Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > Artykuły, opowiadania, felietony > Systemy RPG > Artykuły Świat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Crossover na spokojnie czyli „Totalna stabilizacja” - III Rekrutacja<!-- google_ad_section_end -->
Crossover na spokojnie czyli „Totalna stabilizacja” - III Rekrutacja
Autor artykułu: Johan Watherman
27-03-2010
Crossover na spokojnie czyli „Totalna stabilizacja” - III Rekrutacja

Ahoj towarzysze! Pora zabrać się za rzecz kompletnie zbędną w zwyczajnych sesjach i kluczową przy pośrednictwie forum czyli rekrutacji, ostatecznie równie ważnej jak każdy element sesji. Miał być trup z szafy i jest. Bo sławetna sesja upadła przez wzajemnie niezrozumienie się graczy i Narratora, a zaczęło się ono właśnie przy rekrutacji. Nie mam zamiaru robić tutaj sekcji zwłok, ale taka wzmianka i zastanowienie się nad nią powinno zobrazować do czego prowadzą takież to problemy. Teraz już tylko o ich uniknięciu, niestety bez przykładów, nie kopie się wszakże leżącego, a martwego to bezcelowe...
Czym jest rekrutacja? Prócz roli ogłoszeniowej, jest również umową zawieraną między czytającymi, a twórcą. Tą metodą oboje wiedzą w jakim przedsięwzięciu chcą uczestniczyć, po co poświęcają czas na zaprezentowanie się w postaci kart postaci i do jakiego konkursu startują. Przy takim założeniu zrazu negujemy sławione przez wielu hasło o wszechwładzy Narratora. Tutaj jego zakres zmiany prawa już ustanowionego mamy ustalić w rekrutacji. Jeśli chcesz wszechwładzy, zaznacz to. Jeśli zaś współdecydowania, Rózię o tym powiedz. Najlepiej kierować się przy tym zasadą, że im bardziej jesteś uległy, tym bardziej idź w stronę totalitaryzmu. Jeśli zaś masz wolę, a nie znasz całkowicie systemu, pomoc doświadczonych graczy może się przydać. Przy czym ty masz być najbardziej obcykany. Masz być o krok do stania się omnibusem w sesji. Wiem, jak to brzmi.
Zdaj sobie sprawę czym jest WoD w powszechnym mniemaniu, jak ludzie widzą poszczególne systemy. Jeśli więc mówisz o systemie, stawiasz znaczek. Ludzie widzą ten system w typowym wydaniu kształtowanym przez podręcznik oraz maniery w nim. Możesz się z tym nie zgadzać, lecz tak widzą to gracze kiedy widzą nagłówek, a niestety, jeśli większość osób nie zrozumie przekazu, to wina osoby tworzącej rekrutacje. W tej sytuacji tłum ma racje, nie jednostki. Dlatego też wyraźnie zaznacz wszelakie różnice między klimatem i stylem rozgrywki pomiędzy ogólną wizją, a tym co chcesz zaserwować na sesji. Jeśli nie masz dobrego rozeznania na tym poletku, trudno. Wypisz wszystko, a nie tylko różnice. Dosadnie. Jeśli mówimy WoD, zazwyczaj (pomijając niektóre podsystemy) nie myślimy o powergamingu i bezmyślnej sieczce. Klimat już kompletnie musisz opisać, wszakże będzie on zależał od małego i dużego kaonu, a zapewne będzie jeszcze wybraną częścią tegoż zbioru. Tutaj także roba opowiadań wstępnych które mają pomoc zrozumieć styl sesji jak i paru linków do twoich sesji aby zaprezentować swój styl właśnie. Powiedz czy sesja jest bardziej wolna czy też liniowa.
Skoro już o kanie, ro pozostańmy przy nim. Najwięcej problemów jest pomiędzy edycją review, a drugą, a również czasem rozrywki. Świat podlegał pewnym zmianą wraz z edycjami i kolejnymi latami, ale czasem zmiany te prowadziły do katastrof których możemy nie chcieć jak burze avatarów, maelstromy, koniec linii wydawniczej Upiora czy ogólnie koniec WoDa.. W Magu 2 i rev. magya jest wykastrowana, przynajmniej bez jednego jądra. Malkavianie mają zamieszanie pomiędzy Dominacja, a Demencją czasowa nielegalność tej drugiej kiedy posługiwał się nią tylko Sabat. Assamici i sprawa kobiet czy walki z klątwą. Inny mi słowy – masa nieścisłości, które trzeba sprecyzować. Ja proponuje wychodzić z głównych nadeczników małego kanonu, traktując je bezwzględnie. Dalej wydarzenia z czasem idą biegiem prostym, zaś wszelakie niespodzianki w całości obejmują podręczniki które akceptujesz bezgranicznie. Resztę zaś z pewnym ale, jak zapewne podręczniki poświęcone poszczególnym frakcją. Trzeba to więc nakreślić graczom. Podstawki najlepiej wybierać z jednej edycji, lecz niekiedy możesz sobie pozwolić na odstępstwa jak np. przy 2 ed, wykorzystanie Wampira w rev. z czego sam korzystam – nadzwyczaj w świecie podobają się mi zmiany polityczne które zaszły, czego bym nie mógł już powiedzieć w Magu. Następnie wybierz podręczniki które akceptujesz przy tworzeniu świata i postaci bezgranicznie, je również dokładnie. Na koniec rzeczą takich, które traktujesz wybiorczo bo nie podobają się, nie ma stałego do nich dostępu czy podobne – najweselsza rzesza i raczej nie rób dokładnej listy. Ot rzuć linią wydawniczą czy podobne. Zaznacz również, które systemy są głównymi, przez które rozpatrujesz wszystko inne.
