Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Portal światów > Dragonlance > Artykuły i opowiadania
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-05-2005, 19:17   #1
 
Merlin222's Avatar
 
Smokowcy - historia i opisy

Smokowcy zostali stworzeni pod koniec Wieku Ciemności, aby służyć jako specjaliści i siejący postrach żołnierze w smoczych armiach podczas Wojny Lancy. Zostali stworzeni by dostarczyć generałom Mrocznej Królowej żołnierzy, którzy byli bardziej przewidywalni niż ludzie a bardziej skłonni do układów niż ogry czy gobliny, które stanowiły większą część armii. Mimo, że samice jak i samce smokówców zostały stworzone w tym samym czasie, istnienie samic długo było trzymane w tajemnicy.

Smokowcy powstali dzięki perwersyjnej i złej magii. Ich rasa została stworzona przez użycie skradzionych jaj metalicznych smoków. Jaja ukryto pod świątynią Takhisis w mieście Sanction. Poddano specjalnej ceremonii (zwanej „rytuał korupcji”) przeprowadzanej przez: Dracarta- maga czarnych szat, Wyrilish- jedenego z najpotężniejszych kapłanów Takhisis podczas Wojny Lancy, oraz Harkiela – mrocznego czerwonego smoka. Podczas ceremonni embrion w jaju ulegał skażeniu. Powodowało to, iż rozdzielał się w tuziny humanoidalnych stworów.

Każdy rodzaj narodzonych smokowców wywodził się z jaj danej grupy metalicznych smoków. Baaz rodziły się z jaj spiżowych smoków, Bozaki z jaj smoków o kolorze bronzu, Kapaks z miedziowych, Sicaks ze srebrnych, a Auraki ze złotych. Do czasu Wojny Chaosu, świat wierzył iż smokowcy są stworami bezpłciowymi, niezdolnymi do reprodukcji innej niż ceremonia skażenia. Świat jednak się mylił.

Dacart wiedział z najwcześniejszych eksperymentów tworzenia smokowców, że z żeńskich smoczych embrionów tworzą się samice smokowców, podczas gdy z męskich embrionów powstają samce. Podczas obserwowania jak pierwsza generacja smokowców odnosi sukces i zamienia się w okrutnych wojowników, zaczął się obawiać, iż smokowcy mogą zagrozić istnieniu innych ras Krynnu. Smokowcy byli lojalni wobec Takhisis i jej kapłanów, lecz Dracart obawiał się przyszłości, w której smokowcy mogą się zbuntować przeciwko swym panom. Postanowił, że najlepszym sposobem, aby utrzymać smokowców pod kontrolą, będzie zaprzeczenie jakoby istniał jakikolwiek inny sposób ich rozmnażania poza rytuałem skażenia. Dracart chciał zniszczyć wszystkie jaja metalicznych smoków, jakie znajdowały się w posiadaniu smoczej armii, i z których mogłyby powstać samice smokowców, lecz Takhisis nie pozwoliła mu na to. Wydała rozkaz aby jaja zawierające samice zostały ukryte, lecz nie w Sanction. Rozkazała także, iż nie wolno dopuścić do wylęgu samic.

Gdy siły Białego Kamienia przerodziły się w silną opozycję, Takhisis zdecydowała, że potrzebuje bardziej wydajnej metody, aby zapewnić sobie stały napływ żołnierzy w postaci smokowców. Rozkazała Dracartowi wymyślić bardziej wydajną metode rozmnażania smokowców, taką która nie zależała by od jaj metalicznych smoków ani łączenia potężnych, złych stworów. Była pewna że smokowcy pozostaną lojalni wobec niej.

Dzięki umiejętnościom i środkom znanym tylko jemu i Mrocznej Królowej, Dracart stworzył kryształ, który nazwał Serce Dracarta. Ten artefakt tworzył setki nowych smokowców z już żyjącego osobnika, rozrywając jego duszę i wkładając każdy jej kawałek do kopii. Proces ten zabija dawcę. Repliki żyją krócej oraz nie są tak inteligentne i silne jak oryginał, ale są łatwe do manipulowania, posłuszne i zdolne do walki.

Dracart nigdy nie używał swego artefaktu. Gdy Siły Białego Kamienia przeszukiwały ruiny Neraki po upadku miasta, znaleziono zniesławionego maga martwego z poderżniętym gardłem. Serce Dracarta nie zostało odzyskane.

