Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-05-2010, 12:46   #21
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Podpinając się do powyższego posta, wyrażam poparcie rencoma i nogoma.


Jeszcze co do avataru statku.
Samo założenie, aby czymś takim grać wzięło się z serialu andromeda.
Avatar to po prostu sztuczna inteligencja, zajmująca się na statku, wspieraniem kapitana, i dbaniem o jego bezpieczeństwo, oraz o dobro załogi. Jest można by powiedzieć manifestacją woli statku podlegającą kontroli (przez szereg zabezpieczeń) decyzji kapitana. Niejednokrotnie avatary przyjmowały również postać androidów (o wyglądzie ludzkim), którymi kierowały, gdyż według badań, to ułatwiało załodze kontakt ze statkiem.

Avatar miał dostęp do wszystkich funkcji statku, tak aby w przypadku częściowego lub całkowitego braku załogi, mógł kierować tymi elementami statku, których potrzebował kapitan.

Relację avatara statku i androida manifestującego avatar, a załogę bardzo dobrze widać w 14 odcinku drugiego sezonu serialu andromeda dostępnym na iitv.info.


Avatar ma dostęp do całej pamięci statku, do kamer, systemów uzbrojenia zewnętrznego i wewnętrznego, co teoretycznie daje mu możliwość przejęcia pełnej kontroli nad statkiem w razie potrzeby, dlatego kapitan dysponuje zabezpieczeniami (zazwyczaj hasło) które pozwalają mu przejąć pełną kontrole nad statkiem w razie buntu/awarii avatara. Sama sztuczna inteligencja może z tym walczyć, w serialu nawet raz jej się udało złamać taki rozkaz kapitana.

Zazwyczaj (kiedy jest sprawna i kapitan nie wydaje rozkazów jawnie sprzecznych z założeniami, które ma wbudowane avatar) priorytetem SI jest dobro załogi.
Avatar w chwili zagrożenia, że zostanie przejęty i wykorzystany do zaszkodzenia załodze, jest w stanie wykonać rozkaz kapitana o autodestrukcji. Nie ma zaprogramowanych praw Asimova, ma jednak lub doskonale je symuluje, ludzkie uczucia, przywiązuje się i posiada pasję.
 

Ostatnio edytowane przez deMaus : 02-05-2010 o 13:00.
deMaus jest offline  
Stary 02-05-2010, 13:15   #22
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Przekładając to na Znane Światy i wymogi drużynowej grywalności zrobiłbym to tak:

- Avatar jest interfejsem, golemem, łączącym się na bieżąco z informacyjną bazą danych statku.
- Jest odpowiedzialny za diagnostykę (wyczuwanie stanu statku), analizę danych (jak pierwszy oficer) i gromadzenie zdobytej wiedzy. Generalnie ma rolę doradcy. Mógł doradzać temu całemu świętemu apostołowi i może być przesiąknięty jego ideologią.

- Nie ma jednak bezpośredniego dostępu do aktywnych systemów poza podstawowym autopilotem (by inni też mieli co robić). Jeśli więc chce przejąc jakieś funkcje statku - musi się pofatygować w postaci golema do danego stanowiska sterowniczego - i zrobi to gorzej od ludzkiego specjalisty.

- Może też opuszczać statek jako humanoidalny golem. Wygląda jak człowiek. Nie rzuca się jakoś specjalnie w oczy, ale gdy zostanie wykryty będzie ciężko.

Może być?
 
Tadeus jest offline  
Stary 02-05-2010, 13:22   #23
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Jak dla mnie może być, ale jeszcze musi się wypowiedzieć reszta graczy i MG.
 
deMaus jest offline  
Stary 02-05-2010, 14:15   #24
 
Minty's Avatar
 
Reputacja: 1 Minty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumnyMinty ma z czego być dumny
Nie mam nic przeciwko.
 
