalnych dzielnicach.
- Nastąpiła niemal likwidacja państwowych służb zbrojnych, zastąpiona jest korporacyjnymi. Duży wzrost znaczenia najemników i wolnych strzelców. W slumsach niemal niekontrolowana wojna gangów, służby policyjne nie tykają się niektórych regionów.
- Cyberwszczepy są czymś zupełnie zwyczajnym, istnieje nawet specjalna moda na różne "dodatki" lub podmianę organicznych części ciała na technologiczne.
- Walutą jest Eurodolar; językiem "urzędowym" język angielski. Szacuje się jednak, że handel wymienny zajmuje dużą część rynku, a w samym USA przynajmniej 50% ludzi nie zna j. angielskiego, głównie ze względu na napływ imigrantów po roku 2016.
- Cztery korporacje tworzą główną siłę na świecie, niezależnie od istnienia innych. Są to: CORP-TECH, UMBRELLA, OI-TEK oraz KALISTO. Od nich pochodzi większość technologii, której pilnie strzegą. Dodatkowo duże znaczenie i wpływy posiada także piąta korporacja, GREEN-TECH.
- Obecnie ludność jest zmuszana do "przyjmowania" wszczepów, każde urodzony w szpitalu dziecko otrzymuje bio-wszczep mający kontrolować długość jego życia i uzależniać go od korporacji. Tworzy to natychmiast opozycję, podziemne szpitale etc.
- Klimat i zanieczyszczenie ziemi są na granicy "przesilenia", naukowcy zwiastują epokę lodowcową, co na razie objawia się krótkim dniem, dłuższą nocą i niższymi temperaturami.


Powszechnie znane informacje o korporacjach:

UMBRELLA (biotechnologia, genetyka, nanotechnologia)
Główna siedziba: San Francisco
Siedziba w Nowym Yorku: UMBRELLA BUILDING, Manhattan.
Logo: Symbol parasolki, czarno-czerwony

CORP-TECH (cybertechnologia, wszczepy, klonowanie)
Główna siedziba: Nowy York, CORP TOWER, Manhattan
Logo: litery CT, zielono-białe

OI-TEK (technologie mineralne, kosmiczne, wykorzystanie/wytwarzanie energii)
Główna siedziba: Detroit
Siedziba w Nowym Yorku: MINERAL BUILDING
Logo: litery OI zbudowane z zapisu "cząsteczkowego", kolor stalowoszary

KALISTO (nowoczesne technologie plazmowe, laserowe, nuklearne, robotyka, tarcze siłowe, magnetyzm)
Siedziba w Nowym Yorku: MIST - kopuła na wyspie pomiędzy Manhattanem a Brooklynem.
Logo: Biała błyskawica na czarnym tle.

GREEN-TECH (technologie ekologiczne)
Logo: liść dębu

Bankowość jest związana ze wszystkimi z tych korporacji, ale niewiele rzeczy dzieje się oficjalnie. Niektóre postaci będą miały szanse mieć dodatkowe informacje o tych korporacjach.

Ogólne przedstawienie wykorzystywanych technologii roku 2048:

