Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Portal światów > Dragonlance > Artykuły i opowiadania
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-04-2005, 16:46   #1
 
Merlin222's Avatar
 
Smoki Krynnu

Smoki - potężne, magiczne stworzenia o zadziwiającej sile. Równie niebezpieczne co i charyzmatyczne.
Poniższe teksty powinien udzielić wam odpowiedzi na wszelkie pytania jakie kiedykolwiek mieliście odnośnie tych wspaniałych olbrzymów.

Smoki Astralne

Nieśmiertelne Smoki Astralne są prastarą rasą, której to wywodzą się wszystkie smoki Krynnu. Są uosobieniem neutralności. Dojrzałe smoki są podobne do starożytnych złotych. Mają 50 stóp długości i otacza je aura złotego blasku.

Żyją w parach. Połączone są złotym łańcuchem, wykutym przez bogów neutralności, na całą wieczność. Jeśli łańcuch zostanie zerwany, smok cofnie się do niedojrzałego stadium. Jednak tylko moc bogów lub życzenie może tego dokonać.

Para smoków astralnych czasem zwraca się z prośbą do bogów o pozwolenie aby narodził się nowy ich potomek. Młode pozostają w jaskini rodziców do wieku 5 lat. Niedojrzały smok jest blado żółty i ma ok. 5 stóp długości. Jego ręce są podobne do ludzkich z długimi wąskimi palcami. Ma duże czarne oczy, a ich skóra jest pokryta pięknym blond futrem. Młode rosną powoli, i ich moc nie wzrasta znacząco dopóki nie znajdą swojej pary.

Dojrzałe Smoki Astralne żyją w ogromnych leżach z czarnego kryształu, zbudowanych dla nich przez bogów, prowadząc żywot w odosobnieniu. Nigdy dobrowolnie nie opuszczają swych domen i nie interesują ich żadne skarby ani afery i intrygi Krynnu.

Posługują się językami: Abyssal, Celestial, Draconic, Infernal. Posiadają także zdolność komunikowania się z każdą rozumną istotą.

Atakują w taki sam sposób jak inne smoki chociaż preferują używanie zaklęć, aby odstraszyć przeciwnika, niż rzucanie się na niego z pazurami.

Ogólnie można powiedzieć, że są nieśmiertelne, jednak silna magia śmierci może być w stanie je zniszczyć.

Smoczy strach jednej pary działa na wrogów w promieniu 500 stóp. Ofiary wpadają w panikę lub doznają silnego szoku. Smoki Astralne ignorują zaklęcia strachu innych smoków.

Dysponują potężną magią. Potrafią wykryć wszelkie istoty znajdujące się w promieniu 300 stóp. Są odporne na trucizny, sen, paraliż i choroby oraz nie starzeją się. Potrafią natychmiast się uzdrowić i zregenerować siły.

Widzą 4 razy lepiej w słabym świetle od ludzi, a dwa razy lepiej przy normalnym oświetleniu. W ciemnościach widzą na odległość 1000 stóp.

Smoki Amphi - Smoki Wodne

Unikalna krzyżówka zielonego smoka z wodnym. Amphismok jest jednym z najbardziej okrutnych i odrażających stworzeń zamieszkujących oceany. Po swych zielonych przodkach odziedziczyły silną nienawiść do wszelkich humanoidalnych istot. Wyglądem przypominają gigantyczne ropuchy o cienkich, zanikających skrzydłach, a palce ich tylnich połączone są błoną.

Amphismoki pokryte są łuskami, które tworzą gładką, elastyczną, ciemnozieloną powłokę, na której znajdują się żółte brodawki. Amphismoki potrafią zmieniać swe ubarwienie, dopasowując je do koloru otoczenia. Smoki te wydzielają silny odór, przypominający zapach zgniłych jaj.

Są zbyt leniwe by budować skomplikowane i wyrafinowane leża. Żyją we wrakach zatopionych okrętów lub podwodnych jaskiniach. Ich sposób polowania przypomina zachowanie płaszczek. Zakopują się w mule na dnie oceanu gdzie czekają na pojawienie się swej potencjalnej ofiary. Atakują najpierw przy pomocy kwasu, potem pazurami i zębami. Ich kwas jest równie niebezpieczny pod wodą jak i w powietrzu.

Posługują się językiem: Draconic, Dargoi oraz mową stworzeń humanoidalnych podróżujących po oceanach.