Minty jest offline  
Stary 02-05-2010, 14:46   #25
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Do golema, racjonalnego opiekuna statku brakuje jeszcze pilota ryzykanta i mamy pierwszy barwny konflikt w drużynie. No chyba, że golem - na wzór tego z Andromedy - też będzie mocno bojowy i rwać się będzie do walki, ryzykując statkiem.

W tej opcji widzę to z grubsza tak.

- deMaus (golem - rola inżyniera i doradcy w sprawach historyczno/technicznych)
- Radagast (pilot ryzykant, nie mogący nacieszyć się nową, unikatową zabawką z niezłymi osiągami)
- Tadeus (mistyk, znawca różnych nieprzydatnych nikomu tajemnic Wszechświata - zafascynowany nowym znaleziskiem i jego znaczeniem dla przyszłych poszukiwań)
- Minty? Coś pod sprytnego handlarza z kontaktami uliczno/mafijnymi. Przemytnik, krętacz - coś takiego? W GSach pasuje do niego Gildia Pozyskiwaczy.

Reszta?
- Merill pewnie weźmie jakiegoś żołnierza, jak go znam.
- A obie graczki może szlachtę? Jeśli tak, to jak ich wplątać?
Może na zasadzie następujących argumentów:

- Dowiedziałyśmy się, więc jeśli nie zabierzecie nas ze sobą i nie będziemy nic z tego mieć, Inkwizycja też się dowie.
- Ale mamy też zalety - kontakty i prestiż, który otwiera wiele drzwi
- Więc lepiej się zaprzyjaźnić niż z nami walczyć.
- A że jak nas złapią i tak nas zabiją, by nie mieć świadków, to jesteśmy wszyscy względem siebie lojalni.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 02-05-2010 o 14:55.
Tadeus jest offline  
Stary 02-05-2010, 14:47   #26
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
MG jest bardziej radykalny.
Generalnie główne zastrzeżenia: bezrobotni gracze - czyli postacie graczy muszą mieć co robić, co więcej muszą być niezbędni do funkcjonowania statku. Mieszanie konwencji, wolałbym aby statek nie był nafaszerowany elektroniką z wszystkimi funkcjami automatycznymi, tylko by większość rzeczy trzeba było robić ręcznie. (bardziej serenity/mileniumfalcon, niż Odyseja). Zdecydowanie wolałbym coś na niższym poziomie technologicznym.

Rzeczy które mi się nie podobają:
- Dostęp do kamer i nasłuchu, niespecjalnie je widzę, moze jest jakaś kamerka w łądowni, ale to tyle. Tak żeby xenomorfy miały gdzie się schować. Nie ma też mikrofonów na każdym kroku, ale można pogadać przez skrzkotkę.
- Dostęp do wszystkich drzwi, wentylatorów innych zespołów - większość tego trzeba przestawiać ręcznie.
- Przejmowanie funkcji załogi. Możliwości golema są ograniczone tylko do tych funkcje, które zwiększają płynność sesji. Czyli np. autopilot w czasie długich lotów. Do wszystkich innych potrzebni są ludzie w szczególności mechanik oraz pilot, operatorzy broni.
- Niezależność statku - nie może łamać rozkazów, co więcej każda z osobna jej funkcji może zostać odłączona.
- Statek/golem nie ma funkcji autonaprawczej.
- W pamięci statku nie ma nic ciekawego. (poza mapa skarbów)

O funkcjach golema, czyli co on może:
- autopilot, czyli w czasie długich/nudnych lotów może sterować statkiem gdy załoga będzie robić coś innego. Autopilot nie jest zbyt zdolny, znaczy lot w kosmosie mu wychodzi, ale już lądowanie to element ryzyka.
- czuwanie, czyli jeśli zostanie wykryty obiekt na sonarach to golem o tym wie i może powiadomić o tym załogę. Powiadomienie że mamy wyciek z reaktora itp. Tak żeby nikt nie musiał siedzieć nonstop w kokpicie i patrzeć na pikadła.
- wszystkie zdolności golema są poniżej poziomu specjalisty (załoganta). Taki interface.

