Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-03-2013, 19:29   #1
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
[Materiały] - Traveller

MATERIAŁY

Sektor Adrastea dwa bliźniacze układy Leto i Latona krążące wokół czerwonego nadolbrzyma, Abzu. Każdy z układów ma po osiem planet, które orbitują wokół mniejszych gwiazd, odpowiednio Xantus i Thooran. Oba układy zostały wieki temu podbite przez ludzi i to właśnie oni są dominującą rasą w całym sektorze.

Pozostałe rasy zaakceptowały ten stan rzeczy i nie wchodzą ludziom w drogę i przeważnie unikają z nimi kontaktu.

Abzu - czerwony nadolbrzym, główna gwiazda układy Adrastea. Jej rozmiar jest około 1500 razy większy od średnicy Słońca. Zachowanie gwiazdy ma ogromny wpływ na życie i sytuacje fizyko-chemiczną w układzie. Odgrywa on również dużą rolę symboliczną i religijną wśród autochtonicznych ras tego układu.

Abzu wypełnia układ jasny, ciemno pomarańczowym światłem, które dominuje na większości planet. Jego światło jest tak silne, że często przesłania ona blask, czy to Xantusa, czy Thoorana.

Zachowanie gwiazdy bywa bardzo nieprzewidywalne i częstokroć utrudnia kosmiczne podróże zwłaszcza w jej pobliżu. Instrumenty i przyrządy nawigacyjne często wariują w pobliżu Azbu, co niejednokrotnie prowadzi do nieszczęść dla lekkomyślnych załóg.

Układ Leto
Układ składa się z ośmiu planet, krążących po różnych orbitach wokół centralnej gwiazdy, Xantus. Xantus często nazywany jest małym Abzu, gdyż jest zdecydowanie większy od Thoorana, średnica około 4 razy większa od średnicy Słońca.

Planety układu:
Hekta i Orania - dwie bardzo podobne gigantyczne planety. Około trzy razy większe niż Jowisz.
Planety ze stałą atmosferą tlenową, która umożliwia bezproblemowe osadnictwo na niej ludzi. Obie planety są bogate we wszelakie minerały i dobra naturalne. Obie też charakteryzują się dużą różnorodnością rzeźby terenu, od wysokich i trudno dostępnych gór, po doliny i depresje.

Ludzie na obu planetach zajmują stosunkowo małe terytorium w stosunku do wielkości planety. Jednak wszystkie łatwo dostępne tereny zdatne do życia opanowane są przez ludzi.

W toku historii ludzie na obu planetach bardzo się ze sobą poróżnili. Ewolucja kulturalna i cywilizacyjna przebiegała diametralnie różnie na obu planetach.

Na Hekcie wykształciła się wysoko rozwinięta cywilizacja wolnomyślicieli, lekkoduchów, piewców bezgranicznej wolności w każdy obszarze ludzkiej egzystencji.

Cywilizacja przez nich zbudowana charakteryzowała się dużą różnorodnością i kolorytem. Hektanie cenili swoją wolności i w jej obronie gotowi byli na wszystko.

Na Oranii z kolei wykształciła się o wiele bardziej ugruntowana i uporządkowana cywilizacja. U jej podstaw leży wiara w jednego boga, Kreatora, stwórcę wszelkiego życia we wszechświecie. Oranie wierzą, że Kreator objawił wieki temu swym prorokom kodeks postępowania zwany Kryterium. To ten kodeks jest wyznacznikiem postępowania Oranian.

Na Orani władzę sprawuje kasta duchownych, który są strażnikami surowych zasad moralnych i etycznych.

Pomiędzy Oranianami, a Hektanami trwa już od wielu lat otwartwa wojna zarówno propagandowa, jaki i militarna.

Poza ludźmi na Hekcie i Orani żyją jeszcze Bothanie i Wookiee. Skryci są jednak oni przeważnie w niedostępnych górach i puszczach. Tylko nieliczni decydują się na wejście w ludzkie społeczeństwa.

