19-09-2020, 18:11 | #1 |
Reputacja: 1 | [Komórka] Warsztaty DH2ed - Radix Malorum Bry. Pozdrawiam wszystkich uczestników i czytelników. W tym temacie będziemy obsługiwać pytania do Mistrza Gry, obszerniejsze wyjaśnienia, spostrzeżenia i opcje mechaniczne, deklaracje, kombinowanie i dogadywanie się drużyny, pogadanki, etc. Oprócz tego tematu będzie również utworzony Google Document, gdzie w stosownym czasie rozegramy jedno starcie z użyciem pełnej mechaniki. Kiedy nadejdzie pora tego Combat Encountera, od graczy wymagać będę by codziennie raz zerknęli do dokumentu i wrzucali w odpowiednich momentach (czytaj: w swojej turze) krótkie deklaracje oraz rzuty kością (np. "to ja go tnę, rzut na WS: 25/30"). Pierwsza, czyli obecna kolejka będzie o tyle unikatowa na tej sesji, że termin odpisu jest długi. Chciałbym odpisać w przyszłą sobotę, 26.09.2020. Ja muszę sobie poogarniać real, Wy powinniście zapoznać się z materiałami combatowymi ze starych warsztatów oraz napisać nieco obszerniejsze posty wprowadzające - opisać Wasze postacie i pomysły na rozpoczęcie śledztwa. Proszę tych graczy, którzy mają karty na google docs, aby wprowadzili avatary do swoich postaci w panelu graczy. Szerokość ma być równa dokładnie 200 pixeli, wysokość z grubsza między 280 a 295 pixów. Jak by co, to "Mr. X" jest inkwizytorem w randze ordinariusa (czyli "standardowy" inkwiz), należącym do Ordo Xenos. Nie wiecie o nim zbyt wiele oprócz tego, że jest to mężczyzna w sile wieku, prawdopodobnie Purytanin (czyli nie Radykał) - ale o bliżej nieokreślonej przynależności frakcyjnej (jeśli w ogóle jest zrzeszony w jakiejś koterii). Tutaj oraz tutaj macie jego charakterystyczny głos - wiadomo, że jest silnie scybernetyzowany. Link do sesji. +++ Lista uczestników i ich postaci Alex Tyler - Yoshiko Higashi, Feudal World, Adeptus Astra Telepathica, Mystic, Astropath 131313 - pater Faustus Scipio bez Trwogi, Shrine World, Adeptus Ministorum, Hierophant Azrael1022 - Jayden Diederik, Hive World, Outcast, Seeker Mi Raaz - Vir Magnus, Feral World, Adeptus Mechanicus, Assassin Veynar - Venris Kramer, Hive World, Outcast, Desperado Hurgrim - Romulus Lamar, Highborn, Adeptus Administratum, Chirurgeon [postać KIA] Lista tematów warsztatowych Szarym zaznaczam odhaczone tematy. '0.' Podstawowa mechanika testów. 1. Sceny / Encounters. Po jednej z każdego typu: - Scena spotkania / Social Encounter, - Scena eksploracji / Exploration Encounter, - Scena podróży / Travel Encounter, - Scena walki / Combat Encounter, - Przestój / Downtime. 2. Mechanika Wpływu / Influence i Subtelności / Subtlety. - Testy rekwizycji / Requisition Tests, - Wpływ w Interakcjach, - Mechanika Subtelności. 3. Przydzielenie expa i rozwój postaci w środku i na końcu sesji.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 28-11-2020 o 19:14. Powód: Wypełniona lista. |
19-09-2020, 19:59 | #2 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Czy moja postać może posiadać niezwiązane z gejmplejem przedmioty osobiste? Chodzi mi o: egzotyczny instrument muzyczny (bambusowy flet shakuhachi), wachlarz hi-ōgi, fajka i tytoń wiśniowy, butelka sake 0,3 l, wykonany archaiczną techniką obrazek przedstawiający męża, inrō (pojemnik na drobiazgi), azjatycki kapelusz stożkowy. Czy mogę używać laski jako skrytki na miecz? (tak jak Zatoichi albo typ z "Ślepa Furia") Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 19-09-2020 o 20:03. |