Dobrze, uchleliśmy już połowy niedomówień, . Czas na drugą połowę. Określ jak bardzo będziesz trzymać się mechaniki oraz poinformuj o... Częstotliwości rzutów. Mechanika automatycznego sukcesu jest tak świetna, że wypada z niej korzystać. Jeśli często korzystasz z mechaniki, robienie ciągle rzutów to zbrodnia na pechowych osobnikach. To, pod jakim kątem będziesz rozpatrywać problemy, już określiłeś. Lecz i tak wypływa na wierzch sprawa konfliktów. Czy chcesz sytuacji konfliktowych między graczami czy też wolisz, aby oni stworzyli postacie od tegoż stroniące? A nawet jeśli do tego dojdzie, będziesz bezwzględnie sprawiedliwy czy też nie pozwolisz wykończyć danej postaci i ogólnie załagodzisz antagonizmy. Miej drogi Narratorze świadomość, że systemy nie są dobrze wyważone. Początkujący Mag, jeśli nie został zrobiony dobrze, jest bardzo słaby, a w najlepszym wypadku równa się średnio ukradzionemu wampirowi. Wilkołak ma na początku silną pozycje bo i takiego Lupusa bardzo ciężko ruszyć atakami społecznymi, ale szybko odbiega. Wampir jest długo bardzo silny, lecz od średniego etapu praktycznie wszystkich dystansują Magowie, Upiory i Wampiry Wschodu które to na początku są żałośnie mierne. I co wtedy? Zaznacz, co zamierzasz robić. Bo o ile w jednym wypadku sesja bezie głównie opierać się na odgrywaniu, to w drugim grać może nie chcieć dostać kopa od świata już na początku knucia z powodu wyboru jakiego dokonał. Poinformuj o tym ludzi. Uprzedzając ryki wściekłej hordy, będzie to już tylko uprzejmość ze strony tworzącego rekrutacje. Wszakże chęć wygrywania, a nie cierpienia jest rzeczą do której trudno się przyznać w WoDowoym środowisku.
Powiedz też wielkimi literami czy nie będziesz odp. (nie, nie chodzi tu bynajmniej o odpowiadanie) cyrków. Stań przed swoim lustrem, pełniej pokochaj siebie sam z duchem zespołu który firmuje piosenką ten i inne teksty, a następnie powiedz to sobie i się trzymaj tegoż. Nie udziwniaj i nie eksperymentuj. W pierwszych crossoverach nie to sensu, a rekrutacja ma być przejrzystą umową. Co najwyżej poćwicz lapidarność.
Na koniec sprawy oczywiste do których zastrzeżeń większych również nie ma. Ot termin, czas na odpowiedzi, format kart postaci, kryteria przyłączenia, dostępne rodzaje istot oraz warunki dostania specjalnej postaci jeśli taka będzie jak np. zagrania czymś naprawdę nietypowym.
Wiesz już zapewne o czym wspomnieć aby unikając niedomówień, ustaliłeś zasady zmiany tychże w trakcji sesji. Wszystko gra. Co zaś z ewentualnymi pytaniami? Proś nie w temacie. Będą widoczne, a także... Zapewne nie powinienem tegoż mówić lecz tym sposobem podbijesz swoją rekrutacje na liście. System jest tak strasznie niedoskonały, że nie widać w rekrutacjach ruchu jeśli nie ma postów. Nikt nie kliknie na nie, a jak tak pomyśli, że świecą pustki, a samemu się nie zagra – nie opłaca się robić więc Karty Postaci. Takie ogólne spostrzeżenie, nie tylko do rekrutacji oWoDa crossover.
To byłoby na tyle. Zbierając wszystko w jednym miejscu:
-rekrutacja jest umową
-określ swoją władze i kompetencje zmiany umowy
-przekaż informacje o różnicy klimatu z klasycznym ujęciem
-pokaż rożnymi formami swój styl prowadzenia
-podaj informacje o kaonach i grupach podręczników
-jeśli większość źle coś zrozumiała, ty źle przekazałeś informacje
-zarysuj korzystanie z mechaniki i wewnętrzne antagonizmy
-nie rób cyrków
Dziękuje za uwagę. Następne zagadnienia już nie tak układnie czasowo, co się robi. Bo sama sesja w biegu to wielki temat.

JW
Autor artykułu
Johan Watherman's Avatar
Moderator
Zarejestrowany: Dec 2007
Miasto: Tu i tam.
Posty: 2 584
Reputacja: 1
Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację

Oceny użytkowników
 
Brak ocen. Dodaj komentarz aby ocenić.
 

Narzędzia artykułu

 



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172