|
| Narzędzia artykułu | Wygląd |
Autor artykułu: Johan Watherman 06-02-2010 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
#1
Efcia
on
07-02-2010, 15:44
| ||
Cytat:
"Bo do tanga trzeba dwojga" jak mówią słowa piosenki. Jeżeli gracz chce grać, to będzie grał. Ale jeżeli gracz chce pokazać MG, że w jego świecie są pewne nieścisłości, to najlepszy nawet MG z najlepszym nawet scenariuszem nic tu nie pomoże. Gracz musi chcieć grać. Równie sprawnie można rozwalić scenariusz do gry Wampir: Maskarada, gdzie w drużynie mamy samych Toreadorów. Możemy spodziewać się podobnych problemów jak w wymienionej przez Ciebie drużynie. Cytat:
Przyznam się bez bicia, że większość moich scenariuszy opartych jest na zmaganiach drużyny z "wielkim złym". Nie widzę w tym nic złego. Jeżeli ja miałabym poprowadzić rozgrywkę umożliwiającą wcielenie się w rożne istoty Świata Mroku, to nie robiłabym rekrutacji. Dogadałbym się porostu z graczami np. za pomocą PW. Bo najważniejsze to mieć zgraną drużynę, która wie jak się dobrze bawić. I jeżeli już bawią się w knujów wielkich, to robią to by ubarwić i urozmaicić rozgrywkę. A nie po to, żeby dopiec innemu graczowi, czy wręcz MG. Czekam na dalsze artykuły. Bo z tego nie wiele, jak dla mnie wynika. | ||
#2
Aschaar
on
07-02-2010, 19:41
| |||
Tym wpisem po prostu zaznaczam, że zapoznałem się. Ocenę tego wielkopomnego dzieła pozwolę sobie pominąć długim milczeniem... przynajmniej do chwili dostarczenia całego produktu, ponieważ póki co mamy "beta release" (jak twierdzi sam Autor): Cytat:
Sam początek tekstu jest już urokliwy i jakże zachęcający do czytania: Cytat:
Podpisuję się pod tym co napisała Efcia: Cytat:
PS. Naprawdę bardzo się cieszę, że "Volvo..." tak bardzo zapadło w Twoją pamięć, że ciągle do niego wracasz. Myślę, że nie może być nic bardziej budującego dla MGa jak to, że gracze wracają do sesji ciągle i wciąż... | |||
#3
Kelly
on
12-02-2010, 14:18
|
Specjalnym miłośnikiem WoDa nie jestem. Czasami grywam, ale gdzie mi tam do takiej znajomości tego universum jak moi przedmówcy. Nie mniej, patrząc z takiego punktu widzenia nieco z boku, rzucają się od razu dwa elementy charakteryzujące niniejszy artykuł: 1. to fakt, że autor potraktował zdecydowanie szerzej treść artykułu, niżeli tylko kwestię crossovera. Wydaje mi się, ze wiele argumentów to raczej wizja jego idealnego WoDa, niż wizja idealnego crossovera. 2. Część kwestii jest wspomniana na zasadzie bo tak. Rozumiem, że następne części będą je stopniowo wyjaśniać oraz zaznaczać, jak przytaczane ogólniki wpływają na crossover. Tak czy siak, planuję poczytywać następne kawałki. |
#4
Samoel
on
05-10-2011, 18:20
| ||||||||||||||||||||||
| Ech... Pojmuję ogólną ideę autora. To mogę odnotować jako sukces powyższego wypracowania. Ale... Odnosi się on (autor) do jakichś traumatycznych(?) dla niego przeżyć i stosuje takie skróty myśleniowe, że sens wypowiedzi pozostaje owiany mgłą - jest niejasny. Wytykając ogólne błędy Narratorów należy być w tym precyzyjnym. Sens... Twoje moneta autorze ma zarówno na rewersie jak i awersie reszkę. Uważam, że brak Ci obiektywizmu a swoje refleksje opierasz na przeżyciach opartych na jakichś konkretnych sesjach - publice ogólnie nie znanych. Bo... Przeciwnik super hero jest ok, jeśli przewidujemy długą sagę w trakcie której bohaterowie graczy zdobywają wpływy/potęgę/umiejętności/sprzymierzeńców dzięki którym mogą go ostatecznie pokonać. Początkowy twardziel stoi wtedy po to, by zmusić ekipę do myślenia i konstruktywnego działania, wyłamując się z szablonu postępowania graczy - "walcz bądź uciekaj". Mix istot świata mroku w ekipie - nie znając założeń sagi, nie ma o czym dyskutować. Mi się mixowanie takich postaci nie bardzo podoba, niemniej, dopuszczam myśl, że w niektórych przypadkach ma to sens i może być trafnym pomysłem. Styl... Tragedia grecka(?) w czystej grece której nikt zapewne tutaj nie zna. Zwykłem nazywać taki styl pisania "klocem literackim" - ma on sens, ale jest ciężki w odbiorze. Rada(?!) Zalecam zachowanie większego dystansu i mniej emocjonalne zaangażowanie w omawiany temat. | |||||||||||||||||||||
Narzędzia artykułu | |
Wygląd | |
| |