Huntar - planeta leżąca w bliskim sąsiedztwie Hekty i Oranie przez co jest uważana za niebezpieczną i narażoną na ataki z obu stron. W przeszłości Huntar był częstą areną wielu bitew zwaśnionych ras.

Huntar w dużym stopniu przypomina Ziemię z tym, że nie ma na jego powierzchni typowych kontynentów. Powierzchnia Huntara to prawie w 95 % oceany, pokryte setkami tysięcy malutkich wysp.

Autochtoniczną rasą na Huntarze są Huuni, obecnie praktycznie na wymarciu.

Huuni są podobnymi do syren humanoidami, który żyją pod wodą. Z uwagi na ich specyficzna fizjonomię początkowo wzięto ich za zwierzęta i dość skutecznie tępiono, a nawet jedzono.

Gdy w końcu odkryto ich prawdziwą naturę było za późno i na planecie pozostało bardzo niewielu Huuni. Ocaleni zaszyli się w głębinach i niewiele o nich wiadomo obecnie.

Zaithan - duża gazowa planeta położona blisko centrum układu. Planeta jest praktycznie niezbadana. Po tym, jak stwierdzono że nie nadaje się ona do zamieszkania porzucono jej badanie. W całym układzie można jednak natrafić na różne plotki, które mówią, że Zaithan jest zamieszkany przez tajemniczą rasę, Gunumar. Ponoć jest to humanoidalna rasa o potężnych zdolnościach psionicznych.

Arlan
- pustynna planeta troszkę większa od Ziemi, położona najbliżej środka układu. Pokryta w całości pustyniami piaskowymi i kamiennymi uznana przez ludzi za nienadającą się do zamieszkania. Arlan jest ojczyzną thri-kreenów.

Jest to dość prymitywny świat z pojedynczymi enklawami wyższej cywilizacji w postaci dużych miast.

Melete - miejsce startu akcji. Planeta wszelkiej maści łazików i kosmicznych kowbojów.

Dość mocno rozwinięta technologicznie. Leżąca w pobliżu skłóconych światów z czego czerpie spore zyski. Zamieszkana przez różne rasy, choć dominują tutaj także ludzie.

Melete nie ma jednolitej władzy i jest uznawane za dużą enklawę wolności, a przez niektórych bezprawia w układzie.

Wauuoki - tajemnicza planeta zamieszkałą przez wysoko rozwiniętą cywilizację Draków. O samej planecie, jak i rasie wiadomo bardzo niewiele. Wynika to z faktu, że nie dopuszczają oni nikogo w obręb swojej rodzimej planety. Dwie inwazje, których dokonali ludzie na Wauuoki skończyły się totalną klęską ludzkich armii. Draki bez problemu odparły atak, ale o dziwo nie przystąpiły do kontrataku.

Mimo, że dysponują technologią niezbędną do kosmicznych podróży, to bardzo rzadko można spotkać okręty Draków. Jeśli już to podróżują one poza sektor Adrastea.

Pataloog - planeta w znacznej mierze pokryta gęstą puszczą. Dwa kontynenty oddzielone potężnym oceanem zamieszkane są przez zdegenerowanych potomków ludzkich kolonizatorów. Mówi się, że ludzie napotkali tam jakaś prymitywną rasę i skrzyżowali się z nią.

Na Pataloog panuje prymitywna kultura oddająca ceniąca ponad wszystko siłę i agresję.

Pataloog jest pozostawiona swojemu losowi ze względu na mała użyteczność samej planety.

Lud Pataloog tylko w niewielkim stopniu dysponuje technologią kosmiczną i jest ona zarezerwowana dla przywódców plemion i planety.

Pas wewnętrzny i zewnętrzny
Dwa pasy asteroidów krążące po układzie stanowiące naturalne granice wewnątrz układu.
Pas wewnętrzny to pierścień o różnej gęstości asteroidów. W jego wnętrzu zostały wytyczone szlaki i są one utrzymywane w czystości.
Pas zewnętrzny ma kształt półksiężyca i jego gęstość jest dużo mniejsza niż pasa wewnętrznego.

