lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [Wampir: Maskarada][18+] Warsztaty - mentorzy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/15598-wampir-maskarada-18-warsztaty-mentorzy.html)

TomBurgle 24-10-2015 11:37

[Wampir: Maskarada][18+] Warsztaty - mentorzy
 
Wątek tylko i wyłącznie dla komunikacji MG <-> mentorzy.
Uczestnicy warsztatów: SIO. Czytając dalej popsujecie sobie całą zabawę


Proponowany system pracy: w zbiorczych postach każda grupka ma swoją sekcję. Najczęściej będę podawał piłeczkę do mentora, rzadziej konkretnie do któregoś uczestnika. Macie 1-2 posty na rozegranie problemu. Nie przesadzamy z ilością tekstu, a już na pewno formatujemy go do zjadliwej formy.

Kolejność jest dość luźna; rzeczy wcześniejsze fajnie jakby zdarzyły się wcześniej, ale przeskoki po 3-4 miejsca są bezproblemowe.

Przy tworzeniu postaci widziałem że nie wszyscy mają mechanikę w małym palcu, a już w ogóle niekoniecznie wszyscy mieli okazję grać w 20stkę. To nic strasznego, ale w takiej sytuacji konflikty między graczami rzucam tylko ja.

Trzy rzeczy które koniecznie chcę żeby zostały zachowane podczas warsztatów
klimat- człowieczeństwo - Maskarada



Relacje:
  • Księżna - neutralna względem większości, niechętna współpraca z Ventrue, cicha konkurencja z Tremere, niejasny sojusz z Nosferatu, oficjalne poparcie dla Kasadina i Neemy(jako najmniej szkodliwych w swoich klanach)
  • prof. Butcher - brak zaangażowania w relacje, niechęć do Nosferatu i Dwerryhous'a
  • gen. Trevis - otwarty na współpracę jawne temperowanie dr Bryan, protekcja nad Tailesem
  • Brudas - wariant szwajcarski chętnie wchodzi w relacje handlowe, ale zawsze zastrzega sobie neutralność
  • Dwerryhouse - formalna neutralność chętnie wspiera swoich faworytów (Sappington, Harriet), ale stara się z tym nie przesadzać.
  • Derrickson i Sappington otwarta opozycja niechętni księżnej i wszystkim ją wspierającym
Pola kolizji:
Administracja państwowa: księżna
Edukacja: prof Butcher
Resort siłowy: gen. Travis
Finanse: Dwerryhouse, Kasadian, Devon
Dyplomacja: Dwerryhouse
Petroprzemysł: Derrickson i Sappington
Media: Matthew, Alex
IT: Isobel
Narkotyki: Carolina

TomBurgle 24-10-2015 12:10

Ogólny program warsztatów(przez co graczy trzeba przeciągnąć. Może nie każego przez wszystko, ale żeby w całości warsztatów każdy pkt pojawił się co najmniej raz)
Proponujcie, jeżeli widzicie że czegoś brakuje

W sondzie wygrała opcja 2, czyli ta z naciskiem na funkcjonowanie wampirów w społeczenstwie, więc tam leci najwięcej miłości

Alien_XIII, kanna, Leminkainen, Mi Raaz - ta czwórka w sondzie prosiła o podstawy podstaw, więc z pewnością ucieszą się jak pomijać im nieco mniej z początkowych elementów
  1. Przebudzenie ( czy to w formie retrospekcji, koszmarów, wspominek czy faktycznych, bieżących zdarzeń - to być musi )
  2. Maskarada - podtrzymywanie pozorów życia
  3. Polowanie I ( proste, łatwe - nacisk na wrażenia wampira przy piciu krwi i zagrożenie dla życia ofiary )
  4. Narażenie człowieczeństwa ( nacisk na odgrywanie wyrzutów sumienia przy zdanym teście sumienia )
  5. Własna wada klanowa
  6. Zagrożenie w dzień ( lepiej nie śmiertelne, ale pokazać ograniczenia działania w takiej sytuacji)
  7. Rotschreck
  8. Tradycje - znajomość
  9. Schronienie

  10. Kontakt z kimś pod więzią krwi (np ghulem - pokazanie problemów, bo zalety są oczywiste )
  11. Tuszowanie naruszenia Maskarady
  12. Wada klanowa innego klanu (używanie ich słabości)
  13. Szał - głód
  14. Polowanie II ( things go south: typowe problemy przy polowaniu jak choroby, zbytnia pewność siebie czy też pośpiech )
  15. Walka ze śmiertelnikiem I ( mają poznać mechanika walki - wcale nie musi być łatwo. Przeciwnik może być sprawny, może ich być kilku. Raczej walka wręcz )
  16. Wezwanie zaległej przysługi (krótki opis systemu boonów między wampirami - silny nacisk na obligatoryjny charakter)
  17. Oberwanie Dominacją/Prezencją
  18. Szał - obraza
  19. Wymiana przysług ( okazja kiedy to oni zostaną z przysługą w ręku - pokazać opcje co mogą z nią robić )
  20. Domena
  21. Spooky action at a distance (problemy techniczne z wywieraniem nacisku na śmiertelników będąc martwym i operując w dzień)
  22. Tradycje - różne interpretacje i katastrofalne skutki nieprzestrzegania

