Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Portal światów > Dragonlance > Artykuły i opowiadania
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-04-2005, 07:52   #1
 
Merlin222's Avatar
 
Kender - od kołyski aż po grób

Tradycyjna kenderska rodzina składa się z ojca, matki, 3-5 dzieci.

Ciąża trwa 9 miesięcy; Zazwyczaj na świat przychodzi jeden kenderek - bliźniaki są niezwykle żadkie. Noworodki ważą 3-5 funtów (ok. 3-5x1/2kg). Główka zazwyczaj jest w pełni owłosiona a uszy wydłużone lecz jeszcze nie są szpiczaste - co jest cechą charakterystyczną dla owej rasy. Owa szpiczastość wykształca się w pełni do 3 roku życia.

Pierwsze imię dziecka może powstać poprzez krzyżowanie się przeróżnych czynników. Najbardziej popularną metodą jest nadanie dziecku imienia po krewnym. Okazjonalnie rodzice nadają imiona upamiętniające wydarzenia z ostatniej podróży (np. Mudskipper - omijacz błota) lub po typowych kenderskich narzędziach (np. Lockpick) Niektóre imiona powstają przy okazji złej formy ludzkiego słowa, jak np. Taverna (miejsce w którym kenderzy bardzo chętnie przebywają) przekształca się w Tavin (Tavern - Tavin).

W dzieciństwie (od 4-5 roku)ich wrodzona ciekawość zaczyna narastać i zaczynają pytać "dlaczego". Dzieci innych ras także przechodzą ten okres lecz po pewnym czasie wyrastają z tego, Kenderzy z regóły nie. W dzieciństwie kenderzy zaczynają uczęszczać do szkół, uczą się podstaw.

Lata młodzieńcze (13- 19). W tym okresie kenderzy zaczynają unikać codziennych obowiązków. Zaczynją poszukiwać mistrzów, którzy nauczyli by ich jak posługiwać się "hoopakiem" nie wyrządzając sobie przy tym krzywdy. Uczą się sztuki przeżycia na własną rękę.

Lata dojrzałości. Kenderzy rozpoczynają ten okres od opuszczenia swojego rodzinnego domu wyruszając w swoją samodzielną podróż. Podróżują po całym kontynencie Ansalonu. Wszędzie gdzie ktoś wspomni o kendererze, każdy automatycznie sprawdza kieszenie. Dla większości "kender" to po prostu inne słowo określające złodzieja, rozbójnika. Ponad połowa populacji rozumie że kenderzy nie mogą na to nic poradzić.

W 30-50 latach swego życia kenderzy zaczynają tęsknić za rodzinnym domem. Jednakże kiedy już tam dotrą, po pewnym czasie wyruszają w kolejną podróż.

Starość. Starzy kenderzy przyjmują rolę nauczycieli, mentorów. Uczą młodych różnych sztuczek i metod przeżycia w podróży. Ze starości przychodzi także życiowa mądrość. Jest to jeden z powodów dlaczego to właśnie starszyzna rządzi w większości kenderskich społeczności.

Dziadkowie i babcie są traktowani z szacunkiem. Od 90 do 100 kenderzy zaczynają prowadzić spokojniejszy tryb życia.

Kenderzy żyją ok 100 lat. Jednakże niewielu dożywa tak wspaniałego wieku. Większośc umiera podczas jednej ze swych podróży.

Śmierć. Kenderzy postrzegają śmierć jako "Ostatnią Najwspanialszą Przygodę"

Źródło: Dragonlance - Kencyclopedia
Tłumaczenie: Merlin222
 
Merlin222 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:10.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168