lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [sci-fi, Postapo +18] Gliese, obce życie (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/12622-sci-fi-postapo-18-gliese-obce-zycie.html)

Nasty 09-05-2013 00:07

Sesja sesją ty du.. trujesz w komentarzach... W sesji jak na razie gram dopiero co odpisały dwie osoby więc czekam. Więc co kamyku wypadniesz z buta?


Masz tę samą panie MG. Nie byłam w boju - tylko służyłam jako mechanik na wojskowych....Chodzi o mnie tam jest -----> jestem! Ja jestem chociaż !!!

Aschaar 09-05-2013 00:14

Ja truje, ty produkujesz spam... tyle, ze ja jestem userem, a ty opem... wiec prosze nie dawaj mi tak prostych piłek...

Wsadzilas mi negatywa za post w rekrutacji, tu sadzisz taki sam off-top. Kogo obchodzi szur szur szur obcych kilka postów wyżej?

Nie chce mi sie kolejnych flamewarsów uskuteczniać... straciłem zainteresowanie.

one_worm 09-05-2013 00:14

Ja już powiedziałem, a jak nie to powiem raz jeszcze:
-Każda akcja wywołuje reakcję.
Jeżeli Spinka wskazała kierunek nadejścia to ci co są przy kapsule są...no cóż narażeni (albo będą komitetem powitalnym). Dlaczego? Bo idą, bo może czują coś...
-Dowódca nie wydał rozkazu ale Spinka poszła. Można to liczyć na wiele sposobów i ukarać takoż samo
Szczerze?
Możecie się żreć do woli- mnie to ani ziębi, ani grzeje, ale tak długo jak sesja będzie trwała i wszyscy będą się dobrze bawić. Jeżeli ktoś komuś łeb odstrzeli albo przez kogoś ktoś zginie to będzie to reakcja na jakąś akcję.

Nasty 09-05-2013 00:21

Skoro to był komitet powitalny to dlaczego nie zareagował i stanął przy drabince. W sumie to trochę niezrozumiale było wtedy dla mnie. Czy wróg czy przyjaciel - wącha,widzi,słyszy --> powinien choćby przystanąć.

Chodziło mi też po głowie że skoro nie stanęli to już dawno namierzyli kapsule. Może lubią elektronikę? Się okaże.

Ale ostre zęby raczej nie pasują mi do tych glonojadów.

one_worm 09-05-2013 00:28

...no na przykład mutanty praktycznie ślepe, bez innych zmysłów, reagujące na ruch, bez widzenia obwodowego (nie widzą niczego obok, mogą patrzeć tylko na wprost z ograniczonym kątem). Uznały, że się cofnęłaś i poszły w tym kierunku.

To tak dla przykładu.

Nasty 09-05-2013 00:32

Oj to żeś dołożył do pieca teraz mnie zeżre user

No nic. Oby to był komitet powitalny i przyjazny.

one_worm 09-05-2013 00:46

Podałem tylko jedną z wielu możliwych opcji :) Ale czy są nastawieni przyjaźnie czy nie... wyjdzie podczas ewentualnej konwersacji!

Dhratlach 09-05-2013 09:17

Trochę mnie irytują dłuższe PA kiedy w jednym pomieszczeniu przebywa więcej niż "n" osób. Wymusza to na reszcie graczy podporządkowanie się pod tego kto napisał dłuższy PA (zjawisko pozostałych postaci zawieszonych w czasie). Prawda, można je zastosować kiedy istnieje niskie ryzyko interakcji z innymi postaciami (co nie znajduje odzwierciedlenia w tej sesji, jest to pewne). Bez obaw, mogę tak pisać (co nie znaczy, że to popieram), ale postać Chien będzie po prostu mniej przyjazna, niż gdybyśmy pisali krótsze czasowo posty. Jak wspomniał one_worm, nasz MG:
Cytat:

Napisał one_worm (Post 429367)
Jeżeli ktoś komuś łeb odstrzeli albo przez kogoś ktoś zginie to będzie to reakcja na jakąś akcję.

Jeżeli ktoś ma zamiar mi napisać, że jest od tego doc. Oczywiście, i sprawdza się bardzo dobrze, ale nie uznaje go za dobre narzędzie pisania postów. Wychodzą one niewspółmiernie dłuższe, niż gdyby je pisać 'tradycyjnym' sposobem. No, chyba, że założymy, że posty piszemy tylko w docu, a rezultat wklejamy w sesję. Pojawia się wtedy jednak kwestia kolejności pisania w arkuszu kiedy więcej postaci jest w pomieszczeniu, oraz kwestia zgrania. Obawiam się jednak, że sesje akcji (jak ta przed nami coś czuję) w większości nie nadają się na gdoc'a.

Aschaar 09-05-2013 09:33

Cytat:

Napisał Dhratlach (Post 429398)
Wychodzą one niewspółmiernie dłuższe, niż gdyby je pisać 'tradycyjnym' sposobem. No, chyba, że założymy, że posty piszemy tylko w docu, a rezultat wklejamy w sesję. Pojawia się wtedy jednak kwestia kolejności pisania w arkuszu kiedy więcej postaci jest w pomieszczeniu, oraz kwestia zgrania. Obawiam się jednak, że sesje akcji (jak ta przed nami coś czuję) w większości nie nadają się na gdoc'a.