Z innych pomysłów: Nie jest dla mnie konieczne, by golem i statek powstali w jednym okresie, golem może się podpiąć wtórnie do frachtowca, który ma jakiś komnputer pokładowy. A nawet mi to bardziej odpowiada. Np. Sytuacja w której szlachcic znajduje golema, i najmuje kapitana i załogę z wysłużónym frachtowcem, dopiero wtedy mogą podpiąć golema do okrętu. Sam golem może pochodzić z superokrętu gdzie był awatarem, ale został zestrzelony (okręt a nie golem) a sam golem szuka nowego statku/lapitana/użyteczności.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 02-05-2010 o 14:51.
behemot jest offline  
Stary 02-05-2010, 15:12   #27
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Przecież tak to z grubsza rozpisałem

Golem jest inżynierem i interfejsem bazy danych.
Potrzebny jest do tego jeszcze co najmniej pilot i strzelec pokładowy.

Statek nie musi być jakiś wypasiony - ale ze względu na historyczność i zabytkowość może mieć parę fajnych cennych rozwiązań.

Nie mówiąc o znaczeniu dla Kościoła całego znaleziska. Jasne, że może być tam sama mapa - ale czemu nie miałoby być też jakichś wartościowych danych teologicznych?

Generalnie, sam pisałeś - musimy robić coś wyjątkowego i znaczącego.

Znalezienie starego statku i szukanie zakopanych wieki temu artefaktów jest przeciętne. Co trzecia przygoda do GSów polega na odkrywaniu jakichś zakopanych śmieci z Drugiej Republiki.

Statek apostoła z zapiskami z czasów podróży Proroka i związana z tym wiedza (którą równie dobrze obecnie może być heretycka - i po opublikowaniu przemeblować cały Kościół) to już coś konkretnego i tworzącego poczucie misji (w nas i przeciwnikach :>).

A i jeszcze coś - i na MF i na Firefly statek obsługiwały dwie osoby, a reszta poza walką się obijała.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 02-05-2010 o 15:24.
Tadeus jest offline  
Stary 02-05-2010, 15:55   #28
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
No właśnie ja bym to uzależnił od innych pomysłów na postać, znaczy jeśli ktoś jeszcze chciałby grać mechanikiem pokładowym, a deMausowi bardziej zależy na golemowatości niż na inżynierii i ma też pomysł na innego golema to można zrobić tak by każdy miał to na czym mu zależy.

Co do zawartości pamięci, to zależy od preferencji, czy chcemy szukać artefaktów, czy chcemy zacząć z znalezionym artefaktem. Posiadanie apokryfów jest jak najbardziej możliwe, jak również poszukiwanie apokryfów. Tak samo jak posiadanie innego artefaktu, do okoła którego będzie się toczyć gra, już bez potrzeby jego szukania.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 02-05-2010 o 16:09.
behemot jest offline  
Stary 02-05-2010, 19:36   #29
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
No jasne, że można - tylko do tego ktoś musi napisać, że chce innego golema albo mechanika

Ja bazuję tylko na tym, co znalazło się w tym temacie

Zakładam po prostu, że w momencie wprowadzenia jakiegokolwiek golema połączonego ze statkiem, fucha mechanika stanie się mniej atrakcyjna.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 02-05-2010 o 19:41.
Tadeus jest offline  
Stary 02-05-2010, 19:48   #30
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Mój golem nie będzie inżynierem, a ochroniarzem, przegadaliśmy trochę z Behemotem i na razie mamy plan, że golem był avatarem statku jaki opisałem, ale jego statek jest rozbity i nie ma szans na naprawę, po podłączeniu do nowego statku ma ograniczone funkcje. A co do pokładów pamięci to będzie miał wskazówki o podróży kogoś ważnego, ale częściowo zablokowane.
 
deMaus jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172