lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [komentarze] Liber Necris - apokalipsa nieumarłych w Starym Świecie (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/17636-komentarze-liber-necris-apokalipsa-nieumarlych-w-starym-swiecie.html)

Avdima 08-12-2017 13:10

[komentarze] Liber Necris - apokalipsa nieumarłych w Starym Świecie
 


Mapa Averlandu (Google draw, baza mapy ponad 3 MB)
Każde pole to około godziny podróży piechotą. Na czerwono dodane informacje związane z sesją, jak trasa podróży. Mapa jest poglądowa, nie ma służyć wyznaczaniu zasad czy mechaniki. Pojawią się inne mapy, jeżeli grupa wyjdzie poza prowincję.

Oficjalna mapa Imperium
Mapa z której korzystam. Sporadycznie kurczy się do wielkości znaczka pocztowego, prawdopodobnie przez problemy techniczne ze strony hosta. Ta sama mapa jest na str. 86-87 w Dziedzictwie Sigmara. Na koniec przypominam, że północ nie znajduje się u góry mapy, róża wiatru jest w prawym dolnym rogu mapy.

Kalendarz Imperialny
Ostatnia stona zawiera dotyczące nas daty. Korzystam z tego przy wyliczaniu dat.

Materiały *
Tabele trafień i obrażeń dla każdej postaci, tabela doświadczenia, spis postaci niezależnych będących częścią grupy graczy oraz spis zmian względem zasad mechanicznych.

Dziennik sesji
Tutaj będą zamieszone skrótowe opisy tego, co działo się na sesji.

* Legenda do tabeli trafień i obrażeń (dla chętnych, materiał opcjonalny)
Link to tabelki z oznaczeniami
a) Imię postaci
b) Żywotność postaci
c) Ilość aktualnie poniesionych przez postać ran oraz draśnięć. Łączna wartość to wszystko razem, tj. ilość obrażeń, jakie dodatkowo otrzymywać będzie postać po każdym trafieniu.
d) Zakres typów trafień, od lewe do prawej: draśnięcie, lekkie trafienie, pełne, krytyczne.
e) Trafienia krytyczne, które aktualnie trapią postać. Lokacja z rzutem na trafienie oraz opis trafienia (zastrzegam sobie prawo do zmieniania ich efektu, żeby każde trafieni krytyczne nie było takie samo).

Szczegółowo zasady trafień i obrażeń omówione są tutaj.



  • Gracze mają do 5 dni na post, licząc od mojego postu.
  • Nieobecności, obsuwy, problemy i inne zgłaszamy do mnie lub tutaj w komentarzach. Jestem mało cierpliwy i wyrozumiały dla osób, które nie chcą współpracować, odwrotnie zaś dla tych, którzy są kontaktowi.
  • Dialogi piszemy od myślnika i kursywą.
  • Cały tekst postu justujemy (wyrównujemy) i robimy wcięcie. Najłatwiej to zrobić tak: po skończeniu postu, zaznaczamy cały i wciskamy opcje formatowania zaznaczone tutaj.
  • Awatary na szerokość dokładnie 200 pix i wysokość do 300 pix. Jeżeli ktoś nie potrafi lub mu się nie chce, wysyła mi obrazek i się resztą nie przejmuje.
  • Zasady mechaniczne pojawiać się będą w materiałach na docu. Link wyżej.



Czy zgadzacie się, żebym uzupełniał sesję o zasady domowe? Nie chcę niczego wielkiego, dla przykładu: trafienie w głowę dodaje zasadę druzgocący do brażeń czy akcje wycofania oraz pozycji obronnej zapewniają dodatkowo parowanie. Zmiany jak najmniej inwazyjne, większość i tak po mojej stronie.

Dlaczego tak? Lubię Warhammera za prostotę i świat. Mechanika jednak pozostawia czasami sporo do życzenia. Oprócz tego, gramy w specyficznym settingu (apokalipsa zombie), do którego nie pasują zasady podstawowe (zbyt mała śmiertelność zabija napięcie).
Postaram się nie wyskoczyć drugi raz z czymś tak dużym, jak system trafień i obrażeń. Nie jest moim celem przepisywanie Warhammera, a usprawnienie go ogólnie lub konkretnie pod tę sesję.