Broń: Niewielkie pod tym względem zmiany w porównaniu z czasami obecnymi. Broń wciąż na kule, podobnego rozmiaru i kształtu, również zasięg praktycznie nie zwiększony. Poprawione znacznie celowanie, stabilność, zwiększona różnorodność kul. Powszechnie wykorzystywana broń bezprochowa i bezłuskowa, choć i takie się zdarzają na wyposażeniu ludzi nie związanych z korporacjami. Broń plazmowa, laserowa, gaussa etc istnieje, ale jest bardzo trudno dostępna i bardzo droga. Powszechne stało się łączenie broni z własnym ciałem przy pomocy cyberwszczepów, dla zwiększenia możliwości.
Pancerz: Znacznie rozwinięte możliwości ochrony osobistej, tarcze siłowe słabe, ale coraz bardziej dostępne mimo dużej ceny; kevlar zastąpiony nowocześniejszymi materiałami, najmocniejsze potrafią przetrać uderzenie dużego ładunku kinetycznego i wybuchowego bez zbytniego ograniczania ruchu noszącego; większość nowoczesnych rozwiązań niedostępnych poza konkretną korporacją.
Komputery: W powszechnym użytku technologia holograficzna, nawet malutki przekaźnik mieści pokaźnej mocy komputer. Operacje na danych liczone w petabajtach i wyżej, rozwinięta sztuczna inteligencja do poziomu poniżej ludzkiej, prawdziwa AI zabroniona. Sieć dostępna praktycznie z każdego miejsca na ziemi (nawet bez posiadania specjalistycznych urządzeń prócz samego komputera), prawie wszystkie urządzenia do niej podpięte - nawet te w sieciach wewnętrznych. Zwiększone znaczenie zabezpieczeń i ryzyko cyberwojen.
Medycyna: Biotechnologia, operacje na genach i cyberwszczepy powszechne, nanotechnologia wciąż połowicznie eksperymentalna i niedostępna poza korporacjami. Nawet rozległe obrażenia możliwe do szybkiego wyleczenia; szpitale publiczne i korporacyjne; publiczne mają możliwości tylko trochę wyższe niż obecnie. Oba rodzaje szpitali od 6 lat wszczepiają nowonarodzonym cyberwszczepy mogące kontrolować ich życie. Szpitale podziemne istnieją, ale trzeba mieć kontakty. Ich możliwości są różne, zależne od lokalizacji i dostępnej technologii.
Transport: Bez przełomu technologicznego; większość samochodów i innych pojazdów porusza się na wodór, część na magazynową energię słoneczną i prąd. Dostępna technologia magnetyczna, pozwalająca pojazdom poruszać się nad ulicami, ale wciąż jest bardzo droga i niedostępna dla zwykłych ludzi. Samoloty osiągają prędkości do 15 machów, pociągi do 1 macha, samochody podlegają ograniczeniom podobnym do tych z czasów obecnych, choć osiągana prędkość może wynosić do 800 km/h. Technologia kosmiczna umożliwiająca swobodne loty w kosmos, prędkość światła wciąż nieosiągalna.
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 12-08-2014 o 13:46.
Sekal jest offline  
Stary 23-09-2012, 11:34   #2
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
BOHATEROWIE NIEZALEŻNI



Alan Dirkauer: Dyrektor Corp Techu, mężczyzna wcale nie zamierzający zadawać kłamu opiniom o typowych pracownikach jednego z rządzących światem molochów. Idealnie skrojony garnitur, dokładnie wymodelowany, być może wcale nie naturalny zarost i włosy i pociągła twarz. Nie do końca pewny, siebie lub swojej pozycji, wyznaczony do nadzorowania misji odzyskania zagubionej przesyłki. Stara się dużo mówić i nadrabiać miną, ale pomóc jeszcze nie pomógł. Inna też sprawa, że nie przeszkadza.

Spiridon: Czarne, znoszone, przylegające do ciała ubranie wskazywało, że nie był spędzającym całe dnie przy komputerem chudzielcem. Krótkie czarne włosy, pociągła, raczej młoda twarz i oczy wiecznie badające otoczenie tworzyły z niego jednego z mało liczących się fixerów w Brooklynie. Jednocześnie ich informator i zleceniodawca kolejnego zadania: odnalezienie jego znajomej, Newe Weaver. Cena: 8 tysięcy E$, plus tysiąc zaliczki, które przekazał Felipie.

Corbin Suarez: Analityk policyjny (na posterunku 18), noszący się w dobrych garniakach, jeżdżący srebrnym Fordem Tetsujin z rządowymi blachami i mieszkający w Inner City pod numerem 38. Ma dwie żony, Alice (28) oraz Meg (18). Uczestnik akcji kradzieży przesyłki C-T, jeden z dwóch. Dokładniejszych informacji brak.

Newt Weaver: nick “Swashbuckler”. Zaginiona przed dwoma tygodniami hakerka, przyjaciółka Spiridona. Młoda, rudowłosa, ale informacje te mogą nie być pewne - znane tylko jedno znośne zdjęcie, nie do końca wyraźne. Mieszkanie na 11 piętrze w blokowisku Queens, w zasięgu działania zakłócacza użytego przez Corbina Suareza podczas akcji. Według zdobytych informacji, trudniła się poszukiwaniem informacji, fantów lub ludzi.

