Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-05-2020, 19:13   #1
OP WFRP
 
Dekline's Avatar
 
[WFRP 2ed] Pohybel - Komentarze



Bełt był bardzo szybką łodzią zwiadowczą, pojawiał się znikąd i znikał zanim jakakolwiek inna jednostka zdołała wykonać jakiś ruch (stąd też nazwa ty podły ochlapusie!). Nawet jeśli zdarzył się okręt zdolny do pościgu to zazwyczaj dwa wystrzały z kartaczownicy wystarczyły aby podziurawić szmaty ścigającego, a okręt takich wyrzutni miał cztery, po dwa na dziobie i na rufie. Stąd właśnie załoga bełta była bardzo pewna siebie i bez wahania brała nawet najcięższe zadania.


- Oj tam oj tam, w razie czego umrzemy - zwykł żartobliwie mawiać kapitan.


Załoga bełta dzieliła się na dwie grupy. Część okrętowa składała się z sześciu marynarzy wraz z kapitanem, którzy dbali o jednostkę i w razie potrzeby obsługiwali kartaczownice. Drugą grupę stanowiło czterech znających się na swej robocie ludzi którzy wkraczali do akcji gdy trzeba było zejść na ląd, bądź na drugi okręt ... przy pomocy lin ... z bronią w ręku. Dowódcą całości teoretycznie był kapitan, lecz w praktyce rozkazywał tylko marynarzom, gdyż grupa szturmowa znała się na tyle dobrze że wypracowała pośród siebie sposób na "dowodzenie bez dowódcy" - o czym nie wiedział nikt spoza pokładu, a wszystkim to pasowało. Teoretycznie Bełt był jedną z jednostek floty imperialnej, lecz z uwagi na swoją funkcję w większości przypadków działał sam, mając ze sobą jedynie zwięzły rozkaz i jakieś tam farmazony ... że niby wytyczne, ale kto by się tym przejmował i sprawdził, hę?


Tym razem zadanie było stosunkowo proste, ale i żmudne. Proste, bo należało tylko zlokalizować wyspę, na którejś jakiś podły dziadyga uskutecznia swoje podło-dziadygowe sprawy i czym prędzej zawiadomić o tym dowództwo. A żmudne, bo to $%@%## archipelag. Na szczęście do tego zadania góra przydzieliła do załogi maga, który swoimi czarami-magami miał skrócić czas poszukiwań. Po drugie na szczęście, nie był to nikt nowy ani żaden świeżak, tylko stary znajomy który czasami zabierał się z załoga, gdy zadanie wymagało kogoś o specjalnych zdolnościach.

O, a to ten facet którego szukamy, biały jak śnieg, to będzie łatwa robota.



***

Bełt przecinał falę za falą, kolejny dzień na morzu, kolejna sprawdzona wyspa i znów nic. Jednostka działała w pojedynkę, reszta floty była na tyle daleko żeby nie było jej widać z archipelagu, lecz na tyle blisko aby można było do niej dotrzeć w ciągu jednego dnia. Nuda na pokładzie sprawiła że jeden z marynarzy postanowił ją zabić czytając te mityczne wytyczne, lecz jako że czytać nie umiał to przekazał papier kapitanowi.


- Tu piszą że to jakiś mag, podobno dość silny, poza tym charyzmatyczny, zjednuje sobie ludzi pod pozorem walki z uciskiem, obiecuje złote góry, a następnie wykorzystuje do swoich celów. O .. a to dobre, tu stoi że czczą go prawie jak bóstwo, w sensie że jest dla nich tak jakby najwyższym kapłanem. Hm.. brzmi jak sekta, tacy to chyba najgorsi, cholera wie co im do głowy przylezie, poddać się nie podda, kasy nie przyjmie. eh... Dobrze że musimy go tylko odszukać....

Na horyzoncie pojawiła się kolejna zaznaczona na mapie, nie skreślona przez kapitana, wyspa do sprawdzenia. Pogoda była coraz gorsza, zaczęło mocniej wiać, zaczął siąpić deszcz, lecz nie było jeszcze bardzo źle. Kapitan stwierdził że nie jest z cukru, a nie widzi mu się wracać w te rejony drugi raz, tylko po to aby sprawdzić tą jedną, ostatnią wyspę. No i:

- Oj tam oj tam, w razie czego umrzemy.

