|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-02-2014, 20:45 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |
23-02-2014, 20:53 | #22 |
Reputacja: 1 | Ktoś chętny przeliczyć średnią wieku naszej kompanii? |
23-02-2014, 20:54 | #23 |
Reputacja: 1 | Serio z tymi cechami charakteru? Bo nie miałem żadnych w Twojej karcie, to uzupełnię, żeby wiedzieć czy ci pedeki za odgrywanie dawać |
23-02-2014, 22:08 | #24 |
Reputacja: 1 | Ja tam nie narzekam tym bardziej że dość ciekawych mam gości
__________________ " Blood blood for the BLOOD GOD" " Jack ty znowu w mieście?? Księżna już wie??... rok minął i chyba wszyscy zapomnieli już o wieżowcu " |
23-02-2014, 22:58 | #25 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |
24-02-2014, 12:26 | #26 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Pipboy79, spoko. Gdybyś potrzebował jeszcze jakiejś pomocy mechanicznej, fabularnej czy jakiejkolwiek innej to wal na PW albo tu.
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
24-02-2014, 13:57 | #27 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Wysłannik -Spoko zgłoszę się jakby co. Na razie ogarniam sesje wszelakie po weekendzie -A mi się zdawało, czy tu gdzieś ktoś jakiegoś doc zakładał do tej sesji? -A w ogóle jakie macie te cechy charakteru wylosowane? Ja mam srogi i uparty -Hmm... Czy mi się wydaje czy mi kompania się nieco odmłodniała? |
24-02-2014, 16:49 | #28 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Link do doca był na pierwszej stronie. Ja mam dociekliwy i wstrzemięźliwy.
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
24-02-2014, 19:46 | #29 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Andamant i Wysłannik -Dzięki za namiar na doc'a @Wszyscy -Ok, mam parę pytań do mechy bitwy... 1-Etap - manewry -Co właściwie znaczy, że może być poznana pozycja przeciwnika a co udany zwiad? Kiedy można uznać, że obie akcje są udane lub nie i można dostać ten bonus? 2-Etap - inicjatywa -W pojedynkach i taktycznych walkach to bym się nie kłócił. Ale w armiach to może ta inicjatywa zależy nie tyle od gibkości ciała czy refleksu ile od twardości i śmiałości charakteru? Może więc ta inicjatywa będzie zależeć od przymiotów ducha a niekoniecznie ciała? Tak tylko mówię, że można by tak zrobić... 3-Etap - natarcie -Ok, test z mod za głownodowodzącego się powiedzie to wszystko idzie wedle planu. A jak nie to co sę dzieje? 4-Etap - starcie -Jeśli ten oddział z przykładu, że ŻYW i 10 ludzi i skórzany kaftan jest taki sam jak nasze to czemu mamy w naszych 100 WYT a ten z przykładu 110? Mamy więc w tych rekrutach ŻYW = 9? Bo jak rozumiem wówczas 9 ŻYW + 1 PP = 10 i x 10 za liczebność daje 100 WYT tak? -Na co się rzuca ostatecznie ten atak? Te przykladowe Atak = 30 jest odpowiednikiem "normalnego" WW/US = 30 czyli rzuca się na k100? 5-Etap - morale -To są trzy poziomy morale: wysokie - średnie - niskie? Czyli póki nie spadnie do niskiego to jest luz? Czyli można zaliczyć pierwsze trafienie, i nic bo spada z wysokiego na srednie i dopiero drugie gdy spadnie ze średniego na niskie się testuje? -"Wsparcie sojuszników" czyli? -Za śmierć głównowodzącego jest mod -3 poz morale? Ale jak jeśli w ogóle są trzy? Można jakoś wyjść poza skalę czy mieć na zapas albo co poza te trzy bazowe poziomy? -Co do upadku sztandaru armii proponuję utratę 1 poziomu ale dla wszystkich oddziałów bo tak jak jest napisane teraz to wygląda dla mnie jakby tracił 2 poziomy ale tylko ten co go posiada. -Czy mi się wydaje czy w takim wypadku soldiersi nie giną tylko wycofują się zmuszeni do ucieczki? Bo o ginących żołnierzach nic nie ma, tylko o wycofaniu się |
24-02-2014, 22:01 | #30 |