Kenton Alexander: Wspólnik Corbina Suareza, jeden ze złodziei przesyłki. Ściśle związany z Corp-Techem, jako, że jego matka, Hanne Alexander zasiada w zarządzie tej korporacji. Mieszka w miasteczku korporacyjnym w Jersey City, najczęściej przebywa z matką. Wygląda na wymuskanego i lubiącego pieniądze synalka.

Alberto Gonzales: fałszywie brzmiące nazwisko netrunnera, który wg informatora jest autorem witryny VirtuaGirl. Zamieszkały w zabunkrowanej piwnicy pod numerem 48 na 36th Street w Queens.

Dietfried: przywódca grupki neonazistów, spotkanych w bloku Gonzalesa.

Malcolm Beckett: człowiek C-T, przez chwilę współpracował z resztą w celu odnalezienia przesyłki. Bierny, ale "posłuszny". Zniknął po oddaniu fantu korporacji.

Terrence Madsen: Pierwszy przydział od Corp-techu, który szybko uciekł, wpierw kompromitując się w negocjacjach ze Spiridonem, jednocześnie dając mu słowo, że odszuka Newt.

----------------------------------------------------------

Jin-Tieo - jeden z kandydatów do przejęcia władzy w The Rustlers, bliski współpracownik Li, zajmujący się jednakże głównie finansami gangu. Spokojny i raczej wycofany.

Wściekły Han - Drugi z kandydatów na szefa The Rustlers, także bliski współpracownik Li. Bardziej zajmował się ochroną i działaniem, bywa porywczy, ale także i bardzo zdecydowany, jeśli trzeba.

Meatboy - Trzeci i ostatni z ważnych kandydatów do szefostwa nad The Rustlers. Porucznik gangersów, typ żołnierza, konkretny, stanowczy i brutalny jeśli trzeba. Zajmował się peryferiami, nieustannie niemal walcząc z rywalizującymi gangami.

Foxie - Dziwka rodem z Bronxu, mająca kilka "zmodyfikowanych" fragmentów ciała. Prócz fachu sprzedawania swojego ciała, zamieszana także w sprawę "Odlotu".

Scott Tomkins - ojciec Amandy, dziewczyny która wykonała samobójczy zamach w sądzie NYC. Zlecił zbadanie sprawy zarówno tej śmierci, jak i Dzieci Rajneesha, które pozwał oskarżając o bycie piramidą finansową. Bogaty makler giełdowy, błyskotliwy i podejmujący dobre decyzje, obecnie schorowany i pogrążony w depresji.
Zamordowany dzień po pogrzebie Amandy Tomkins.

Alex - robot służący rodzinie Tomkinsów, ciężko powiedzieć o nim coś więcej, prócz tego, że słucha poleceń Scotta i wydaje się na swój sposób inteligentny.

Daniela Morrison - koleżanka Scotta, która postanowiła również mu pomóc, prawdopodobnie również maklerka giełdowa lub ktoś związany z tym otoczeniem.

Monika Rukh - Znajoma Amandy Tomkins, Hinduska aktywnie zamieszana w aktywność "Dzieci Rajneesha", jedna z "rekruterek".

Izaac White - tajemniczy przywódca sekty "Dzieci Rajneesha", który spędził niemal 10 lat w śpiączce, wybudzony z niej przed 2 laty, kiedy to podjął się nowej działalności.

Artur West - doktor socjologii i psychologii społecznej na Pace University, autor pracy magisterskiej "Dzieci Rajneesha".

Rose Basri - Kobieta interesu, pracująca zwykle solo na zlecenie Azjatka została zatrudniona przez Alana Dirkuaera do uzyskania kontroli nad najsilniejszym z gangów Bronxu.

Elena - pani adwokat, pracująca dla Qina Sato, choć nie jest to powszechna wiedza; kobieta uczęszczała także na spotkania związane z sektą "Dzieci Rajneesha"

Jessika Mayers - Młoda dziennikarka, spotkana zaraz po śmierci Scotta Tomkinsa. Według niej makler został zamordowany przez zabójcę zwanego "Zombiakiem", na co mają wskazywać posiadane przez nią informacje i podsłuchane rozmowy. Zgodziła się dzielić wiedzą odnośnie tej sprawy, w zamian za podobną przysługę.