***

Bełt zbliżył się do wyspy na tyle że było widać jej brzeg, oczywiście lunetę miał tylko kapitan który właśnie z niej korzystał. Wiatr wiał w plecy, okręt poruszał się z dużą prędkością, żagle utworzyły charakterystyczny motylek.


- O %$#@! - krzyknął.
- Do lin! Do zwrotu, zawracamy, po lewo!
- Ster odpad!
- Ster jeszcze, delikatnie! Trzymaj i na mój znak!
- Lewa foka bierz, sztywno!
- Grot prostuj!
- Balast na do lewo, cały!
- Ster gotów! Teraz, bij!

Okręt przechylił się na prawą burtę przez którą zaczęła wlewać się woda. Nikt nie wiedział co zobaczył kapitan, lecz jeśli zdecydował się na tak nagły i zdecydowany manewr to napewno zrobił to z ważnego powodu. Po chwili bełt się wyprostował na tyle że nie nabierał już wody, lecz za to wiatr się wzmógł i uderzał falami bujając całą jednostką. Przeszedł szkwał, zabujało jeszcze mocniej, niebo pociemniało.


- Grot puść luz, luzem! - krzyczał kapitan


Było już za późno, podmuch był na tyle silny że okręt ustawił się pionowo, co zważając na nielekki balast było prawie że niemożliwe. Po chwili Bełt wrócił na właściwą pozycję, by znów oberwać. Jednostka stała już właściwie w miejscu, nie miała sterowności i obracała się w kółko, zmierzając w stronę wyspy. Coś strzeliło, maszt zachwiał się, lecz nie złamał, na szczęście.


- Walimy na skały, zwijać szmaty, szykować się na kąpiel!
- Ster, dawaj dziobowo!

Wiatr wiał już właściwie ze wszystkich stron, na tyle silny że trzeba było się pilnować, aby szkwał nie porwał Cię do wody. Teraz nawet bez lunety widać było skalisty brzeg i ... rozbite o niego jednostki.

- Panowie, zrobiłem co się dało, spróbujmy nie zatonąć razem z okrętem. Zwalniam wszystkich z funkcji. Sternik, Ciebie też, ratujcie się kto ...

Bełt musiał w coś uderzyć, pokład zatrząsł sie, lecz okręt dalej płynął naprzód, sternik pomimo pozwolenia został na swojej pozycji i robił co tylko mógł aby podejść dziobem. Żagle były już zwinięte, wiec ryzyko zrobienia beczki było małe. Przy odrobinie szczęścia załodze uda się dostać na ląd zanim Bełt pójdzie na dno...

***


Narazie zamieszczam to tu, już w komentarzach, gdyż jeśli wszyscy się zdecydujecie to nie będę tego wrzucał nigdzie indziej, bo i po co Dajcie znać czy każdy się pisze, narazie bez postaci, tylko po prostu tak czy nie, żebym widział czy iść z tym dalej czy nie. Molkar, chcesz tego maga czy NPC? Dostaniesz 3 kości, dwie całe tradycje plus podstawowa, plus prosta ( wszystkie trzy) plus powszechna. Szczegóły postaci jak juz się zdecydujesz. Ale szczerze? Jeśli ci jakoś bardzo nie zależy to wolałbym nie

Zmodyfikowany opis z poprzedniej rekrutki:
Dobra, to znów jak wiecie WFRP 2ed, tym razem gracze wcielają się w rolę przykoksowanych zołnierzy do zadań specjalnych. Gra będzie nastawiona na prostotę rozgrywki i mechaniki, co wiąże się z uproszczonymi KP i krótkimi odpisami bez zbytniego rozmyślania. Tak, turlanie będzie. A..... trup będzie ścielał się gęsto. Dlatego też nie wymagam nie wiadomo czego jeśli chodzi o KP

Zastrzegam sobie prawo do modyfikacji zasad i świata oraz ostrzegam że będę to robił, aczkolwiek bez obaw - nie będzie kwiatków w stylu przeniesienia się do innego systemu.

