Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-02-2017, 18:25   #1
 
hen_cerbin's Avatar
 
Reputacja: 1 hen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Ostatni. Nóż w plecach.

Witajcie na sesji, Ostatni!

Najpierw kilka zasad, które ułatwią nam wszystkim życie:
  • Mechanika postaci wędruje do panelu sesji, żeby był do niej wygodny dostęp (zacznę tego wymagać jak już się podzielimy na dwie małe grupy)
  • Dialogi od myślnika i kursywą.
  • Myśli zaznaczać tyldą
  • Z uwagi na ilość osób - jeśli do kogoś się zwracacie, pogrubcie imię, mniejsza szansa, że przegapi.
  • Grafiki wedle uznania.
  • Nie ma ograniczenia do jednego posta na turę.
  • Dłuższe dialogi i interakcje między postaciami - w docu. "Tajne" rozmowy miedzy postaciami, o których inni gracze nie mają wiedzieć - jak chcecie, ale MG ma wiedzieć i prosi o PW.
  • Terminy odpisu cztery dni dla Was, trzy dla mnie. - póki gra tyle osób potrzebuję tego trzeciego dnia na wszelki wypadek.
  • Dłuższe nieobecności proszę zgłaszać. Zarówno Wasz MG jak i Wasza postać przeżyje jedną nieusprawiedliwioną nieobecność. Przy drugiej nie daję gwarancji.
  • Avatary postaci prosiłbym ściąć do szerokości 200 pikseli, wstawcie je do panelu (kiedy się pojawi).

Proszę o opisanie swoich postaci w pierwszym swoim poście - jak najdokładniej, by każdy mógł wiedzieć jak kto wygląda (Ci którzy zrobili to na docu mogą to zignorować lub po prostu skopiować).

Mechanika: Po mojej stronie. Rzucam kośćmi tylko tam gdzie jest to konieczne. Odpowiednio opisana akcja czasem może zakończyć się sukcesem nawet bez rzutu, a na pewno zwiększa szanse, może też częściowo uchronić od negatywnych konsekwencji. Im dokładniejszy post, tym ja mam lepszą informację, co postać robi i to przekłada się też na tzw “bonus”.

Punkty doświadczenia będę przyznawał po zakończeniu każdej sceny.
Zdolności i umiejętności z profesji ochotnika (i żołnierza, w przypadku Cohena) dostaniecie podobnie.

Współtworzenie świata - w granicach zdrowego rozsądku.

W trakcie podróży będę chciał znać szyk drużyny.

Zmiany w zasadach podręcznikowych:

Rozmowy o dezercji z tematu rekrutacyjnego skłoniły mnie do myślenia. Nowy ukryty współczynnik: Morale (SW + poziom wyszkolenia + czynniki sytuacyjne). Czasem żołnierze uciekają. Testowanie SW w sytuacjach stresowych byłoby bez sensu - nawet "bardzo łatwy" test wykosiłby 30% stanu osobowego przy pierwszym kontakcie z wrogiem. Zresztą, testować dziesiątki osób co rundę to koszmar. Zatem - gdy morale dojdzie do zera - postać jest traktowana jak po nieudanym teście Strachu. Żeby się wyrwać z tego stanu może sam testować SW (bardzo trudny w 2 rundzie, trudny w 3, wymagający w 4, itd), może pomóc sierżant udanym testem dowodzenia lub zastraszania, a może inne metody znajdziecie?
[A ponieważ każdy uciekający żołnierz z oddziału obniża morale, możemy mieć piękną, realistyczną reakcję łańcuchową - ucieczka całej armii może zacząć się się od ucieczki jednego oddziału, a ucieczka tego oddziału - od ucieczki jednego człowieka.]
Wrogowie też będą mieli ten współczynnik. Złamanie morale wroga i zmuszenie go do ucieczki jest liczone jako jego pokonanie.

Dowodzenie - za każdy poziom sukcesu w teście: +5 do WW i US dla wykonujących rozkazy (i +10 do morale dla wszystkich słuchających) w tej rundzie. BNi rozumieją proste rozkazy automatycznie. Przy skomplikowanych - rzucam na (ich Int + Ogd rozkazującego - modyfikator zależny od skomplikowania planu).

Leczenie - po walce można uleczyć udanym testem leczenia maksymalnie połowę utraconych w niej punktów Żywotności. Dodatkowo, udany test leczenia każdego następnego dnia podwaja "normalne" tempo zdrowienia. Użycie ziół, odpowiednich umiejętności, zapewnienie odpowiednich warunków, itp też pomoże.
Wyciąganie przedmiotów z ran, nastawianie złamanych kości, itp - bez umiejętności chirurgia może skutkować dodatkowymi obrażeniami i krwotokiem.

Ekwipunek - warto o niego dbać. Może się zużywać.
Obciążenia nie będę używał tak długo, jak nikt za bardzo nie przesadzi.

Punkty szczęścia - deklarujemy ich użycie PRZED rzutem. Użyty zmieni wynik testu o 30. W walce - jak w podręczniku. Użyty do liczenia obrażeń - rzucam dwa razy, wybieram lepszy wynik dla gracza.

Punkty przeznaczenia - oprócz tego co w podręczniku działają jak PSz na sterydach - zapewniają automatyczny sukces o rozmiarach przekraczających maksymalny sukces możliwy do uzyskania normalnie.
Przykłady:

1. Na samotnego gracza z łukiem szarżuje Rycerz w pełnej płycie. Punkt szczęścia może się przydać - zawsze to większa szansa na trafienie, można też uniku próbować, tyle że pojedyncze trafienie z łuku może go nawet nie spowolnić (z 10 punktów obrażeń za same PZ i Wt się odejmie), a po uniku to zbrojny zawróci i mamy znów tę samą sytuację. Jeśli gracz użyje PP już po tym jak zostanie przebity kopią i stratowany na śmierć to przeżyje. I tyle. Jeśli użyje PP podczas strzału z łuku strzała znajdzie szczelinę w zbroi rycerza i MG zacznie szukać tabeli trafień krytycznych.
2. Pojedynczy strażnik dróg zgubił się w lesie i wpada na bandę zbójów. Walkę przegrywa, jest ranny, szykują się by go powiesić. Używa umiejętności "przekonywanie" by darowali mu życie. Jeśli mu się uda, zostanie sam, ranny, w lesie, bez niczego poza może sztyletem. Jeśli mu się nie uda - ginie. Użycie PP teraz sprawi, że sznur się zerwie i przesądni zbóje zostawią go albo że jakiś hałas ich przepłoszy zanim zdążą go powiesić. Ale: Użycie PP podczas testu przekonywania może sprawić, że herszt przypomni sobie, że jeden z dalekich kuzynów służy w straży. Rodziny to wieszał nie będzie, byle "kuzyn" spadał stąd jak najszybciej. Obwiąże rany, da gorzałki i odprowadzi do drogi.



Dla jasności (widzę, że dużo interakcji MG/BG się dzieje) wprowadzam rozróżnienie:

Jesli post zaczyna się od czegoś takiego:
Aubentag (Dzień Poboru), 14 Vorgeheim 2522, przed południem
okolice biura pisarza wojskowego,
Koszary Armii Wissenlandu,
Nuln
to znaczy że jest nowa tura.

Jeśli jest po prostu odpisem - to dzieje się w tej samej turze.


link do doca
 
__________________
Ostatni
Proszę o odpis:
Gob1in, Druidh, Gladin

Ostatnio edytowane przez hen_cerbin : 17-03-2017 o 18:13.
hen_cerbin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172