19-09-2020, 20:13 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Przy okazji, do wszystkich graczy: Jutro/na dniach dodam informacje o lokacjach i rozbuduję jakoś opis planety. Wzmianka o Hulee V jest na str. 41 podręcznika głównego PL / 39 EN. Hurgrim, 131313, Veynar Jesteście na Lastinn nowi, więc mała rada: u góry strony macie panel z "Narzędziami wątku". Tam macie opcję "Subskrybuj ten wątek". Zróbcie to sobie dla tego tematu i sesji właściwej. Potem, sprawdzając w "Ustawieniach" powinno wyświetlać Wam, czy ktoś coś nowego napisał w tych tematach.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 19-09-2020 o 20:22. Powód: Wzmianka dla nowych. | |
20-09-2020, 09:17 | #4 |
Reputacja: 1 | Witam MG i współgraczy Oby nam się zacnie grało! Ciekaw jestem waszych kreacji postaci. Bo o ile w DH1 rola mocno definiowała postać, tak w dwójce wciąż zostawia szerokie pole do tworzenia własnego konceptu i np. desperado desperadowi nie równy. |
20-09-2020, 10:07 | #5 |
Reputacja: 1 | Hej wszystkim. Miło widzieć znajome nicki, jak i te całkiem nowe. Też mi baaardzo podoba się swoboda kreacji postaci jaka jest w tym systemie. Od jutra do czwartku jestem niedostępny, więc na rękę ni wydłużona pierwsza kolejka. Mój Assassin jest cybernetycznym zabójcą stworzonym przez Adeptus Mechanicus. Nie mówi, gdy nie ma takiej potrzeby. A jeden z tak typowych dla AdMechów mechadendrytów ma zakończony ostrzem. Poza typową czerwoną szatą i dwoma machającymi z pleców cybermackami ma też ze sobą karabin maszynowy i strzelbę snajperską. Wolne chwile spędza na wcieraniu w szczepy świętych olejów. Dzięki temu ani nie skrzypi, ani nie trzeszczy gdy się przemieszcza. Ogólnie biorąc pod uwagę, że nie mówi, skanuje wszystko wkoło, łazi obładowany bronią, a zamiast twarzy ma stalową maskę, to Vir Magnos jest kwintesencją tego co można określić jako creepy. Post ode mnie w czwartek wieczorem lub piątek.
__________________ Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe. ”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej. |
20-09-2020, 11:44 | #6 |
Reputacja: 1 | Cześć Dla mnie to właściwa pierwsza okazja do zetknięcia się z RPG w formie sesji na forum stąd prośba o pewną wyrozumiałość. Mój desperado jest raczej przykładem podejścia do kreacji zbliżonej do 1 edycji stąd przeszłość gangera i klimat trochę ala Necromunda. Mimo takiego pochodzenia, obecnie stawia na skuteczność i stara się unikać jakichkolwiek elementów, które zwróciłyby na niego uwagę - zarówno w obszarze wyglądu jak i zachowania. Venris na pewno lepiej będzie się czuł w kopcach niż w przestrzeni kosmicznej, zwłaszcza ich mniej "uregulowanych" częściach. W takich miejscach może skorzystać ze swojego doświadczenia, łatwo wtopić w tłum, zdobyć informacje a także... usunąć ewentualne przeszkody. Nie raz, nie dwa zajmował się obrotem towarem o kwestionowanej legalności, ale nigdy nie były to przedmioty xenos. Ma nadzieję, że udane śledztwo pozwoli mu wzmocnić swoją pozycję. Jako gracz muszę przyznać, że najbardziej mnie interesuje motyw śledztwa w DH2. Po wielu przygodach w D&D taki focus będzie miłą odskocznią