Główne zadanie graczy to: PRZEŻYĆ! A jak wiadomo: patrz kilka linijek wyżej.

Najważniejsze informacje:
- staramy sie maksymalnie upraszczać wszystko co się da i jest sens
- krótkie odpisy, bez gdocka i privów
- kolejka: po 4 dni dla mnie i 4 dla graczy - możliwe przyspieszenie
- gra dla: 3-4 graczy
- dopuszczam początkujących graczy, lecz z uwagi na charakter gry: bez taryfy ulgowej
- turlam ja, nie zamieszczam linków itp
- 3 ominiete tury, gracz wypada
- dowolna rasa, wiek, profesja, znaki szczególne - chociaż wolałbym ludzi i kransoludów, to nie ograniczam
- nie rozwijamy postaci
- serio będziecie ginąć
- gracie jako drużyna, ten "sposób dowodzenia" to tylko dlatego żebyście nie mieli bata nad soba

KP

Odchodzimy od standardu.

Zero historii postaci, tylko avatar oraz imię i/lub ksywka. W sumie ksywka to nawet lepiej, bardziej pasuje do klimatu. Dobrze żeby ktoś miał obydwa, gdyż ułatwia mi to robienie odpisów, nie musze się powtarzać Jedno zdanie opisu postaci typu: Dobrze zbudowany, wysoki, z twarzy przygłup, urodził się z siekierą w łapie, drwal. Zdjęcie: "z epoki", maksymalnie popiersie.

- dobierz dwie cechy podstawowe na poziomie 75, reszta 55, atak 2, magia 0, PP 0, żyw 18
- dobierz osiem dowolnych umiejętności (unik oraz trzeci atak zajmuje po dwa "sloty")
- dobierz osiem dowolnych zdolności (widzenie w ciemności zajmuje dwa sloty) Szczęście i szósty zmysł odpada, mozna zamienić 1 zdolność na 2 pkt żyw
- rozwiń cztery umiejętności na +10
- rozwiń dwie umiejętności na +20
- mag do obgadania
- wyposażenie i ubiór adekwatne do postaci, możecie wziąć co chcecie i ile chcecie w granicach logiki i przyzwoitości.

Na koniec zaznaczę to jeszcze raz: To nie jest sesja na rozmyślanie nad rozterkami i podziwianie świata. Z tury na turę możecie trafić z deszczu pod rynne albo z wozu do piachu. Jeśli dane będzie wam zginąć to zginiecie, chociaż zawsze w efekcie Waszej decyzji ( również takiej jaką postać wybierzecie). Dlatego też KP jest prosta aby ktoś nie spędził kilku godzin na tworzenie postaci która nie przeżyje kilku pierwszych dni.

Dajcie znać kto się piszę, z założenia jesteście przyjęci
 
__________________
ORDNUNG MUSS SEIN
Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103)
Dekline jest offline  
Stary 09-05-2020, 20:49   #2
 
archiwumX's Avatar
 
Ja się piszę.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 09-05-2020, 21:56   #3
 
Arthur Fleck's Avatar
 
Jeszcze nie przeczytałem rekrutacji, ale już się zgłaszam. Na fali ekscytacji nową sesją Dekline'a może nawet dzisiaj skrobnę kartę
 
Arthur Fleck jest offline  
Stary 09-05-2020, 21:56   #4
 
Molkar's Avatar
 
Ja się piszę i jeśli wolisz, żeby pokładowy mag był jednak NPC to nie mam na niego aż takiego ciśnienia mogę spokojnie zrobić postać walczącą

Dobrze by było Panowie i Panie dogadać się mniej więcej tak abyśmy się uzupełniali trochę jako team

Edit:
Jeśli chodzi o cechy to rozumiem niezależnie od rasy to i tak są takie jak podałeś, nie nakładamy na to rasowych +/-?

