Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-10-2012, 21:44   #1
 
konrad92's Avatar
 
Reputacja: 1 konrad92 nie jest za bardzo znanykonrad92 nie jest za bardzo znany
Post Wieczna wojna (nazwa robocza)

Witam.
Chciałbym przedstawić wam system nad którym aktualnie pracuję. Przyznam się na początku iż jestem pod wpływem raczej tradycyjnych systemów takich jak Dnd oraz Warhammer dlaczego może on mieć trochę podobieństw. Chciałem aby system był bardziej „Dark” od Dnd i bardziej „Hero” od młotka, mam nadzieję że to ma szanse mi się udać. Proszę was o opinię, dzięki której podejmę decyzję czy ten system dalej rozwijać czy też powinien pozostać w mojej głowie.

Główne założenia.
Tworząc postać wybieramy jej proffesję/zawód podstawowy. Natomiast wybór Klasy postaci następuje dopiero na 3 poziomie, wraz z wyborem 2 profesji (w trakcie gry będzie można zdobyć ich jeszcze więcej). Pozwala to na podjęcie przez gracza nieobeznnego z systemem decyzji o jego preferowanym stylu gry. Oczywiście nic nie zabrania zaczęcia gry od 3 poziomu. Zmiana klasy nie będzie możliwa lecz da się grać np. wojownikiem który potraktuje wroga kulą ognia dzięki właśnie zawodom. W trakcie gry za zdobyte pkt doświadczenia kupujemy punkty rozwoju (PR). W testach stosuję wersję że 1 PR za 100PD. Wydane tak punkty nie mają mieć wpływu na awans postaci na wyższy lv (na każdym awansie dostajemy pulę 5 PR). Punkty wydajemy np. na umiejętności lub podniesienie naszych statystyk.

Rasy;
1 Ludzie -Chyba nie muszę tłumaczyć.
2 Niemagiczni (nie mogłem wymyślić innej nazwy ) - Rasa podludzi. Wieki temu magii na świecie było więcej,a magowie którzy byli lokalnymi władykami, prowadzili przeciwko sobie otwarte wojny o magiczne „zasoby”. Przemieniali oni część ze zwykłych ludzi w „magazyny” magii. Niestety to odbiło się właśnie owych „magazynach”, oni oraz ich potomkach. Nie mogli oni używać magii ani żadnych magicznych przedmiotów. Były również pozytywne skutki, magia nie wyrządzała im krzywdy (lub efekt zaklęcia był poważnie zmniejszany). Rozpoczęli oni bunt i pokonali magów. Przez wieki życia wśród ludzi, efekty magii zostały przynajmniej częściowo zniwelowane. Nadal jednak nie mogą używać magii oraz nie ponoszą większych szkód od używania jej przeciwko nim. Wyczuwają oni również wahania magii gdy ktoś w ich okolicy jej używa, dlatego często pracuję jako łowcy czarownic lub przewożą magiczne przedmioty. Niestety często takie osoby posiadają pewne mutacje, czasami gorsze, czasami lepsze. Lecz przez to zwykli ludzie postrzegają ich jako odmieńców.
3 Niziołki- wiadomo.
Planuję jeszcze wprowadzić „Zmije”, byli by to tacy ludzie pokryci łuskami (zainspirowane wierzeniami słowiańskimi). Prawdopodobnie powstanie jeszcze kilka wersji ras.

Klasy (od 3 Poziomu)
Wojownik
Mag
Kapłan
Tropiciel
Złodziej


Wszystkie inne klasy mogą postać w wyniku kombinacji zawodów a klasa jedynie określa preferowany styl gry. Oczywiście częściowo ona ogranicza dostępność profesji ponieważ np. wojownik nie zostanie arcymagiem.

Statystyki;
Jest sześć podstawowych statystyk. Każda ma wartość od 1 do 100. Są one rozwijalne. Każda z nich posiada modyfikatory (zaokrąglić w dół do dziesiątek i podzielić przez 10) dodatkowo są również testy na statystyki wtedy używamy k100.
Siła- Jest to siła bohatera. Modyfikator jest dodawany do obrażeń.
Zręczność- Jej modyfikator jest dodawany min do uników.
Kondycja- Jest używna min przy określaniu pkt życia postaci.
Inteligencja – Testy na spostrzegawczość itp.
Mądrość – odpowiada za ilość zapamiętanych przez maga zaklęć.
Charyzma – Przekonywanie kogoś itp.

