Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-09-2012, 11:14   #1
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
[materiały][Cyberpunk 2050] The Big Apple

CYBERPUNK 2048

Kalendarium:

Październik 2016:
USA zostają zaatakowane Wirusem X, najnowocześniejszą bronią biologiczną. Prawdopodobnie za atakiem stoi korporacja Umbrella, która pracowała nad wirusem. W wyniku zarażenia nim ginie przynajmniej połowa ludności zamieszkującej Stany Zjednoczone; Sam wirus sprawia, że ludzie zamieniają się w pozbawione woli i kontroli nad głodem potwory; niektóre jego odmiany sprawiają także, że pojawiają się mutacje.

Listopad 2016:
Sytuacja zostaje względnie opanowana, szczpionka trafia do wszystkich, którzy jeszcze nie zostali zarażeni. Ci, którzy mieli już kontakt z wirusem są kierowani na kwarantannę, ci, którzy już nie panują nad ciałami są eliminowani. Sytuacja w samym USA wciąż niepewna.

Luty 2017:
Całkowite załamanie się rynków światowych, związane także z upadkiem dolara; Sytuacja na Bliskim Wschodzie zaognia się, ropa drożeje w niesamowitym tempie; Dopuszczenie do pełnego użytku samochodów na prąd i wodór w Europie; Umbrella rozbija się na cztery mniejsze korporacje, które próbują przejąć jak największą część wspólnego mienia.

Kwiecień 2017:
Oficjalne wytępienie ośrodków zarazy w USA, ludzie wracają do swoich domów - ci którzy przeżyli. Miasta częściowo zniszczone, teraz zaczynają być odbudowywane; załamanie rządu USA, masowy napływ imigrantów.

Sierpień 2017:
Wybuchają zamieszki na Bliskim Wschodzie; Masowe protesty na całym świecie, niepewny rząd USA zgadza się na pełną współpracę z korporacjami w celu odbudowania potęgi Stanów Zjednoczonych.

Grudzień 2017:
Koniec niepokojów na Bliskim Wschodzie, szejkowie zgadzają się na niepewny pokój pod naciskiem Rosji, Chin oraz NATO. Zanikają granice pomiędzy tamtejszymi krajami; Trwają intensywne prace nad nowymi technologiami energetycznymi, Gazprom upada, Rosja w kryzysie; Znów rośnie podział społeczeństwa na bogatych i biednych - najbardziej zmiany widoczne w USA.

Maj 2018:
Kolejny kryzys finansowy, upadają dziesiątki banków; Większość wykupywana jest przez coraz silniejsze korporacje; gwałtowny wzrost zaludnienia, USA zamykają granice, próbując zatrzymać napływ imigrantów - nieco za późno, liczbę ludności Stanów Zjednoczonych szacuje się na ok. 500 mln;

Styczeń 2019:
Pogłębiająca się urbanizacja, korporacje zarządzają już ok. 80% światowych finansów; opór stawia im tylko coraz silniejsza Unia Europejska oraz Chiny; Postęp w biotechnologii i klonowainu; pojawiają się plotki, że CORP-TECH sklonowało pierwszych ludzi.

Styczeń 2020:
Pierwsze bio-wszczepy, potrafiące dostosować się do nosiciela. Technologia pozwala już wymienić każdy organ człowieka na sztuczny; zaawansowane prace nad mikro i nanotechnologiami; pierwsza wojna korporacyjna w USA.
Sytuacja na świecie uspokaja się, ustanawiając nowe status quo.


Rok 2025:
Pierwsze udane wszczepy do mózgu; udane testy nanobotów; postęp w technologii sztucznej inteligencji i natychmiastowa reakcja rządów i korporacji - wprowadzony zakaz badań nad prawdziwą AI; Ekolodzy ogłaszają, że trwale uszkodzono ekosystem ziemi; postępujące skażenie; koniec zapasów węgla, na wyczerpaniu zapasy ropy i gazu - nowe miejsca do wydobycia nie są szukane - ludzie przechodzą całkowicie na energię odnawialną i nuklearną;

