|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-11-2011, 00:42 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze] Nadchodzi Burza - Warsztaty 3ED Witam Na początek kilka krótkich i prostych zasad obowiązujących w każdej mojej sesji: - piszemy w 3 osobie czasu przeszłego - nie pogrubiamy, nie kolorujemy nic w swoich postach, dialogi piszemy kursywą - awatar postaci jest obowiązkowy, jego szerokość to 200 pikseli - informujemy o spóźnieniach i nieżności odpisania w turach, jeśli takiej możliwości nie będzie - bez przegięć za to nie gonię, ale kto nie zgłosi braku posta otrzymuje ostrzeżenie - za drugim razem zaś dziękuję takiej osobie za grę Sesja będzie mechaniczna. Dlatego Wasza ingerencja w świat będzie mniejsza niż zazwyczaj na to pozwalam - będziemy turlali. Można sobie pogadać o piwie z karczmarzem czy opisać coś pomniejszego, ale ogólnie bogiem jestem ja. Czasem w danej kolejce będę mniej więcej pisał co można a czego nie powinno robić się bez mojej ingerencji. Rzucać będziecie sami lub będziecie powierzali to mi - do wyboru, chociaż wolałbym, aby każdy przedstawił mi co woli. Rozpatrywanie wyników: albo tak jak napisałem w temacie z materiałami, albo przy użyciu aplikacji (przykładowa znajduje się tutaj) albo przy pomocy własnych kości do WFRP3. Będą potrzebne także ze dwa doce. Pierwszy już mamy, będzie do rozmów i wszelkich innych czynności Waszych postaci. Drugi założę, gdy będę posiadał już mechanikę Waszych postaci. Tam też będę odznaczał sprawy czysto mechaniczne. Jak to wyjdzie - zobaczymy, ale w końcu są to Warsztaty, więc wszyscy chcemy poznać system. Liczę, że to dogramy w trakcie, bo nigdy tak jeszcze nie grałem via PBF. Podstawy mechaniczne. (Warhammer 3ED - Podstawy mechaniczne) Teraz najważniejsze: karty postaci. Chciałbym, byście stworzyli je mechanicznie, zgodnie z informacjami podanymi w temacie z materiałami (link powyżej). Kto będzie miał jeszcze pytania, służę pomocą. W weekend postaram się dać już pierwsze informacje o mechanice w samej grze i walkach - tu jednak poproszę o cierpliwość, bo trochę to zajmuje. Do stworzenia pełnej karty potrzeba rozdania punktów postaci, wybranie talentów i akcji oraz wykupienie ekwipunku. Kto już rozda punkty, niech napisze mi PW o tym ile jego postać będzie miała talentów i akcji (zgodnie z tabelką rozdziału punktów), a ja mu prześlę karty do wyboru, z których skompletuje swoją postać. Ekwipunek do wykupu według cennika, zamożność postaci - według przydzielonych punktów. Dodatkowo - będziecie musieli wspólnie wybrać kartę drużyny. Jesteście grupą, która spotkała się w gildii kupieckiej i wyruszacie we wspólnym celu, przez co łączą Was tylko interesy. Proponowana przeze mnie karta będzie kartą Najemników, Ogarów Chwały lub Aroganckich Młodych Głupców. Pierwsze to wiadomo, druga karta dotyczy poszukiwaczy przygód pragnących chwały, ostatnia - grupy młodych idealistów, która chciałaby zawojować cały świat. Dość podobne, myślę, że możecie spokojnie wybrać z tych trzech (decydowała będzie ilość demokratyczna większość). Kartę drużyny przedstawię po jej wybraniu. Z kartami chciałbym, abyście wyrobili się do poniedziałku włącznie. Mając je zacznę dopiero pisać pierwszego posta. Jeśli są pytania - śmiało zadawać - to obowiązuje cały czas. W końcu mamy się uczyć. Moje gg i tlen są w profilu, można też via PW, na docu lub tutaj. No i życzę miłej gry. Sekal PS. Aha, nie pamiętam, czy wszyscy dostali już swoje karty profesji. Jeśli nie to proszę oczywiście o informację a podeślę.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead Ostatnio edytowane przez Sekal : 17-11-2011 o 00:57. |
17-11-2011, 08:45 | #2 |
Reputacja: 1 | Ja głosuję za Ogarami Chwały. Pasuje mi to do Juliana. Przy okazji witam koleżankę i kolegów współgraczy i oby nam się ... |
17-11-2011, 11:03 | #3 |