Reputacja: 1 | O kurczaki: 1. Nie wiem czy chodzi Ci o to, o czym myślę, ale: jeżeli poznacie pozycje przeciwnika to znaczy tyle, że wiecie jakie terytorium zajmuje (dostaniecie info o bonusach jakie tam posiada) i jakie oddziały wchodzą w skład armii. Jeśli dowiecie się np. że na lewym skrzydle są łucznicy a na prawym skrzydle jazda, to da wam to sporą przewagę w planowaniu ataku. Na wszystko to i wiele innych pozwala udany zwiad. Na zwiad wysyłacie dowolny oddział, oczywiście wyszkoleni zwiadowcy mają bonusy i większe szanse na powodzenie. Ze zwiadu oddział może wrócić z niczym, wrócić z informacjami lub nie wrócić. Decyduje o tym test, którym nie musicie sobie zaprzątać głowy. Dodam tylko, że szanse na sukces waszych rekrutów są niskie. 2. Prawdopodobnie wykonam przeciwstawny test nauki strategia/taktyka. Jeśli wygrają NPC to mój post zacznie się od nagłego ataku przeciwnika. Jeśli wygracie wy, to w moim poście zobaczycie armię stojącą naprzeciwko was. Dlatego jest to dość ważna cecha i dobrze jest wyznaczyć stratega, jeśli dowódca niedomaga. 3. To wszystko też idzie, ale nie macie bonusów, które byście mieli. Czyli jest trudniej. 4. Bo macie mniej żywotności. 9 PŻ + 1 PP = 10 odporności. Pomnożone przez 10 ludzi daje 100. W przykładzie liczyłem 10 PŻ + 1 PP. Mogę się czasem walnąć o jakiś punkt, wtedy oznacza to, że wasz oddział jest po prostu słabszy lub silniejszy. Warto się wtedy kłócić ze mną, jeśli jest to na waszą niekorzyść. Dobre pytanie z tym na co się rzuca. Na nic. Po prostu jest to taki instant atak o stałej wartości. Oddziały uderzają zawsze, ale czasem mogą to zrobić mocniej lub słabiej, zależeć to będzie od umiejętności oddziałów. Czysta rzeź. Przykład: Oddział 1: Atak 40, wytrzymałość 100 Oddział 2: Atak 50 wytrzymałość 100 Bez żadnych bonusów itp. W starciu między oddziałem 1 a oddziałem 2, po 2 rundach wygra oddział 2. Oddział 1 zada 80 punktów obrażeń, a oddział 2 zada 100 punktów obrażeń= zbije wytrzymałość do 0 pokonująć oddział 1. Nie oznacz to automatycznej śmierci waszych ludzi! Są oni krytycznie ranni i dla każdego wykonam test, czy przeżyje. Cyrulik/medyk/kapłan zwiększa szanse na przeżycie. Nawet jeśli wasz oddział straci całą wytrzymałość, a wygracie bitwę i pozbieracie swoich ludzi, to na pewno część przeżyje i da się ich wyleczyć. Mając opiekę lekarską przeżyje ich jeszcze więcej. 5. Dokładnie tak jak napisałeś. Choć na morale ma wpływ także sytuacja w oddziale, osoba dowódcy i wiele innych czynników. Może się okazać, że bitwę zaczniecie ze średnim morale. Wtedy jest gorzej. Ale można kombinować i je podnieść. Wygłosić mowę przed bitwą (test przekonywania) i inne opisane w moim pierwszym poście. -Wsparcie sojuszników= inny oddział przychodzi z pomocą oddziałowi, który walczy. Może to być oddzial innego gracza lub NPC -Jeżeli macie "ujemne" morale, to za każdy punkt będzie -10 do testów dowodzenia. Za "dodatnie" +10 do testów dowodzenia. Właśnie to wymyśliłem. -Istnieje umiejętność zgodnie z którą każdy oddział może posiadać swój sztandar dający mu bonusy. Jeżeli taki sztandar upadnie to morale straci tylko ten oddział, do którego należy. Sztandar głównego dowódcy działa na całą armię. - Jeśli spadnie wytrzymałość, to jak pisałem nie oznacza to automatycznej śmierci a jedynie przegraną. Oddział może tez przegrać, jeśli straci morale i ucieknie. Dzięki temu rozwiązaniu istnieje w teorii możliwość pokonania liczniejszej/silniejszej armii przez armię mniej liczną/ słabszą. Zamiast się bezsensownie prać staracie się użyć umiejętności, pomysłów itp. aby zmusić oddziały wroga do utraty morale i ucieczki. Może się zdarzyć, że sprytnie zabijecie samego wodza, a arma się rozejdzie pokonana. UFFFFFF. Chętnie odpowiem na więcej pytań i mam nadzieję, że nie zamieszałem za bardzo. |