Roy "Jamaz" Evans - paranoiczny anarchista, człowiek pragnący wyśledzić kogoś o kryptonimie "Omnibus", mającego powiązania również ze sprawą Scotta Tomiknsa. W ramach dobrej woli przekazał kod uwierzytelniający, pozwalający zobaczyć dziecko amandy Tomkins

Swen Jorgensten - Przywódca gangu "Bezsenne Anioły", wsadzony do więzienia za przewinienia, które niewątpliwie popełnił, kierując organizacją przestępczą; prawdopodobnie wrobiony przez kogoś współpracującego z "Free Souls".
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 12-08-2014 o 11:43.
Sekal jest offline  
Stary 23-09-2012, 11:57   #3
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
MIEJSCA



Corp Tower: Główna siedziba korporacji Corp-Tech, ponad 1000 metrowy budynek wybudowany na miejscu strefy 0, gdzie stały dawno temu bliźniacze wieże WTC, a potem inny budynek mający je upamiętniać.

Gialeti's Cafe: Zwykła knajpa w Brooklynie, odwiedzona dwa razy tylko ze względu na bliskość do Pink Gloom. Prowadzona przez pseudo-włocha i na włoski klimat. Kelnerki zmodyfikowane za pomocą wszczepów, podobnie sam właściciel, w tle "włoska" muzyczka.

Pink Gloom: Mieści się w piwnicach jednego z tych wielkich mieszkalnych molochów. Trzeba wejść w bramę, a potem w dół po schodach. Nad głowami jarzy się różowy neon z nazwą tego pubu, a drzwi rozsuwają się z sykiem. Doskonale wytłumione, bo dopiero po ich otwarciu docierają do klientów dźwięki muzyki, łupaniny bez najmniejszego sensu, czyli tak zwanego punk’a, który puszczano tu również w całkowicie ekstremalnej postaci. Na początku pomieszczenie, w którym trzeba oddać broń, potem zwykły zadymiony bar w punkowym stylu. Proste sprzęty, grafitti na ścianie, neony gdzie się da i głośna muzyka. Dalej specjalne pomieszczenie z wytłumionymi alkowami. Teren neutralny, przeznaczony na przeróżne spotkania często niezbyt lubiących, nie znających lub zwyczajnie nie ufających sobie stron. Zabezpieczony przed podsłuchami i wszelkimi elektronicznymi gadżetami.

Inner City: Oficjalne osiedle, mające swoją witrynę w sieci, gdzie zachwalano je i opisywano całkiem dokładnie. Dwieście budynków jednorodzinnych, szkoła, przedszkole, sklepy, obiekty sportowe i wiele innych, wszystko tylko dla tych bogaczy. Dodatkowo strzeżone bramy i mur, uniemożliwiające wejście tam osobom obcym. Raj, w dodatku również niekorporacyjny, jeden z bardzo niewielu w okolicy wielu kilometrów. Za cenę zapewne pełnej kontroli przez monitoring i sieć czujników. Umieszczone w Mt. Vernon, było zupełnie zamknięte dla obcych. Zarówno próbujących wjechać, jak i włamać do ich systemów monitoringu i zabezpieczeń.
Pod numerem 38 znajduje się dom Suareza.
Pod numerem 83 znajduje się dom Scotta Tomkinsa.

Super 8 Motel: melina, motel znajdujący się przy Brooklyńskim Broadway, mniej więcej w centrum miasta i zapewniający wystarczającą swobodę i dyskrecję - ilość monitoringu ograniczono do minimum, jak zapewniał właściciel. Dwa pokoje wynajęli za wspólną kasę, za oba policzono im pięćdziesiąt eurodolców za dobę.

Safe Haven: "bezpieczny" lokal na Manhattanie, bogaty odpowiednik Pink Gloom. Posiada blokady transmisji, dobrą ochronę i nawet prywatną windę. Odbyło się w nim spotkanie Spiridona, Alexandra oraz tych, którzy chcieli zakupić ukradzioną przesyłkę C-T.

El Pabellon De Oro - Chińska restauracja, zaatakowana przez Free Souls. Odbywała się tam stypa po zmarłym przywódcy The Rustlers - Li.