__________________ Victory or Death |
20-09-2020, 12:49 | #7 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Moja postać to połączenie żeńskiego Piotrusia Pana i straumatyzowanej weeboo konserwatywki. Trzyma się ściśle kodu bushido, gra na flecie, pisze wiersze i jest bardzo pacyfistyczna, prostolinijna oraz naiwna. Lubi sobie golnąć i popłakać za dawnymi czasami. Jest trochę technofobem, bo przywiało ją z planety feudalnej. Umie przewidywać przyszłość i walczyć mieczem. Czary rzuca, ale nie ofensywne, bo nie starczyło mi XP Drużynie będzie pomagać w sprawach dotyczących psioniki. |
20-09-2020, 14:43 | #8 |
Reputacja: 1 | Witam. Tak jak kolega Veynar jestem nowy na LI. Jeśli moje odpisy okażą się toporne i zawiłe z góry przepraszam. Moja postać to wywodzący się z arystokracji chemik-naukowiec którego pogoń za wiedzą przygnała w szeregi Świętego Oficjum. Dodatkowo jest uzdolnionym chirurgonem, choć warto uważać na aplikowane przez niego leki. Z tłumu wyróżniają go białe blizny rozchodzące się po twarzy, ochronne okulary, które stale nosi oraz typowa dla adeptów Officio Medicae szata medyka. Jako oddany sługa imperatora będzie służył swoją wiedzą jak i szeroko pojętymi zdolnościami interakcji międzyludzkich. Już na pierwszy rzut oka widać, że daleko mu do bycia "zbrojnym ramieniem" drużyny. Szerzej postaram się przedstawić postać w pierwszym poście. Życzę wszystkim udanej zabawy. |
20-09-2020, 17:07 | #9 |
Reputacja: 1 | Chwała Imperatorowi! Będę grać hierofantą z Eklezjarchii. Cóż można powiedzieć o pokornym słudze Pana jakim jest pater Scipio. Na pewno to że jego prawe serce miłuje ważne drobiazgi. Raduje się na widok dopalających się stosów na których spłonęli niewierni, zaprzańcy i inny wiedźmi bądź też Xeno pomiot na który nie pada blask z Terry. Więcej o tym narzędziu w rękach ojca ludzkości dowiecie się z pierwszego postu. Zapraszam do krucjaty Panie i Panowie. Herezja jak powszechnie wiadomo rodzi się z bezczynności.
__________________ All created forces will be concentrated in a new species. It will be infinitely superior to modern man. |
23-09-2020, 17:41 | #10 |
Reputacja: 1 | Zebrał nam się ciekawy team. Zobaczymy, jak Wam pójdzie. W pierwszym wpisie dodałem listę tematów warsztatowych do ogarnięcia. W miarę postępu sesji będę odhaczał przerobione przez nas tematy. Poniższe potraktujcie jako parafrazę części odprawy. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=y0ZWEbQghI8[/MEDIA] Co do opisu lokacji kopców - na tą chwilę jeszcze grzebię się po artworkach i innych formach inspiracji by sprokurować ciekawe widowisko. Dość rzec, że obydwa miasta-kopce posiadają z grubsza ten sam podział na: 1. Dzielnicę bogaczy/arystokracji/władców i organizacji Adeptus Terra (najczęściej jest to tzw. hive spire, czyli iglica bądź szczyt). Raczej ciężko będzie się tam dostać na chwilę obecną - tego typu miejscówy są pilnowane przez lokalną policję i wojsko, a nierzadko także przez prywatne kadry zbrojne poszczególnych rodów szlacheckich. Z całą pewnością można stwierdzić, że większość finansujących zimny handel i kupujących xeno-artefakty pochodzi z takich miejsc - zblazowane szlachciury lubią dreszczyk emocji i chwalenie się bibelotami, a xenoszrot jest najłatwiej dostępnym towarem zakazanym (pomijając dragi czy tzw. heretech). Łatwo tu o Social Encounters. 