Czary przeciw czarom „Denerwuje cię, gdy przeciwnik otacza się klosze niewrażliwości? Przeszkadza ci jego kamienna skóra. Tylko u mnie znajdziesz sposób na te problemy. Zapraszam do mojego sklepu w porcie miasta Athakatla niedaleko pracowni krasnoluda Cromwella i wszystko zgodne z ustawami Zakapturzonych czarodziei. Zapraszam!” Tego typu ogłoszenia można znaleźć na różnych tablicach w okolicach wybrzeża Mieczy. Czy prawdę one mówią? Nie wiadomo wiadomo jednak, że ktoś posiada wiedzę jak wykorzystać astępujące zaklęcia: (Garstka czarów przeniesiona z platformy AD&D) Mniejsze odchylenie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 3 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 3 rundy/poziom Czar ten sprawia, że zaklęcia rzucane na maga są wchłaniane i absorbowane. Dotyczy to czarów, których sumujące się poziomy wynoszą 4, w tym czarów rzuconych za pomocą przedmiotów i zdolności czaropodobnych, ale nie dotyczy przypadków, gdy obszar działania czaru nie jest skupiony na magu(jak kula ognia, ściana ognia). Mniejsze odchylenie działa tylko na zaklęcia do czwartego poziomu. Jeśli mniejsze odchylenie próbuje zaabsorbować czar który przekroczy sumę 4 poziomów do absorbowania to mniejsze odchylenie zostaje rozproszone a czar działa normalnie. Przykładowo, jeśli pozostał tylko 1 poziom, a na czarodzieja zostanie rzucone zaklęcie trzeciego poziomu to nie zostanie ono wchłonięte, ale anuluje działanie Mniejszego odchylenia czaru. Komponent materialny: Gąbka lub kawałek innego materiału chłonącego. Zbicie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 3 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Daleki (120m + 12m/poziom) Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Brak OC: Nie Z chwilą kiedy czar ten zaczyna oddziaływać na jakąś istotę, likwiduje on działanie wszelkich czarów ochronnych do 5-ego poziomu włącznie. Zaklęcia, które należą do tej kategorii to: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Niepodatność na czary oraz Mniejsze odbicie czaru. Komponent materialny: Strzała z dwimerytu. Tajemne słowo Odpychanie Poziom: Cza/Zak 4 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Daleki (120m + 12m/poziom) Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak OC: Nie Czar ten rozprasza u wroga jeden czar ochronny maksymalnie 8 poziomu. Działa na następujące czary: Mniejsze odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Odbicie czaru, Odchylanie czaru i Tarcza przeciw czarom. Komponent materialny: Dwimerytowa tabliczka z zapisanym tajemnym słowem. Wielkie osłabienie Zaklinanie Poziom: Cza/Zak 4 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 skcja Zasięg: Daleki (120m + 12m/poziom) Obszar: Kulisty rozprysk o promieniu 6 metrów Czas trwania: 2 rundy/poziom Rzut obronny: Brak OC: Tak Czar ten pozwala wpływać rzucającemu negatywnie na wszystkie rzuty obronne wrogów. Działa na wszystkie wrogie istoty znajdujące się w zasięgu zaklęcia. Ofiary czaru wykonują wszystkie rzuty obronne z karą odziedziczoną –4. Komponent materialny: Zgniłe jabłko albo inny popsuty owoc. Mniejsze odbicie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Dotykowy Cel: Jedno stworzenie Czas trwania: 3 rundy/poziom Rzut obronny: Wola(nieszkodliwy) OC: Tak(nieszkodliwy) Czar sprawia, że zaklęcia rzucane na maga zostają odbite do rzucających. Dotyczy to czarów, których sumujące się poziomy wynoszą 4, w tym czarów rzuconych za pomocą przedmiotów i zdolności czaropodobnych, ale nie dotyczy przypadków, gdy obszar działania czaru nie jest skupiony na magu(jak kula ognia, ściana ognia). Mniejsze odbicie działa tylko na zaklęcia do czwartego poziomu. Jeśli mniejsze odbicuie próbuje zaabsorbować czar który przekroczy sumę 4 poziomów do odbicia to mniejsze odbicie zostaje rozproszone, jednak wrogi czar zostaje odbity. Przykładowo, jeśli pozostał tylko 1 poziom, a na czarodzieja