WSPÓLNE
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 09-04-2014 o 23:21.
Sekal jest offline  
Stary 23-02-2014, 15:54   #4
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
ORGANIZACJE/GANGI




Cytat:
Napisał ”Raport na temat najważniejszych gangów Bonxu”
Wyszczególniono trzy gangi, poniżej krótkie podsumowanie na temat każdego.
The Rustlers
Konserwatywny gang, częściowo wzorowany na modelu “Triady”. Jego wpływy sięgają głównie na południową stronę Bonxu, dokładnych danych brak. Orientacyjne oznaczenie zajmowanych terenów w załączniku. W skład wchodzą ludzie wszelkich ras, zwykle mało lub słabo scyborgizowanych. Dobra organizacja, szerokie zaplecze. Aktualny stan niepewny. Poprzedni przywódca, Li, zmarł lub został zamordowany w niedzielę. Źródła nie są tu jednomyślne. Ciało zostało skremowane bez sekcji, co jest głównym podejrzeniem, lecz Li według zeznań świadków, bo oficjalne informacje są niedostępne, miał już ponad 80 lub 90 lat. Nie wyznaczył następcy, co może świadczyć o tym, że nie planował swojej śmierci i czuł się dobrze. Przejęcia władzy najbliżsi są:
Jin-Tieo: Najbliższy współpracownik Li, mający najwięcej do powiedzenia, lecz działający głównie zza pleców przełożonego. Określany mianem dokładnego, unikającego ryzyka, miękkiego dla niektórych, asekuracyjnego. Zajmował się zwykle finansami, wszystko czym obracał gang przechodziło przez niego.
Wściekły Han: Drugi z najbliższych współpracowników Li, w kilku cechach przeciwieństwo pierwszego. Człowiek czynu, zwykle załatwiał najpoważniejsze problemy. Przydomek zdobył ze względu na sposób załatwiania spraw. Impulsywny, lecz lojalny wobec swoich, uparty. Podobno ma sporo wszczepów, głównie wspomagających go podczas walki. W chwilach, gdy nie rozwiązywał problemów, służył jako główny ochroniarz Li. W jego ocenie raczej nie występuje słowo “głupi”, jak można by przypuszczać.
MeatBoy: Przestał używać prawdziwego imienia na tyle dawno, że zatarło się. Wiadomo o nim znacznie mniej niż o dwóch pozostałych. Na pewno służył jako “porucznik” wyznaczony do zarządzania ludźmi na granicy strefy wpływów. Twardy, konkretny, skuteczny. Prawdopodobnie były wojskowy. Silnoręki, według relacji jednak sprawiedliwy na tyle ile sprawiedliwy może być gangster. Przydomek zdobył od sposobu załatwiania wrogów, którzy najbardziej zaszli mu za skórę lub zdrajców: tłucze ich niczym tuszę na haku. Druga część przydomka może nawiązywać do głównych rywali “The Rustlers”.

BloodBoys
Gang “cyberpunkowy”, w swoim wizerunku niemal prześmiewczy. W jego skład wchodzą głównie ludzie ze wszczepami, a obecna tendencja mówi, że im ich więcej tym lepiej. Od prostych neonowych tatuaży, poprzez sztuczne kły a’la wampiry, zdejmowanie skóry z twarzy czy pałające czerwienią oczy. Wiele z widocznych wszczepów pozwala dokładniej określić rangę w gangu. Zajmują tereny głównie na północnej części Bronxu, ale ich agresywna strategia sprawia, że przejmują, często na krótko, inne strefy. Silni, zorganizowani, chociaż bez jednolitej społeczności. Dorobili się na handlu, nie tylko syntetycznymi narkotykami, ale bardziej technologią i bronią. Prowadzą też “kliniki”, gdzie przeprowadzają nielegalne operacje, zwykle przeszczepów. Mimo karykaturalnego wyglądu nie wolno ich lekceważyć. Większość poszlak tam kieruje w poszukiwaniu m.in. ośrodków, które pozwalają usuwać lub modyfikować mikrochipy, które wszczepia się dzieciom.
Główni przywódcy: The Hammer, Luis Loot, Angel
Symbol i “godło” noszone często na ubraniach: okrwawiona, dorosła twarz w ciele robota.

