Artykuł "O małych maszynach w Neuroshimie, czyli mniejsze nie zawsze gorsze Nad artykułem zacząłem się zastanawiać, gdy czytałem wątek o lataniu i okazało się nie są brane pod uwagę modele samolotów i helikopterów, choć dają pewne możliwości taktyczne. Np. model helikoptera z podczepionym granatem może polecieć nad budynek i zrzucić go do komina. Wtedy przypomniałem sobie, że są jeszcze inne tego typu maszyny i już wiedziałem, że nie zmieszczę się wątku. Więc do dzieła! Te maszyny należy podzielić na: Nosiciele ładunku użytecznego. Bez przystosowania potrafią się tylko przemieszczać. Te przystosowania to wszczepienie do modelu chipu, do którego podłącza się sterowane przez niego urządzenia. Żeby to zrobić trzeba być dobrym specem od elektroniki i mechaniki. Należą do tej grupy: - modele latające, samochodów i łodzi dla młodzieży - autonomiczne maszyny ogrodowe (np. kosiarki) i tego typu urządzenia Autonomiczne maszyny mobilne. Mają nieco większe możliwości taktyczne niż powyższe maszyny, np. same z siebie już dysponują jakimiś alarmami. Do ich modyfikacji wystarczą "klocki" (części, z których się budowało takie roboty) i zaprogramowanie jednostki centralnej. Do tej grupy należą: - roboty dla młodzieży Rzeczy, które BG może podczepić do modelu: kamerkę pistolet maszynowy typu uzi niewielki ładunek wybuchowy lub granat nożyce lub towar do przetransportowania(magazynki itp.) Autonomicznej maszynie ogrodowej można przyczepić proste manipulatory w stylu: nożyce podnośnik "koparka" Możliwości zwiększania ilości używanych maszynek przez BG i zasięgu ich działania. Radiostacja zwiększa siłę sygnału nadawcy, więc i odległość z jakiej maszyna wykonuje rozkazy BG, a zamontowanie do niej routera umożliwia sterowanie większą ilością maszyn, nawet kilku BG jeśli są w drużynie lub się włamią do tej mikro sieci(sądzę, że pojedyńczy BG powinien móc sterować max. 2 maszynami i to po odpowiednim umocowaniu konsol sterujących). Mikrokomputer pokładowy (tzn. wielkości tych co są w kalkulatorach)pozwala na wykonywanie wcześniej zaprogramowanych czynności automatycznie. Dobry programista może też napisać programy dla współpracujących ze sobą maszyn (np. operator steruje pierwszą maszyną, a reszta leci za nią w ustalonym kluczu) przez utworzenie z nich sieci. Zalety: - dostają do normalnie niedostępnych miejsc (np. model helikoptera może wlecieć na dach budynku, kosiarka może wjechać do zawalanej zawalonej bazy). - nowi "sojusznicy" w walce z trudami życia (np. charakterze stróża obozu lub dodatkowej siły ognia) - niewielkie zużycie paliwa Wady: - trudno dostępne - brak części zamiennych - nieporęczne w transporcie, chyba że BG dysponuję środkiem lokomocji. Nad artykułem zacząłem się zastanawiać, gdy czytałem wątek o lataniu i okazało się nie są brane pod uwagę modele samolotów i helikopterów, choć dają pewne możliwości taktyczne. Np. model helikoptera z podczepionym granatem może polecieć nad budynek i zrzucić go do komina. Wtedy przypomniałem sobie, że są jeszcze inne tego typu maszyny i już wiedziałem, że nie zmieszczę się wątku. Więc do dzieła! Te maszyny należy podzielić na: Nosiciele ładunku użytecznego. Bez przystosowania potrafią się tylko przemieszczać. Te przystosowania to wszczepenie do modelu chipu, do którego podłącza się sterowane przez niego urządzenia. Żeby to zrobić trzeba być dobrym specem od elektroniki i mechaniki. Należą do tej grupy: - modele latające, samochodów i łodzi dla młodzieży - autonomiczne maszyny ogrodowe (np. kosiarki) i tego typu urządzenia Autonomiczne maszyny mobilne. Mają nieco większe możliwości taktyczne niż powyższe maszyny, np. same z siebie już dysponują jakimiś alarmami. Do ich modyfikacji wystarczą "klocki" (części, z których się budowało takie roboty) i zaprogramowanie jednostki centralnej. Do tej grupy należą: - roboty dla młodzieży Rzeczy, które BG może podczepić do modelu: kamerkę pistolet maszynowy typu uzi niewielki ładunek wybuchowy lub granat nożyce lub towar do przetransportowania(magazynki itp.) Autonomicznej maszynie ogrodowej można przyczepić proste manipulatory w stylu: nożyce podnośnik "koparka" Możliwości zwiększania ilości używanych maszynek przez BG i zasięgu ich działania. Radiostacja zwiększa siłę sygnału nadawcy, więc i odległość z jakiej maszyna wykonuje rozkazy BG, a zamontowanie do niej routera umożliwia sterowanie większą ilością maszyn, nawet kilku BG jeśli są w drużynie lub się włamią do tej mikro sieci(sądzę, że pojedyńczy BG powinien móc sterować max. 2 maszynami i to po odpowiednim umocowaniu konsol sterujących). Mikrokomputer pokładowy (tzn. wielkości tych co są w kalkulatorach) pozwala na wykonywanie wcześniej zaprogramowanych czynności automatycznie. Dobry programista może też napisać programy dla współpracujących ze sobą maszyn (np. operator steruje pierwszą maszyną, a reszta leci za nią w ustalonym kluczu) przez utworzenie z nich sieci. Zalety: - dostają do normalnie niedostępnych miejsc (np. model helikoptera może wlecieć na dach budynku, kosiarka może wjechać do zawalanej zawalonej bazy). - nowi "sojusznicy" w walce z trudami życia (np. charakterze stróża obozu lub dodatkowej siły ognia) - niewielkie zużycie paliwa Wady: - trudno dostępne - brak części zamiennych - nieporęczne w transporcie, chyba że BG dysponuję środkiem lokomocji |
Jacek, na razie ten tekst nijak nie można nazwać artykułem, najwyżej jego zalążkiem. Jeśli mógłbym coś zasugerować, to usuń obecny tekst, dobrze przemyśl jego treść, rozwiń go, napisz jeszcze raz bez powtórzeń i literówek (bo jest ich sporo). Pozdrawiam |
No i ogólnie, sam artykuł jest napisany podwójnie... |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:45. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
artykuły rpg