Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-11-2009, 23:48   #1
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
[Komentarze] To było dawno i nieprawda...

Kłaniając się nisko, MG wita wszystkich na pokładzie i życzy przyjemnego lotu. Pod nami widzą Państwo czarne i nieprzebyte bory Reikwaldu, ale tu, w ciepłej i przytulnej kabinie Komentarzy możemy spokojnie omawiać sobie wszystko, co dotyczy sesji w miłej oraz niezobowiązującej atmosferze.

Nie ma gry bez zasad. Na początek, usystematyzujmy te panujące tutaj.


Redakcja:

Piszemy jedną czcionką (ewentualnie można zarezerwować inną na retrospekcje). Nie oznaczamy w żaden szczególny sposób wypowiedzi, czy przemyśleń postaci – wystarczy ujęcie w myślniki. Nie pogrubiamy imion graczy czy BN-ów. Piszemy w trzeciej osobie, ale jeśli ktoś ma taką fantazję – może również pisać w osobie pierwszej.

Częstotliwość pisania:
Absolutnie wymagany jest jeden porządny post na tydzień. Jest to minimum, oprócz tego każdy z graczy może swobodnie pisać częściej (oczywiście z zachowaniem zasady – nie jeden zaraz pod drugim). Ograniczenie dotyczy jedynie ostatecznego terminu składania postów w danej rundzie – z uwagi na to, że MG musi mieć czas na napisanie swojego posta z możliwością odniesienia się do wszystkiego, co się działo. Ostateczne terminy składania postów w danej rundzie (tygodniu) będą każdorazowo podawane w Komentarzach zaraz po opublikowaniu posta MG. Aha, Imperator bardzo nie lubi spóźnialskich, rozumiemy się?

Długość postów:
Długość ma znaczenie. Przez porządny post wspomniany powyżej rozumiemy porządny wkład w tworzoną historię, żadne tam kilka linijek prostego opisu. Jesteście mistrzami opowieści. Ktoś to potem czyta. Wiadomo, o co chodzi.
Wyjątek mogą stanowić inne posty, wysyłane ponad wymaganą normę jednego tygodniowego. Mówimy tu głównie o postach polegających na wymianie zdań, odpowiedzi między postaciami i tym podobnych. W takich przypadkach dopuszczalne są krótkie posty, aczkolwiek nie powinny być krótsze niż kilka linijek i tak samo jak dłuższe trzymać poziom.

Jakość postów:
Jeśli długość ma znacznie, to jakość ma znaczenie kardynalne. Dbamy o każde zdanie, a ortografia to podstawa – jeśli to konieczne, trzeba zawsze użyć odpowiednich narządzi sprawdzających przed opublikowaniem posta.

„Opowieść”:
„Opowieścią” będziemy nazywać umownie tę historię, którą będą na bieżąco tworzyć i prowadzić wasi artyści. Jeśli wydarzenia w zamku będą stanowić temat sesji nr 1, to „Opowieść” będzie sesją nr 2.

Komunikacja miedzy Graczami:
W przypadku dialogów: można prowadzić je wcześniej na GG lub PW i wprowadzić do posta (unikając dublowania). Można prowadzić je oczywiście również poprzez odpowiadanie na swoje posty (patrz uwagi powyżej). Najważniejsze jest, by ustalenia artystów dotyczące tworzonej przez nich Opowieści odbywały się ustami postaci na sesji (nie w Komentarzach lub wyłącznie w osobistych rozmowach). Jeśli rozmowa odbywała się nie na poszczególnych zgromadzeniach, tylko na osobności (jeśli fabuła akurat na to pozwala)– można w swoim poście nakreślić tło określonego miejsca na zamku przedstawiając opis miejsca, w którym odbyła się rozmowa lub zdarzenie.