Atrybuty.
Są to takie umiejętności które posiada każdy. Wartość; od 1 do 10. Każdy atrybut ma początkową wartość 1 (z wyjątkiem niemagicznych którzy mają magię na 0 i nie mogą tej wartości podnieść).
Walka wręcz- Odpowiada umiejętnościom walki na krótki dystans postaci.
Walka dystansowa- Odpowiada umiejętnościom walki dystansowej.
Magia – Znajomość Magii. Odpowiada również za ilość magii która może być w danej chwili wykorzystana przez czarującego.
Postępowanie ze zwierzętami- wiadomo.
Prawdopodobnie powstanie jeszcze z jedna lub 2 ale w tej chwili mi nie przychodziły do głowy.
1- postać jest kompletnie zielona ale przynajmniej wie że miecz nie trzyma się za klingę
2-4- Postać odebrała minimalne wykształcenie w tej dziedzinie i pojęła jej podstaw.
5- Poznała się na tej dziedzinie w stopniu zadowalającym.
6-7-postać umie już tyle że sama mogłaby uczyć podstaw.
8-postać posiada ponadprzeciętną wiedzę na temat tej dziedziny od przeciętnej osoby używającej jej na co dzień.
9- bohater jest autorytetem w tej dziedzinie.
10- Nie ma lepszych od ciebie w tym co robisz

Umiejętności;
Podobnie jak w Dnd tyle że również mają wartość 1 do 10. niektóre 1 do 5 ze względu na to iż obejmują szeroki wachlarz zastosowań, np.
Walka Bronią białą 1-5
Walka mieczem dwuręcznym 1-10
Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi


Profesje
Nie będę tu opisywał całego drzewka a jedynie podam podstawowe, które wybiera gracz na 1 poziomie. Dobierałem je w ten sposób iż nie określa ona jednoznacznie klasy postaci. Każda powinna być obwarowana pewnymi warunkami do jej otrzymania.
Chłop
Sługa
Cyrkowiec
Wędrowny handlarz
Syn kupca
Drwal
Zbiegły niewolnik (zależy od świata)
Zielarz
itp.
Na 3 poziomie wybiera się 2 profesję ( tym razem z zaawansowanych) i otwiera się przed nami kariera ponieważ nie ma żadnych limitów co do ilości posiadanych zawodów lecz każdy następny powinien kosztować np. 5 PR (jedynie dwie pierwsze są darmowe).
Profesje zaawansowane to np.
Strażnik miejski , najemnik, uczeń maga, Giermek, Uczeń kapłana.


Jeżeli chodzi o magję. Istnieją 2dwa jej rodzaje. Pierwsza popularna polega na nauce zaklęć itp. =ilość możliwej do wykorzystania magii określa właśnie atrybut Magia. np. 7 prt atrybutu i 59 Inteligencji daje nam razem 75 punktów Magii (PM) (7 x10 +5 mod. z Inteligencji). Z tym że magowie mogą pojedyncze zaklęcia rozwijać. np. kula ognia na pierwszy poziomie kosztuje 10 PM (punktów Magii) i zagaje ileś tam 1k6 obrażeń natomiast na 2 poziomie. 12PM i zadaje 1k8 obrażeń. Oczywiście wszystko trzeba wcześniej spisać
Drugim rodzajem Magii jest magia kapłańska polega ona na tym że bóg któremu służą kapłani daje im tzw „Dary” Często przypominają one zwykłą magję lecz można jej używać bez komponentów i przygotowania. Dodatkowo oczywiście ilość darów jest uzależniona od tego jak danemu bogowi służymy i jaki bóg ponieważ kapłani nie będą mieli tak szerokiego wachlarza darów jak magowie czarów.


Teraz postawy testów np. podczas walki Wojownik Piotr ma 5 punktów z walki wręcz (WW) i walczy mieczem jednoręcznym. Posiada 2 umiejętności dotyczące tej broni Walkę bronią białą na 3 poziomie oraz Walkę mieczem jednoręcznym na 7 poziomie brana jest zawsze pod uwagę większa wartość a więc siedem. Tak więc modyfikator wynosi 12. Obrona przeciwnika ma wartość 25 . Gracz rzuca k20( jest to podstawowa kostka do rzutów na umiejętność i Walkę. Wiem iż jest tak samo w dnd lecz jakoś żadna kostka mi nie pasowała). Wyrzucił 14 a więc 12+14= 26. Piotr trafia w przeciwnika.
Testy na umiejętności wyglądają podobnie tyle że stosujemy zamiast atrybutów statystyki. np. Języki obce i inteligencjia.

Co o tym sądzicie?
 
__________________
Nadzieja to luksus, na który mnie nie stać.
konrad92 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2012, 21:58   #2
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Piszesz Dark czy też Hero, ale na razie serwujesz mechanikę będącą rzeczywiście jakąś wypadkową Młotka i Dedeków.

Gra ma być zatem jak rozumiem bardziej nastawiona na optymalizację postaci, taktykę w walkach itp a nie na elementach pozostałych?
Widzę straszną segmentację walki - miecze dwuręczne, jednoręczne, walka bronią jako nadrzędna (rozumiem że ma kompensować to iż jak postać umie machać siekierą ale nie mieczem, to po wzięciu miecza do łapy nie będzie kompletnie bezbronna?). Czy to konieczne?

Co właściwie ma wyróżniać ten system od wyżej wymienionych?
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172