Free Souls
Pierwsze wpisy odnośnie ich działalności datowane są na około 2 miesiące wstecz, jeszcze bez nazwowe. Można je jednak dopasować do całości. Najbardziej tajemniczy i najbardziej agresywny gang, mający zaplecze z niewiadomego źródła. Zajmują tereny po kolei, kierując się od wschodu. Wielu tamtejszych przechodzi na ich stronę, mniejsze gangi nawet w całości, pozostając dzięki temu pod swoją starą nazwą lecz ściśle współpracując. Są zorganizowani, konkretni, bez zawahania można założyć, że posiadają bardzo dokładnie rozpisany plan. Jeśli ktoś im się opiera, działają z pełną bezwzględnością. Pod mottem wyzwolenia dusz spychają The Rustlers i BloodBoys ciągle na zachód. Niewiele konkretnego da się o nich powiedzieć, przywódca jest nieznany. Plotki głoszą, że posiadają grupę doskonałych netrunnerów, dzięki którym znają każde posunięcie przeciwników i ukrywają swoje. Skupiają jednakże wszelkich ludzi, wydaje się, że przyjmują w szeregi wszystkich, którzy przyjmą jakieś warunki, o których nikt dokładnie nie mówi. Często w grę wchodzi również przekupstwo. Firmują się niebiesko-białymi barwami. Ponoć to także oni wprowadzili na rynek nowy specyfik o ulicznej nazwie “Odlot”.

Załączniki: mapa, Jin-Tieo, Han, MeatBoy

Dzieci Rajneesha: sekta lub organizacja religijna (zależnie kogo pytać) z siedzibą na Bronxie. Duchowy przywódca: Izaac White. Doktryna: istnieją demony - psychologiczne manifestacje ludzkich złudzeń, efekty samookłamywania się. Człowiek, według tej wizji, musi nieustannie z nimi walczyć, gdyż są częścią jego samego. Za każdym razem, gdy ktoś pokonuje jednego z nich, zbliża się bardziej do oświecenia. Ci, którzy pokonali jakiegoś demona, znają na niego sposób, który przekazywać mieli innym niczym przepis. Sam Izaak ponoć obmyślił szereg ćwiczeń i medytacji które są narzędziami walki z własnym zakłamaniem. Idącemu tą drogą wiernemu objawia się coraz więcej uniwersalnej prawdy, prowadzącej do oświecenia.
Należała do niej Amanda Tomkins, dziewczyna, która dokonała samobójczego zamachu w sądzie NY.
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 23-02-2014 o 16:29.
Sekal jest offline  
Stary 12-08-2014, 13:45   #5
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
RZUT OKA NA WYBRANE ELEMENTY ŚWIATA


Sieć:
W dużej mierze jest podobnie do tego, jak w "Cyberpunk 2020", gdzie sieć osiągnęła swój własny, niezwykły wymiar - chociaż nie do końca oczywiście. Wiadomo, że jest to jeden z elementów rozwijających się najbardziej i większość urządzeń elektronicznych w jakiś sposób podpięta jest do ogolnoświatowej sieci, czegoś bardziej skomplikowanego od dzisiejszego internetu. Wirtualnie można dowiedzieć się i zdobyć niemal wszystko.
Niemal, bo każdy pomysł sprawia, że wymyślane jest także na niego zabezpieczenie. Zwykle w formie zamkniętej, firmowej sieci, standardowo nawet okablowanej. Jeśli nie trzeba, nie ma wyjścia na zewnątrz, jeśli trzeba, wyjście takie jest puszczane co najwyżej kilkoma mocno chronionymi kanałami, przez które można się włamać, lecz prawie niemożliwe jest zrobienie tego niezauważenie.
Aby włamać się do sieci wewnętrznej w sprytniejszy sposób, należy podpiąć się bezpośrednio do niej.

