Eldarskie Ścieżki:
- Ścieżka uzdrowiciela (+Dwukrotność Rangi DK do Testów Medycyny na eldarach)
- Ścieżka marynarza (koszt 10 exp; +Dwukrotność Rangi DK do Testów Pilotażu w eldarskich pojazdach)
Zdolności:
- Intensywne emocje (+1 ST Testów Odwagi; jeśli nie uda się test SW powiązany z silnymi emocjami to MG dostaje +1 Zguby)
- Taniec na krawędzi ostrza (+Ranga DK do oraz przeciw Interakcjom bojowym Atletyki i Perswazji; +1 ST Testów Strachu)
Słowa Kluczowe: Aeldari, Anhrathe, Koteria [Balestorm Avengers/Twilight Swords]
Tak, to standardowy poziom trudności we Wrath & Glory. Różnice są zazwyczaj o 2, przynajmniej wg przykładowej tabeli z podręcznika (1 najłatwiejszy, 5 trudny, 7 bardzo trudny itd.). Ja jako MG stosuję też parzyste liczby.
Wg autorów Poziom gry powinien mieć wpływ na testy, zmniejszając ich trudność. To, co dla BG z Poziomu 1 jest trudne, dla BG z Poziomu 3 powinno być banalne. Ja tego nie stosuję - pula kości jest wystarczającym wyznacznikiem tego, co postać umie... a czego nie.
Przekleję tutaj informację o kolejce:
Mamy nową kolejkę. Zapraszam do pisania i wrzucania postów do piątku 10 lutego, do godziny 17:00. Sporządźcie dłuższe posty opisujące Wasze plany, jak chcecie zbadać sprawę manufactorum / krnąbrnych czołgów. Możecie wykonywać różne testy, jeśli chcecie. Podpytam Arvelusa by w takim wypadku sprokurował nam opis mechaniki punktów Furii, Chwały, Zguby oraz Przeniesienia Wielkich Ikon.
Arvelus
08-02-2023 13:03
Kość Gniewu
W niemal każdej puli kości zawiera się jedną specjalnie i jednoznacznie oznaczoną kość. Jest to tzw. Kość Gniewu. Wypatruję się ją, bo określa ona trafienia/sukcesy krytyczne oraz komplikacje.
Zasada jest prosta i intuicyjna:
♦ Wynik “6” na Kości Gniewu oznacza krytyczny sukces oraz generuje jeden Punkt Chwały do puli graczy, lub jeden Punkt Ruiny do puli MG jeśli był to krytyk BN’a.
♦ Wynik “1” na Kości Gniewu oznacza komplikację.
W trakcie walki dla jednego i drugiego są tabele, ale zawsze może zadecydować o innego rodzaju komplikacji/krytyku jeśli uzna, że ma lepszy pomysł.
Punkty Gniewu (Wrath Points) Punkty Gniewu są personalną pulą każdego z graczy. Bazowo sesję zaczyna się mając ich dwie sztuki i jest tylko jedna metoda wygenerowania dla postaci jednego więcej. Są to zadania frakcyjne. Po wykonaniu swojego na daną sesję otrzymuje się trzeci dodatkowy Punkty Gniewu.
Również istnieje opcja nagrodzenia Punktami Gniewu gracza przez MG za odgrywanie postaci, osiągnięcia czy cokolwiek uzna za słuszne.
Każda postać na początku sesji generuję swoje zadanie zależnie od frakcji rzutem k6 porównywanym do tabeli. Frakcje są opisane w podstawowym podręczniku na stronach 50-86.
Zadania bywają banalne, albo wymagające.
Np. Adeptus Sororitas na wyniku “2” ma
Cytat:
Invoke an Imperial Saint (such as Alicia Dominica or Celestine) to bless your achievements.
Akcję która nie wymaga prawie niczego, byleby nie było fabularnego obciachu za wzywanie imienia patronki w błahej sprawie.
Z drugiej strony Adeptus Ministorum na wyniku “6” ma
Cytat:
Convert a non-believer to the truth of the Imperial Cult
Coś wymagające bardzo sprzyjających okoliczności w czasie sesji, albo wybitnie kooperatywnego MG który specjalnie dla BG zaprojektuje scenę.
Punkty Gniewu są potężnym narzędziem w rękach graczy.
Najczęstszym ich zastosowaniem są przerzuty.
Po wykonaniu testu gracz może wydać Punkt Gniewu aby zebrać i przerzucić wszystkie NIEUDANE kości z puli, sukcesy pozostawiając w spokoju.
Pozwalają one również dokonywać tzw Deklaracji Narracyjnych, czyli za przyzwoleniem MG Gracz może wpływać na świat przedstawiony w niedookreślonym stopniu
Example: Melissa and her allies are attempting to
escape from the fortress. They reach a large hangar
— the only way out — and need to signal the Arvus
Lighter waiting to rescue them.
Melissa spends a Wrath Point and states that
the hangar refuelling point has several stacked barrels
of explosive promethium. The GM accepts, and Melissa
fires her Lasgun at the barrels, igniting them in a huge
explosion. The resulting fire creates the perfect beacon
to signal the Arvus Lighter and escape!
Ostatnim bazowym zastosowaniem jest leczenie szoku.