Rok 2030:
Postępująca globalizacja i urbanizacja; Ludność ziemi przekracza 10 miliardów i błyskawicznie rośnie; średnia wieku u tych, którzy mają dostęp do technologii wydłuża się do 90 lat; bio i cyberwszczepy stają się czymś zwyczajnym, co ułatwia życie nie tylko tym, którzy wcześniej mieli problemy ze zdrowiem - pojawiają się pierwsze osoby, które robią to tylko dla zwiększenia swoich możliwości; Wprowadzona zostaje nowa waluta światowa: Eurodolar, staje się oficjalną walutą w handlu, forsowaną przez korporacje; większość rządów staje się marionetkowa; wybucha kilka mniejszych wojen, głównie cybernetycznych; postęp technologii nano i holograficznej; pierwsze komputery holograficzne;

Rok 2040:
Unia Europejska oficjalnie staje się jednym krajem; wspólny język, przestają istnieć waluty inne od Eurodolara; Ludność świata przekracza 15 miliardów; wojny korporacji intensyfikują się; pierwsze androidy; powstaje technologia pola siłowego, broń pulsowa; postęp w technologii plazmowej.
Prowadzone są badania kosmiczne, ponawiane loty na Marsa, w celu szukania surowców. Pierwsze loty na księżyce Jowisza; wszystko na skale korporacyjną - każda z nich broni swojej wiedzy.
Do użytku wchodzą potężne bio-wszczepy potrafiące kontrolować ludzkie życie. Wydłużając je w nieskończoność lub niszcząc w jednej chwili.

Rok 2048:
Start sesji.


- Ludność ziemi szacowana jest na ok. 18 miliardów.
- Korporacje wciąż kontrolują ok. 80% światowych zasobów, większość rządów jest całkowicie marionetkowa, na czele z USA i Rosją. W miarę silne rządy utrzymują się w Unii Europejskiej i Chinach, choć rzecz jasna te kraje także są mniej lub bardziej uzależnione od korporacji.
- Technologia jest czymś zwyczajnym, choć korporacje uzurpują sobie prawo do jej badań i zakazują robić tego we własnym zakresie. Duży rozstrzał technologiczny przy porównaniu biednych i bogatych.
- Istnieje duży podział społeczeństwa, na slumsy i bogaczy, często pozamykanych w specjalnych dzielnicach.
- Nastąpiła niemal likwidacja państwowych służb zbrojnych, zastąpiona jest korporacyjnymi. Duży wzrost znaczenia najemników i wolnych strzelców. W slumsach niemal niekontrolowana wojna gangów, służby policyjne nie tykają się niektórych regionów.
- Cyberwszczepy są czymś zupełnie zwyczajnym, istnieje nawet specjalna moda na różne "dodatki" lub podmianę organicznych części ciała na technologiczne.
- Walutą jest Eurodolar; językiem "urzędowym" język angielski. Szacuje się jednak, że handel wymienny zajmuje dużą część rynku, a w samym USA przynajmniej 50% ludzi nie zna j. angielskiego, głównie ze względu na napływ imigrantów po roku 2016.
- Cztery korporacje tworzą główną siłę na świecie, niezależnie od istnienia innych. Są to: CORP-TECH, UMBRELLA, OI-TEK oraz KALISTO. Od nich pochodzi większość technologii, której pilnie strzegą. Dodatkowo duże znaczenie i wpływy posiada także piąta korporacja, GREEN-TECH.
- Obecnie ludność jest zmuszana do "przyjmowania" wszczepów, każde urodzony w szpitalu dziecko otrzymuje bio-wszczep mający kontrolować długość jego życia i uzależniać go od korporacji. Tworzy to natychmiast opozycję, podziemne szpitale etc.
- Klimat i zanieczyszczenie ziemi są na granicy "przesilenia", naukowcy zwiastują epokę lodowcową, co na razie objawia się krótkim dniem, dłuższą nocą i niższymi temperaturami.