zostanie rzucone zaklęcie trzeciego poziomu to zostanie ono odbite i anuluje działanie Mniejszego odbicia czaru. Komponent materialny: Małe lusterko. Niepodatność na czary Odpychanie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 3 rundy + 1 runda/poziom Czar ten zapewnia ochronę przed jedną wybraną szkołę magii. Po rzuceniu tego zaklęcia czarodziej musi wybrać, przed jaką szkołą ma chronić to zaklęcie. Przez czas działania tego czaru czarodziejowi nie może pomóc ani zaszkodzić żaden czar z tej szkoły. Obniżenie odporności Odpychanie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Jedno stworzenie Czas trwania: 1 rundy/poziom Rzut obronny: Brak OC: Nie Po rzuceniu tego czaru na jakąś istotę, redukowana jest jej odporność na czary. Zmniejsza się ona o 1 na da poziomy czarującego, który rzucił to zaklęcie. Zaklęcia tego nie da się rozproszyć za pomocą rozproszenia magii. Jest ono przeciwstawne do odporności na czary i rozprasza je. Tarcza przeciw czarom Odpychanie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 3 rundy/poziom Rzucenie tego czaru zabezpiecza maga przed najbliższym atakiem magicznym. Czr ten chroni przed następującymi zaklęciami: Tajemne słowo, Wyłom, Obniżenie odporności, Przeszywająca magia, Rubinowy promień odwrócenia, Przebicie tarczy lub Uderzenie czaru. Jednakże działa ona tylko raz po zablokowaniu jednego czaru znika. Komponent materialny: Mały model tarczy wykonany z dwimerytu. Wyłom Odpychanie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: chwilowy Rzut obronny: Brak OC: Nie Kiedy zaklęcie to zostaje rzucone na jakąś istotę, rozprasza i pozbawia ją wszelkiej specjalnej ochrony. Rozpraszane są wszystkie zaklęcia ochronne nie chroniące przed magią. A więc rozproszeniu ulegnie np.: Tarcza, Zbroja maga, Ochrona przed charakterem, Wytrzymałość żywiołowa, Ochrona przed strzałami, Zamazanie, Kamienna skóra i Ognista tarcza. Nie ulegnie rozproszeniu natomiast np.: Kula niewrażliwości, Odporność na czary, Niepodatność na czar. Komponent materialny: Strzała z dwimerytu. Odchylenie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 6 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 3 rundy/poziom Czar ten sprawia, że zaklęcia rzucane na maga są wchłaniane i absorbowane. Dotyczy to czarów, których sumujące się poziomy wynoszą 10, w tym czarów rzuconych za pomocą przedmiotów i zdolności czaropodobnych, ale nie dotyczy przypadków, gdy obszar działania czaru nie jest skupiony na magu(jak kula ognia, ściana ognia). Odchylenie działa tylko na zaklęcia do czwartego poziomu. Jeśli odchylenie próbuje zaabsorbować czar który przekroczy sumę 10 poziomów do absorbowania to mniejsze odchylenie zostaje rozproszone a czar i taka zostaje pochłonięty. Przykładowo, jeśli pozostał tylko 1 poziom, a na czarodzieja zostanie rzucone zaklęcie trzeciego poziomu tozostanie ono wchłonięte i anuluje działanie Odchylenia czaru. Komponent materialny: Gąbka lub kawałek innego materiału chłonącego. Przeszywająca magia Odpychanie Poziom: Cza/Zak 6 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: chwilowy i runda/poziom Rzut obronny: Brak OC: Nie Czar ten wywołuje dwa efekty. Pierwszy rozprasza jeden(najwyższego poziomu) z czarów: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsze odbicie czaru, Odchylenie czaru, Odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Kula niewrażliwości, Niepodatność na czary. Drugi efekt zmniejsza OC przeciwnika o 1 na 3 poziomy maga rzucającego czar. W przypadku obu tych efektów nie ma rzutów obronnych a OC nie jest brane pod uwagę. Komponent materialny: Strzała z dwimerytu. Ochronny Bicz Khelbena Odpychanie Poziom: Cza/Zak 7 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: 3 rundy Rzut obronny: Brak OC: Nie W chwili rzucenia tego czaru, ofiara traci jedno zaklęcie ochronne do 8 poziomu włącznie. W każdej kolejnej rundzie działania