2. Dzielnicę środkową - midhive, śródkopiec, etc. Żyje tam spora część populacji i klasa średnia. Dużo habitatów, nieco fabryk, usługodawstwo, markety, etc. Najbardziej różnorodna miejscówa pod różne encountery. Można tam spotkać siedziby lokalnych domów kupieckich, gildii czy korporacji (jeśli takowe nie mieszczą się w iglicy). Encountery w zasadzie dowolne oprócz niebezpiecznej eksploracji czy podróży. W przeszłości zdarzało się, że Czarny Kartel miał w takich miejscach i meliny, i magazyny, jak i inne zasoby, a nawet klientelę. 3. Dzielnicę biedoty i fabryczną - lowhive, niski kopiec. Sporo tam populacji, głównie proletariatu i pochodnych grup społecznych. Nierzadko są tam największe fabryki/manufaktury, lądowiska, magazyny etc., a także nieco podziemnych tuneli - zazwyczaj zagospodarowanych. Łatwiej tu o encountery różnego typu. Czarny Kartel nierzadko chowa w takich miejscach (oraz w punkcie 5, patrz niżej) swoje magazyny. 4. Kopcowe slamsy - underhive, podkopiec. Podziemne, zaniedbane, "opuszczone" (oficjalnie), zgniatane przez coraz to kolejne i kolejne warstwy konstrukcji nadbudowywane ponad nimi, nierzadko pozbawione dostępu do czystej wody, żywności a nawet powietrza, przepełnione skażonymi bądź nawiedzanymi przez potwory miejscami, pustoszone przez trzęsienia i zawalenia. Żyją tam wszelkiego rodzaju wyrzutki, gangi, półświatek. Encountery zawierające niebezpieczną podróż bądź eksplorację mają tutaj szczególną rację bytu, tak samo jak kontakty z półświatkiem czy starcia z ludźmi, mutantami, bestiami. Trade Sable wykorzystuje te miejscówy do rekrutacji mięsa armatniego. 5. Okolice ula - megamiasta są nierzadko otoczone przez mniejsze ule-satelity, całe opuszczone i zrujnowane (lub zamieszkane i wykorzystywane) dzielnice bądź kompleksy przemysłowe, poligony i bazy wojskowe, etc. Sytuacja podobna do low/underhive, acz tutaj dochodzić też może cokolwiek związanego z atmosferą planety. 6. Pustkowia - otwarte przestrzenie światów-kopców prawie zawsze są jakby wyjęte z Fallouta i Diuny, a potem wymieszane jedne z drugimi. Bezkresne pustynie (nierzadko wypełnione nie tyle piaskiem, co popiołem bądź sproszkowanymi produktami ubocznymi po setkach/tysiącach lat rabunkowej super-industrializacji) poprzecinane wyeksploatowanymi z surowców łańcuchami górskimi, rzadkimi resztkami dawnej cywilizacji bądź megalitycznymi ruinami po upadłych kopcach. Mnóstwo zagrożeń typowych dla postapo: nadmiernie promieniowanie UV, pozostałości po użytej broni masowego rażenia, mutasy i paskudne "zwierzęta", klany nomadycznych rajdersów, czasem jacyś xenos. Takie pustkowia przecinają wielkie megastrady, maglevy, hyperloopy, bądź utarte szlaki dla potężnych kołowych pociągów, łączące ule między sobą lub z mniejszymi instalacjami. Standardowe encountery w takim miejscu wiążą się z podróżami, nawigacją, bojem i zagrożeniami naturalnymi. Czarny Kartel jest establishmentem biznesowym - nie potrzeba im odosobnienia, więc rzadko kiedy można ich dorwać w takich miejscach; chyba, że transportują coś między sadybami. Myślę, że możecie odwiedzić każdą z tego typu lokacji. Pytanie, gdzie chcecie się udać najpierw, jaką Scenę zaliczyć i tym samym jak podejść do Śledztwa. Jak na razie Vir Magnus i Yoshiko Higashi zrzekli się bycia Prime'm (czyli 'nieoficjalnym' liderem Acolyte Cell) i podjęcia decyzji co do planu. Ktoś inny musi podjąć rękawicę.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 23-09-2020 o 17:51. |