Serce Dracarta zostało skradzione przez Maranta, jednego z Auraków. On wiedział, że każdy smokowiec stworzony przy pomocy artefaktu będzie niewiele się różnił od tępego niewolnika. Miał zamiar zniszczyć artefakt, lecz odkrył, iż nie może zmusić się aby to uczynić.
Z biegiem czasu smokowcy zaczęli się starzeć i umierać. Ich gatunek w rzeczywistości stał się jednym z zagrożonych wymarciem. Wtedy to idea stworzenia armii bezmyślnych niewolników, którzy przedłużyliby trwanie gatunku, przynajmniej w niewielkim stopniu, zaczęła brzmieć zachęcająco dla Maranta. Około dwadzieścia lat po Wojnie Lancy, Maranta miał już zbudowaną bazę dowodzenia i miał nadzieję, że smokowcy którzy przetrwają, zbiorą się pod jego dowództwem. Teraz, zaczął także rozważać możliwość zostania zbawicielem smokowców. W rzeczywistości niewiele dbał o smokowców, którzy służyli mu i nigdy nie wahał się rozkazać swoim oddziałom bronić go, podczas gdy on sam pozostawał bezpieczny w swej fortecy.

Podczas Wojny Chaosu, inny przywódca smokowców, inżynier z rodzaju Boozak o imieniu Kang, odkrył ukrytą kolekcję Dracarta, która składała się z jaj z samicami. Po konflikcie z krasnoludami z Thorbardinu, kang zabezpieczył jaja i pozwolił na ich wylęg. Dwadzieścia samic smokowców narodziło się z jaj: jeden Aurak, dwa Sivaks, trzy Bozaki, cztery Kapaks i dziesięć z rodzaju Baaz. Wraz z wiedzą, którą teraz posiadła jego rasa o możliwości naturalnego rozmnażania się, Kang zauważył potrzebę odnalezienia miejsca gdzie smokowcy mogliby wychowywać swoje młode, ziemi którą mogliby nazwać ich własną. W towarzystwie samic i smokowców, którzy towarzyszyli mu już od Wojny Lancy, Kang wyruszył w poszukiwaniu nowego domu.

Kang i jego towarzysze starli się z Marantem. Mimo, iż obaj pragnęli aby gatunek smokowców nadal trwał, Kang i Marantra działali z dwóch zupełnie innych motywów. Kang chciał odnaleźć bezpieczne miejsce, gdzie smokowcy mogliby żyć, podczas gdy Maranta interesowało zabezpieczenie swego panowania. Maranta widział w Kangu i samicach zagrożenie. Bał się, że słowa Kanga o stworzeniu miasta smokowców spowodują, iż ci którzy byli lojalni wobec Maranta przejdą na stronę Kanga.

Podczas ataku goblinów na Teyr, Maranta zaczął realizację swojego planu ocalenia smokowców i użył Serca Dacarta. Oburzony czynami Mantra, Kang stawił czoła Aurakowi, pokonał go i zniszczył artefakt.

Wraz ze zwycięstwem nad Marantem, Kang stał się przywódcą Teyr, wolnej kraju zamieszkałego przez smokowców. Większość ze słabszych smokowców, stworzonych przez Maranta, poległa podczas walk z goblinami, lecz kilku przetrwało. Kang zlitował się nad nimi i przyjął ich do miasta, które stworzył. Niestety, ci smokowcy byli bezpłodni. Marzenie Maranta o kontynuacji gatunku mogło doprowadzić do totalnej zagłady smokowców.


Opis rasy

Smokowcy mają krótki, masywny ogon, jaszczurowaty pysk i chropowate ciało. Ich ubarwienie odzwierciedla delikatny odcień smoków, z których jaj zostały stworzone. Baaz mają niepowtarzalne spiżowe ubarwienie, Bozaks mają kolor przyblakłego brązu, Kapaks są czerwonawe z zielonkawym odcieniem, Sivaks są koloru wypolerowanego srebra, a Auraksy są ciemno złotego odcienia. Samice są niższe i delikatniej zbudowane od samców, za wyjątkiem samic Bozaków, które stanowią jedyny wyjątek od tej reguły.

