Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-02-2012, 20:35   #41
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Wielki dwuręczny topór + sporo kościstych skalpów.
Czyli raczej nic godnego uwagi.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 12-02-2012, 14:16   #42
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Standardowo już zapraszam do doca. Dotarliśmy do esencji tej przygody (walka walka walka...) i jako, że jest to nudne via forum, ta scena będzie raczej ostatnią taką. Potem jeszcze dodam do materiałów informacje o awansowaniu postaci.
Co później? Ja nie widzę sensu prowadzenia Burzy jako takiej, bo powtarzające się walki nie są wybitnym prowadzeniem scenariusza. Natomiast chciałbym, abyście zastanowili się, co jeszcze (jakie sceny) chcielibyście rozegrać w celu lepszego poznania mechaniki wfrp3.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 01-03-2012, 21:00   #43
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Tura 1:

Przeciwnik jest w zasięgu bliskim, ale jeszcze nie zwarciu. Ze względu na generowany przez nich hałas, każde z Was ma dodatkowy manewr na początku (czyli za darmo: 2 manewry i akcja). Osobno także rozpatruję strzały z kuszy, jeśli ktoś kto ją ma zadeklaruje strzał, to zdąży to zrobić zanim dobiegną zwierzoludzie, niezależnie od inicjatywy.

Inicjatywa:

1. Ygritte
2. Albrecht
3. Gor
4. Allard
5. Johann
6. Ungory
7. Julian

Zdaje się, że nie starczy Johannowi czasu na długie przygotowanie się do strzału... “Sniper Shot” odpada (jak sądzę). Zatem zwykły strzał (Ranged Attack) musi wystarczyć.
Proszę o wybieranie celów przy takich deklaracjach.
Zakładając, że biegną obok siebie w kolejności od lewej zwykły, duży, zwykły, zwykły (z1, d, z2, z3) Konrad mierzy do z3.
Trafienie, 3 sukcesy - +2 obrażeń czyli 4 wytrzymałość ungora + 1 soak - 6 z kuszy + 4 agility + 2 = 5 - 12, bestia otrzymuje aż 7 ran
Jeśli pistolet wypali to Ygritte używa “snap shot” w gora, jeśli nie to czeka na atak zwierzoludzi (dodge) a potem atakuje mieczem (melee attack).
Pistolet nie wypalił.
Julek oddał kuszę, więc przejdzie ze szpicy na tył wózka i weźmie tego niedźwiadka co ryczy najgłośniej. Dla odmiany wpierw “Parry”, a potem “Riposte”.
Julian ma zbyt małą inicjatywę, aby wybrać przewnika. Gor atakuje Ygritte.
Albrecht bierze kuszę, ładuje i ‘Ranged shot’. Później przeładowanie i parę kroków w tył (ewentualnie w bok jeżeli kolejny strzał miałby nie być ‘czysty’)
Bełt nie trafia (3 sukcesy, 3 porażki).

Gor opuszcza łeb i wściekle szarżuje na wyciągającą miecz Ygritte. Używa Fearsome Charge, szybko skraca dystans. Łowczyni używa uniku i udaje jej się, gor ma na kościach: 3 porażki, 2 sukcesy, 2x bane.
Czaszki sprawiają, że Ygritte może wykonać 2 ataki (1 ze swojej tury, z przeczekania inicjatywy, 2 z karty gora, która ma zastrzeżenie, że przy wyrzuceniu czaszki atakowany otrzymuje darmowy atak).
Dziewczyna wykorzystuje to.
1 rzut nieudany: 3 porażki, 2x boon.
2 rzut udany: 3 sukcesy, porażka, 2x klepsydra, 2x bane (cierpi przez to 1 punkt zmęczenia).
Obrażenia to 5 za miecz + 3 z siły, przeciwko 5 wytrzymałości + 1 soak gora, daje to tylko 2 obrażeń.
Allard używa “burning gaze” na jednym z szarżujących ungorów. Czar jest skuteczny (3 sukcesy, 2 porażki, 1 chaos star), obrażenia to 5 + 5 z wp przeciwko 4 +1, ungor otrzymuje 5 obrażeń.

Kolejka inicjatywy przesuwa się na Johanna, ungory są już bardzo blisko. Przemytnik nie zdąży do czasu jak dobiegną naładować kuszy.