? dłuższe?

Problem kolejności pisania właśnie się nie pojawia - cóż stoi na przeszkodzie wkleić swoją kwestię wyżej w dialogu? uzupełnić ją? zgrać??? :mrgreen:

Zawsze domyślną jednostką przy wielu osobach była "scena" taka typowa scena w definicji filmowej zachowująca jedność czasu, miejsca i akcji...

Doc doskonale nadaje się do sesji akcji - każda akcja generuje reakcję i konieczność dopasowania się do innych akcji - w postach - nawet jak są jednolinijkowe to nie wychodzi... ;)

Nie rozdrabniajmy się na pięciominutowe PA...

Dhratlach 09-05-2013 10:05

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 429402)
Problem kolejności pisania właśnie się nie pojawia - cóż stoi na przeszkodzie wkleić swoją kwestię wyżej w dialogu? uzupełnić ją? zgrać??? :mrgreen:

Pozwolę sobie zauważyć kluczowe słowa: "wkleić", "uzupełnić" i "zgrać". Elementem wspólnym jest dla wszystkich tych słów jest dostosowanie się do już istniejącego tworu który z kolei został już stworzony. jeżeli byśmy mieli stworzyć sesję właściwą na gdocu, bylibyśmy zmuszeni do modyfikacji wydarzeń i akcji po każdej wprowadzonej zmianie przez każdego usera który by wprowadzał swoje działanie w którykolwiek element już istniejącego tworu. Ostatecznie, jedna kwestia, czynność na początku może sprawić, że inne czynności mogą stać się niemożliwe. Użytkownik "uzupełniając" wtedy post na gdocu o swój 'PA' zaburza przyczynowość pozostałych decyzji graczy. Jeżeli 10 linijek od początku ktoś podnosi broń, ale w 5 linijce gracz wprowadza swoją kwestię, że podnosi ją pierwszy, co wtedy? Kluczowym słowem jest "dostosowanie" czy też "uległość" i "wyrzeczenie się" koncepcji postaci i poświęcenie jej na rzecz już istniejącego tworu, który normalnie (tu z udziałem tej postaci) najprawdopodobniej nie miał by miejsca ponieważ działania gracza mogłyby by być sprzeczne/zbieżne/lub równoległe do działań innych graczy którzy pierwsi dorwali się do gdoca i "coś" stworzyli. Mam rację?
Cytat:

Napisał Aschaar (Post 429402)
Doc doskonale nadaje się do sesji akcji - każda akcja generuje reakcję i konieczność dopasowania się do innych akcji - w postach - nawet jak są jednolinijkowe to nie wychodzi... ;)

I tak, i nie, to wszystko zależy od umiejętności MG i Graczy. Pozwolę sobie przytoczyć jednolinijkową sesję akcji, autorstwa JPCannon w którym system kolejkowości postów zdał się idealnie.
http://lastinn.info/sesje-rpg-postap...ne-corpse.html
Co do użycia gdoca, oczywiście, można, jednak wtedy obecność MG przy każdym odpisie każdego gracza z osobna byłaby co najmniej wskazana, a kolejkowość zależna od inicjatywy, czynników zewnętrznych etc. byłaby koniecznością, podobnie jak rozbicie akcji na czynności i ich limit których gracz mógłby wykonać. Dobrym wzorem mogłaby być mechanika walki z Neuroshimy (segmenty) lub 2ed. Warhammera (Akcje).
Cytat:

Napisał Aschaar (Post 429402)
Nie rozdrabniajmy się na pięciominutowe PA...

Gratuluje, 5 minut to i tak bardzo dużo. Myślałem bardziej o... 1-2 minutowym PA, choć przepraszam, rozumiem, że niektóre akcje wymagają poświęcenia większej ilości czasu. Jednak, na tym etapie sesji (nie muszę tłumaczyć sytuacji w jakiej się znajdujemy, prawda?) każda minuta, sekunda, jest cenna jak złoto. Coś czego powagę rozumie Chien ("czemu nikt mnie kurwa nie obudził?"), oraz Spinka (jej parcie na to by znikać, ruszyć się z dala od kapsuły).
Nie martw się, przyjdzie czas na na 15-30 minutowe PA, gdzie w ruinach przy ognisku Travis będzie starał się rozgryźć co jest nie tak z hełmem od czasu do czasu wtrącając się w rozmowę z pozostałymi postaciami. Może będziemy mieli szansę odegrać taką scenkę jak odratujemy sapera, a tamta kapsuła będzie w lepszym stanie? Prawdziwy storytelling, czysta esencja RPG, odgrywanie postaci, interakcji między nimi i światem. Jednak, im dłuższe PA w sytuacji takiej jak ta w której się znajdujemy, tym większe ryzyko na... wystąpienie problemów. Jak by powiedzieli amerykanie, w kapsule jesteśmy "sitting ducks". Nie ma czasu na "n" minutowe PA, bo wystarczy parę minut za długie i... może już być po nas. Zgadza się?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:34.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172