czaru, rozproszeniu ulega kolejne zaklęcie. Ochronny Bicz Khelbena działa na następujące czary: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsze odbicie czaru, Odchylenie czaru, Odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Kula niewrażliwość, Niepodatność na czary, Tarcza przeciw czarom, Niewrażliwość na czary. Komponent materialny: Malutki bicz wykonany z dwimerytu. Odbicie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 7 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 3 rundy/poziom Ten potężny czar ze szkoły odpychania sprawia, że zaklęcia rzucane na maga zostają odbite do rzucających. Dotyczy to czarów, których sumujące się poziomy wynoszą 12, w tym czarów rzuconych za pomocą przedmiotów i zdolności czaropodobnych, ale nie dotyczy przypadków, gdy obszar działania czaru nie jest skupiony na magu(jak kula ognia, ściana ognia). Odbicie czaru działa tylko na zaklęcia do czwartego poziomu. Jeśli mniejsze odbicuie próbuje zaabsorbować czar który przekroczy sumę 12 poziomów do odbicia to Odbicie czaru zostaje rozproszone, jednak wrogi czar zostaje odbity. Przykładowo, jeśli pozostał tylko 1 poziom, a na czarodzieja zostanie rzucone zaklęcie trzeciego poziomu to zostanie ono odbite i anuluje działanie Odbicia czaru. Komponent materialny: Małe lusterko wykonane ze srebra z dwimerytową otoczką. Rubinowy promień odwrócenia Odpychanie Poziom: Cza/Zak 7 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5m + 1,5m/2 poziomy) Efekt: Promień Czas trwania: chwilowy Rzut obronny: Brak OC: Nie Zaklęcie to rozprasza jeden czar ochronny dowolnego poziomu. Działa on na następujące zaklęcia: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsze odbicie czaru, Odchylenie czaru, Odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Kula niewrażliwość, Niepodatność na czary, Tarcza przeciw czarom, Niewrażliwość na czary, Pułapka na czary. Przebicie tarczy Odpychanie Poziom: Cza/Zak 8 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: chwilowy i runda/poziom Rzut obronny: Brak OC: Nie Czar ten wywołuje dwa efekty. Pierwszy rozprasza jeden(najwyższego poziomu) z czarów: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsze odbicie czaru, Odchylenie czaru, Odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Kula niewrażliwości, Niepodatność na czary, Tarcza przeciw czarom, Niewrażliwość na czary, Pułapka na czary. Drugi efekt zmniejsza OC przeciwnika o 1 na 2 poziomy maga rzucającego czar. W przypadku obu tych efektów nie ma rzutów obronnych a OC nie jest brane pod uwagę. Komponent materialny: Strzała z dwimerytu. Pułapka na czary Odpychanie Poziom: Cza/Zak 9 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 runda/poziom Ten potężny czar tworzy magiczną barierę ochronną wokół czarodzieja. Każde zaklęcie, które trafi w barierę zostaje przez nią wchłonięte – dzięki temu czarodziej przypomina sobie poprzednio rzucony czar. Pułapka na czary chroni przed atakami o łęącznej mocy 30 poziomów i tyleż poziomów czarów mogą przypomnieć właścicielowi. Pułapka na czary przypomina tylko tyle poziomów ile sama wessała, nigdy nie przypomina na kredyt. Pułapka może wchłonąć czar dowolnego poziomu. Komponent materialna: Gąbka lub kawałek innego materiału chłonącego. Uderzenie czaru Odpychanie Poziom: Cza/Zak 9 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: chwilowy Rzut obronny: Brak OC: Nie Czar ten natychmiast rozprasza wszelkie magiczne osłony wliczając w to: Mniejsze odchylenie czaru, Mniejsze odbicie czaru, Odchylenie czaru, Odbicie czaru, Mniejsza kula niewrażliwości, Kula niewrażliwości, Niepodatność na czary, Tarcza przeciw czarom, Niewrażliwość na czary, Pułapka na czary. Źródło: dnd.elx.pl |
...raczej spora część przeniesiona z AD&D. Smakuje jak BG2. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:16. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
artykuły rpg