Kolejność w układzie:
1. Arlan
2. Zaithan
3. Wauuoki
4. Pataloog
5. Pas wewnętrzny
6. Melete
7. Huntar
8. Pas zewnętrzny
9. Hekta
10. Orania

RASY W SEKTORZE
Thri-kreen -
http://www.conceptart.org/attachment...d=1234105 154
modliszkowate humanoidy znane z Dark Suna. Rasa mimo, że stosunkowo prymitywna i mało obecna w kosmosie ceniona ze względu na swoje zdolności psioniczne. Rasa charakteryzuje się dużą lojalnością gatunkową i niechęcią wobec obcych.

Bothianie - http://img524.imageshack.us/img524/4164/bothan.jpg
małe przypominające psy istoty, które są dość mocno rozpowszechnione we wszechświecie. Zajmują się głównie handlem i różnymi interesami. Znani są także ze swej pomysłowości i przebiegłości.

Wookiee - http://www.wakeboardnorthwest.com/wp...10/wookiee.jpg
przedstawiać chyba nie trzeba.

Gunumar - mitologiczna humanoidalna rasa zamieszkująca Zaithan. Nie wiadomo, czy w ogóle istnieją. Ponoć posiadają potężne zdolności psioniczne.

Huuni - autochtoni z Huntar. Wodna humanoidalna rasa, przypominająca syreny. Obecnie na wymarciu.

Draki - wysoko zaawansowana technologicznie rasa z Wauuoki. Mimo przewagi technologicznej nad ludźmi godzą się na ich dominację w układzie. Jedynie ich rodzima planeta pozostaje nietkniętą i całkowicie zamknięta enklawą.

Draki przypominają ogólnie rzecz ujmując ziemskie jaszczurki. Różnią się oni zarówno wielkością, i kolorem. Jedni przypominają małe dwunożne jaszczurki, inni humanoidalne jaszczurki, a jeszcze inne potężna czworonożne istoty.

Ze względu na ich izolacjonizm niewiele o nich wiadomo.

Są to oczywiście podstawowe wiadomości, jakie mają wasze postacie na starcie sesji. W układzie jesteście stosunkowo krótko stąd też taki a nie inny stan wiedzy.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by powiększyć stan waszej wiedzy.
Gdybyście byli zainteresowani czymś konkretnym (planetą, rasą), to piszcie, a coś uzupełnię odpowiadając na wasze pytania.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 20-03-2013, 10:29   #2
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Okręt typu Baraduka to jednostka produkowana głównie dla wojska i sił bezpieczeństwa. Przeznaczona do jednostek zwiadowczych, jak i jednostek wsparcia. Często używana także jako okręt desantowy.

Okręty typu Barakuda charakteryzują się dużą szybkością i niesamowitą zwrotnością. Potężny komputer pokładowy zapewnia, że pilotowanie okrętu jest łatwe i instynktowne.

Opis pokładu i pomieszczeń


Pancerz
Większość kadłuba pokryta jest specjalnym stopem tytanu i wanadu z domieszką diamentów. Zapewnia to wysoką odporność zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i chroni przed ewentualnymi atakami. Dodatkowo powłoka zewnętrzna została wzbogacona warstwą refleksyjną i samouszczlniającą, co z znacznym stopniu chroni przed mikro uszkodzeniami.

Silnik
Okręt wyposażony jest w dwa silniki skokowe oraz dwa standardowe silniki wodorowe służące jako napęd oraz silniki manewrowe.

Mostek
Mostek mimo, że stosunkowo niewielki stanowi centrum całego okrętu. To tutaj znajduje się główny komputer zarządząjący oraz wszelkie konsole do sterowania systemami statki.
Na mostku jest miejsce dla kapitana, pilota oraz nawigatora.

