25-07-2021, 17:32 | #21 |
Reputacja: 1 | Rzeźbiąc regiment pod sesję pamiętajmy że: - potrzebujemy środka transportu - de facto operate (surface) - musimy umieć przemieszczać się po terenie: navigate (surface) - musimy umieć przetrwać w dziczy: survival - musimy umieć naprawić nasz wóz: wiedza (tech) i tech-use - musimy być w stanie wezwać wsparcie/meldować/wezwać kogoś kto nas odbierze gdzieś tam na zadupiu (vox-caster, radiostacja) Jeżeli chodzi o eq to zawsze podbijanie jakości pancerza jest na propsie. Nie opłaca się g.q. najlepiej od razu na b.q. bo znaczny spadek wagi + stały bonus do PZ. Rzuty na logistykę? Formalnie zaczynamy z tym współczynnikiem na poziomie 10, więc wszystko co podbija jest... słabe. Powód jest bardzo prosty - będziemy mieli tylko jeden rzut na osobę, a i tak testy na najbardziej kuszące rzeczy będą miały bardzo małą szansę powodzenia. Potrzebne ostre boosty. Dlatego lepiej te punkty wykorzystać na inne doktryny lub na bardziej przydatny szpej. Jak na przykład Kamuflaż - wróg ma solidne minusy do trafienia jeżeli stoisz w miejscu plus solidne plusy do stealth. |
25-07-2021, 18:38 | #22 | |
Reputacja: 1 | @Stalowy, idąc tym tropem najlepiej byłoby może wziąć drogę pośrednią. Homeworld: Deathworld [3ptk] • +3 do dwóch cech z Per, Str, Tou • Umka: Survival • Ograniczenie Umki: niepiśmienni w Low Gothic • Kary: -10% społeczne, nieistotne • Talent do wyboru: Light Sleeper, Lightning Reflexes, lub Resistance (Poisons) • Początkowe Rany (HPki): Normalne +2 Commander: Maverick (2ptk) • Talent: Resistance (Fear) - cholipnie silna i ważna rzecz! Testy strachu to zło i tak, a mamy +3 do WP za Imperial World!(2ptk) Regiment: Mechanised Infantry (3ptk) • Umka: Operate (surface) • Talent: Rapid Reload • Tona dobrego szpeju Chameloline (3ptk) • czyli wróg ma zonk z zauważeniem nas Dodatkowy szpej przydziałowy: • Podniesienie jakości pancerza (IG Flak Armour) do Best (10 punktów), daje to 1 do pancerza na stałe i waży połowę mniej. • Vox-Caster (10 punktów) • Lho-Sticks - Szlugi (5ptk) • Tranq - Alko, może i depresyjne, ale alko (1ptk) • Recaf - taka "kawa" (1ptk) • Wtyczki filtracyjne (5ptk) Ostateczna Lista standardowego, przydziałowego szpeju. (z pominięciem rzeczy przynależnych jak psy buda) • M36 Lasgun +4 baterii zapasowych • Best Quality IG Flak Armour (całe ciało, AP 5) • Vox-Caster (radiostacja) • 2 Granaty odłamkowe (nieuszkodzi Ogryna) • 2 Granaty Krak (uszkodzi Ogryna) • Wóz Chimera (choć lepszy byłby ten Walker z Chainswordem ) • 2 tygodni żarcia w zapasie ("styknie", bo wszyscy mamy Survival) • Alko, kawa i szlugi (dowództwo musi nas lubić, nie? ) • Wtyczki filtracyjne (by nas planeta nie wykończyła za szybko toksykiem, a +20% do testu odporności zawsze dobre) Tym sposobem mamy (pogrubione): Cytat:
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! | |
25-07-2021, 20:04 | #23 |
Reputacja: 1 | Hello, Więc moje sugestie co do Regimentu: Homeworld- Fortress World albo Imperial World Commander- Maverick Typ- Hunter Killer albo Recconaissance Doktryny- Die-Hards Ekwipunek- Chameleoline albo Augmentics
__________________ Mother always said: Don't lose! |
25-07-2021, 20:15 | #24 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Po prostu wybierzmy demokratycznie. |
25-07-2021, 20:19 | #25 |
Reputacja: 1 | I tak zrobimy - a dokładnie, to ja popatrzę na Wasze odpowiedzi i podsumuję jak to będzie wyglądało (w sensie demokratycznie i większościowo & nieco doszlifowane przez MG), żebyśmy nie ugrzęźli. Albo nie zaczęli się przerzucać, że +5 do strzelania na dystans jest lepsze niż +5 do strzelania z bliska, czy cośtam. Tylko jeszcze się z tym wstrzymam, czekam na typologię od Mag.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. |