Administrator Reputacja: 1 | Witam wszystkich, życząc przyjemnej zabawy i długiej współpracy. Mój głos na Najemników. Chwała jest memu przemytnikowi potrzebna jak dziura w moście. Niech żyją góry złota Rzuty pozostawię w rękach MG. EDIT: W materiałach na temat 3 edycji jest link do strony z tworzeniem krasnoluda. Może warto by stworzyć coś takiego dla naszych postaci - etapy tworzenia i motyw wyboru takiej a nie innej możliwości? Razem ze szczerym "nie wiedziałem, co wybrać" Ostatnio edytowane przez Kerm : 17-11-2011 o 11:13. |
17-11-2011, 19:13 | #4 |
Reputacja: 1 | Hej wszystkim. Także zostawię MG rzucanie tymi dziwnymi kośćmi. Co do grup to Ygritte pasuje do wszystkich. Z racji profesji głosuję jednak na najemników. |
17-11-2011, 19:29 | #5 |
Reputacja: 1 | Kerm, mógłbyś sprecyzować? Zwłaszcza o co chodzi z tym krasnoludem? Poza tym nie wiem, czy ma to sens. Myślę, że jest jasno napisane o przydzielaniu punktów, natomiast nikt z nas (ja także) nie ma doświadczenia w mechanice WFRP 3 na tyle dużego, by wiedzieć co ostatecznie bardziej a co mniej się będzie opłacać. Raczej jestem tu w stanie rozpatrywać konkretne przypadki, gdy faktycznie czegoś nie wiecie i chcecie się skonsultować - wtedy proszę bardzo. Ale tak to uważam ten proces na tyle prosty, że nie trzeba osobno omawiać każdej z opcji z osobna, inaczej niż to jest już rozpisane. Od siebie mogę tylko dodać, że warto patrzeć co dana profesja ma w dalszych rozwinięciach. To trochę przybliża wyobrażenie sobie czego danej postaci może w przyszłości brakować. A tak poza tym... to myślę, że mam taką samą zgaduj zgadulę jak Wy. Imho wyjdzie w praniu. W końcu mamy się tego nauczyć na przykładach, nie teorii.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
17-11-2011, 20:39 | #6 |
Reputacja: 1 | Również witam wszystkich, Grupa będzie różnorodna, więc głosuje za najemnikami, najbardziej mi to do nas pasuje. Kości również zostawiam naszemu MG EDIT: Dużo jest kart akcji i talentów? Możemy je poznać przed przyznaniem punktów? Pytam, bo nie wiem ile ich wykupić? Czy opłaca się w nie inwestować, czy nie |
17-11-2011, 20:45 | #7 | |
Administrator Reputacja: 1 | Już, już... Chodziło mi dokładniej o ten kawałek: Cytat:
To fakt, że nikt z nas nie wie, co mu się bardziej opłaci - czy wzmocnić siłę, czy zainwestować w akcje albo talenty, ale może kiedyś by się przydało małe zestawienie - co się chciało osiągnąć, jaką postać, a do czego się doszło na skutek takich czy innych wyborów. | |
17-11-2011, 20:46 | #8 |
Reputacja: 1 | Kart jest na tyle dużo, że pokazywanie ich wszystkich nie ma w moim przekonaniu sensu - tylko ich część będzie pasowała do konkretnej postaci. I tę część Wam przedstawię. Nie chcę pokazywać wszystkich także z innego powodu - Ci, którzy wydadzą więcej punktów na talenty/akcje, dostaną także większy ich wybór. Czy się opłaca się inwestować, to pewnie zależy od tego, jak chce się grać. Talenty dają głównie jakieś specyficzne profity (bonus z kości, regeneracja zmęczenia etc) a karty akcji... cóż, akcje. Głównie bojowe. Im ich więcej, tym większe możliwości postaci i większa jej specjalizacja. Kerm - nad tym możemy się zastanowić już podczas dalszego awansowania postaci. Ja nigdy nigdzie nie dążę do "uber" postaci, a zwyczajnie do takiej, która będzie łączyła klimat, profesję i umiejętności. Bo co ja mogę teraz napisać? Dodatkowy punkt siły może być lepszy od dodatkowej akcji a może wcale nie, zależnie od sytuacji. Nie mam pojęcia więc jak miałoby takie zestawienie wyglądać.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead Ostatnio edytowane przez Sekal : 17-11-2011 o 20:48. |
17-11-2011, 20:50 | #9 |
Reputacja: 1 | Oki rozumiem, też wyjdzie w praniu Mocno postaram się wysłać rozdział punktów jutro. |
18-11-2011, 17:44 | #10 |
Reputacja: 1 | Witam MG i graczy, dziękuje za przyjęcie i zabieram się do pracy. Kości mam własne, ale może jednak rzut + interpretacja w docu wykonana przez MG będzie najlepsza do nauki. Jestem za Najemnikami.
__________________ Niechaj stanie się Światłość. |