Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > Artykuły, opowiadania, felietony > Systemy RPG > Artykuły Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Arabia<!-- google_ad_section_end -->
Arabia
Autor artykułu: Macharius
05-06-2007
Post Arabia

Arabia. Zawsze nas fascynowała swoją odmiennością i niezwykłością. Tam wszystko jest inne, ludzie, magia, kultura, potwory… niestety ani Games Workshop ani Black Industries nie uraczyło nas jakąś szerszą informacją na temat tej arcyciekawej krainy. Jakiś czas temu do Warmastera (czyli Warhammera Fantasy Battle na większą skale) wydano armię Arabii a także jej, niestety dość krótki, opis. Opis ten postanowiłem przetłumaczyć i wam tutaj go dać, przetłumaczyłem z pliku całą otoczkę fabularną (mechaniki nie tłumaczyłem) a więc jest opis Arabii, jej wojsk i cztery czary dla Arabskich czarnoksiężników żebyście drodzy MG wiedzieli czym możecie uraczyć swoich Graczy jeśli zawędrują na lotne piaski Arabii. Zapraszam do lektury.

Kraina Arabii leży wzdłóż północno zachodniego wybrzeża Południowych Krain pomiędzy górami Atalan i Wielkim Oceanem. Na wchód znajduje się Wielka Pustynia która oddziela Arabię od Ziemii Umarłych. Chociaż klimat jest suchy i gorą zachodnie wiatry niosą obciążone wilgocią chmury które dają wodę i są zasilane poprzez wysokie szczyty gór Atlan.
Powstały deszcz spływa z gór i daje początek wielu sezonowym strumieniom, w zime formują się na zachodnich stokach faliste rzeki. Chociaż większość kraju jest sucha rzeki dostarczają wody potrzebnej miastom, miasteczkom i osadom, istnieje też wiele oaz nawed na jałowych krainach na południu.

Arabowie są wspaniałymi żeglarzami którzy przez wiele wieków poławiali na sąsiednich możach i handlowali na południe z miastami morskimi, na północ ze Starym Światem i na dalekim zachodzie z Ulthuanem. Wysokie Elfy nie pozwalają Arabskim okrętom pływać dalej na zachód poza Ulthuan, ich wysoko-dziobe dhowy są popularnym widokiem w zewnętrznych przystaniach Lothern. Dla ich potrzeb Wysokie Elfy utrzymują stosunki handlowe z portami w Copher i Lashiek od niepamiętnych czasów. Elfy i ludzie z Arabii handlowali ze sobą nawet przez wieki kiedy to Elfy opuściły Stary Świat. Będąc nie tylko zdolnymi żeglarzami ale i śmiałymi i lubiącymi przygody, Arabowie są chętni do zamiany łowienia ryb i handlowania na piractwo, i nigdzie nie jest mniej bezpiecznie niż w Lashiek które jest nazywane Miastem Korsarzy.

Najgęściej zaludniona część Arabii leży na północ od Rzeki Węży; największej drogi wodnej krainy i jednej z największych rzek które płyną przez cały rok. Te ziemie należą do czterech wielkich miast: Lashiek, Copher, Martek i Alhaka oraz (które czasem jest wymieniane) Al-haikk co oznacza Miasto Złodziei w Arabskim języku. Każde z tych miast i otaczających ich ziem jest niepodległym księstwem rządzonym przez Sułtana albo Kalifa. Południe Rzeki Węży nie jest już tak urodzajne i wiele ziem jest bardziej suchych. Ten jałowy i zubożały region nie może poszczycić się dużymi miastami i jest raczej domem dla wędrownych nomadów i dziwnych mistycznych społeczności. Na wchód od Gór Atalan znajduje się Wielka Pustynia która rozciąga się aż do Ziemi Umarłych. Wschodnie przełęcze gór zasilają dziwne i bezpieczne oazy które dostarczają niezbędną wodę nomadycznym plemionom które żyją w cieniu gór i zakładają eskorty konwoji przez zdradzieckie przesmyki.

Arabia leży daleko od biegunów świata więc też daleko od jedynego źródła magicznych wiatrów które wieją z północy. Skutkiem tego jest większe rozproszenie magii która w Starym Świecie jest dość popularna, dlatego też sztuka splatania magii jest dla Arabskich czarodziei dużo trudniejsza. Dlatego też Arabska magia ukształtowała się całkowicie inaczej niż magia innych ludów. Arabscy czarownicy używają swych mocy do kontroli żywiołu duchów pustyni, dżinów, ifrytów, geniuszy i im podobnych istot. Te duchy są czczone przez zabobonny lud Arabii. Popularnym wierzeniem jest twierdzenie że duchy te muszą być ułagodzone przez modlących się i oddanie im znaków szacunku takich jak żywność i napoje. Te tak zwane istoty żywiołów są tak naprawde demonami, ale tak daleko odsuniętymi i wyizolowanymi od źródła magicznej energii z północy że ich istnienie jest bardziej podobne do bardzo potężnych magicznych artefaktów niż tego czym w rzeczywistości są. Czasami też przyczepiają się do miejsc gdzie ślady magicznej mocy mogą być znalezione, ale w większości przypadków ich potęga jest dość nikła. Większość Arabskiej magii bazuje na tworzeniu i używaniu form magicznym pojemników takich jak klatki, pudełka i kryształy, które są do używania i zniewalania tych Demonów.