Źródło: Dragonlance - Monster Manual
Tłumaczenie i redakcja: Alicja "Merlin222" Szczepaniak
 
Merlin222 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-04-2005, 01:10   #2
 
Hood's Avatar
 
Merlin, czy to Twoje dzieło?? Możesz odp. na pw :P
O! Byłbym zapomniał, masz coś może o oblrzymich smokach?? Tych, które pojawiły się na Krynnie w Wojnie Dusz?? Albo o smokach chaosu...??
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-04-2005, 20:16   #3
 
Sayane's Avatar
 
Za pozwoleniem Pani Smoków dopisuję tu krótkie notki o smokach Fearunu :

SMOKI BRUNATNE:

To smoki ziemi, żyjące na pustyniach. Ponoć pochodzą z Pustyni Raurin, gdzie zostały stworzone przez Mechaników Imperium Imaskaru. Spotyka sie je często na pustkowiach wschodniego Mullhorandu. Występują samotnie, w parach lub rodzinach.

Ich kolor zmienia sie z wiekiem - od brązowego, przez piaskowy az do białego. Nie posiadają skrzydeł mają za to błony pomiędzy pazurami, przystosowane do kopania w ziemi. Żyją w leżach ok 300m pod ziemią. Charanter ich to zazwyczaj chaotycznie zły. Są zaprzysięgłymi wrogami smoków błekitnych.

Żwykle na ofiarę czekają zagrzebane w piasku. Ulubioną potrawą jest dla nich konina, choć mogą również przezyć na diecie złozonej z piasku. Ich główną bronią jest strumień kwasu, choć posiadają takie zdolności czaropodobne jak dezintegracja, burza piaskowa, wezwanie wielikiego i większego żywiołaka powietrza, stworzenie wody - raz dziennie i w zależności od wieku.


SMOKI CIENISTE

To zdradzieckie i podstępne, zawsze chaotycznie złe smoki, związane z Planem Cieni. Mają przejżyste łuski i ciemnie ciała, dzieki czemu łatwo wtapiają się w tło. Żyją w podziemiach. Najczęsciej mozna spotkać je w najglębszych jaskiniach Podmroku - co najmniej 15 km pod ziemią - gdzie więzi z Planem Cieni są najsilniejsze. Na powierzchni widywano je od Mroznych Wzgórz do Grzmiących Wierchów, kilku połączyło też siły z Kultem Smoka, słychać też plotki o cienistych drakoliczach...

Smoki cieniste lubią atakować z ukrycia. Ich bronią oddechową jest stozek kłębiastych cieni wysączających energię i powodujących otrzymanie okreslonej liczby poziomów negatywnych (z mozliwoscią wykonania rzutu obronnego na refleks). Potrafia wtopić sie w cień wszędzie, prócz miejsc oświetlonych światłem słonecznym. Może również przywołać 3x dizennie (ale dopiero w wieku wielkiego jaszczura) skaczące cienie, co powoduje ciemność oraz całkowite ukrycie dla smoka, bez kar do trafienia, itd. Mają też takie zdolności czaropodobne jak: 3x dz. lustrzane odbicie, niewykrywalność, 2x dz.wymiarowe drzwi i chłód cieina - 1x dz.

CDN

Źródło: D&D, Kompendium Potworów: Potwory Faerunu
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-05-2005, 22:57   #4
 
Merlin222's Avatar
 
Najsłynniejsze smoki Krynnu

Skie (Khellendros) Błękitny

To on odkrył portale łączące świat smoków z Krynnem. Gdy Skie przemierzał przestrzeń eteryczną, posługując się portalami, spotkał Jej Mroczny Majestat. Ukorzył się przed nią i zaproponował, że będzie jej sługą. Nauczył ją podróży między światami. Takhisis zabrała go do swego świata, który nazwała Krynn. Mówiła, że jest najpotężniejsza wśród bóstw i dlatego pozostali obawiają się jej i stale knują przeciwko niej spiski. Obiecała go hojnie wynagrodzić za zwycięstwo nad nimi. Obiecała mu władzę nad tym światem.


Błękitny smok niezliczone razy latał do boju i zabił wielu wrogów, strącając ich z nieba. On i Kitiara Uth Matar, siali postrach i zniszczenie na połowie Ansalonu w czasie Wojny Lancy. Był wiernym i oddanym sługą, któremu zaimponowała ambicja i temperament smoczej władczyni. Darzył szacunkiem inne smoki, nawet metalowe, ale zawsze uważał się za lepszego od nich. Po zakończeniu wojny Lancy pozostał przy Kit w Sanction. Później brał udział w szturmie ciemnych sił na Palanthas. Podczas tej bitwy zginęła jego władczyni. Jej strata była dla niego tak bolesna, że po tym zdarzeniu Skie uznał, że nikt nie będzie w stanie wypełnić pustki jaka powstała w jego duszy. Gdy walczył, walczył o honor, dla radości walki i chwały zwycięstwa.