Powszechnie znane informacje o korporacjach:

UMBRELLA (biotechnologia, genetyka, nanotechnologia)
Główna siedziba: San Francisco
Siedziba w Nowym Yorku: UMBRELLA BUILDING, Manhattan.
Logo: Symbol parasolki, czarno-czerwony

CORP-TECH (cybertechnologia, wszczepy, klonowanie)
Główna siedziba: Nowy York, CORP TOWER, Manhattan
Logo: litery CT, zielono-białe

OI-TEK (technologie mineralne, kosmiczne, wykorzystanie/wytwarzanie energii)
Główna siedziba: Detroit
Siedziba w Nowym Yorku: MINERAL BUILDING
Logo: litery OI zbudowane z zapisu "cząsteczkowego", kolor stalowoszary

KALISTO (nowoczesne technologie plazmowe, laserowe, nuklearne, robotyka, tarcze siłowe, magnetyzm)
Siedziba w Nowym Yorku: MIST - kopuła na wyspie pomiędzy Manhattanem a Brooklynem.
Logo: Biała błyskawica na czarnym tle.

GREEN-TECH (technologie ekologiczne)
Logo: liść dębu

Bankowość jest związana ze wszystkimi z tych korporacji, ale niewiele rzeczy dzieje się oficjalnie. Niektóre postaci będą miały szanse mieć dodatkowe informacje o tych korporacjach.

Ogólne przedstawienie wykorzystywanych technologii roku 2048:

Broń: Niewielkie pod tym względem zmiany w porównaniu z czasami obecnymi. Broń wciąż na kule, podobnego rozmiaru i kształtu, również zasięg praktycznie nie zwiększony. Poprawione znacznie celowanie, stabilność, zwiększona różnorodność kul. Powszechnie wykorzystywana broń bezprochowa i bezłuskowa, choć i takie się zdarzają na wyposażeniu ludzi nie związanych z korporacjami. Broń plazmowa, laserowa, gaussa etc istnieje, ale jest bardzo trudno dostępna i bardzo droga. Powszechne stało się łączenie broni z własnym ciałem przy pomocy cyberwszczepów, dla zwiększenia możliwości.
Pancerz: Znacznie rozwinięte możliwości ochrony osobistej, tarcze siłowe słabe, ale coraz bardziej dostępne mimo dużej ceny; kevlar zastąpiony nowocześniejszymi materiałami, najmocniejsze potrafią przetrać uderzenie dużego ładunku kinetycznego i wybuchowego bez zbytniego ograniczania ruchu noszącego; większość nowoczesnych rozwiązań niedostępnych poza konkretną korporacją.
Komputery: W powszechnym użytku technologia holograficzna, nawet malutki przekaźnik mieści pokaźnej mocy komputer. Operacje na danych liczone w petabajtach i wyżej, rozwinięta sztuczna inteligencja do poziomu poniżej ludzkiej, prawdziwa AI zabroniona. Sieć dostępna praktycznie z każdego miejsca na ziemi (nawet bez posiadania specjalistycznych urządzeń prócz samego komputera), prawie wszystkie urządzenia do niej podpięte - nawet te w sieciach wewnętrznych. Zwiększone znaczenie zabezpieczeń i ryzyko cyberwojen.
Medycyna: Biotechnologia, operacje na genach i cyberwszczepy powszechne, nanotechnologia wciąż połowicznie eksperymentalna i niedostępna poza korporacjami. Nawet rozległe obrażenia możliwe do szybkiego wyleczenia; szpitale publiczne i korporacyjne; publiczne mają możliwości tylko trochę wyższe niż obecnie. Oba rodzaje szpitali od 6 lat wszczepiają nowonarodzonym cyberwszczepy mogące kontrolować ich życie. Szpitale podziemne istnieją, ale trzeba mieć kontakty. Ich możliwości są różne, zależne od lokalizacji i dostępnej technologii.
Transport: Bez przełomu technologicznego; większość samochodów i innych pojazdów porusza się na wodór, część na magazynową energię słoneczną i prąd. Dostępna technologia magnetyczna, pozwalająca pojazdom poruszać się nad ulicami, ale wciąż jest bardzo droga i niedostępna dla zwykłych ludzi. Samoloty osiągają prędkości do 15 machów, pociągi do 1 macha, samochody podlegają ograniczeniom podobnym do tych z czasów obecnych, choć osiągana prędkość może wynosić do 800 km/h. Technologia kosmiczna umożliwiająca swobodne loty w kosmos, prędkość światła wciąż nieosiągalna.
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 12-08-2014 o 13:46.
Sekal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172