Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-12-2006, 00:56   #1
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 498 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
[Komentarze] Warsztaty - Gildia Tropicieli

Witajcie w komentarzach do warsztatów. Pierwszy post w sesji już jest faktem. Zwyczajowo to właśnie tutaj można rozmawiać o tym, co się na sesji dzieje, obgadać mechanikę gry oraz skomentować poza grą to, co się w niej dzieje. Dlatego też będę wykorzystywać ten obszar do kontaktu z Wami a tam, gdzie jest sesja - do kontaktu z Waszymi bohaterami.
Jak widać już po pierwszym poście - układ kwestii jest czytelny i jasny. Opisy, zdarzenia oraz sytuacje piszemy normalnym pismem. Kursywą oznaczamy dialogi. Wszelkie własne przemyślenia (jako przemyślenia bohatera) można umieszczać z podkreśleniem lub innym kolorem, albo zostawić w cudzysłowie ale odpowiednio oznaczone. Przyjęta jest narracyjna forma sesji czyli że umieszczamy dialogi a nie opisujemy rozmowy.
Co teraz? Pojawiło się pytanie, zatem w grze NPC w postaci Mistrza oczekuje na odpowiedź. Kolejność waszych odpowiedzi jest dowolna - kto pierwszy zacznie ten będzie pierwszy i druga osoba powinna uwzględnić to ewentualnie w swojej wypowiedzi (choć nie musi). Odpowiedzieć też można jednym słowem, chociażby „nic”, ale nie jest to ani eleganckie ani grzeczne. Takie coś, co zwykle można opisać jedną linijką zwykle starajmy się obudować dodatkowym opisem, chociażby wyglądu postaci (jeśli jest to pierwszy post w sesji) albo też własnych przemyśleń na temat sytuacji (na temat Ilmarina chociażby). Warto się postarać, gdyż dzięki temu sesja nie jest nudna i monotonna. Nie muszę chyba mówić, że liczę na Waszą stronę ortograficzną. Czasami jest strasznie trudno czytać posty z bykami, bo jeszcze dodatkowo dochodzi to, że trzeba się zastanawiać, co autor chciał napisać, ale mu nie wyszło. W tym celu polecam lekturę poradnika do sesji, który co nieco w tej kwestii rozjaśnia.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 28-12-2006, 11:49   #2
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 193 rudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie cośrudaad ma w sobie coś
No ja się ciszę iż rozpoczęcie sesji poszło tak szybko
Prawdopodobnie mój post pojawi się dopiero na dniach, bo jestem w Krakowie, a nie chciałabym naciągać wytrzymałości i dobroci moich gospodarzy, wisząc im ciągle na kompie także proszę o troszkę cierpliwości
i życzę swojemu współgraczowi, sobie jak i naszemu przewspaniałemu MG owocnych warsztatów

Pozdrawiam serdecznie

P.S. Jednak się zmotywowałam by napisać posta pierwszego A Yarot, elf miał być przystojny Ten jest troszkę krzywy
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."
rudaad jest offline  
Stary 28-12-2006, 13:07   #3
Lady Redone
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 1868 Redone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Napisał rudaad
A Yarot, elf miał być przystojny Ten jest troszkę krzywy
Legolasa jej się zachciało :P Ty tam nie flirtuj bo będziesz miała małe półelfki Lepiej się skup na szkoleniu

I tak korzystając z okazji życzę powodzenia. Sesje zapowiadają się ciekawie, będe je śledzić, a po pewnym czasie nawet ocenie :P Więc strzeżcie się
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
Stary 28-12-2006, 14:40   #4
 
Glyph's Avatar
 
Reputacja: 74 Glyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znany
W warsztatach udziału wprawdzie nie biorę, ale będę czytał z zaciekawieniem. Liczę, że przy okazji zweryfikują swą wiedzę o Starym Świecie.
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia.
Cytat:
Napisał Yarot
Kolejność waszych odpowiedzi jest dowolna - kto pierwszy zacznie ten będzie pierwszy i druga osoba powinna uwzględnić to ewentualnie w swojej wypowiedzi (choć nie musi).
Zawsze wydawało mi się, że w większości sytuacji kolejny gracz nawet jeśli o tym nie wspomina, to musi uwzględnić czynności jakie podjęli jego kompani. Chociażby taki hipotetyczny i przejaskrawiony przykład, gdy BG wchodzą do karczmy. BG1 od razu deklaruje, że rzuca jakąś obelżywą uwagę w stronę karczmarza, czy w takim wypadku reszta może to pominąć? Myślę, że jednak najczęściej obowiązuje zasada pierwszeństwa i ruchy kolejnych graczy powinny być determinowane przez zaistniałą już sytuację.

No to tyle mojego spamu :P
Pozdrawiam i życzę udanej rozgrywki.

Cytat:
Napisał rudaad
Wysoka, dość dobrze ubrana, młoda kobieta o bystrym wzroku i cudnych kasztanowo rudych włosach.
Gramy sobą?
 