Po wojnie Chaosu, Skie okazał się jednym z nielicznych smoków na Ansalonie, które obroniły się przed smoczymi zwierzchnikami, Malys i Beryl, aż wreszcie urósł w siłę do tego stopnia, że zajął miejsce wśród nich. Mordował i zjadał inne smoki, czerpiąc siłę i moc z pożerania własnych pobratymców. Wybudował sobie totem z czaszek swych ofiar.

Został zabity przez Minę we własnej jaskini.

cdn
 
Merlin222 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-05-2005, 23:59   #5
 
Pseudo's Avatar
 
Bardzo podobają mi sie opisy i dobrzez że Merlin wrzuca je także na soulforge, moge dwa razy pochwalić

ps. błagam zaznaczajcie na forum spoilery! ja o mało z krzesła nie spadłem jak przez przypadek przeczytałem to:

Cytat:
Napisał Merlin222
Został zabity przez Minę we własnej jaskini.
 
Pseudo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2005, 00:32   #6
 
Hood's Avatar
 
Ja spadłem... Ale spoko... Bo "wojna dusz" tylko nam się przyśniła, jej tak na prawdę nie ma... Bo kto sobie wyobraża, żeby największy ze smoków, smok każdej barwy i żadnej Jej Mroczny Majestat !! UWAGA SPOILER !! WRALIWSZE DZIECI PROSIMY O OPUSZCZENIE SALI został ukatrupiony...??
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-05-2005, 18:06   #7
 
Merlin222's Avatar
 
Cytat:
O! Byłbym zapomniał, masz coś może o oblrzymich smokach?? Tych, które pojawiły się na Krynnie w Wojnie Dusz??
Naradzie mam tylko powyrywane z kontekstu krotkie info, ale może ci się to przyda. Z góry ostrzegam, że poniższy tekst zawierać może całkiem sporo spoilerów!!Wszystkie iformacje pochodzą z Wojny Dusz.

Świat smoków – smoki nie dzielą go z krótkowiecznymi istotami. Toczą zażarte boje o przetrwanie.

Malys i Beryl – smoki zaintrygowała nowa zabawka, która nagle spadła między nie. Znużone walką o przetrwanie we własnym świecie z radością zawładnęły tym drugim. Takhisis była zbyt słaba, by im przeszkodzić w wkroczeniu na Krynn. Zabijały Kryńskie smoki, pożerały je, budowały swoje totemy.

Smoki nie uciekły z Krynnu ze strachu podczas Wojny Dusz. Burzliwej nocy usłyszały głos Takhisis. Niektóre poznały go i zrozumiały co to znaczy. Opuściły świat w poszukiwaniu bogów. To była pułapka. Nie mogły powrócić gdyż Takhisis je uwięziła.

Legowisko Malys znajdowało się w nowym paśmie gór Goodlund, na Szczycie Malys na wschód od legowiska Skie.

Wielkie smoki – Malys, Beryl, Onysablet (ziemie niegdysiejszego Nowego Wybrzeża – teraz – Nowe Mokradło ponieważ smoczyca posłużyła się swą magią, by zmienić jej krajobraz w zdradzieckie bagno), Skie (sprawował władzę nad dużą częścią dawnego państwa solamnijskiego, pobierając daninę od mieszkańcówPalanthas) , Sable (Onysblet? Równiny Pyłu)
 
Merlin222 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-05-2005, 23:09   #8
 
Sayane's Avatar
 
SMOKI FAERUNU cd:


SMOKI PIEŚNI :

Należą one do smoków elektryczności. Są zawsze chaotycznie dobre lub chaotycznie neutralne.

Jest to tajemnicza i mało spotykana rasa smoków, których nazwa wzięła się stąd, iż podczas walki śpiewają radośnie (jednak nie wtedy, gdy może to przeszkodzić w powodzeniu ataku ich lub ich sojuszników).

Mogą żyć w każdym regionie, powszechnie zaś wystepują na Wyspach Moonshae, przypuszcza się więc, że pochodza własnie stąd. Najczęściej żyją wsród ludzi, przybierając postać 20-30 letniej, pięknej kobiety. Są dobrymi aktorami, więc nie mają problemów z wtopieniem sie w ludzkie społeczeństwo. W ludzkiej postaci zachowują posiadaną wiedzę i czujność, a prawdziwą postać ujawniają jedynie w duzym niebezpieczeństwie. W naturalnej postaci to okazałe, srebrno-błękitne smoki, nieco podobne do smoków miedzianych.

Chętnie współpracują z dobrymi magami, Harfiarzami, grupami osób o podobnych poglądach lub z tymi, którzy zajmują się chronieniem, odnawianiem i utrzymywaniem w niezmienionej formie Ziemi jako takiej.

