Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-04-2011, 14:53   #21
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
A moja propozycja (oprócz tego, żeby rzeczywiście przenieść się do głównego wątku) jest taka:
Piechota (Ragnar i Wolfgang - czerwony) zapada w las po prawej stronie i przekrada się w stronę obozu orków.
Koczownicy, Strażnicy dróg i powiedzmy lekka jazda Kurta (żółty) morduje jeźdźców i sieje zamęt wśród goblinów. Później ich wybór, czy wracają wspomóc "główną bitwę", czy dalej jadą po brzuchach goblinom (w zależności od tego, jak dobrze im będzie szło).
Reszta (błękitny) wyjeżdża na otwartą przestrzeń i liczy na to, że orkowie się pofatygują. W razie czego ta część armii może się ujawnić jako pierwsza i udawać, że jest zbyt głupia żeby wysłać zwiad i nie miała bladego pojęcia o nieprzyjacielu, coby się zielonoskórzy pewnie poczuli i chcieli wykorzystać chwilową przewagę (przed ustawieniem szyku, więc im bardziej niezdarnie będzie się jazda zachowywała tym lepiej). Jeśli łykną przynętę to piechota wyłazi z lasu i uderza w bok atakujących orków, a jazda sobie wybiera gdzie zaszarżować. Jeśli nie łykną to jazda atakuje obóz, piechota wkracza jak tylko orkowie się odwrócą żeby przyjąć szarżę i tnie ich po plecach. W tym przypadku lepiej żeby pierwsza część jazdy ostrzelała tych przy bramie.

Niezależnie od tego, na który plan się zdecydujemy proponuję:
a) zostawić kogoś przy taborach, żeby nam jacyś pojedynczy jeźdźcy zielonoskórych nie wycięli jucznych koni oraz
b) nie ujawniać od razu całej siły. Niech nas orkowie zlekceważą.
 
Załączone Grafiki
File Type: jpg bitwa1b.jpg (64.3 KB, 9 wyświetleń)
lastinn player
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy

Ostatnio edytowane przez Radagast : 11-04-2011 o 14:57.
Radagast jest offline  
Stary 11-04-2011, 17:01   #22
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Cytat:
Te plany POWINNY być ustalane ustami każdej postaci. Mamy się bawić także fabularnie,
Nie no luz, myślę że całe te ustalenia w świcie gry zajęły raptem kilka minut i oficerowie mieli by na to czas dojeżdżając do wioski, bo myślę, że wysłali jakikolwiek, coby im powiedzieć co jest grane.

Cytat:
całą lekką jazdę strzelczą dałbym na lewe skrzydło, dla osłony przed gobosami. Na prawym skrzydle, przy lesie, jazda będzie miała małe pole manewru, jest tam w zasadzie zbędna, wzdłuż lasu niech idzie piechota.
Słusznie, ale ich łuki też chciałbym wykorzystać przeciw orkom w głównym obozie.

Cytat:
W centrum widziałbym swoich rajtarów
Po przemyśleniu myślę że rajtarów i konnych łuczników puścimy przodem prosto na obóz. Podjadą, ostrzelają orków przy taranie i zawrócą za linie piechoty. Powinni zdążyć przeładować i jeszcze raz ostrzelać wroga zanim dojdzie do walki wręcz. Jak orki za nimi pogonią, to nadzieją się na ostrzał kuszników i muszkieterów. Tak osłabieni będą stanowić idealny obiekt do ataku wręcz lansjerów i reszty jazdy.

Cytat:
RYZYKANCKI PLAN ALTERNATYWNY W STYLU SIEDLICZA
Dwie wady. Jazda objeżdżająca obóz może ugrząźć w podmokłym gruncie i masie gobasów i nie zdąży wesprzeć piechoty. W końcu jest tam coś koło trzystu. Nie będzie też miała impetu szarży. Dwa, że orków jest coś koło stówy a my mamy ledwie trzydziestu tarczowników do osłony strzelców. Nie powinniśmy za bardzo rozdzielać naszych sił. Lekka jazda Cohena specjalnie ich nie uszczupli, ale zbytnie rozdzielanie się, jest kiepskim pomysłem. Zwłaszcza, że to dopiero pierwsza bitwa i powinniśmy minimalizować straty.

Propozycja Radgasta to jeszcze większe poszatkowanie naszych sił i do tego zabiera nam główny atut – strzelców. Wątpię żeby sporej grupie piechoty udało przekraść się pod sam obóz orków (pewnie są gdzieś pałętające się gobasy, które ich uprzedzą). IMO musimy wykorzystać naszych strzelców do maksimum, aby zadać jak najwięcej strat orką zanim na nich uderzymy, bo dzięki temu ograniczymy własne straty.

