Rzuty wykonane. Może teraz jest dobry moment na stworzenie docka sesyjnego? Byłoby łatwiej z ustaleniem Compactu. |
Też jestem za tym, żeby zrobić to na wspólnym docu. Macie jakieś typy na pozycję Anointed? Ten przedmiot do złożenia w ofierze, to może być cokolwiek, czy nie schodzimy z określonej wartości, bo ja nie mam czym szastać :P |
GDoca założyłem. Lua Nova, Romulus - prześlijcie mi na PW swoje adresy GMail, to Was dodam. Odnośnie Anointed/Namaszczonego: generalnie powinien być to albo BG wybrany przez samych graczy pomiędzy sobą, albo (w przypadku gdy ekipa jest krnąbrna/wybuchowa) narzucony przez MG bohater niezależny. Tuszę, że damy radę zrobić to pierwsze. :kropla: Co do przedmiotów składanych w ofierze, to jeszcze się uzgodni. Zapraszam na GDoca. |
Adres Gmail podesłany, czekam na dalsze instrukcje ;) BG byłby ciekawszą opcją myślę :P |
Ok. Więc rytuały :-) Rytuały przedstawione poderku podstawowym są na stronie 229. Rytuały przyjmują podany format Opis - przedstawia czego można się po rytuale spodziewać Wymagania - bardziej przygotowania. Określają co trzeba zrobić przed rytuałem. Np. przywołanie Krwiopuszcza musi odbywać się na miejscu gdzie odbyła się bitwa albo morderstwo i wymaga jeszcze sporo innych przedmiotów. Rytuały wymagają też zdania testu (zwykle będzie to: wiedza zakazana: demonologia). Tutaj będzie on opisany. Efekt - czyli co się dzieje jeśli się uda rytuał Czas trwania - z zasady rytuały powodują efekty tymczasowe Koszt Cena porażki Najważniejszym mechanicznym elementem jest odpowiedni test przywołania. Ten opisany przy wymaganiach. Zwykle jest to test wiedzy demonologia ale nie zawsze. W przypadku przywołań dochodzi też Daemonic Mastery Test o utrzymanie kontroli nad demonem, bo sukces w przywołaniu łatwo może okazać się wciąż totalną porażką… Jest to sporny test woli między przewodzącym rytuałowi a demonem. Jeśli ten pierwszy jest psykerem dodaje on +5 do tego testu za każdy punkt psy-ratingu. Dodaje też wszystkie adekwatne modyfikatory z tabeli na str 229, które dodawał do testu przywołania. My będziemy przeprowadzać rytuał będący mniejszą wersją podręcznikowego Przywołania Różowego Horroru. Więc: Przywołanie Błękitnego Horroru Wymagania: rytuał musi mieć miejsce skażone ogniem lub magią i wymaga kręgu rytualnego oznaczonego symbolami Tzeentcha. Przeklęte mosiężne kosze (braziers) wypluwające z siebie różnokolorowe płomienie mają być ustawione w losowych punktach wokół kręgu. Dorosły człowiek naznaczony mistycznymi runami ma zostać spopielony magicznym ogniem pod koniec rytuału. Prowadzący rytuał wykonuje wtedy trudny (-10) test wiedzy zakazanej: demonologia (zmodyfikowane o czynniki zewnętrzne, jak np tabela na str 229). Po sukcesie musi natychmiast wykonać test kontroli nad demonem. Efekt: Przywołany zostaje Błękitny Horror Czas Trwania: 1k5+5 rund plus jedna dodatkowa za każdy stopień sukcesu na teście przywołania Koszt: Niezależnie od sukcesu przeprowadzony rytuał wywołuje Fenomen Chaosu z dodatkowym modyfikatorem +10. Cena porażki: Nieudany rytuał prowokuje rzut w tabeli “Pogardy Chaosu” na stronie 227. Po rozmowie z MG nasze postaci będą asystowały w rytuale, a nie prowadziły go. Prowadzącym będzie Szeng Cang. Jeśli ktoś z nas ma wiedzę: demonologia to może mu asystować Szeng Cang ma demonologię na poziomie +20 i zna prawdziwe imię demona (+30). Więc wykona on test Inteligencja+40 aby przywołać demona, a potem test sporny Wola+30 kontra Wola demona aby utrzymać nad nim kontrolę. Jak się już to wszystko uda demon pozostanie w Materium przez k5+5+kilka rund kiedy będziemy mogli zadawać mu pytania. |
Ch'Lor będzie asystował. Ma 2 PR i wiedzę demonologię. |
