Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-10-2019, 13:35   #1
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post [Warsztaty RT] Per Aspera ad Astra



+++

7 Ianuarius, rok 816.M41
Mostek fregaty szturmowej klasy Tempest Błysk Cieni
Godzina 9:35 standardowego czasu terrańskiego, wachta przedpołudniowa


Pole Bitwy. Pod tą prostą i jakże dobitną nazwą kryło się wcale dużo. Bardzo dużo. Była to nazwa jednego z najważniejszych miejsc po tej stronie Paszczy - legendarnego, szalenie ważnego i niezwykle niebezpiecznego korytarza w przestrzeni kosmicznej między potężnymi Wielkimi Burzami Osnowy. Granica Imperium Ludzkości. Granica Sektora Calixis.

Początek Ekspansji Koronus. Świętej relikwii i celu pielgrzymek całych rzesz Rogue Traders na przestrzeni ostatnich wieków.

Miejsce to, zwane również Pobojowiskiem, było jedną z pierwszych tak zwanych Stacji Przejścia - stabilnych punktów w Materium gdzie statek ośmielający się przebijać przez relatywnie "stabilny" korytarz w Osnowie między burzami mógł odpocząć, schłodzić napędy i emitery, a strudzony Nawigator dokonać korekt w obliczeniach. Bez tych punktów podróż poprzez Paszczę byłaby niemożliwa.

Pobojowisko, choć arcyważne pod kątem podróży w Osnowie, tym razem jednak nie było rozpatrywane pod tym kątem. Tym razem było celem samym w sobie.

Załoga Błysku Cieni i członkowie Rodu RT Corax słyszeli już legendy i plotki. Pole Bitwy powstało wiele lat temu, u zarania eksploracji, kolonizacji... i eksploatacji pierwszych skatalogowanych światów Ekspansji po drugiej stronie żarłocznej bramy. Obszarpane Światy, takie było dziś miano tych opuszczonych, wyeksploatowanych i zabiedzonych skał - ale kiedyś były inne. Reprezentowały sobą obietnicę tego, o czym marzył każdy RT.

Obietnicę profitu.

Legenda głosiła, że potencjał profitu był tak wielki, że posprzeczali się o to nawet rodzeni bracia. Trame i Ettimus z Rodu Lathimon. Pobojowisko było ponoć efektem ich... sprzeczki. Krwawej bitwy, która przywiodła do zguby dziesiątki okrętów, setki tysięcy ludzi, a cały ród Lathimonów do ruiny. Bracia nie uszli z życiem, pozabijali się nawzajem.

Tak czy inaczej, bajki bajkami, a realia realiami. Pole Bitwy było sporą przestrzenią międzygwiezdną na skraju Paszczy, połączoną w Osnowie nitkami z Port Wander - ostatnią rubieżą Imperium - i dalszymi punktami na szlaku do Koronus. Około trzysta tysięcy kilometrów średnicy, zapchane masą kosmicznego śmiecia - tak ludzkiego, jak i niezidentyfikowanego (acz część szrotu na pewno wyszła spod łap Kosmicznych Orków); tak bezużytecznego złomu i resztek, jak i relatywnie "całych" wraków; tak antycznego jak i relatywnie "świeżego". Podobno Paszczy zdarzało się wypluwać tutaj "przetrawione" wraki i resztki tych bardziej... pechowych wędrowców.

Pobojowisko było też względnie bezpiecznym miejscem. Pomijając desperackich szabrowników z dna rynsztoku, okazyjnych piratów i rzadkich Rogue Traders, miejsce to było niebezpieczne tylko w kwestii nawigacji, obijania się o złomy i ewentualnych paskudztw wciąż czyhających w mrokach zimnych wraków. A przynajmniej tak głosiły kiepskie, horrorowe opowiastki marynarzy.

To był też powód jego kiepskiej reputacji. Szabrownictwo na Pobojowisku przez Rogue Tradera dawało znać, że ten musiał być albo niedoświadczonym, nieobytym w prawach i możliwościach swego Upoważnienia Handlowego... albo był szmaciarzem, złomiarzem, żerującym na śmietnikach. Niejeden łeb rozpukł się pod kordelasem w karczemnych swadach od takich obelg.

Ale Ród Corax nie miał wyboru. Katastrofa, jaką była nagła śmierć głowy rodu, czcigodnego Gunnara Corax, większości jego krewnych oraz sporej części świty w szeregu niewyjaśnionych skrytobójstw, otruć, "wypadków" i otwartych ataków na rodzinnej Sinophii, innych światach Peryferiów i przestrzeni międzysektorowej na "północ" od Calixis, opadła na Ród jak grom z jasnego nieba. Większość posiadłości utracono, podobnie jak siatkę zwolenników i agentów, inwestycje i inne źródła profitu. Podejrzewano starych wrogów Rodu, z którymi "łączyła" ich vendetta. Aby ratować sytuację i ostatni okręt (w zasadzie to jedyny), fregatę uderzeniową klasy Tempest o nietypowej nazwie Błysk Cieni trzeba było wydać mnóstwo gotówki, upłynnić pasywa natychmiast (czyli prawie za bezcen) i zadłużyć się u pewnych "życzliwców".