Władcy Arabii utrzymują swoje własne armie mające siedzibę w wielkich miastach i poddane plemiona które zasiedlają ziemie opodal ich. Przywódcy tych plemion nazywani są Emirami, albo jak pustynne plemiona z południa i wchodu, Szeikami. Władcy miast i otaczających je terenów nazywani są Sułtanami a Sułtan miasta Alhaka jest znany jako zwierzchnik pozostałych miast Arabii. W konsekwencji tego jest znany także jako Wielki Sułtan - władca całej Arabii.

Sułtani są dumni ze swoich wojsk a przede wszystkim z ich kawalerii tak więc żadne pieniądze nie są żałowane na ich ekwipunek bądź wyszkolenie. Popularnych twierdzeniem jest to że Arabskie konie pochodzą od Elfich ras koni które zostały przywiezione z zachodu wiele wieków temu. Są to bardzo wdzięczne i szybkie stworzenia oraz wysoko cenione. Najlepszymi Arabskimi pieszymi żołnierzami są także doskonale wyekwipowani, ze stalowymi pancerzami, przenikliwymi twarzami, błyszczącymi hełmami i świetnymi jedwabnymi ubraniami. Ci pałacowi gwardziści i strażnicy towarzyszą Sułtanom podczas ich podróży przez ich wspaniałe pałace. Lojalność tych jednostek jest znamienita. Są oni hojnie wynagradzani bogactwami, luksusami i prestiżem. Zwykli pieszy żołnierze są bardziej przystępnie wyposażeni i często dźwigają proste żelazno kłute włócznie albo łuki. Również jak ci standardowi i garnizonowi żołnierze istnieją niestandardowi wojownicy z pustynnych plemion jak wojownicy dosiadający wielbłądów z ziemi na południu i wschodzie.

Włócznicy - Arabskie armie bazują na regimentach piechoty. Rozmieszczają swoje oddziały w miastach i miasteczkach i narzucają prawo i porządek przez całą Arabię formując stanowiska dla armii. Głównym obowiązkiem tych wojowników jest noszenie wysokich włóczni i tarcz i walczenie w dobrze zdyscyplinowanych szeregach. Między tymi jednostkami istnieje kilka charakterystycznych regimentów które, tradycjonalnie, walczą zakrzywionymi mieczami albo którzy noszą indywidualne mundury sygnagujące ich miejsce pochodzenia.

Łucznicy - Ludzie z Arabii pokładają wielką wiarę w ich łuki i wszystkie Arabskie miasta utrzymują silne ciała łuczników. Aczkolwiek broń palna jest znana w Arabii jednak nigdzie nie jest tak popularna i zaawansowana jak ta używana w Starym Świacie i jednostki wojskowe żadko są w nią wyposażane.

Gwardiści - Ci strażnicy władców Arabii są znani ze swej lojalności i hojnego wyekwipowania - noszą oni bronie najlepszej jakości i zakładają jedwabne jasnokolorowe ubrania ozdobione brokatami. Każdy Sułtan, Kalif oraz wielu pomniejszych szlachciców i czarowników posiada swoje własne jednostki gwardzistów. Są oni tak lojalni że mogliby popełnić samobójstwo jeśli tylko ich mistrz by im to nakazał. Jednakowo oddają im się we władanie często obcokrajowcy spośród ludów południa włączając w to Straszliwe Córy z Taraiq na Ziemiach Skrytobócjów oraz Cichą Gwardię z Góry Eunuchów.

Rycerze - Konie są wysoko cenione w Arabii zarówno przez sułtanów z wybrzeża jak i szejków ze środka pustyni. Arabowie są słusznie dumni ze swej kawalerii która to jest uzbrojona w długie lance, wysokie hełmy i błyszczące pancerze.

Pustynni Jeźdźcy - Gorące pustynia Arabii są domem dla dzikich nomadów których szybcy jeźdźcy są najlepszą lekką kawalerią w całej tej krainie. Miasta wybrzeża również utrzymują lekką kawalerie do zwiadu i patroli - choć wszyscy zgadzają się co do tego że jeźdźcy z pustyni są najlepsi i najbardziej buńuczni.

