Zapomniane Słońce witajcie, niby mój pierwszy post na forum ale od razu przejdę do rzeczy. chcę zaprezentować moją autorską grę RPG. więcej info na stronie gry jeżeli byli by zainteresowani do grania/testowania, współudziału w tworzeniu lub może grafikowaniu to zapraszam :) zapraszam do ewentualnego komentowania. |
ok, widzę, że powinienem raczej zmienić temat na Zapomniany System. nie spotkał się on z żadnym odzewem, chociażby krytycznym, co mnie nieco zdziwiło. Shame on me. |
Ciężki los autorkowca. ;] Jak chcesz kogoś zainteresować, to napisz coś o systemie w poście, coś w stylu wstępu, o czym to jest, kim się gra, co ma niby być tu nowatorskie/ciekawe, itp. |
@Thronaar tak ciężki ten los. ;) zauważyłem, że czasem nikt nie musi wiele opisywac, a wystarczy że wrzuci linka do swojego sytemu. I albo koledzy koledzon ślą pochwały albo po prostu łatwo jest kogoś zjechać, kto może wrzuca swoje nieco niedojrzałe wypociny. Obrzucanie błotem niewiele kosztuje :) wracając do tematuy: Gra i to co z nią jest związane opowiada historię świata opuszczonego przez boski aspekt. Nie wiadomo dlaczego i nie wiadomo jacy i ilu było tych bogów. Postacie tego świata nie mają też pojęcia o czymś takim jak bóg. Z jakichś powodów to zdarzenie miało wpływ na strukturę świata, powodując jego rozpad. Dlatego też życie w tym świecie odbywa się na dryfujących w przestrzeni wyspach, resztkach planet, planetoidach albo na gwiazdach. Dla czytelników "Verticala" Kosika, świat nie będzie zbyt obcy (choć nie jest to tak na prawdę świat Verticala) Sam świat jest elastyczny i w pewnym sensie niedookreślony, pozostawiając graczom miejsce do ogromnego nań wpływu, poprzez wątki postaci. Pisząc to nie mam na myśli wielkich białych plan na mapach i ogólnikowych opisów "tu być powinny smoki", a możliwości określenia przyczyn, wyjaśnień i praw rządzących światem. Gracze mają możliwość wcielenia się w jedną z czterech 'ras' czyli rodzajów istot: - Ludzi - Aniołów - - Bestii - czyli zwierząt które uzyskały świadomość - Automatów - czyli maszyn które uzyskały świadomość |
Może nie mam szczególnie dużego doświadczenia w papierowych rpgach, ale się wypowiem, skoro nikomu innemu się nie chce ruszyć swoich pulchniutkich palców, a system zasługuje na jakiegoś komentarza :P Niestety jednak, mnie jakoś szczególnie nie przekonuje. No bo niby pozostawiasz wiele pola manewru dla potencjalnych użytkowników, jednak mnie się wydaje, że chyba w dzisiejszych systemach mocniejsze doprecyzowanie wszystkiego jest wg mnie rozwiązaniem lepszym, bowiem ci, którzy chcą dużo swobody w tworzeniu świata, mają już tyle narzędzi, by samemu sobie stworzyć świat, jaki chcą, że nie potrzebują jakiegoś wstępnego w założeniach systemu, do którego trzeba później dołożyć trochę swoich klocków. Taki konkretniejszy system byłby bardziej dla leni (no, zaliczam się do nich ja... i pewnie wieeele innych osób na tym forum) i może lepsze byłoby coś, co już ma swoje założenia gotowe i można siadać i grać, wczuwając się w podany już klimat, lokacje itd. Ale z tym może też przesadziłem, bo system przejrzałem dosyć pobieżnie, może przynajmniej mnie przekonasz, że jest inaczej :P Ale takie może masz po prostu założenia, a tymczasem, co prawda też na tamtej stronie nie odnajduję się zbyt dobrze, ale wydaje mi się, że przydałaby się jakaś taka już osadzona w jakiejś fabule zajawka, tekst, przykład przygody, który mógłby mi pokazać, że akurat warto zwrócić uwagę na ten system. Bo widzę tam głównie założenia dotyczące mechaniki, z tabelkami, modyfikatorami trudności itp. a zawartość już bardziej fabularna, co by się tam miało rozgrywać, już znacznie gorzej i ja np. nie czytając literatury podanego przez Ciebie w poście wyżej autora, jakoś po prostu nie widzę tej rozgrywki. A chyba chciałbyś trafić tym, czemu poświęcasz sporo czasu, do większej ilości chętnych. Bo dla kogoś podobnego do mnie, bardziej skupiającego się na fabule, klimacie, nie ma tam niczego wciągającego (a może ja jestem po prostu przy-tępawy, co nie jest wcale wykluczone :P ). |
damn... w całej grze są raptem 4 tabelki :| i trzy z nich mające tylko usystematyzować to co jest napisane w tekście. widać, że przeczytałeś tylko dział o mechanice, bo świat jest opisany dość dokładnie w wielu miejscach a jego nieokreśloność polega na braku uniwersalnych i stałych przyczyn tego jak on wygląda w tej chwili. IMHO po stronie nawiguje się dość łatwo: po prawej masz menu z kolejnymi podstronami, a w większych działach są spisy treści. w rozdziale o świecie który jest dużo przed mechaniką, opisane jest dość sporo lokacji właśnie. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:10. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0