  23. Koteria jako jedyna opcja wyrwania się spod kurateli stwórcy dla przeciętnego wampira. Przykładowa koteria, poszturchać ich w stronę dobrania się w swoje.
  24. Polityka wewnątrzklanowa (nowi rozbijają status quo; musi się wytworzyć nowe, czyli jeżeli chcą coś mieć, muszą zabrać komuś cukierki)
  25. Joint Task Force (Dlaczego wampiry potrzebują członków innych klanów. Dyscypliny i nie tylko)
  26. Harpia w akcji ( może nawet nie będzie wściekła akurat na nich )
  27. Walka z wampirem ( walka na całego, na śmierć i życie. No holds barred )
  28. Przepychanka o wakat ( nowe Elizjum potrzebuje Opiekuna, szeryf lub kat potrzebują pomocników - przywileje tych funkcji i ostra rywalizacja o fuchę)
  29. Konflikt pośredni ( atak lub bycie celem ataku za pomocą prasy, księgowości itd )
  30. Polityka międzyklanowa ( większe nagrody są za zdradę swoich. Zrobisz to? )

  31. Nadnaturalne zagrożenie - łowcy
  32. Skala potęgi Starszych
  33. Camarilla w skali świata - Archon
  34. Globalizacja - zatarcie granic w współczesnym społeczeństwie wampirów

Moja propozycja: po 1 pdku dla postaci za każdy zrealizowany punkt.

corax 24-10-2015 22:14

P.1 rozegraliśmy już scenkę z moją ferajną z przebudzenia postaci Mi Raaza po przemianie. Alien Był obserwatorem. Czy Alienowi rozgrywać/ wspominkować będziesz Ty? Jeśli nie, poproszę o szczegóły.

P.26. Hmmm... Mam się przgotowywać na niespodziewane i Hiszpańską Inkwizycję? :P

Cytat:

Napisał TomBurgle (Post 584722)

Proponowany system pracy: w zbiorczych postach każda grupka ma swoją sekcję. Najczęściej będę podawał piłeczkę do mentora, rzadziej konkretnie do któregoś uczestnika. Macie 1-2 posty na rozegranie problemu. Nie przesadzamy z ilością tekstu, a już na pewno formatujemy go do zjadliwej formy

Troszkę wyjaśnienia please: czy mentor też ma zbierać posty graczy w paczki zbiorcze?

TomBurgle 25-10-2015 09:47

P.1: nawet już próbowaliśmy się z Alienem umówić na datę ;p
P.26 Albo przygotować niespodziewane!

Nie. Mam nadzieję że pierwszy post pokaże o co mi chodzi.

Brilchan 25-10-2015 11:25

Ja już opracowałem pomysł na przemianę który ustaliłem z Arkanosem. Wydaje mi się że przydałoby się jakieś wprowadzenie przed akcją właściwą albo jeżeli chcesz od razu się wziąć za akcje to po prostu będę robił flashbacki tak jak w Arrow że najpierw będzie lekcja z przeszłości\wspomnienie a potem reakcja na bieżące wydarzenia.

Trochę się pochorowałem ale sądzę że będę mógł bez problemu odpiswać dzisiaj dam krótki opis klubokawiarni mojej postaci w temacie wspólnym.

corax 25-10-2015 12:20

Czy w who is who możemy zamieścić również biosy mentorów? Pomogłoby to w ustalaniu wzajemnych relacji.

czajos 25-10-2015 19:09

Ja mam już rozpisane na doc przemianę obu moich podopiecznych.Jedyny problem jaki widzę w juz rozpisanych postach to to, że punkt 17 przeżyły już obie. Jednakże było to jak jeszcze obie były śmiertelne więc bez mechaniki. Powtórzę to na późniejszym etapie.

TomBurgle 26-10-2015 00:39

OK, głosem rady przechodzi stworzenie małego who is who. Stawiam to w kolejce zaraz za wypuszczeniem posta startowego.

czajos 26-10-2015 15:55

Urodziło mi się jedno pytanie mamy tu śliczną tabelkę która determinuje nam rozwój naszych nowych łącznie z pd. Rozważasz dawanie nam mentorom pd? Bo inaczej różnice miedzy nami bardzo szybko zaczną się zacierać.

piotrek.ghost 26-10-2015 16:43

Tom chciałem ci odpisać Ale masz pełną skrzynkę. Chętnie program nawet bez newbie pod sobą, jako taki "npc" udzielający się tu i tam;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:55.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172