Wszyscy smokowcy poza Auraksami posiadają skrzydła, z tym że jedynie Sivaksowie potrafią faktycznie latać. Smokowcy poruszają się na różne sposoby. Chodzą na dwóch łapach w pozycji wyprostowanej, szybują w powietrzu, oraz biegają na czterech łapach jednocześnie machając skrzydłami.

Smokowy podziwiają złe smoki i okazują im szacunek. Smokowcy to gady i rozmnażają się w taki sam sposób jak wszystkie inne gady. Samice składają od 1 do 4 jaj podczas jednego wylęgu.

Wszyscy smokowcy kochają ale.

Gdy smokowiec umiera, magiczne moce, które były jego częścią, są uwalniane wraz z ostatnim tchnieniem, ze spektakularnym i katastrofalnym efektem.

Smokowcy posiadają umiejętność posługiwania się prostymi broniami. Są odporni na naturalne choroby. Mają bardzo wolny metabolizm, co pozwala im przetrwać na 1/10 racji wody i jedzenia, która byłaby niezbędna dla człowieka.

Auraks

Są to najpotężniejsi ze smokowców obdarzeni magicznymi mocami. Są także najrzadsi. Często pracują jako specjalni agenci i egzekutorzy. Są aroganccy, i zapatrzeni w siebie. Uznają swoją wyższość nad innymi stworzeniami poza smokami i Mroczną Królową. Samce Auraków są wysokie na 7 stóp, natomiast samice są odrobinę niższe.

W walce Auraks rzadko używają swych naturalnych broni. Wolą polegać na swych nadprzyrodzonych zdolnościach generowania promieni płomieni z każdej z dłoni. Promienie te są w stanie trafić cel oddalony o 60 stóp. Potrafią rzucić czar, który zmienia ich w dowolnego człowieka lub człekokształtną istotę, i w doskonały sposób imitować jej głos. Efekt ten trwa jednak maksymalnie kilkadziesiąt minut. Do 3 razy na dzień, Aurak może teleportować się na krótki dystans (max. 60 stóp). Potrafią także kontrolować umysły innych. Smokowiec kontroluje czyny swojej ofiary tak jakby ciało osoby zaczarowanej było jego własnym.

Ich zmysły są tak wyostrzone, że doskonale widzą nawet przy słabym świetle i potrafią odkryć ukryte lub niewidoczne istoty w promieniu 40 stóp. Potrafią także przejrzeć każdą iluzję.

Po śmierci ciało Auraka zamienia się w nienaturalne, niebezpieczne zielone płomienie.

Baaz

Zajmują najniższą pozycje w społeczności smokowców. Często są poniżani przez swych współbraci i traktowani jak niewolnicy. W przeszłości, Baazowie niewiele mogli uczynić by to zmienić, więc odizolowali się od innych. Jednakże wraz z przybyciem samic, z których większość była rodzaju Baaz, sytuacja zaczęła się zmieniać.

Samice Baazów są dobrymi organizatorkami i dobrze pracują w grupach. Pracują nad zmianą pozycji Bazów w społeczeństwie smokowców poprzez odmawianie współpracy z tymi, którzy poniżają ich i zachęcają samców by podążyli ich śladem.

Baazy często przemierzają cywilizowany świat w przebraniu. Ich rozmiar i budowa pozwala im podawać się za ludzi, ubranych w długie, duże kaptury i maski. Skrzydła ukrywają pod płaszczami. Samce służą jako skauci i szpiedzy, samice natomiast zostają cenionymi managerami i wojskowymi dowódcami niskiej rangi. Baazy są najliczniejszą i najsłabszą fizycznie grupą. Samce mają 5-6 stóp wzrostu.

Po śmierci ciało Baaza zamienia się w kamień. Po kilku minutach skamieniałe ciało zamienia się w proch.


Bozaks

Bozaki to niezwykle uduchowione istoty. Organizują czasem religijne obrządki. Inni przekształcili swą potrzebę wierzenia w coś w wiarę w samych smokowców. To wzmocniło ich pozycję jako przywódców, która już i bez tego była mocna. Ich wzrost wynosi ok. 6-6,5 stóp. Obie płcie mają zdolności organizatorskie. Samce już od czasów Wojny Lancy służą w armii smokowców na stanowiskach dowódczych.

Bozak wojownik

Bozaki obu płci są okrutnymi i przebiegłymi wojownikami, którzy bardzo rzadko oszczędzają życia swych przeciwników.