W walce posługują sie pazurami lub stożkiem gazu naładowanego elektrycznością. W ludzkiej postaci najchetniej posługuje się tnącą bronią białą.

Ich specjalne zdolności to:
* różne ksztaty - ludzka kobieta (każdy smok ma własną, orginalną postać), której wartosci siły, zręczności i budowy uzyskują własciwości rzeciętne dla rasy (10, 11, 10), jednak nie ma to wpływu na orginalną liczne PW smoka. Może korzystać ze wszytskich zaklęć i zdolności prócz broni oddechowej.
* prawdziwe widzenie - zawsze aktywne
* języki - wrodzona zdolnośc rozumienia dowolnych języków
* zdolności czaropodobne: ciemnośc, światło 1x/godz; migotanie, polimorfowanie dowolnego obiektu, spadanie jak piórko 2x/dzień; uzdrowienie, zamiana planów, teleportacja 1x/dzień.


IBRANDLINy:

Ibrandliny zaliczane są do olbrzymich smoków ognia, jednak nie są smokami 'z urodzenia'. Stworzyli ich kapłani Ibrandula - bóstwa lochów, jaskiń i Podmroku. Dzięki wpływowi bogini Shar, ktora zabiła Ibrandula i przywłaszczyła sobie jego domeny, kapłani zdołali rozmnożyć owe smoki, które występują głownie w miejscach kultu Ibrandula czyli głównie w Waterdeep i na Lśniącym Południu. Służą jako wartownicy miejsc świętych oraz innych podziemnych. Potrafią wykonywac proste komendy kapłanów (przeciętna inteligencja to 4) takie jak: broń, atakuj, lub waruj (pilnuj).

Ibraldiny wyglądają jak długie, bezskrzydłe smoki o szarej łusce, na grzbiecie i brzuchu przetykanej czerwienią. Mówią łamanym smoczym i są zawsze praworządnie neutralne.

W walce stosują kombinację uderzeń pazurami wszytskich czterech łap - w tym celu opierają na ogonie, jednocześnie gryząc lub stosując broń oddechową. Raz na 5 rund ibrandlin może zionąc 9-metrowym stożkiem ognia (2k6). Może też zastosować przyszpilenie - czyli skoczyć na ofiary i przywalić swoim ciałem (obszar 3x9 m) a czy doznają obrażeń zalezy od woli smoka. Jesli sie nie ruszają traktowane jest to jako zwarcie.

Ibrandliny są niepodatne na ogień, jako stworzenia ognia, otrzymują jednak podwójne obrażenia od zimna (jesli nie wyjdzie im rzut na refleks). Posiadają również atuty takie jak potężny atak, walkę na ślepo oraz czujność.

CDN...

Źródło: D&D, Kompendium Potworów: Potwory Faerunu
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-05-2005, 00:31   #9
 
Hood's Avatar
 
NIEMAL OFFOTP
Cytat:
Smoki nie uciekły z Krynnu ze strachu podczas Wojny Dusz. Burzliwej nocy usłyszały głos Takhisis. Niektóre poznały go i zrozumiały co to znaczy. Opuściły świat w poszukiwaniu bogów. To była pułapka. Nie mogły powrócić gdyż Takhisis je uwięziła.
kolejny dowód na brak przemyślenia Wojny Dusz... Takhisis była za słąba, zeby zatrzymać Malystryx i Beryllintroax ale dość mocna, by uwięzić chmarę zwykłych smoków... Sic! Wogóle co to znaczy, żeby bóg był zbyt słaby...? Zaczyna się z tego robić dragonball, co rusz to każdy najpotężniejszy byt okzauje się być jedynie jakąś popierdółką... Sam Chaos i jego smoki przecież wobec olbrzymich smoków są tylko dziećmi pikusia... A chaos stworzył wszystko... Nawet olbrzymie smoki... SIC! do kwadratu...

MERLINKO, byłbym niesamowicie szczęśliwy, gdybyś podała więcej informacji na temat tego, zwłaszcza zwodniczego głosu Takhisis i uwięzionych smoków - czy były to tylko dobre, czy wszystkie smoki?

PS. A ktoś mi powie, czemu Takhisis zabiła Cyana Bloodbane? Bo tego zupełnie nie chwytam...

SAYANE - super... Tak trzymać, jak tak dalej pójdzie, to wymyślę kolejną przygodę...
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-05-2005, 00:39   #10
 
Sayane's Avatar
 
Smoki Pieśni rulez !!!!!!!!!! moje ulubione

A z krynskimi to było jakos tak, ze zgubiły drogę czy Thaksisis ukryła świat... Jakos tak jest to wyjaśnione; dlatego bogowie ani smoki nie mogły tam powrócic.
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:30.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168