Osobną sprawą jest wirtualna rzeczywistość, żyjąca niemal własnym życiem i obejmująca wszystko, co kiedykolwiek zostało do sieci podpięte, wliczając w to sieci wewnętrzne. Zwykły człowiek nie jest w stanie do niej się dostać. Należy podpiąć mózg bezpośrednio do niej za pomocą kabla. Niezmodyfikowany mocno człowiek z prostym procesorem w głowie jest w stanie ogarnąć niewielką część tego świata. Im bardziej staje się maszyną pod względem ilości zamontowanej w sobie elektroniki wspomagającej działanie mózgu, tym głębiej wejść potrafi. Ludzie tacy zwą się netrunnerami i im głębiej w tym siedzą, tym mniej pozostają ludzcy.


Robotyka i sztuczna inteligencja:
Robotyka rozwinęła się równie mocno co sieć. Roboty zajmują coraz bardziej znaczącą pozycję, w niektórych miejscach prawie całkowicie wypierając ludzi, zwiększając przez to bezrobocie wśród najbiedniejszej ludności. Z drugiej strony są wprowadzone prawa, że każdy zastąpiony człowiek musi otrzymać inne zajęcie, nie może zostać zwolniony etc. - wiadomo, że korporacje często potrafią ominąć te małe prawne przeszkody.

Roboty stają się również coraz bardziej ludzkie. Co bogatsi ludzie mogą posiadać androidy wyglądem i zachowaniem zbliżone do ludzkiego. Ich funkcje są rozmaite - od mechanicznego sprzątacza, ogrodnika, szofera czy kamerdynera po nawet strażnika, chociaż te modele są jeszcze niezwykle drogie. Automatyzacja ma tylko jedną granicę: zabroniona absolutnie jest ucząca się inteligencja. Wszystkie funkcje robotów mają mieć wyłącznie skrypty z nałożonymi ograniczeniami, a także możliwość awaryjnego wyłączenia. Prace nad uczącą się, nieograniczoną inteligencją są zabronione - co wcale nie znaczy, że ktoś gdzieś nad nią nie pracuje. Pojawiły się na to możliwości technologiczne.


Medycyna i wszczepy:
Ogólnie zasada: im ktoś bogatszy, tym żyje dłużej ma zastosowanie jeszcze bardziej dosłowne, dzięki pojawieniu się nanotechnologii. Mimo, że najnowsze wynalazki z tym związane mają dopiero po kilka lat, naukowcy szacują, że dzięki temu średnia życia ludzi stosujących nanobotowe terapie, może wzrosnąć nawet do 150 lat, a przy powiązaniu ze wszczepami - teoretycznie ludzkie życie będzie mogło trwać w nieskończoność. Teoria nie została jeszcze sprawdzona w praktyce, nie wiadomo jak na ten przykład zachowa się ludzki mózg, ale możliwości są ogromne.
Dla najbogatszych.

Dostępne są pakiety medyczne i ratunkowe oparte na nanobotach. Tańsza wersja to koszt ok. 2000 E$, droższa, potrafiąca uratować od pewnej niemalże śmierci - 5000 E$

Ci biedni żyć mogą jeszcze gorzej niż dziś. Szpitale publiczne mają malutkie dotacje i słaby, przestarzały sprzęt. Tylko korporacje utrzymują świetne placówki medyczna, dla swoich pracowników i dla tych, których na to stać. W dzielnicach biedoty choroby potrafią rozprzestrzeniać się niezwykle szybko ze względu na wzrost ludności na świecie, w miastach niektóre slumsy nazywane są "rojami" od ilości kotłujących się tam mieszkańców. Kwarantanny stosowane są dopiero wtedy, kiedy jakaś epidemia zacznie wyrywać się spod kontroli. Organizacje medyczne i fundacje wciąż istnieją, lecz ta pomoc to zdecydowanie za mało. Lepiej jest tylko w największych miastach "zachodu": USA oraz UE, gdzie skuteczniej dba się o bezpieczeństwo i opiekę medyczną.

Wszczepy stały się integralną częścią ludzkiego życia bardzo szybko, powstała nawet moda na nich oparta. Zamontować może je sobie każdy. Droższe odmiany wszczepiane w najlepszych klinikach znacznie łatwiej adaptują się i rzadziej są odrzucane niż przeszczepy wykonywane tanią metodą chałupniczą z części niewiadomego pochodzenia. Odrzucenie wszczepów często niszczy ciało lub umysł, część szpitali psychiatrycznych ma już odpowiednie działy. Jest to także jedna z głównych przyczyn powstania coraz silniejszego ruchu przeciwko wszczepom.
Drugim głównym powodem jest "znakowanie" dzieci. Obowiązek wszczepiania dzieciom czipów spędza sen z powiek wielu ludziom, szczególnie tym z rozwiniętą samoświadomością.