Bozaki to urodzeni magowie. Potrafią opanować mistyczne sztuki przy minimalnych naukach w wieku młodzieńczym. Po śmierci ich ciało kurczy się i rozpada przekształcając się w chmurę pyłu. Kości natomiast eksplodują.

Kapaks

Kapaksowie są trzonem smoczych armii. Są nieustraszonymi wojownikami, którzy odznaczają się miłością do bitwy. Mimo to świetnie sprawują się podczas tajnych misji sabotażowych czy też zabójstwach. Samce mierzą 6-7 stóp, samice 5,5 stóp. Obie płcie są mocno umięśnione.

Ani samce ani samice Kapaksów nie wykazują skłonności do twórczego myślenia, ani nie są nazbyt spostrzegawczy. To czyni ich lepszymi podkomendnymi niżdowódcami.

Podczas walki często stosują trucizny – poprzez ugryzienie przeciwnika lub na ostrzu broni. Tylko samce mają toksyczną wydzielinę. Przed bitwą oblizują ostrza broni, na których pozostaje trucizna.

Ślina samic, natomiast leczy rany.

Po śmierci ciało prawie natychmiast ulatnia się tworząc chmurę kwasu wysokości 5 stóp.

Sivaks

Najsilniejsi ze wszystkich smokowców. Zarówno samce jak i samice służą jako elita wojowników i szpiegów, którzy są zatrudniani przez złych przywódców lub innych smokowców. Zdolności samców do przeprowadzania tajnych operacji jest wzmacniana poprzez ich zdolności zmieniania swojej formy. Samce są wysokie na ok. 9 stóp, samice natomiast mierzą 6-7 stóp.

Obie płcie używają dużych, rozbudowanych mieczy. Ich ogony są długie (jak na smokowców), i często używają ich w walce by pozbawić równowagi przeciwnika. Samiec posiada zdolność przemienienia się w człekokształtną istotę, o jego wzroście lub mniejszej w momencie kiedy ją zabije. Nie zyskuje pamięci, umiejętności ani zaklęć ofiary, lecz jego wygląd i głos pokrywają się idealnie z wyglądem i głosem nieszczęśnika. Sivak może wrócić do swej normalnej postaci, lecz gdy to uczyni nie może wcielić się ponownie w tą samą postać. Musi zabić kolejną ofiarę by móc zmienić tożsamość.

Samice nie mogą zmieniać postaci jak samce. Posiadają natomiast zdolności podobne do umiejętności kameleona. Potrafią idealnie dopasować się do otoczenia.

Po śmierci samiec przyjmuję wygląd swego zabójcy. Stan ten utrzymuje się przez 3 dni, poczym całe ciało zamienia się w błoto. Jeśli zabójca jest większy niż Sivak, ciało smokowca wybucha płomieniem o promieniu 10 stóp.

Samice nie przyjmują formy zabójcy, wybuchają płomieniem o promieniu 10 stóp.

Źródło: Dragonlance - Draconians
Tłumaczenie - Merlin222
 
Merlin222 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-05-2005, 13:28   #2
 
Sayane's Avatar
 
Spawn Draconians

Transmutation Level: Sor/Wiz 5
Components: V, S, M
Casting Time: 1 round
Range: Close (25 ft. +5 ft./level)
Target: 1 metallic dragon egg
Duration: Instantaneous
Saving Throw: None
Spell Resistance: No
Material Component: kropla smoczej śliny

Spawn draconians to czar używany przez czerwonego smoka Harkiela the Bender, do zmiany jaj smoków metalicznych w smokowców. Czar rzucony na jajo trwale modyfikuje zarodek w kilka-naście małych smokowców. Metaliczna powierzchnia jaja staje sie czarna i śliska, jajo rozrasta się i wije jakby bardzo cierpiało., changing shape and writhing as if in torment.Po minucie wzdęte jajo pęka wyrzucając z siebie określoną liczbę smokowców:

Brass egg: 8d12 Baaz hatchlings (˝ HD)
Copper egg: 6d12 Kapak hatchlings (1 HD)
Bronze egg: 5d12 Bozak hatchlings (1 HD)
Silver egg: 4d12 Sivak hatchlings (2 HD)
Gold egg: 2d12 Aurak hatchlings (3 HD)