Pokłady
Okręt posiada dwa pokłady.
Na pokładzie pierwszy znajdują się pomieszczenia socjalne, mostek, sala odpraw, luk bagażowy.
Na pokładzie drugim, zwanym technicznym jest maszynownia, małe ambulatorium, magazyn broni oraz garaż

Pojazdy i drony
Okręt typu Barakuda wyposażony jest w dwa dodatkowe pojazdy. Mimo, że statek może bez problemowo wchodzić we wszelkiego typy atmosfery planet, to został wyposażony w niewielki dwuosobowy statek atmosferyczny. Służy ona do schodzenia na powierzchnię planet w chwili, gdy główny statek musi pozostać na orbicie.

Dodatkowo jest także mały pojazd naziemny, typu łazik. Kołowy pojazd zasilany wodorem. Dzięki specjalnie zaprojektowanym kołom oraz dużej mocy silnika sprawdza się w każdym terenie.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 21-03-2013, 00:25   #3
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
DANE TECHNICZNE:

Kadłub
400 ton
Kadłub 8
Konstrukcja 8

Pancerz
Stop Wantyn 11 - najważniejszych sekcjach
Tytan 6 - w pozostałych sekcjach.
W całości pokryty warstwą refleksyjną i samouszczelniającą

Komputer
Wysokiej generacji komputer wyposażony w prostą SI (taki wasz gadający niewidzialny przyjaciel ukryty, gdzieś w trzewiach statku) .
Programy:
Manewry 1 - pozwala na trzymanie się wytyczonej trasy oraz proste zapisane manewry (orbitowanie, wejście w atmosferę itp.)
Kontrole skoków 1
Uniki 1
Kontrola ognia 1
Diagnoza 1 - pozwala zdiagnozować i ustalić stopień zniszczenia

Elektronika
Wojskowa poziom podstawowy

Uzbrojenie
Dwa stacjonarne działa laserowe na przodzie statku. Kierowanie ogniem odbywa się z mostka.
Dwie ruchome wieżyczki na pokładzie bojowym.
Każde z dział może strzelać albo wiązką laserową lub rakietami. Kontrola ognia odbywa się bezpośrednio z wieżyczek.

Paliwo
Pełny zapas paliwa pozwala na wykonanie 1 skoku i 6 tygodni lotu

Ładowność
30 ton - podzielona na dwa luki na oddzielnych pokładach.
W przypadku przewożenia drona i łazika zajętych jest 15 ton.





 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 26-03-2013, 11:10   #4
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
KILKA SŁÓW O PSIONICE
Psionika, czyli szeroko rozumiane moce umysłu od czytania myśli, poprzez przesuwanie przedmiotów siłą woli, a na teleportacji kończąc istnieją w świecie Travellera, choć nie są powszechne. Istnieją zarówno rasy wyspecjalizowane w tego typu mocach (np. w naszej sadze choćby thri-kreen, czy Gunumar z Zaithana - istnienie tej drugiej rasy nie jest potwierdzone), jak i ludzie którzy posiadają takie talenty. Na planetach kontrolowanych przez ludzi i ludzkie Imperium bardzo podejrzliwie traktuje się osoby, które dysponują tego typu mocami. A zwłaszcza na tych, którzy posługują się psioniką, a nie są członkami Instytutu Psionicznego.

Instytut psioniczny jest organizacją zrzeszającą ludzi dysponujących talentami psionicznymi. Rolą Instytutu jest zarówno kontrola nad tymi ludźmi, szkolenie, jak i badani nad wykorzystaniem mocy.

Przed wielu laty Instytut odgrywał wielką rolę w Imperium, a jego członkowie cieszyli się wielkim uznaniem, wpływami i władzą na wielu planetach. Jednak eksperymenty, jaki prowadził Instytut, a które miały doprowadzić do stworzenia praktycznie nowej rasy ludzi, doprowadziły praktycznie do jego upadku, a na wielu planetach do wymordowania jego członków.