Polityka, organizacje i ruchy społeczne:
Główną zmianą w porównaniu do czasów obecnych jest przeniesienie polityki z międzypaństwowej na między-korporacyjną. Wzrost wpływów korporacji i oplątanie przez nie wszystkich gałęzi gospodarki - szczególnie finansów - sprawia, że rządy nie próbują nawet gwałtownych ruchów. USA po 2016 roku straciło pozycję lidera, którą obecnie zajmują Chiny, rywalizujące głównie z Unią Europejską, istniejącą jako całość i skupiającą niemal wszystkie kraje europejskie oprócz Szwajcarii i części krajów wschodnich, z Rosją na czele. Rosja również straciła po mocnym odejściu od ropy i gazu ziemnego, lecz jej pozycja wciąż jest dość silna, mniej więcej równa obecnie USA. Rządzą w niej oligarchowie, próbujący przywrócić swojemu krajowi pozycję mocarstwa.

Korporacje mają wpływy praktycznie we wszystkich liczących się rządach. Starają utrzymać się status quo, a wybuchające wojny często mają bardzo wiele wspólnego z ich interesami właśnie. Pogłębia to fakt, że każda większa korporacja posiada własną armię i oddziały specjalne i nie są niczym nadzwyczajnym ataki na odosobnione placówki, szczególnie w mniej "oficjalnych" rejonach świata, jak Afryka czy część Azji. Kraje arabskie straciły na znaczeniu, chociaż nie zniknęły organizacje terrorystyczne i zagrożenie z ich strony. Zwykle stają się pionkami w grze ważniejszych graczy.

Nadal istnieją duże problemy z imigrantami, lecz ludzkość miesza się ze sobą coraz bardziej i ruchy rasistowskie nasilają się tylko miejscami. Wielu ludzi odchodzi od religii, tym bardziej im bliżej zaawansowanej cywilizacji. Islam jest najsilniejszą z religii (choć zatrzymało się jego rozprzestrzenianie się, utrzymujące się obecnie na stałym poziomie). W krajach trzeciego świata ciągle wybuchają wojny religijne, mniejsze konflikty pojawiają się również w innych rejonach.

Trzy ruchy społeczne mają obecnie najsilniejszą pozycję:
Zieloni - uzyskali bardzo dużo, korporacja Green-Tech doprowadziła do odnowienia środowiska w wielu miejscach, w tym najważniejszym dla zasobów tlenu - Amazonii. Większość źródeł energii pochodzi z zasobów odnawialnych, wyeliminowano dużą część spalin i przekonano sporą część ludności, że warto żyć z ich ideałami. Nie osiągnęli praktycznie żadnych sukcesów w Rosji i Chinach, w dużej mierze polegających wciąż na ropie, węglu i gazie.
Anarchiści - ruch ten zyskał ogromną popularność po praktycznym przejęciu władzy przez korporacje. Oficjalnie jest zabroniony, ale to rozproszona organizacja działająca na wielu frontach. Znacznie rzadziej przeciwko legalnym rządom, skupiając się na utrudnianiu życiu wszelkim korporatom.
Anty-wszczepowcy - również zabroniony ruch, który rozwinął podziemną siatkę szpitali i klinik, umożliwiających obejście konieczności umieszczenia czipów w dzieciach. Nazwa jest myląca, bo niektóre z ich klinik same zajmują się wszczepami, oczywiście unikając w ten sposób rejestracji i zgłaszania ich. Główne idee to życie bez kontroli każdego ruchu. Od anarchistów różnią ich postulaty, ponieważ chcą silnych rządów i krajów troszczących się o obywateli a nie ich kontrolujących. Podejrzewa się, że to od nich pochodzi nielegalna gotówka i cały obrót finansowy poza kontrolą korporacyjnych banków.
 

Ostatnio edytowane przez Eleanor : 12-08-2014 o 22:02.
Sekal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172