Dzięki za rozpiskę, Arvelus. Wszyscy: do posta dodałem kolejną sekcję mechaniczną gdzie rozpisałem przebieg rytuału. Zapraszam do czytania - i do wrzucania swoich postów. |
Ja swój post wrzucę albo w nocy, albo jutro. Zarobiona jestem dzis. |
Trochę obsuwy, ale chyba nic nie szkodzi. Wstawiłem wreszcie swojego posta. Chciałbym odpisać w poniedziałek wieczorem, o godzinie 20:00. Ja teraz przez te 2 dni weekendu będę całkiem wyautowany. Arvelus, mógłbyś nam pokrótce rozpisać podstawową mechanikę interakcji? NPC Dispositions, testy, etc. Zaawansowana mechanika interakcji jest w podręczniku dodatkowym "Tome of Excess", ale do tego raczej nie będziemy sięgać w ramach warsztatów podstaw. EDIT: Arvelus coś nam wsiąkł. Dzisiaj wieczór postaram się opisać mechanikę interakcji samemu. Tym samym przedłużymy nieco kolejkę. EDIT 2: No i udało mi się znaleźć nieco czasu jeszcze dziś na poniższą rozpiskę. Ars mechanica MECHANIKA INTERAKCJI W swej podstawowej wersji z podręcznika podstawowego do Black Crusade (czyli nie rozbudowanej o zaawansowane warianty z Tome of Excess) jest ona bardzo zbliżona do tej reprezentowanej już w Dark Heresy 1ed parę lat wstecz. Opisano ją na str. 276 BC. Do rozgrywania scen interakcji wykorzystuje się stosowne umiejętności: Dowodzenie (Command), Zastraszanie (Intimidate), Oszukiwanie/Blef (Deceive) i Urok/Przekonywanie (Charm). W zależności do tego jak Heretyk podchodzi do tematu i jak sam temat wygląda, można wykorzystywać różne umiejętności, albo musi być użyta konkretna w danej sytuacji. Testuje się je w zwyczajny sposób. Test ten jest modyfikowany przez Nastawienie (Disposition) danego bohatera niezależnego oraz ew. modyfikatory sytuacyjne - obydwa leżą w gestii MG (tak jak i sama decyzja w jakiej scenie interakcji należy testować, a w jakiej wystarczy po prostu odgrywanie postaci bez rzutów - ale to wiemy wszyscy my erpegowcy ;) ). Dispositions są w tabeli 8-2 na str. 276 BC. Dany BN może mieć zupełnie odmienną "podatność" na każdy ze skillów socjalnych. Może być np. bardzo odważny (i tym samym prawie-odporny na Intimidate), ale zarazem bardzo naiwny (podatny na Deceive) oraz nijako usposobiony do Charm i Command. Celem testów interakcji jest podniesienie Disposition do maksymalnego możliwego poziomu. Za każdy poziom porażki na teście, Disposition spada o jeden stopień, a za każdy sukces analogicznie rośnie o jeden. Na poziomie Disposition: Indifferent, enpece średnio wykonają zadanie/prośbę zleconą przez Heretyków w 50% przypadków i wartość ta spada lub rośnie o 10% analogicznie do porażek/sukcesów. Ponadto, bezpośredni nadzór Heretyków nad wykonywanym zadaniem zwiększa szanse powodzenia tej czynności o 20%. Interakcja wobec grup tyczy się wobec całej grupy z uśrednionym Disposition, a sukcesy tyczą się ilości osób równej bonusowi z Ogłady (Ogd, vel Fellowship, Fel). Tutaj jednak tego nie zastosujemy, wystarczy przekonać liderów (a tutaj Fel Bonus styknie jbc). Kymerisjanie i Komarowcy są dość zdesperowani i w trudnej sytuacji strategicznej. Da to bonus +10 do każdego testu Interakcji z nimi. Ich Dispositions to: Brave (-10 do Intimidate), Sceptical (-20 do Deceive), Devoted (+20 do Command) i Favourable (+10 do Charm). W swoich nadchodzących wpisach wrzućcie sposoby w jakich próbujecie ich do siebie/chana zjednać i wykonajcie stosowne rzuty. Jeden rzut na jeden skill, każda z postaci może przetestować każdy ze skilli po 1 razie, jeśli chce. Jeśli nie macie danego skilla wytrenowanego (Trained), to nadal możecie go testować lecz z karą -20. |
Ok, ja napiszę jutro posta po południu, czekałam na tą rozpiskę, ale dziś już nie dam rady. Jutro od razu po pracy siądę nad tym, Chyba Seline powinna się pierwsza odezwać? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:34. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0