Wielbłądy - Wielbądy są zwierętami roboczymi w Arabii gdzie popularne są długie pochody marszujące z pustyni na targowiska i bazary wybrzeżnych miast. Karawany wielbłądów wiozą wszelkiego rodzaju egzotyczne przyprawy, ubrania i potrawy ze wchodnich dolin Gór Atalan i jeszcze dalszych ziem. Tylko najbardziej dzicy wojownicy z pustynnych plemion jeżdżą na tych istotach do bitwy. Jeźdźcy wielbłądów są dzielnymi i notorycznie dzikimi wojownikami którzy wypatrują swej drogi pomiędzy lotnymi piaskami Arabii przez tajemniczy instynkt, niewiarygodny i mistyczny dla zwykłych mieszkańców miast. Są oni prowadzeni zarówno przez ich znajomość pustyń jak i przez ich urodzone na pustyniach wierzchowce i, jak mówią niektórzy, przez ich pragnienie krwi!

Latający dywan - Czarnoksiężnicy Arabii osiągneli mistrzostwo w sztuce zaklinania niematerialnych duchów w fizycznych obiektach - jednymi z najbardziej znanych takich obiektów są latające dywany. Dywan może przewozić dwóch a czasem trzech jeźdźców którzy dzierżą łuki i różnego rodzaju pociski które są ciskane w oddziały przeciwników włączając w to niechciane niespodzianki jak dzbany pełne skorpionów, węży, ognistych mrówek, szerszeni oraz trujących pająków.

Słonie - Słonie są egzotycznymi zwierzętami nawet w Arabii ponieważ pochodzą z bujnych buszów które leżą pomiędzy Arabią a dżunglami Krain Południowych. Słutani lubią kolekcjonować wszelkie rodzaje dzikich i potwornych bestie, i lubią rywalizować przeciwko sobie który z nich posiada największe i najbardziej imponujące stada Słoni. Są to dzikie i niebezpieczne zwierzęta, wszystkie bardziej dlatego że dźwigają na sobie drewniane wierze, w których jeżdżą Arabscy wojownicy uzbrojeni w długie włócznie i różne pociski które mogą zranić przeciwników na dole.

Bohaterowie - Dowódcą Arabskiej armii zazwyczaj jest Wielki Wezyr - możliwe też że Wielki Wezyr samego Wielkiego Sułtana. Paru Sułtanów było tak odważnych że sami staneli na polu bitwy jednakże w ciągu historii było ich tylko paru takich jak walczny Sułtan Jaffar który poprowadził potężną armię na Estalie i oblegał Tileańskie miasto Tobaro. Innymi podległymi Sułtanom dowódcami są marszałowie i dowódcy niższych szarż w pałacowej hierarchi jak szlachetni Emirowie czy Szejkowie z pustyni. Nie najniższymi w tej hierarchii są wielcy czarnoksiążnicy Arabii - mistycy z południowych pustyni i nadwordni magicy samych Sułtanów. Mogą oni latać na magicznych dywanach - duchach zaklętych w w spiralnych wzorach dywanów. Ich zdolność do zaklinania pustynnych demonów według ich woli pozwala Arabskim czarodziejom rozkazywać Dżinom żeby przenosili ich z miejsca na miejsce. Militarni przywódcy jeżdżą na Słoniach żeby ukazać swą wysoką rangę.

Arabskie Czary

Burza Piaskowa

Czarnoksiężnik rozkazuje duchowi pustyni do pochłonięcia jego przeciwników w wirującej chmurze dławiącej chmurze piasku i pyłu.

Miraż

Czarnoksiężnik tworzy iluzję dużej armii straszliwych wojowników,ruszających na jego zaskoczonych przeciwników.

Słoneczny promień

Jasne promienie palącej energii wylatują z oczu czarnoksiężnika i ścinają wszystko przed nim.

Klątwa Dżina

Czarnoksiężnik przepuszcza ogromną moc Dżina przez jego własne ciało i zsyla straszliwe klątwy na swych wrogów.
Autor artykułu
Macharius's Avatar
Zarejestrowany: Feb 2007
Miasto: Starachowice
Posty: 743
Reputacja: 681
Macharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwuMacharius jest godny podziwu

References
a

Oceny użytkowników
Język
73.4%73.4%73.4%
3.67
Spójność
93.4%93.4%93.4%
4.67
Kreatywność
73.4%73.4%73.4%
3.67
PrzekazBrak Informacji
Wrażenie OgólneBrak Informacji
Głosów: 3, średnia: 80%