Zakres kreacji świata:
Oprócz używania „mocy”, zachęcam do uczestnictwa Graczy w kreowaniu opisów zamku. Ustami Vautrina zostały przedstawione części zamczyska, do których postacie mają swobodny dostęp. Malujcie je swobodnie, od wielkości pomieszczeń do kształtu srebrnego widelca – w razie konieczności uściśleń MG przekaże swoje uwagi na PW albo w Komentarzach.

Moce i ich używanie:
Dla całkowitej klarowności wyjaśniam iż wszelkie dostępne dla Graczy „moce” mają wpływ TYLKO na Opowieść (czyli sesję nr 2). Nie można z ich użyciem zmieniać rzeczywistości sesji nr 1. Jak technicznie użyć jednej z mocy? W każdej chwili gry Gracz przekazuje do MG deklarację użycia konkretnej mocy (wraz z opisem, jeśli ten jest efektem jej użycia). MG zajmuje się wprowadzeniem odpowiednich zmian do Opowieści (bądź potwierdza prawo wprowadzenia danego opisu przez Gracza). Aha, w zależności od kaprysu Gracza: przekazanie deklaracji może być jawne (wpis w Komentarzach) lub tylko do wiadomości MG (przez PW do MG).

Nietykalność Graczy:
Postacie Graczy, czy to w sesji głównej, czy w Opowieści są nietykalne dla innych Graczy w sensie zakazu opisywania czyichś działań, reakcji, myśli. Oczywiście, po odpowiedniej deklaracji i rozegraniu z MG scena „dotknięcia” innego Gracza może się wydarzyć naprawdę – wtedy zdarzenie opisze MG (albo jeden z Graczy w konsultacji z nim). Nietykalność Graczy przez MG? Wy artyści, to dopiero macie specyficzne poczucie humoru! Ubawiłem się do łez.

Śmierć:
Niech to stanie się jasne od początku – postacie mogą zginąć. Co więcej, jeśli będą niestrożne: to całkiem prawdopodobne. Odnosi się to zarówno do bohaterów w Opowieści, ale również artystów w głównej sesji prowadzonej w zamku. Jeśli Vautrin wpakuje wam nóż w serce, albo spadniecie przez nieuwagę z zamkowych wysokich murów – udział artysty w tworzeniu Opowieści i w całej sesji się kończy. Definitywnie: ten parszywy gatunek MG jaki stoi przed wami nie uznaje Punktów Przeznaczenia.

Storytelling:
Wszystkie akcje deklarujecie opisowo, a MG opisuje efekty albo informuje o możliwościach ich opisania przez Gracza. Nie robicie żadnych rzutów, a nawet jeśli MG stosuje dla rozstrzygnięć pewnych kwestii losowość – wy o tym się nie dowiecie. Gra opiera się na zaufaniu,a ze swojej strony zapewniam, że zasada bezstronności jest od zawsze jednym z moich podstawowych punktów w dekalogu MG.

To wszystko. Zaczynajmy.

W pierwszych postach bardzo proszę o przedstawienie się i opis co najmniej wyglądu zewnętrznego postaci (nie poprzestajemy na wklejeniu najlepszych nawet awatarów). Następnie, a można nawet jednocześnie: rozpoczęcie dyskusji postaci (poprzez przedstawianie ich propozycji) na temat najistotniejszych dla rozwoju fabuły rzeczy: formy Opowieści, jej tła historycznego i fabularnego, tematyki, motywów przewodnich i tak dalej. Prędzej czy później proszę też o wplatanie propozycji bohaterów Opowieści od każdego artysty.

Oprócz powyższego – pełna dowolność. Przedstawione prośby to wasze główne zadanie. Co do innych: zamek należy do Was, a pobyt w nim nie musi ograniczyć się tylko do gadania.

Życzę emocjonującej gry.

Pierwszy termin na przedstawienie posta: Piątek, trzynastego. Trzynastego listopada, godzina 20.00
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "

Ostatnio edytowane przez arm1tage : 07-11-2009 o 23:51.
arm1tage jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172