Edit2:
Czy umiejętności też musimy tracić na język wspólny i ojczysty (grając nieludziem) czy przyjmujemy, że postacie to umieją po za tymi 8 umiejętnościami?
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427

Ostatnio edytowane przez Molkar : 09-05-2020 o 22:21.
Molkar jest offline  
Stary 09-05-2020, 22:04   #5
 
archiwumX's Avatar
 
Cytat:
Napisał Molkar Zobacz post
Dobrze by było Panowie i Panie dogadać się mniej więcej tak abyśmy się uzupełniali trochę jako team
Ja zrobię hybrydę łowcy nagród i wapmirów z smykałką do złodziejstwa.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 09-05-2020, 22:05   #6
 
Molkar's Avatar
 
Ja mam w głowie już pomysł na zwiadowcę / tropiciela którego każdy team powinien mieć (jeśli MG zezwoli byłby to Elf)
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline  
Stary 09-05-2020, 22:25   #7
 
Gladin's Avatar
 
No coś takiego, sesja bez rekrutacji o.O

Edit: Lewa foka? o.O A cóż to za nowy slang morski? Ja tego tak nie znam.

Piszę się. Nad postacią podumam i dam znać.
 

Ostatnio edytowane przez Gladin : 09-05-2020 o 22:32.
Gladin jest offline  
Stary 09-05-2020, 23:54   #8
 
Arthur Fleck's Avatar
 


Imię i nazwisko: Nicollo Teslau
Przezwisko: „Karaluch”
Rasa: Człowiek
Profesja: Łowca czarownic
Cechy główne:
Walka wręcz: 55
Umiejętności Strzeleckie: 55
Krzepa: 55
Odporność: 75
Zręczność: 55
Inteligencja: 55
Siła woli: 75
Ogłada: 55

Umiejętności:
Spostrzegawczość +20
Wykrywanie magii +20
Przeszukiwanie +10
Skradanie się +10
Sztuka przetrwania +10
Ukrywanie się +10
Hipnoza
Torturowanie

Zdolności:
Bijatyka
Groźny
Niepokojący
Broń specjalna (rzucana)
Niezwykle odporny
Odporność na Magię
Strzał mierzony
Wyostrzone zmysły

Ekwipunek: Peleryna, płaszcz, skórznia,, 8 gwiazdek do rzucania (zatrutych jadem mantikory), Wytrychy, Manierka metalowa, pergamin, papier, przybory do pisania, mikstura lecznicza, jad mantikory

Opis: Bękart szlachcica zaginionego przed wieloma laty. Po wytropieniu i wymordowaniu odpowiedzialnych za śmierć swojego ojca, poświęcił się tropieniu i likwidowaniu sług Chaosu. Uparty, bezkompromisowy, odważny, surowy w obyciu, bezwzględny, nieustępliwy i wyjątkowo brutalny. Twarz naznaczona bliznami i oko pokryte bielmem są jak otwarta księga jego młodego, lecz burzliwego, pełnego przemocy życia. Przezwisko "Karaluch" nadali mu zaprzysięgli wrogowie, którym pomimo wielu prób nie udało się go zabić.
 

Ostatnio edytowane przez Arthur Fleck : 10-05-2020 o 01:14.
Arthur Fleck jest offline  
Stary 10-05-2020, 08:15   #9
 
Gladin's Avatar
 
Kurde, to mniej więcej był mój pomysł...

Czy unik można podnieść na +20 normalnie w ramach powyższych wytycznych?

Edit: na wyposażeniu można mieć amulet z trzykrotnie błogosławionej miedzi? Ew. inne magiczne przedmioty?
A krasnoludzki kowal run może mieć broń runiczną?

Edit: Czy w związku z uproszczoną mechaniką cechy oręża przebijający, ogłuszający, parujący, druzgoczący itd. będą brane pod uwagę?
 

Ostatnio edytowane przez Gladin : 10-05-2020 o 08:55.
Gladin jest offline  
Stary 10-05-2020, 09:07   #10
 
Arthur Fleck's Avatar
 
Gladin może zrobić drugiego łowcę czarownic, który jest mentorem i nauczycielem Karalucha
 
Arthur Fleck jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172