Chciałbym jednogłośnego poparcia, jeżeli temat ma ruszyć. Zmiany omawiałbym z wami w komentarzach. Na pierwszy ogień mam zasady: trafień w głowę, wzmocnienie akcji czysto obronnych, przenoszenie lokacji trafienia zależnie od zasłony, nieco inne strzelanie w grupę oraz zmiana tabeli lokacji trafienia. 5 rzeczy, wszystko kosmetyka.

Feniu 08-12-2017 13:38

Witam wszystkich serdecznie i życzę udanej sesji oby zombiaki i inne zwierzoczłaki się obawiały bardziej niż my ich.

Jeśli chodzi o zmiany jestem na tak.

Stalowy 08-12-2017 13:50

Zmiany. Ok, mogą być.

GL&HF wszyscy.

Reinhard 08-12-2017 18:16

Niechaj Sigmar sprawi, byśmy okazali się godni tej próby.

Ardel 08-12-2017 18:23

Hej! Przetrwajmy. Zasady domowe mogą być. To druzgoczące trafienie w łeb jest sympatyczne, hełm się przyda.

archiwumX 08-12-2017 19:00

Życzę wszystkim przyjemnej gry. Co do zmian systemie to chętnie na nią przystąpię.

Reinhard 09-12-2017 00:42

Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby wybicie wideł i pozwolenie krowom na stratowanie części zombie, wykorzystując to, by uciec.

Avdima 09-12-2017 01:34

Trochę gimnastyki z kinfiguracją i temat z sesją otwarty. Pierwszy termin odpisu ustanawiam na piątek, tj. liczymy kolejkę, jakby zaczęła się w najbliższy poniedziałek. Będę reagował mniejszymi postami na poczynania graczy czasami, kolejki liczymy od mojego większego odpisu.

Mam nadzieję, że nie pomyliłem graczy.

http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...m-swiecie.html

TE DOMOWE ZASADY
To są zasady, które chciałbym wprowadzić do sesji. Reinhard poparł w pm'ce.
  1. Trafienie w głowę zapewnia dodatkową kość obrażeń jak przy zasadzie druzgocący (wybieramy wyższy wynik). Kumuluje się z innymi podobnymi efektami.
  2. Akcje czysto obronne (Odwrót oraz Pozycja Obronna) zapewniają dodatkowe parowanie w rundzie. To parowanie nie wlicza się do limitu parowań.
  3. Przenoszenie lokacji trafienia: jeżeli jakaś lokacja nie jest możliwa do trafienia (np. jest ukryta za zasłoną), trafienie przenosi się do sąsiedniej lokacji. Zasada głównie do walki dystansowej i ukrywania się za zasłonami.
  4. Wybór lokacji trafienia: rzut na wybór lokacji jest oddzielny od rzutu na atak.
  5. Hełm nie wlicza się do typu noszonego pancerza (średni dający -10 Zr i ciężki dający -1 Sz).

Po namyśle, nie zmieniałbym wartości na tabeli lokacji trafienia, jest ok.

I szczerze, nie wiem, czy przenoszenie lokacji trafienia nie jest w Warhammerze obecne. Nie znalazłem teraz.

Zrezygnowałem też ze zmiany zasad strzelania do zwarcia. Za długa się robiła gdy zdałem sobie sprawę, że trzeba i tak sporo interpretować zależnie od sytuacji. Pozostaje podręcznikowe "weź -20 do US albo po trafieniu losujesz, kto oberwał".

MAŁE ADDENDUM
Nie wytłumaczyłem tego nigdzie jeszcze. Tabela doświadczenia w materiałach zawiera dwie wartości. Ta wartość drużynowa to będzie coś, co dostanie każda nowa postać. Indywidualne doświadczenie jest przypisane do danej postaci.

PS: tak, znudziło mi się robienie obrazka do każdego nagłówka.

Avdima 09-12-2017 02:44

Ech... ja to mam dziury w pamięci.

Poproszę was o opisanie postaci w postach na sesji.

Ardel 09-12-2017 08:21

Fajno, że startnęliśmy. Jedyne, co mi się średnio podoba z zasad domowych, to:
Cytat:

Hełm nie wlicza się do typu noszonego pancerza (średni dający -10 Zr i ciężki dający -1 Sz).
To się kończy złodziejami w hełmach z przyłbicą!

EDIT:
Cytat:

z korbaczem w dłoni
Na litość Ulryka! Toż to kiścień! Korbacz, to taki bat na chłopów.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:27.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172