Glyph jest offline  
Stary 28-12-2006, 15:13   #5
 
bratek's Avatar
 
Reputacja: 12 bratek nie jest za bardzo znany
Pierwsze koty za płoty - uff
jakby były jakieś "zastrzerzenia" co do mojego posta to pisz Yarot - choćby najmniejsze

najgorsze [a może najlepsze] jest to że muszę kombinować jak się zachowuje 17letni szczyl w Altdorfie
17lat-oj dawno temu to u mnie było

Yarot
rozumiem, że pozwalasz dalej sytuacji się rozwinąć i nie oczekujesz jakiegoś spisu historii?? tylko wszystko ma wyjść w praniu?

rudaad, Yarot
ja też Wam życzę powodzenia
 
__________________
Nobody is perfect
bratek jest offline  
Stary 28-12-2006, 15:48   #6
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 498 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Glyph - jak zawsze masz rację. Ale napisałem, że w wypowiedzi może zawrzeć działania innej osoby. W wypowiedzi, bo wiadomo, że jeśli działanie zaszło to wpływa na działanie następujące po nim Chciałem być cwany zrobić skrót myślowy - chodziło mi o to, że w wypowiedziach nie zawsze zawrze się to, że chociażby inna postać usiadła czy coś zrobiła innego, co nie ma wpływu na wypowiedź (choć na działanie ma jak najbardziej) (a mówiąc już totalnym skrótem - druga postać nie musi pisać, że słyszy siorbanie pierwszej, choć rzeczywiście to zachodzi i może zwrócić uwagę kogoś postronnego). Dzięki za uwagę - jak zawsze mogę na Ciebie liczyć Jak byś jeszcze coś zauważył - teraz lub w trakcie, to strzelaj - po to jest ta sesja i te komentarze, by pomóc wszystkim.
Redone, proszę tylko o wyrozumiałość w ocenie
bratek, będę pisać - po to jest ta sesja (popatrz chociażby do komentarzy wojowników), nie - nie oczekuję spisu historii; ma to wyjść ewentualnie potem, ale nie jest to w tej chwili najważniejsze; założenie było, że gracze nie znają Starego Świata i zbudowanie życiorysu innego niż przeciętny byłoby trudne, dlatego nie wymagałem tego; podczas sesji może się pojawić taka potrzeba i można (a nawet trzeba) wplatać różne wątki (tak, jak chociażby zrobiła to ruda). Sesja będzie się rozwijać i nie będę hamować jej rozwoju.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 28-12-2006, 21:41   #7
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 498 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Wrzuciłem do Waszych kart trochę statystyk - w postaci cech, zdolności oraz talentów. Przydadzą się potem, gdy dojdzie już do mechaniki. Popatrzcie na nie. W odpowiedniej chwili wyjaśnię, co znaczą te wartości. Teraz najważniejsze to to, że odpowiadają one średniemu człowiekowi, zaś umiejętności i talenty to wybór tych, które wam się przydadzą w dalszym szkoleniu. Są one zbudowane na bazie łowcy (profesji podstawowej) ale mocno okrojonej. W miarę jak będą potrzebne kolejne rzeczy, będę je umieszczał na karcie, byście mogli zobaczyć ile i czego macie.
W warstwie fabularnej rzeczywiście pierwsze koty za płoty. Teraz jeszcze chwila dla Was, a potem już wieczór oraz pierwsze nauki
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 28-12-2006, 22:51   #8
 
Glyph's Avatar
 
Reputacja: 74 Glyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znanyGlyph wkrótce będzie znany
Pytanie troszkę luźno powiązane z prowadzoną sesją, ale nawiązujące mam nadzieję do świata Warhammera.
Język którym posługiwał się elf, to warhammerowy Eltharin, czy też wzięty z jakiegoś innego systemu? I w pierwszym wypadku, czy jego składnia, słownictwo jest opisane np. w jakimś dodatku? Sam elf, jeśli pojawi się na dłużej, będzie przeze mnie bacznie obserwowany . Prowadzenie takiej postaci (bez jej zbytniego uczłowieczenia) to duża sztuka.
 
Glyph jest offline  
Stary 28-12-2006, 22:56   #9
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 498 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
To jest warhammerowy Eltharin, choć lekko zmodyfikowany przeze mnie. Nie spotkałem się z zapisami wyjaśniającymi składnię czy też pisownię poza pojedyńczymi słowami. Dlatego to takie trochę licencia poetica, ale będzie się pojawiać, będzie.
A co do elfa, to mam nadzieję, że mi wyjdzie. Prowadzenie każdego nieludzia to bardzo duże wyzwanie i nie takie proste jak wielu się wydaje. Łatwo powiedzieć, że elf strzela a krasnolud .... na...wala. Ale to przede wszystkim obca kultura i zachowanie. A to umyka. I to bardzo często. Może mi się uda, choć nie obiecuję.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 28-12-2006, 23:13   #10
Lady Redone
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 1868 Redone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłośćRedone ma wspaniałą przyszłość
Mogę też mieć pytanie? (na pewno przyda się dla nieznających systemu)
Elfy w innych światach, jak światy do DnD, czy choćby Kryształki, są dość często spotykane i ogólnie powszechne. A jak jest w Warhamerze? Bo chyba wynika na to, że sa bardzo rzadkie. Z czego to wynika? I dlaczego na przykład uważacie elfy w młotku za ciężkie do odgrywania? Bo w innych systemach generalnie nie tak trudno jej odgrywać.

(wydało się że jestem miłośniczką kłapouchych )
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166