Albrecht będzie szukał czystego strzału w Gora i ‘Ranged shot’ (to nie jest jeszcze druga tura... wezmę to pod uwagę w odpowiednim czasie... albo i nie, patrz niżej)
Johann ma nadzieję, że zdoła naładować kuszę. W końcu jest oddzielony wózkiem od napastników. Jeśli nie... musi sięgnąć po sztylecik, do końca udając, ze ma tylko kuszę. Na słodkie słówka przeciwnika nie weźmie, zatem “Sudden Knife”
Ok, przyjmuję deklarację wykonania manewru doładowania, w następnej turze będzie miał od razu naładowaną. Pamiętaj jednak, że są różne inne karty akcji do wykorzystania (ot - assess the situation)

Ungory szarżują.
1 atakuje Allarda (dokładnie ten, którego mag zranił), trafia: 1 sukces, 1 łza (otrzymuje 1 punkt zmęczenia), 2x boon, 2x bane.
Obrażenia: 5 za topór + 4 za siłę w porównaniu do 3 wt, Allard otrzymuje 6 obrażeń normalnych

2 ungor atakuje Albrechta, który wcale nie był zasłaniany przez towarzyszy, do rzutu dodaję premię za unik, który wykonuje. Mimo wszystko atak jest celny. 3 sukcesy, 1 czaszka, 1 porażka.
Cios nabijanej kolcami pałki przebija zbroję skórzaną, zadając 4 obrażeń (9 pałka + siła przeciwko 3 wt + 2 soak).
Albrecht ma możliwość wykoniania darmowego ataku, w ręku natomiast ma naładowaną już kuszę. Strzela z bliska do ungora. i trafia (sukces, klepsydra, boon oraz bane).
Zadaje 6 +3 - 4 +1 - 4 obrażenia ungorowi.

3 ungor (raniony wcześniej bełtem) szarżuje na Juliana, który paruje jego cios (atak nieudany: 2 porazki, 2 sukcesy, bane, gwiazda chaosu).
Julian otrzymuje darmowy atak, który wykonuje jako ripostę. Nie trafia jednak (2 porażki, 2 sukcesy, 2x boon, odzyskuje punkt zmęczenia, dodatkowo ma możliwość natychmiastowego wykoniania darmowego manewru)
Jako, że to jego inicjatywa, uznaję, że zwyczajnie atakuje tego ungora po raz kolejny, tym razem wykorzystując duelist strike (podejmuję decyzję za Toma, jako, że w weekend i tak go nie ma).
Atak trafia: 4 sukcesy, porażka. Ilośc sukcesów oznacza + 3 obrażeń, czyli: 5 z miecza, 4 za siłę, 3 dodatkowych, przeciwko 5 obrony ungora, 7 obrażeń, ungor miał tylko 4 punkty życia - Julian zabija jedną z bestii.

Tura 2:

Inicjatywa:
1. Albrecht
2. Gor
3. Ygritte
4. Allard
5. Johann
6. Ungory
7. Julian

To ja tą samą kombinację Parry - Riposte poproszę, no chyba że nic Julka nie atakuje, to wtedy w najbliższego Duelist Strike.
Nie możesz wykonać duelist strike w chwili, gdy nie jesteś jedynym walczącym z danym przeciwnikiem, na dodatek nic cię nie atakuje. No i masz najniższą inicjatywę, więc taka deklaracja jest przedwczesna, bo się może wiele zmienić
Yessss Massster.
Uderzenie/Rzut kuszą w wroga (to jako Perform a stunt? latająca kusza, to broń improwizowana? Co w takiej sytuacji?)
Dodge
A później, jak się da jeszcze to wycofanie z Guarded Position

Pamiętajcie: 1 manewr, 1 akcja + ewentualna akcja obronna. Albrecht używa ataku, perform a stunt pasuje jak najbardziej, ale broń bardzo improwizowana - jako MG doliczam do tego karę kości misfortune a sam test uznaję, za normalnie trudny (zamiast łatwego).
Test nie udaje się: 1 sukces, 1 porażka, 1 boon, 2x bane - Albrecht otrzymuje jeden punkt zmęczenia. Ma wyższą inicjatywę, może więc spróbować uciec (nie zmarnuje to możliwości wykorzystania dodge w razie czego), natomiast nie może już wykorzystać guarded position (wykonał już akcję).
No właśnie zastanawiałem się, czy Guarded position będzie jako akcja właściwa, czy bardziej jako defensywna postawa przy wycofywaniu się. ale ok, jasne już
Gor atakuje Ygritte. Dziewczyna nie może już wykorzystać uniku (odnowienie karty trwa 2 rundy), więc test nie ma specjalnych utrudnień.
przeciwnik trafia: 3 sukcesy, 2 porażki, boon
Ygritte otrzymuje 11 - 4 = 7 obrażeń