25-07-2021, 20:25 | #26 |
Reputacja: 1 | Więc tak: Istnieje 19 różnych Aptitud/Uzdolnień Otrzymujemy je przede wszystkim za naszą specjalizację. Np ogryn dostaje Ballistic Skill, Defence, Offence, Strength, Toughness oraz Weapon Skill. Niektóre regimenty również dają jedną (np Cadian Shock Troops dostają Willpowera). Ponadto aptituda General jest uznawana za tak ogólna, że każdy ją posiada i się tego nawet nie wpisuje. Zastosowanie 95% rzeczy które będziecie wykupywać za punkty doświadczenia ma 2 przypisane aptitudy (z czego jedna będzie dzieliła nazwę z charakterystyką) To ile z nich posiadacie określać będzie koszt tego rozwoju. Na przykład: Umiejętność Medicae ma aptitudy Intelligence oraz Fieldcraft. W tym momencie jakby mój ogryn chciał sobie wykupić tę umiejętność patrzy na swoje aptitudy (dochodząc do wniosku, że nie ma żadnej z nich) i patrzy w tabelkę 3-16 Skill Advances na stronie 102 podstawowego podręcznika i wyczytuje z niej, że musiałby zapłacić 300 xp’a. Rezygnuje, bo ma lepsze rzeczy do wykupienia. Ostatnie do omówienia pozostają talenty naszych kamratów. Każda specjalność dostaje kilka (zwykle 2) rozwinięcia do wykupienia charakterystyczne konkretnie dla niej. Np na str 85 czytamy, że Weapon Specialist może za 250 pd wykupić zdolność Armsman dającą mu możliwość dowolnego wymieniania swoich (oraz tych noszonych przez kamrata) broni za akcje darmowe Po na-koniec Pozostaje powiedzieć wam, że jeśli gracie sztamowymi gwardzistami (heavy gunner, medic, operator, sergeant, weapon specialist) to macie na wstępie 600 pd do wydania. Jeśli gracie auxyliami (commisar, ministorum priest, ogryn, ratling, sanctioned psyker, storm trooper, tech-priest engineseer) to dostajecie tylko połowę z tego. Ostatnio edytowane przez Arvelus : 27-07-2021 o 12:39. |
25-07-2021, 20:33 | #27 |
Reputacja: 1 | Ja nadal nie rezygnowałbym z Red-Dot w ekwipunku. Pomyślcie czy jest opcja połączenia kamuflażu i survivalistów. Bo po tym co napisał Stalowy doktryna Survivalist zdaje się obowiązkowa...
__________________ Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe. ”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej. |
25-07-2021, 20:47 | #28 |
Reputacja: 1 | Survivalist jest drogi. Dobry, ale drogi. Niech jedno z nas (co ma odpowiednie aptitudy) wykupi survival na +10 i będzie to porównywalny bonus. W szpeju przydziałowym (jeśli by munchować) można by za 20 punktów wykupić storm trooper armor (6 pancerza) i podnieść go do best quality (w sumie 7)... w tym momencie mój ogryn może tankować dowolną ilość (bazowych) orków w nieskończoność i wygląda serio w dechę. Aczkolwiek nawet w tabeli jest wpisane "Limitations: GM’s Discretion" =p Tak czy siak... mój głos jest aktualnie na ostatni pomysł Dhratlacha =] Ostatnio edytowane przez Arvelus : 25-07-2021 o 21:55. |
25-07-2021, 20:56 | #29 |
Reputacja: 1 | Jak pomysł na Homeworld Deathworld mi się podoba, tak podejrzewam, że nikt nie chciałby z tego miejsca mieć medyka - złamałeś rękę? spoko, utniemy aż do barku - złamałeś nogę? trzeba dobić Dlatego moje typy, które wydają się z opisu najbardziej grywalne to : Homeworld: Fortress World 3 Commander: Circumspect 2 Typ: Hunter Killer 3 Doktryny: Survivalists 4 Ekwipunek: - zabrakło punkcików - |
25-07-2021, 22:34 | #30 |