BG może zużyć swoją akcję oraz Punkt Gniewu aby wyleczyć szok w ilości [Ranga Postaci] + [Tier Przygody] (czyli między 2 a 7). Zwykle jest do desperacki ruch, ale czasem okoliczności są desperackie.
Przenoszenie Ikon (Shifting)
Gdy przy wykonaniu rzutu osiągniemy dość Ikon aby osiągnąć sukces i zostaną nam jeszcze nadprogramowe (niepotrzebne do tego sukcesu) Egzaltowane Ikony zyskujemy prawo wykonania Przeniesienia. Każda nadprogramowa Egzaltowana Ikona przenoszona jest niezależnie. Bazowo przenosić można by:
dodać Punkt Chwały (patrz poniżej) do puli drużyny. W ten sposób Przenieść można tylko jedną Egzaltowaną Ikonę w teście.
poprawić czas wykonania czynności
poprawić jakość wykonania czynności
jeśli czynność była atakiem można zwiększyć obrażenia dodając 1 ED (Extra Dice, o tym więcej innym razem)
Punkty Chwały (Glory Points)
Chwała to zasób drużynowy i zaczyna się każdą sesję z pustą jej pulą i nigdy nie można podnieść jej ilości do więcej niż [Ilość graczy]+2 lub 6 (cokolwiek jest wyższe). Zdobywana chwała ponad tę wartość przepada.
Punkty Chwały generowane są na dwa główne sposoby.
Osiąganie Krytycznych Sukcesów na Kości Gniewu
Przenoszenie Egzaltowanych Ikon
Punkty Chwały mają kilka zastosowań nie mniej użytecznych niż Punkty Gniewu.
Dodanie kości do wykonanego (i ewentualnie przerzuconego Punktami Gniewu) rzutu. Każdy wydany Punkt Chwały dodaje jedną kość. UWAGA: zwróćcie uwagę, że kości z Punktów Chwały dodawane są po wszystkim innym. Nie macie już możliwości przerzucania ich Punktami Gniewu ani innymi metodami.
Zwiększenie obrażeń ataku o 1 za każdą wydaną ikonę.
Zwiększenie dotkliwości trafienia krytycznego.
Ustawienie się na szczycie kolejki inicjatywy.
Punkty Ruiny (Ruin Points)
Jest to pula punktów należąca do MG. Łączą one w sobie niektóre cechy Punktów Chwały i Punktów Gniewu i dodają kilka własnych.
Sesja zaczyna się z ilością Punktów Ruiny w puli równą ilości graczy.
Poza tym wrogowie często mają personalny punkt, albo dwa do wydania tylko dla siebie.
Jak było powiedziane wcześniej, MG generuje Punkty Ruiny gdy NPC osiągnie Krytyczny Suckes. Poza tym wielu NPCów ma metody generowania Punktów Ruiny.
Np. Chaos Spawn posiada umiejętność
Cytat:
Architect of Ruin:
The GM gains 1 point of Ruin at the start of each of this Threat’s turns.
Punkty Ruiny wykorzystywane mogą być na:
Przerzucenie porażek (jak Punkty Gniewu)
Przejęcie Inicjatywy (jak Punkty Chwały)
Wyleczenie Szoku (jak punkty Gniewu)
Rzut na Determinacją (do którego gracze mają dostęp bez dodatkowych kosztów)
Aktywowanie Akcji Ruiny, przywileju najpotężniejszych wrogów zwanych Czempionami. Po każdej rundzie dowolnego i każdego z graczy Czempion może wydać Punkt Ruiny z ogólnej bądź personalnej puli aby:
Wykonać akcję ruchu
Wykonać akcję ataku
Również, zupełnie poza kolejnością inicjatywy, gdy Czempionowi zostaje odebrana ostatnia Rana, niezależnie jak potężny był atak, może wydać Punkt Ruiny aby jednak pozostać na ostatniej ranie i wciąż walczyć.
Istnieją również wyjątkowe Akcje Ruiny opisane karcie postaci adwersarzy.
Alex Tyler
08-02-2023 21:23
Dziękuję za wyjaśnienie tych aspektów mechanicznych Arvelus :-)
Arvelus
08-02-2023 21:36
Zawsze do usług. Jakby były wątpliwości to pytajcie. Jakby były to wstydliwe wątpliwości to pytajcie na PW.
I dzięki. Fajno być docenionym =D
Alex Tyler
08-02-2023 21:43
Jeszcze nie ma reputek, to napisałam komentarz. I nie ma sprawy, doceniam, bo jednak poświęcasz swój czas i tłumaczysz.
Micas
24-02-2023 20:13
Dziękuję Arvelusowi za obszerne rozpiski mechanik. W zasadzie cały materiał z podstawki mamy już przerobiony. Można się jeszcze pokusić o opisanie Zagrożeń/Threats z Bestiariusza.
Nowy post na miejscu. Postarajmy się odpisać do poniedziałku 27 lutego, do godziny 19:00.
Azrael1022
27-02-2023 16:44
I znowu weekend gdzieś mi przeleciał a posta brak. Ivegamius prowadzi śledztwo i przegląda logi na komputerach.
Mecha w wątku sesyjnym. Warstwę fabularną posta uzupełnię asapem.