Instytut przetrwał początkowo w podziemiu, a z biegiem czasu działał już coraz bardziej oficjalnie. Nigdy jednak już nie odzyskał dawnej potęgi i wpływów. Ludzie na tyle zrazili się do psioników i Instytutu, że nie ufają im i traktują bardzo ostrożnie. Na wielu planetach Instytut działa także na zasadzie policji i wyłapuje dzikunów (czyli osoby która same odkryły w sobie talent, ale nie zgłosiły się do Instytutu, co na zdecydowanej większości planet jest obowiązkiem).

Działania Instytutu podlegają ścisłej kontroli i na wielu planetach traktowany jest on jako zło konieczne.

Jakie sa obecnie cele Instytutu trudno orzec. Oficjalnie działa jako organizacja zrzeszająca psioników, szkoląca ich i kontrolującą. Jakie plany rodzą się w umysłach przywódców Instytutu trudno zgadnąć.

Jedno jest pewne, że organizacja te nie cieszy się powszechnym zaufanie.

Sytuacja psioniki wygląda zupełnie inaczej w przypadku innych ras. W większości z nich psionicy traktowani są jako pełnoprawni obywatele, a ich talenty są wykorzystywane często przez instytucje publiczne i różne organizacje.

Stosunek ludzie do psioników niezależnie od rasy jest nadal bardzo ostrożny, a często otwarcie wrogi.

Psionika nie jest powszechna, nawet wśród ras, które mają do tego naturalne predyspozycje (jak np. thri-kreen). Osoby o dużej mocy, to naprawdę rzadkość. I choć zdarzają się osoby potrafiące czytać w myślach, czy też przesyłać komunikaty myślowe, to nie jest to powszechne zjawisko.

Ciągle trzeba też pamiętać, że ludzie są rasą dominująca we wszechświecie i ich stosunek do psioniki radykalnie wpływa na stosunek innych ras do tej mocy, jak i na relacje z ludźmi.

Przypadek Havilanda Augustusa, czyli postaci Błyska, jest dość specyficzny. Aby nie wchodzić w szczegóły (nie wiem, ale Błysk zdradzi wam o swojej postaci) jego talenty wynikają z pochodzenia. Mimo, że fizycznie wygląda jak człowiek tak naprawdę jest odrębnym gatunkiem, a nawet rasą.

Wiązać się to może z pewnymi kłopotami, gdy objawi swoje moce w większym gronie, ale o tym to już na sesji.

(W razie jakiś pytań, piszcie je w komentarzach.)
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
Stary 04-04-2013, 16:40   #5
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Okręt eskorty typu “Gazella”


Typowo zadaniowy statek wykorzystywany zarówno w wojsku, jak i w celach cywilnych. Dzięki dużej masie i sile ognia, doskonale nadaje się do osłony i ochrony dużych konwojów i transportów.
Większość wersji cywilnych posiada wysokiej klasy sale reprezentacyjne oraz kwatery o podniesionym standardzie.

Kadłub
900 ton

Silniki
Mimo posiadania dwóch silników wodorowych dużej mocy oraz jednego silnika skokowego, jest to statek stosunkowo wolny. Dodatkowo duża masa sprawie, że jest to też okręt niezbyt zwrotny.

Pancerz
Crystaliron na całym poszyciu plus w wielu modelach dodatkowe pole siłowe.
Powłoka samouszczelniająca się i refleksyjna

Komputer
Komputer pokładowy jest przeważnie wojskowym modelem średniej klasy z ewentualnym dostosowaniem do potrzeb cywilnych.

Uzbrojenie
Cztery podwójne wieżyczki dział laserowych.
Dwie wieżyczki rakiet średniego zasięgu.
Dwa stacjonarne działa laserowe
Dwa stacjonarne działa neutronowe.

Wyposażenie dodatkowe
Bardzo często na pokładzie przenoszone są myśliwce krótkiego zasięgu, które dodatkowo wzmacniają siłę ognia.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172