Reputacja: 1 | Podsumowanie kreacji regimentu. Na wstępie: podziękujmy mentorowi Arvelusowi za rozpisanie nam rozwoju postaci poprzez Predyspozycje/Uzdolnienia/Aptitudes. Zapiszcie sobie jego posta ([Koszary] Warsztaty OW - Vivere Militare Est), będziemy z niego korzystać - tak teraz, jak i w połowie sesji i na końcu (w takich momentach przewiduję rozdawanie nagród expowych postaciom). W sprawie regimentu: było trochę liczenia oraz zliczania głosów "albo albo" w odniesieniu do wzajemnie wykluczających się opcji, a także kombinowania nad łamaniem patów. Ostatecznie stanęło na poniższym. Homeworld: Fortress (przewaga 4 vs 3/2; weźmie się taki, który nie lubi się z Orkzami, choć pomyłka/olewatorstwo urzędasów i przydzielenie do walk z orkami grupy, która nie lubi np. eldarów byłoby krotochwilne ). Commander: Maverick (z miażdżącą przewagą 5 vs pojedyncze głosy). Type: Mechanised Infantry (5 vs 2/1; Chimera pupsko dowiezie na miejsce, się pług z przodu doczepi). Doctrine: Chameleoline (jednak 5 głosów vs ew. 4 na Die-Hards). [ZMIANA] Z 12 punktów kreacji regimentu został 1 niewydany. Generalnie nie wyszła zła ekipa. Dość "standardowa", ale solidna. Dobry sprzęt bojowy z przydziału, Chimera to całkiem groźny wóz (tylko lepiej z nim nie jechać na czołgi). Nie łamią się pod byle czym. I nienawidzą orków. Może BG nie będą sobie super radzić z dżunglą Skrynne, to da radę to częściowo obejść (przewodnicy spośród autochtonów ze Skrynne-guard), a będą mogli prowadzić konkretne działania zaczepne przeciw orasom. Do pewnego stopnia może to przypominać regiment "kawalerii" U.S. Army z Wietnamu czy sowieckich zmecholi w "Avganie". Mechaniczne zmiany do kart postaci wynikające z regimentu: - Guard Flak Armor zachowujecie, - Main Weapon = M36 Lasgun i 4 Basic Charge Packs (jeśli Wasza postać ma inną główną broń, np. boltpistol dla komisarczyczki, ripper gun u ogryna czy hellgun u grenadierki, to możecie tego lasguna zamienić na laspistolet i 2 Pistol Charge Packs), - Po jednej parze ręcznych granatów Frag i Krak (przeciwpancerne), - do bazowego Agility dodajecie +3, - od bazowego Perception odejmujecie -3, - każdy dostaje Skill: Operate (Surface), u postaci Stalowego wbija się na +10, - każdy dostaje talent Rapid Reload, - każdy dostaje talent Resistance (Fear), - do dwóch wybranych statystyk dodajecie +3 (wybieracie spomiędzy Ballistic Skill, Willpower, Toughness), - garść umiejętności: Common Lore (Imperium, War, Imperial Guard) oraz Linguistics (Low Gothic) - jeśli ktoś już to ma, to wbija na wyższy lvl (+10), - wybór talentu: Nerves of Steel lub Sprint, - do Background Traits dodajecie rzeczy z homeworld: Hated Enemy (Orkz) i Bred for War. Mając powyższe, możecie dokończyć rozwój postaci za startowego expa. Zmiany te podsyłajcie mi i/lub mentorom na PW. Musimy też ustalić jakie są ulubione bronie specjalne i ciężkie regimentu. Dostępność co najmniej Very Rare i większa. Bronie specjalne to np. granatnik, miotacz płomieni, karabin plazmowy, karabin melta. Broń ciężka przykładowa to ciężki bolter, ciężki stubber (kaem), ciężki flamer, multimelta, las-działko, autodziałko, wyrzutnia rakiet, moździerz, multilaser. Oprócz tego możecie jeszcze raz zrobić listę extra szpeju, biorąc pod uwagę typ regimentu. Macie 30+2 pkt. do wydania na rzeczy z tabeli 2-6, str. 69 podra głównego. EDIT - pochyliłem się nad wszystkimi Waszymi propozycjami dot. szpeju i wyszło mi coś takiego: - podbicie Guard Flak Armour (i/lub Storm Trooper Armour u Grenadierki) do Best Craftsmanship (10 pkt.), - Filtration Plugs (5), - Photo-visor (8), - Poor Craft. Lho-sticks (3), - Good Craft. Recaf (3), - Good Craft. Tranq (3).
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 27-07-2021 o 16:26. Powód: EDIT |