Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-12-2013, 01:53   #1
Edgelord
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 1 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
[Materiały] Veritas




System Tyestus

Segment: Ultima
Sektor: Arretium

Krótka historia
Początki systemu Tyestus sięgają czasów sprzed Wielkiej Krucjaty, kiedy to skolonizowane zostały dwie z ośmiu planet, Crea i Pireus, a w późniejszym okresie także Virdine, która służyła jako spichlerz dla dwóch lodowych sojuszników. Tak jak z innymi koloniami ludzkimi zatracono także z Tyestusem kontakt i pozostawiono samemu sobie. Odzyskano na nowo owe kolonie w trakcie Wielkiej Krucjaty, kiedy odnalezione zostały przez jedną z flot Imperatora i przyłączone do Imperium. Okazało się, że przez cały okres odseparowania planety prosperowały dobrze, utrzymując między sobą ścisły kontakt, wspierając się we wzajemnej walce o przetrwanie. Żadna z kolonii nigdy nie zeszła do poziomu dzikości.
Przyłączenie do Imperium przebiegło pokojowo, jako że władze planetarne szybko oceniły swoje szanse w konflikcie, w który wplątałyby się, ale także widziały profity włączenia. Szczególnie Crea była entuzjastyczna w tym czynie i szybko zaoferowała ze swojej strony siły, niewielkie jak na armię Imperatora, które przekazały do dyspozycji swoim nowym sojusznikom mając nadzieję zyskać tym gestem więcej dla siebie.
Najwyższy okres rozwoju przypadł na M36. W tym czasie ilość ludności na Crei i Pireusie zaczęła powoli, ale pewnie wzrastać, chociaż do określenia ich Ulami jeszcze brakowało. Następnie w M38 idąc za zainteresowaniem Adeptus Mechanicus skolonizowano ósmą planetę oddając ją we władzę Kapłanom Maszyn. Później zwrócono uwagę na czwarty ze światów, którym wcześniej niewiele się zajmowano, jako że konieczna była jego terraformacja.

Spichlerz
Spichlerzem systemu oficjalnie jest planeta Virdine, ale jest ona zbyt mała, aby napełnić brzuchy mieszkańców Tyestusa. Już od dłuższego czasu władze borykały się z tym problemem. Początkowo wprowadzały ograniczenia w wydawanej żywności, ale to jedynie spowodowało rozruchy społeczne na skalę masową i nie obyło się także bez krwawych zamieszek. Wtedy też na Crei, której to gubernator zarządził takie obostrzenia, doszło do solidnych przetasowań na arenie politycznej, w tym do odsunięcia gubernatora, który był uważany za winnego, nie bez przyczyny, całego chaosu. Po obraniu nowego władcy systemu rozpoczęto w trybie natychmiastowym zmieniać politykę finansową i ustalać umowy z agri-światami innych systemów, mogącymi posłużyć za dodatkowe spichlerze, takimi jak Demetria z systemu Romanus.
Niestety nic za darmo.
Teraz bardzo uważnie kontrolowane są wydatki, jako że zawsze musi wystarczyć funduszy na skup żywności z innych systemów. Nikt nie śmiałby sobie pozwolić na powtórzenie się sytuacji z przeszłości i zaryzkowanie kolejnych rozruchów, a co za tym idzie, kolejnego zamętu u władzy.
Sprowadzanie żywności i handel nią stał się tak ważnym elementem życia systemu, że każdy widzi w nim możliwość zwiększenia swoich wpływów i siły poprzez podczepienie się pod niego. Rody Crei zazdrośnie trzymają swoją władzę nad najważniejszymi drogami zdobywania dóbr ze spichlerzy, ale nie tylko one mogą sprowadzać je do Tyestusa. Niestety nie ma łatwo. Każdy chętny musi dostać pozwlenie na taki handel zatwierdzone przez całą maszynę urzędniczą i odpowiednio opodatkowane. Kwitnie handel z mniej oficjalnych źródeł (skupowanie od mniejszych agri-światów i sprzedawanie w Tyestusie po wyższych cenach to częsta praktyka), jak i całkowicie nielegalny, omijający wszelkie procedury i wysokie podatki.


Spis planet licząc od gwiazdy Tyestus


I. Caerin





Klasyfikacja: δ delta, Martwy Świat
Księżyce: -
Temperatura: 220 °C
Dziesięcina: Aptus Non

Caerin nazywany także Ślepcem, jest najbliższą gwieździe Tyestus planetą. Ze względu na temperaturę jest on całkowicie pozbawiony życia, a władze systemu nie podjęły się prób jego wykorzystania. Na ten temat trwają spory, jako że według niektórych ważne jest kontrolowanie stanu gwiazdy, jednak ten pogląd przegrywa z aktualnymi potrzebami systemu. Gubernator Crei uznał, że ważniejszym wydatkiem od trwonienia pieniędzy na budowaniu na Caerinie stacji badawczych i zabezpieczanie ich przed żarem gwiazdy jest zaspokojenie potrzeb żywieniowych systemu. Na razie prowadzone są rozmowy w tej kwestii, ale wygląda na to, że przy aktualnej polityce nie ma szans na przeforsowanie zmian.