Johann strzela w ungora walczącego z Albrechtem. Test jest obarczony dwoma kośćmi misfortune (obaj są w końcu w zwarciu).
<W zwarciu? Byłem pewien, że jeden leży, a drugi stoi...>
Test negatywny: 1 sukces, 1 porażka... i gwiazda chaosu.
Bełt nieszczęsliwie zahacza o ramię Albrechta, ale na szczeście prawie niegroźnie, żak traci 1 punkt życia.
Julian, może obecnie zaatakować już gora, jeśli to byłby jego cel. Jednak ogólnie rzecz biorąc to wszyscy jego kompani, prócz Johanna, mają spore problemy.

Jeśli mogę to atakuję tego co zranił Ygritte. Mogę “Reckless Cleave”?
Możesz, choć pamiętaj, że znacznie lepszy efekt ta karta ma, gdy postać jest w postawie brawurowej. Zmianę postawy o 1 masz za darmo, kolejną można wykonać cierpiąc punkt zmęczenia. Myślę, że w tym przypadku byłoby to zasadne? Ok, zmęcz mnie.
Turę rozliczę do końca gdy odpisze Lady (która zgłaszała chorobę ostatnio, ale mam nadzieję, że pojawi się niedługo i domęczymy to do końca).
Po utrupionym ungorze została jakaś broń. Jaką szansę ma Johann dopaść do tej broni i na dodatek zaatakować nią jakiegoś potwora?

Johann w tej turze już strzelał, może wykorzystać manewr na dobiegnięcie do topora martwego Ungora. Zaatakować dopiero w następnej rundzie walki.
No to biegiem marsz
Ygritte używa mikstury na rany (nawet jeśli będzie kosztowało to punkt zmęczenia na manewr), potem guarded position + dodge.
Mikstura leczy 3 rany.

Allard wykorzystuje 2 fortune points i atakuje ungora za pomocą “magic dart”. Potwór obrywa:
3 sukcesy, 2 porażki, 2x boon, ungor otrzymuje 2 punkty obrażeń.
zwierzoludź się odwija, ale nie trafia (2 sukcesy, 2 porażki, 2x boon)
drugi z ungorów atakuje Albrechta i także nie trafia (sukces, porażka, boon oraz bane)
Julian atakuje od tyłu walczącego z Ygritte Gora. Trafia, z dodatkowymi modyfikatorami za atak na zaskoczonego przeciwnika:
3 sukcesy, 3x boon, 1x bane, 1x kometa sigmara
Oznacza to krytyczne trafienie +3 rany za 3 sukcesy, co daje obrażenia (12-6=6) +rana krytyczna. Julian trafia w tętnicę gora, sprawiając, że umierający stwór zaczyna ryczeć i miotać się.
Johann atakuje ungora próbującego zabić ratującego się unikami Albrechta. Trafia (2 sukcesy, porażka) i zadaje 3 obrażenia ungorowi (3 za siłę + 5 z topora - 5 obrony potwora).
Oba ranne ungory uciekają.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 01-03-2012, 21:20   #44
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Nie będę już kontynuował tych warsztatów. Pomijając mój tragiczny okres jeśli chodzi o wenę do czegokolwiek na forum, to 3 edycja Warhammera nie nadaje się niestety na takie granie - jedyna opcja byłaby wtedy, gdyby gracze także mieli dostęp do kart u siebie i nie potrzeba było aż takich nakładów pracy na wszystko.
Temat o mechanice będę sukcesywnie uzupełniał, jest jeszcze trochę rzeczy do napisania.

Samą mechanikę także uważam, za dość udaną, oczywiście na sesje na żywo. Jest urozmaicona, choć chyba jeszcze nie wszystko rozumiem - za to co mi się podobało, to jej wyważenie, które wydaje się podobne do pozostałych edycji. Gdyby nie nieco szczęścia już w tych rozegranych walkach mogły posypać się trupy.
Natomiast przygoda książkowa Nadchodzi Burza (Gathering Storm) jest... bardzo, ale to bardzo słaba.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania, to zapraszam. Do prowadzenia Warhammera prędzej czy później wrócę, ale na forum już nie będzie to prawie na pewno 3 edycja.

Pozdrawiam
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172