Przynajmniej skurwielom nie udało się dorwać ostatniej dziedziczki bezcennego dokumentu rodowego, Winter Corax. Spora część kosztów poszła właśnie na to by ją ocalić od obławy, przetransportować na Port Wander i zaokrętować na Błysku. Być może nie udałoby się to, ale Coraxom w pewnym sensie "pomogły" szalejące w okolicy konflikty - rozjątrzona wojna na Froncie Spinward oraz krwawa, wyniszczająca wojna domowa na stołecznym świecie sektora, Scintilli, i w całym centralnym Obrębie Golgenna. Już od roku trwały tam zażarte walki ze zbuntowanymi rodami arystokratycznymi oraz rewolucyjno-terrorystyczną organizacją mutantów, wiedźm i rynsztokowców, znaną jako Blade Rojowisko. Owe wojny - "Blada Krucjata" w centrum i najazdy Orków na Peryferia - zaprzątały wiele głów i skupiały na sobie wzrok. W sam raz, aby przemycić parę osób niepostrzeżenie i zgubić pościg.

Pobojowisko reprezentowało najszybszą możliwość załatania dziury budżetowej i zapchania skarbca chociaż częścią nadwyżki, po opłaceniu zakredytowanych zapasów, paliwa i zaległych pensji. Oby trafiła się jakaś zdobycz, choćby (relatywnie) mikry szaber. Taką mieli nadzieję.

A jak wiadomo, nadzieja była pierwszym krokiem na ścieżce ku rozczarowaniu...



Organizacja i mechanika

No to zaczynamy. Moi gracze, miejcie baczenie na naszego Google Doca z komentarzami. Macie trzy dni na odpis, czyli do środy 23.10. włącznie. Oczekuję od Was przedstawienia postaci, wstawek o niedawnych wydarzeniach, jak wyglądają, etc.

Tempest-class Strike Frigate Błysk Cieni jest na skraju 300k km strefy Pobojowiska, już po schłodzeniu napędów i przejściu na "zwykłe", plazmowe silniki, rozpoczyna ruch w stronę centrum strefy. Podróż w Osnowie z głębi sektora nie sprawiła żadnych problemów i była relatywnie szybka. Składy mają full zapasów.

Na mostku są obecne wszystkie postacie. Jedyną osobą mającą przydział już teraz jest Void-Master Tytus Garlik, odgrywany przez gracza Lynx Lynx - siedzi za sterami okrętu jako helmsman. Potrzebna jest też druga postać, ochotnik mający techniczny skill lub Awareness, do obsługi sensorów.

Te dwie postacie muszą wykonać serię rzutów poprzez tutejszą Kostnicę lub inny mechanizm rzutów kośćmi online i uwidocznić wyniki (wraz z dowodem na rzut, np. screenem) tutaj. Tytus musi rzucić (i najlepiej zdać :P ) trzy testy na Pilot (Space Craft) podciągnięty pod Intelligence (nie Agility, to jest do pilotażu tzw. łodzi). Te testy mają jawne, plusowe mody z Manewrowości oraz niejawne minusowe mody z natężenia szrotu.
Ta druga postać natomiast musi wykonać rzuty na technoskilla lub Awareness, również trzy, zmodyfikowane jawnie plusowo o współczynnik Wykrywania okrętu oraz niejawnie z powodu zakłóceń.

Rozpoczynacie też swoją pierwszą Wyprawę (Endeavour).

Battleground Salvage Endeavour

Skala (Scale): Mniejsza (Lesser).

Łączne Achievement Points wymagane do pomyślnego ukończenia Wyprawy: 900.

Oczekiwany zysk w Profit Factor: +1.

Wymagania (Requirements): wiedza o istnieniu Pola Bitewnego i możliwości szabrownictwa na nim.

Specjalne: jeśli Wyprawa ta zostanie podjęta przez Ród mający ok. 40 PF i więcej, rodowa reputacja zostanie zszargana.

Cel główny (Goal): odnalezienie i zszabrowanie "jakiegoś dobrego loota" (celem wypłacenia się z długów i odzyskania płynności finansowej Rodu Corax).

Cele szczegółowe (Objectives):

1. Nawigacja na Pobojowisku; odnalezienie i identyfikacja dobrego szabru.
Typ: Odkrywczy (Exploration).
Achievement Points wymagane do ukończenia tego celu: 300.

2. Penetracja i eksploracja szabru (wraku).
Typ: Odkrywczy.
AP: 300.

3. Zabezpieczenie szabru (czy innego źródła profitu).
Typ: nieznany - może być Militarny (Military), Handlowy (Trade) lub Kredo (Creed).
AP: 300.

Definicje skrótów w imionach postaci:
RT - Rogue Trader
AM - Arch-Militant, Arcy-Zbrojny
SEN - Seneschal, Seneszal
TPE - Tech-Priest Explorator, Tech-Kapłan Eksplorator
NAV - Navigator, Nawigator
AT - Astropath Transcendent, Astropata Transcendent
VM - Void-Master, Mistrz Próżni
MIS - Missionary, Misjonarz


EDIT: Poniżej test tutejszej kostnicy... coś nie wyszło.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 21-10-2019 o 20:33.
Micas jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:20.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172