II. Erremia




Klasyfikacja: δτ delta-tau, świat śmierci
Księżyce: -
Temperatura: 140 °C
Dziesięcina: Exactis Tertius

W przeciwieństwie do swojego żarowego bliźniaka znaleziono zastosowanie dla Erremii i odpowiednio ją zagospodarowano. Ten świat jest jednocześnie światem górniczym, który zaopatruje system dzięki bogactwu rud metali (w tym najbardziej Mandusa) oraz innych surowców kopalnianych oraz pełni także funkcję świata karnego. To tutaj zsyłana jest część zbrodniarzy systemu, aby przez okres swojego wyroku przysłużyć się Tyestusowi i wydobywać dla niego złoża naturalne Erremii. Nie każdy ze skazanych ma szansę opuścić kiedykolwiek planetę, jako że wystawiony jest nie tylko na okrutne warunki pustynnego świata, ale także na niebezpieczeństwa związane z wydobywaniem surowców.

III. Virdine




Klasyfikacja: α alpha, Agri-świat
Księżyce: 1
Temperatura: 42 °C
Dziesięcina: Exactis Tertius

Ta niewielka, ale bardzo żyzna, planeta stanowi jedyny spichlerz dla całego systemu. Skolonizowana została praktycznie równo z Pireusem i Creą i od razu została żywicielką obu planet. Nawet nie śniono wtedy, że w końcu oba światy rozrosną się do wielkości Uli i mała Virdine okaże się niewystarczająca do wyżywienia takiej masy ludności.
Mówi się, że ten, kto rządzi Virdine rządzi całym systemem i jest w tym nieco prawdy. Gubernator agri-świata niewiele ma do powiedzenia, jeżeli chodzi o decyzje związane z działaniem Tyestusa, ale to w końcu z nim należy się układać, jeżeli chodzi o wyżywienie miliardów.

Iv. Sereon




Klasyfikacja: γ gamma, Cywilizowany Świat
Księżyce: 4
Temperatura: 15 °C
Dziesięcina: Exactis Prima

Jeżeli zapytać ludność Tyestusa gdzie jest raj określiliby nim Sereon. Tak naprawdę planecie brakuje wiele, aby mogła rywalizować o to określenie ze światami oficjalnie nazwanymi rajami, ale dla mieszkańców Crei czy Pireusu właśnie tutaj takowy jest. Nie jest molochem jak Ule tyestańskie, a temperatura nie dotyka przeraźliwego mrozu ani bezlitosnego żaru. Sereon to planeta terraformowana, więc musiała poczekać trochę na zajęcie swojego miejsca w historii systemu. Jej zagospodarowanie było przedmiotem wielu sporów, jako że miało to pożreć spore sumy i niepewne było czy, a także kiedy, cała inwestycja się zwróci. Przeforsowano jednak ten zamysł i planeta została poddana terraformacji.
Sereon jest planetą samowystarczalną i w przeciwieństwie do innych planet Tyestusa nie potrzebuje sprowadzać zaopatrzenia z zewnątrz, jako że sama siebie żywi.


v. Anara




Klasyfikacja:
δ delta, Martwy Świat
Księżyce: 10
Temperatura: -
Dziesięcina: Aptus Non

Gazowy gigant, który nieoficjalnie rozdziela cztery światy ciepłe od czterech zimnych. Wykorzystane są trzy z dziesięciu księżyców jako stacje nasłuchowe oraz jeden, posiadający atmosferę jako stacja badawcza. Prócz tego wokół Anary znajduje się punkt stacjonowania floty Tyestusa, a tak naprawdę floty Pireusu.


vI. Pireus




Klasyfikacja: η eta, Świat Ul
Księżyce: 1
Temperatura: -12 °C
Dziesięcina: Exactis Particular

