|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-09-2018, 21:14 | #1 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | [Komentarze] Chęć przeżycia Niech się staną powitania. Pozwólcie, hy hy hy, że zacznę. Dobry wieczór Państwu! Dzięki za wklepanie danych, zdjęło to ze mnie sporo roboty. Były kwiatki jak 0 ataków niziołka Ludo (taki bezbronny) czy 1 szybkości banity Thorsteina (niby ile ma mieć w kajdanach?). Posprawdzałem z dockami gdy były wątpliwości i wszystko jest uporządkowane. Jutro zaczynamy sesję. Aż mnie palce swędzą z nerwów. Poniżej proste reguły na prosty i krótki prolog. Wasze posty powinny zawierać - jak zawsze - deklaracje. BG zdają sobie sprawę z tego, że sytuacja w atakowanym miasteczku jest beznadziejna. MG także, więc nie będzie rozpatrywał tej jatki runda po rundzie. Stąd prośba, by posty zawierały plany ucieczki. W sumie to raczej wymóg. Jedna kolejka prologu to planowo jakieś 10 minut. Opisujecie zatem swoją strategię na przetrwanie tego czasu. Ograniczone światotworzenie mode: on. Dodatkowo w pierwszym poście proszę - na samym początku - o krótki opis sytuacji, z której pozostałe postaci (nie tylko te miejscowe, pamiętajcie o przyjezdnych) mogą Waszego BG kojarzyć. Może to być zwyczajne "codziennie rano chodzę tędy po wódkę" albo "zwykle pół dnia spędzam przy miejskiej bramie wpatrując się w układ cegieł w murze". Zahaczka dla innych graczy. Kolejka dla Was to 5 dni. Dobrej zabawy. Hy hy hy... EDYCJA (2018-10-22): Zmieniamy nieco częstotliwość pisania w związku z zakończeniem prologu. Z deklaracjami przenosimy się na doc (link rozsyłam przez PW). Gra została podzielona na kolejki (12 godzin czasu gry) oraz fazy (świt, popołudnie, wieczór, noc). 1 kolejka = 1 post na forum. Gracz może w ramach trwającej około 6 godzin fazy zadeklarować dowolne działania, które zostaną podsumowane przez MG po wykonaniu odpowiednich do sytuacji testów. BG mogą wchodzić ze sobą w interakcje, gdy są na tym samym polu - Gracze przenoszą się wtedy w osobne miejsce (własny doc proponuję) i tam tworzą dialogi. Jeśli MG będzie potrzebny - zwłaszcza przy odgrywaniu BN w scenach z dialogami. Gdy BG lub grupa BG wchodzą w tryb walki również przechodzimy na doc, z którego powstaje post zawierający opis przebiegu starcia oraz jego bezpośrednie konsekwencje. Po jego publikacji faza toczy się dalej normalnym trybem. Walki będą rozgrywane w czterech etapach (spotkanie, pierwsze starcie, przewaga, zakończenie), każdy etap odpowiada za konkretną grupę testów. Czas na zadeklarowanie w aktualnej fazie to 2 dni. Fazy następują po sobie bez przerwy (dni 1 i 2 - faza "świt", dni 3 i 4 - faza "popołudnie"). Potem piszecie swój post. Chciałbym, by kolejka trwała do 7 dni. Od tej pory sesja będzie niejako pozbawiona postów MG. Miejcie się jednak na baczności... EDYCJA (2018-10-23): Sprawy docowo-hexowe: Lokalizowanie Punktów Korzyści i rodzaje surowców Po natrafieniu na jedną z poniższych lokalizacji może się okazać, że jest ona Punktem Korzyści dla jednego lub więcej spośród surowców, które można w niej normalnie pozyskać:
BG chcący stwierdzić, czy dana lokalizacja jest Punktem Korzyści dla konkretnego surowca musi zdać trudny test wyceny. Posiadanie umiejętności Rzemiosło odpowiedniej dla pozyskiwanego materiału zapewnia premię +20 do tego testu (a każda specjalizacja w tej umiejętności kolejne +10). Porcja surowca Porcją nazywamy ilość surowca, którą BG zamierza jednorazowo pozyskać niezależnie czy jest to naręcze chrustu do rozpalenia ognia czy też kilka potężnych pni do budowy mostu. Od wielkości porcji zależy subiektywny modyfikator do testu pozyskiwania surowców, gdzie za przeciętny stopień trudności uznaje się porcję możliwą do uniesienia bez przeciążenia przez pozyskującego BG. Ilość zasobów w lokalizacji Surowce można wydobywać jedynie w odpowiedniej dla nich lokalizacji. Po wyczerpaniu się surowca w lokalizacji jej zasoby są nieodnawialne. Zasoby w lokalizacji ulegają wyczerpaniu w skutek jej eksploatacji. Początkowa ilość zasobów w lokalizacji jest wyrażona w porcjach niezależnie od rodzaju pozyskiwanego surowca i zawiera się w zakresie od 1 do 18. Gdy lokalizacja jest Punktem Korzyści danego surowca jest w niej więcej o dodatkowe K6 porcji. Pozyskiwanie surowców O sukcesie lub porażce podczas próby pozyskiwania surowców decyduje test pozyskiwania. Test nie opiera się o żadną cechę ani umiejętność BG, lecz umiejętności typu sztuka przetrwania, zastawianie pułapek czy inne odpowiednie do konkretnej sytuacji zapewniają dodatnie modyfikatory do testu. Co zatem jest testowane? Za podstawę testu służy bazowa wartość, na którą składają się następujące modyfikatory:
Efekty testu pozyskiwania są uzależnione od uzyskanego poziomu skuteczności:
Konsekwencje związane z czerpaniem surowców Narzędzia używane do pozyskiwania surowców zużywają się. Każde narzędzie posiada 4 punkty wytrzymałości - można zabrać je ze sobą na pozyskiwanie surowców trzykrotnie nim konieczna będzie jego konserwacja z użyciem odpowiednich materiałów (bez testu umiejętności, wymagane jest jedynie poświęcenie odpowiedniej ilości materiału). Konserwacja przywraca punkty wytrzymałości do maksymalnego poziomu. Konserwację można przeprowadzić w każdym momencie jeśli narzędzie ma co najmniej 1 punkt wytrzymałości. Dotyczy to narzędzi zwykłej jakości (najwyższa jakość x2, dobra jakość x1,5, niska jakość x0,5). Po udanym pozyskaniu surowca wykonujemy test ryzyka według następujących zasad:
Dodatkowo przypominam o najważniejszych zasadach, jakie ustaliliśmy sobie na etapie rekrutacji: Zmęczenie Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w kolejce na działanie jest modyfikator -10 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku. Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w dwóch kolejkach z rzędu na działanie jest modyfikator -20 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku. Każda kolejna nieprzespana faza to kolejne -10 do wszystkich testów oraz konieczność wykonania testu odporności na początku każdej kolejnej fazy. W przypadku niepowodzenia postać zapada z miejsca w sen padając ze zmęczenia tam, gdzie akurat stoi. Dodatkowe modyfikatory do testu odporności wynikające ze zmęczenia (długotrwałe przeciążenie wysiłkiem, głodówka itd.) według uznania MG. Analogicznie dostatek zapewnia korzyści: jeśli postać poświęci dwie fazy w ciągu kolejki na odpoczywanie otrzyma modyfikator +10 do wszystkich testów na czas następnych czterech faz. Punkty szczęścia Ulubione przez Graczy PS pojawią się w sesji lecz ich ilość będzie znana wyłącznie MG. Każdego dnia w fazie świtu każdemu BG jest losowana rzutem k4 pula PS na nadchodzący dzień. Aby użyć PS gracz deklaruje chęć ewentualnego wydania punktu przed testem, w którym punkt miałby zostać użyty. Pula odnawia się w każdej fazie świtu. Niewykorzystane PS nie sumują się i nie przechodzą na kolejny dzień. Ostatnio edytowane przez Avitto : 23-10-2018 o 21:30. |