Co się tyczy gobasów rozproszonych wokół wioski, to ich w ogóle nie należy ruszać. Jak widać bez pomocy orków nie zdobędą wioski, a jak rozprawimy się z tymi drugimi to rozbicie rozproszonych goblinów to pikuś. Nie ma sensu tracić na nich sił i czasu, liczy się setka orków, wystarczy zabezpieczyć skrzyło przed atakami grupy przy bramie, bo reszta i tak pewnikiem nie zbierze się do kupy przed rozstrzygnięciem walki w obozie zielonych a później pójdzie w rozsypkę.

Cytat:
zostawić kogoś przy taborach, żeby nam jacyś pojedynczy jeźdźcy zielonoskórych nie wycięli jucznych koni
Hmmm, racja, tylko kogo? Może zwyczajnie odeślemy tam strażników dróg, jak już będzie wiadomo, że bitwa rozstrzygnięta?

Cytat:
nie ujawniać od razu całej siły. Niech nas orkowie zlekceważą.
Cóż lansjerzy zostają z tyłu, ludzie Cohena tez będą dla nich niespodzianką, choć myślę, że zmasowany ostrzał, najbardziej zachęci ich do działania.


Myślę, że jutro zbiorę to wszystko do kupy i napisze już posta sesyjnego.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
Stary 12-04-2011, 15:16   #23
 
Bounty's Avatar
 
Reputacja: 1 Bounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputację
Pierwszy, pierwszy!
 
Bounty jest offline  
Stary 13-04-2011, 19:47   #24
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Drugi, drugi! :P
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
Stary 13-04-2011, 22:39   #25
 
Bounty's Avatar
 
Reputacja: 1 Bounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał malahaj Zobacz post
by potem zjeździć sporo Imperiom w jamniczej kompani
Wiem, że to literówka, i to z tych co Word nie wyłapie, ale właśnie wyobraziłem sobie wędrującą po Imperium kompanię bojowych jamników

EDIT:

Nie no malahaj, jednak weź sprawdzaj te swoje posty:

Cytat:
Napisał malahaj Zobacz post
kwoczników można puścić w pościg za uciekającym wrogiem
Kwocznicy - treserzy kwok bojowych - są znanym postrachem goblinów
 

Ostatnio edytowane przez Bounty : 13-04-2011 o 22:46. Powód: :)
Bounty jest offline  
Stary 13-04-2011, 22:50   #26
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Malahaj - literówek i błędów walisz ogromne ilości. Staraj się wyłapywać.
Cohen - pamiętaj o avku.

Co do pociągnięcia akcji do przodu, to można to nieco zrobić w takiej sytuacji. Choć na pewno nie dalej niż do zbliżenia się do wroga w tym przypadku. Jeśli zaś później postać będzie bezpośrednio uczestniczyć w walce to także można to opisać, zgodnie z jej własnymi umiejętnościami.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 14-04-2011, 01:14   #27
 
Cohen's Avatar
 
Reputacja: 1 Cohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputację
Znaczy, że mogę już przejść do zajścia orków od tyłu (albo czymśtam), czy mam skończyć na objechaniu wiochy?
 
__________________
Now I'm hiding in Honduras
I'm a desperate man
Send lawyers, guns and money
The shit has hit the fan
- Warren Zevon, "Lawyers, Guns and Money"
Cohen jest offline  
Stary 14-04-2011, 10:41   #28
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Na objechaniu wiochy.
Takie ograniczenia będą musiały być, zwłaszcza w chwili, gdy rozpoznanie terenu nie będzie pełne, przejazd będzie w jakiś sposób ryzykowny etc. Przy ustalaniu zdarzeń losowych czy rozstrzygania niektórych rzeczy będę rzucał kośćmi. Ale bez paniki, dam takie modyfikatory, by nie pojawiały się idiotyzmy.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 16-04-2011, 13:35   #29
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Czas do środy.
Jak widać prócz zaktualizowanej mapki umieściłem tam także wasze oddziały, podzielone na grupy zgodnie z rozkazami i umiejscowieniem. Jeśli będziecie chcieli, mogę tak oznaczać także grupy wrogów, podając szacunkową ich ilość oraz rodzaj wojsk, jaki zawierają. Jeśli będzie chęć to umieszczę te informacje w następnej fazie bitwy.

Jeśli chodzi o martwych/rannych po waszej stronie - odliczam ich na bieżąco, przy czym ranny i wyłączony z walki w czasie bitwy jest "martwy". Podliczenie tego będzie po końcu bitwy, w zależności od tego, czy rozbity oddział został np. pochłonięty przez wroga czy wycofał się z walki w szyku. Etc.
Lekko rannych zaś w czasie bitwy nie liczę.
Zwyczajnie nie ma szans, by dowódca wiedział co i jak, dlatego dane otrzymywane też są takie a nie inne.

No i powodzenia w drugiej rundzie.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 16-04-2011, 14:35   #30
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Nie wiem na ile to jasno wynika z postu, ale Wagner chce zrobić mniej więcej coś takiego, jak na obrazku. Można przyjąć ze jego lansjerzy to właśnie wykonują, co do innych oddziałów, to są jego oczekiwania względem ich dowódców.

Imageshack - bitwa1d.jpg
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:35.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172