Port systemu, wraz z Creą i Virdine najstarsza skolonizowana planeta. To właśnie z Pireusu, a nie z rządzącej Crei biorą swoje korzenie rody, które wydały na świat najzamienitszych członków floty systemu.
W porównaniu z Creą klimat Pireusu jest bardzo łaskawy, mimo że i tak dość mroźny, chociaż w przeciwieństwie do swojej bliźniaczki, jak niektórzy nazywają Creę, temperatury wzrastają powyżej zera, więc nie jest on permanentnie skuty lodem. Dzięki temu jego morza nadają się do żeglugi bardziej, niż te Crei, jak i transport lotniczy nie boryka się z takim problemem oblodzenia maszyny.
Nie jest tajemnicą, że pomimo długiej wspólnej historii Pireus od długiego czasu konkurował i nadal konkuruje z Creą. Szlachta Pireusu uważa za niesprawiedliwość fakt, iż to Crea dostała więcej władzy przy rozdzielaniu kompetencji w systemie. W końcu to nie z tej lodowej planety pochodzi większość floty Tyestusa. Niestety jak na razie nie mają co liczyć na więcej i mogą tylko z zazdrością patrzeć na bliźniaczkę, która dzięki kilku zabiegom w przeszłości uzyskała więcej siły, niż jej spokojniejszy brat.
Władze na planecie trzymają rody, z których wywodzą się najsilniejsi politycznie dowódcy floty, nie zaś sama szlachta, której znaczenie na Pireusie jest zmarginalizowane.


vII. Crea




Klasyfikacja: η eta, Świat Ul
Księżyce: 2
Temperatura: -25 °C
Dziesięcina: Exactis Particular

Jedna z trzech nadawniej skolonizowanych planet Tyestusa, aktualnie czyniąca za stolicę systemu. Gubernator Crei jest jednocześnie gubernatorem odpowiedzialnym za cały system i to tutaj podejmowane są decyzje dotyczące Tyestusa.
Na planecie panuje wieczna zima, a temperatury nigdy nie wzrastają powyżej zera. Wody na Crei są niespokojne i zdradliwe. Poruszanie się po morzach jest ryzykowne i decydują się na to tylko ci, których stać na zapewnienie swoim statkom odpowiedniej ochrony przed wszechobecnymi odłamkami lodu i oczywiście wojsko oraz służby planetarne.
Jedyne co, ironicznie, jest gorące na tej planecie to polityka. Crea czuje się silnym graczem i ma ku temu powody. Zdominowała swojego rywala, Pireusa i ma wgląd w każdą sferę dotyczącą życia, gospodarki czy polityki systemu. Pomimo, że flota w większości należy do Pireusu to Crea zarządza jej ruchami, co z wiadomych powodów nie podoba się jej bratu.
Crea dba nie tylko o sprawy wewnętrzne systemu, ale także o relacje z innymi systemami, w tym na jej głowie leży sprawa zakupienia i sprowadzenia żywności z innych agri-światów. Jest to bardzo poważny obowiązek, ale dzięki temu rody Crei mają więcej możliwości do wtrącania się w te transakcje, niż rody Pireusu.
Na Crei, w przeciwieństwie do jej brata, władzę trzymają właśnie rody szlacheckie.


vIII. Mandus




Klasyfikacja: φ phi, Świat Kuźnia
Księżyce: 3
Temperatura: -40 °C
Dziesięcina: Aptus Non

Ostatnim skolonizowanym światem jest Mandus, przekazany Kapłanom Maszyn. Jest to Świat Kuźnia, który rozwija się własnm rytmem, na pozór oddzielony od polityki Tyestusa. Mimo tego Crea wciąż próbuje wciągnąć swoich sąsiadów w wewnętrzne spory pomiędzy nią a Pireusem, co wychodzi z różnym skutkiem. Niemniej mówi się, że sami Kapłani Boga Maszyn toczą jakąś swoją własną grę, wspierając to raz Creę swoją technologią, to następnym razem Pireus.
Większość życia tej planety toczy się pod jej powierzchnią ze względu na bardzo niskie temperatury, jakie spadają na jej powierzchnię, i tam usytuowane są systemy grzewcze dla pracowników, którym jednak robi różnicę stopień zimna.

Ix. Acrath




Klasyfikacja: δ delta, Martwy Świat
Księżyce: 2
Temperatura: -268 °C
Dziesięcina: Aptus Non

Pokryty bliznami Acrath znaczy swoją orbitą granicę systemu Tyestus. Jest on martwym światem nie tylko ze względu na całkowity brak atmosfery, ale także z powodu znacznego oddalenia od gwiazdy Tyestus, której ciepło zdaje się nie docierać do jego powierzchni. On sam nie jest zagospodarowany w żaden sposób, stanowiąc krzywe odbicie lustrzane dla Caerina, ale w przeciwieństwie do ognistej planety jego mroźny brat może poszczycić się dwoma księżycami, które zostały użyte na korzyść Tyestusa. Asper i Repsa służą jako stacje nasłuchowe. Wokół samej planety, jak i po jej orbicie,, krąży część floty Tyestusa, która ma za zadanie strzec zewnętrznego obszaru.
 
__________________
Writing is a socially acceptable form of schizophrenia.

Ostatnio edytowane przez Zell : 07-12-2013 o 18:07.
Zell jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172