Narzędzia artykułu

  #1  
Yaneks on 05-06-2007, 22:33
Ocena użytkownika
Język
80%80%80%
4
Spójność
100%100%100%
5
Kreatywność
60%60%60%
3
PrzekazBrak Informacji
Wrażenie OgólneBrak Informacji
Średnia:80%
To zostało przetłumaczone ze strony BI? Bo jak kiedyś czytałem bodaj na Polterze, Arabia jest najbardziej zaawansowaną krainą pod względem broni palnej (poza krasnalami oczywiście). Arabscy inżynierowie wynaleźli najlepszy dotychczasowy zamek, tzw. skałkowy

Ogólnie artykuł mi się podoba. Jednak są elementy, które pozostawiają trochę do życzenia. Przykładem są czary, które tak naprawdę nic nie mówią. Tylko nazwa i skromny opis. Powinny zawierać czas rzucania, KOMPLETNY skutek (czyli z kośćmi i obrażeniami), a także składnik. Do tego wszystkiego warto by dorzucić wymagany poziom mocy.
Reszta artykułu jest, wg. mnie OKAY. Daję:
Styl: 4 (jest średnio dokładny)
Pomysł: 5 (oryginalne)
Przydatność: 3 (mało kto ustawia grę w Arabii, ale to pikuś. 2 odejmuję za te czary, niestety)
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Macharius on 05-06-2007, 22:39
A więc po kolei, artykuł jest ze strony Specialist Games Games Workshop, to co czytałeś na Polterze to były propozycje jednego z fanów które pewnie zostały napisane właśnie dlatego że nie ma praktyczie informacji o Arabii a co do czarów, chcesz, to ci mogę dorzucić zasady rzucania ale do wersji bitewnej.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
Yaneks on 06-06-2007, 08:11
Ocena użytkownika
Język
80%80%80%
4
Spójność
100%100%100%
5
Kreatywność
60%60%60%
3
PrzekazBrak Informacji
Wrażenie OgólneBrak Informacji
Średnia:80%
E, nie na tym dziale Poltera to czytałem, ale nvm.
Nie znam wersji bitewnej, raczej popieram wersję RP.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Macharius on 06-06-2007, 11:00
Jeśli byś czytał uważnie wszystkie oficjalne publikacje Games Workshop i Black Industries to byś wiedział że jak to jest w bitewniaku tak jest w RPGu.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #5  
Yaneks on 06-06-2007, 11:29
Ocena użytkownika
Język
80%80%80%
4
Spójność
100%100%100%
5
Kreatywność
60%60%60%
3
PrzekazBrak Informacji
Wrażenie OgólneBrak Informacji
Średnia:80%
Aha, no to się cieszę Dobrze wiedzieć, zwłaszcza, że nie interesuję się WFB.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #6  
Kokesz on 02-07-2007, 15:19
Ocena użytkownika
Język
80%80%80%
4
Spójność
100%100%100%
5
Kreatywność
80%80%80%
4
PrzekazBrak Informacji
Wrażenie OgólneBrak Informacji
Średnia:87%
Mi się podoba. Szkoda tylko, że nie przetłumaczyłeś statystyk. Byłoby fajnie gdyby dodatkowo w tym artykule było takie tłumaczenie. Można by to wykorzystać i pograć sobie taką armią w batla.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #7  
hanzo on 02-07-2007, 15:52
Fajne może być na gracza w wb , a nie dla rpg . Nic tu niema poza suchym opisem armii ,zmience o władcach i coś o krajobrazie. Sama nędza.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #8  
Skin_Poznań on 11-07-2007, 16:17
Kurde bardzo boli mnie twierdzenie ,że tak jak w Battlu tak w RPG
Ta druga edycja zrobiła wiele złego dla WH(jeżeli chodzi o stronę fabularną) jak i wiele dobrego(jak chodzi o stronę marketingu i ożywienia WH). Jednak zbytnie zlewanie się obu systemów doprowadziło to wzmocnienia tendencji grania w RPG(rozpie...l potworowi głowę) i niestety WH tak właśnie zaczął być postrzegany przez potencjalne 90% nabywców(czyli osoby w wieku 10-16 lat) jedynie gracze z 1 ed w miarę trzymają się starszej i lepszej fabularnie części gry.(chyba,że zostali na etapie RPG ).
Pozdrawiam tej.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #9  
Macharius on 26-07-2007, 22:55
Ja tam niezbyt przepadam za 1ed. choć niektóre stare publikacje są miodne (Realms of Chaos choćby czy też Middenheim) ale znacznie bardziej podoba mi się linia fabularna 2 edycji, jest ona znacznie mroczniejsza i grywalniejsza od starej, trzeba jednak z rozwagą przyjmować to co mamy w nowym Warhammerze i odrzucić takie rzeczy jak broń palna podczas odkrycia Nowego Świata w 1492 roku czy też mechaniczne konie :]
Odpowiedź z Cytowaniem
komentarz



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169