Świeżo wyklute zadają 1d2 pkt obrażen pazurami i ugryzieniem i otrzymują -2 o wszytskich rzutów. Dorosłośc osiągają w wieku 5 lat. Do i w czasie Wojny Lancy Harkiel the Bender zmieniał jaja dobrych smoków tym własnie czarem. Dodatkowo kapłani Thaksisis zaopatrywali każdego smokowca w "złego ducha" jednego z piekielnych sług Thaksisis, zapewniając sobie, że kazdy będzie zły i będzuie wierny Thaksisis - dzięki rzucaniu 'planar ally" podczas gdy magowie rzucali równocześnie zaklęcie permanentności na jajo.

Chodzą plotki o niższopoziomowej wersji tego czaru, używanej zanim Spawn Draconians został ukończony. Powstali z niego smokowcy znani jako "sesk" i " traag", porzuceni przez Thaksisis na pustkowiach Taladas.

za: Dragonlance Rules Conversion 3.0 - Campaign Setting
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-05-2005, 16:53   #3
 
Hood's Avatar
 
Oooo jak miło taki temat przeczytać... Suuper, tylko mam jedną uwagę...

Używajcie proszę poslkich nazw dla smokowców... Kapaki, Bozacy (Bozaki), Sivaki, Auraki, Baazy itp.

Cytat:
Napisał Sayane
podczas gdy magowie rzucali równocześnie zaklęcie permanentności na jajo
to jest czar "Ciągłość" wg. zasad 3,0

[powyżse uwagi nie są powodowane złośliwością, lecz przyjęcie ich znacznie ułatwia korzystane z tych informacji, eliminuje zbędny chaos wprowadzając na jego miejsce estetyczny porządek oraz konsekwentną spójność z już ukutymi terminami]

Co się zaś tyczy Auraków, warto dodać, że pierwsze "dzieci mrocznego rytuału" utworzone z jaj złotych smoków były niezwykle potężne nawet w porównaniu z innymi Aurakami, a ich ciała przypominały groteskową karykaturę późniejszych Auraków...
A o ile mi wiadomo, owi smokowcy wyrwały się spod kontroli swych stwórców...
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-05-2005, 17:57   #4
 
Sayane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Hood
to jest czar "Ciągłość" wg. zasad 3,0
może być, że ciągłość

A po innych postach już mi sie nie tu chcialo wszytskiego tlumaczyć jak wiadomo o co chodzi :P

Może wrzuce tu pózniej opisy Sesków (brzmi jak 'oseskow' ) i Traagów bo jak sie okazalo w moim podreczniku nie ma statystyk 'zwyklych' smokowców. Rysunek smokowca z Dragonlance Campaign Setting mozna znaleść tutaj.

Statystyki Bazow i Sivaakow
tutaj.

Opis rasy ogolny

Wsyztskie sa odporne na sen i paraliz, posiadają widzenie w ciemnosci na 120 stop, widzenie w slabym swietle,, blindsense 60 stop, wech na 60 stop. Są odporne na wszystkie choroby. Dzieki powolnemu metabolizmowi mogą przezyc na 1-10 ludzkiej racji wody i pozywienia. Jako potomkowie smokow posiadają 'smoczą inspiracje' - pod komendą smoka otrzymują +1 bonus z morale do ataku i rzutow obronnych. Potrafią tez szybowac - wszystkie procz auraksow - i nie otrzymują zadnych obrazen w razie upadku. Mogą się również poruszać poziomo, nawet na cztery razy większy dystans na jaki opadły w pionie (troche to bez sensu wyszlo.... They can also travel horizontally up to four times the vertical distance they descend).
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-05-2005, 23:29   #5
 
Hood's Avatar
 
Cytat:
Mogą się również poruszać poziomo, nawet na cztery razy większy dystans na jaki opadły w pionie (troche to bez sensu wyszlo.... They can also travel horizontally up to four times the vertical distance they descend
kolejny wyjątek od ej reguły stanowią SIVAKI, które jako potomkowie srebrnych smoków, nie dość, że pozostały piękne to jeszcze potrafią na prawdę latać (tj, nie tylko opadać, ale i wzbijać się w powietrze...!) co bez wątpienia wynika z faktu, że srebrne smoki potrafią najlepiej latać ze wszstkich jaszczurów....
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:32.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168