Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-06-2013, 21:24   #1
 
radek501's Avatar
 
Reputacja: 1 radek501 nie jest za bardzo znany
Mechanika Magii

Witam. Ostatnio z nudów na lekcjach wymyśliłem mechanikę rzucania czarów. Nie jest to może szczyt finezji ale mam nadzieję że da radę. Zależało mi na prostocie i nieoverpowerowania magów. Oceńcie i doradźcie co pozmieniać.


Mechanika Magii
Statystyki ważne dla maga:
Magia (Mag) – maksymalnie 100
Punkty Many (PM) – obliczane wg wzoru: PM = Mag/2-5 (zaokrąglane w dół)

Aby rzucić czar należy wykonać test Magii wykonując rzut k100 poniżej wartości Mag (podobnie jak w Warhammerze). Rzucenie czaru wymaga poświęcenie co najmniej 1 Punktu Many. Jeżeli postać posiada 0 PM to nie może rzucać czarów.

Opis czaru:
Czar
Wymagana magia: - Wymagana wartość Mag by poznać czar i by go rzucić.
Koszt: - Koszt w PM by rzucić czar (minimalnie 1 )
Maksymalne wzmocnienie: - Maksymalna ilość PM jaką można wzmocnić efekt czaru.
Obrażenia: - Wyraża jakie obrażenia zadaje czar. W nawiasie podane są modyfikatory zależne od poziomu wzmocnienia. Może być pominięte jeżeli czar nie zadaje obrażeń.
Opis: - Wiadomo.
Maksymalny efekt: - Dodatkowy efekt otrzymywany po wydaniu maksymalnej ilości PM na czar.

Regeneracja Many:
Poza walką postać powinna mieć czas na wypoczynek i skupienie. W trakcie walki postać może poświęcić turę na Regenerację która przywraca 10% Magii zaokrąglone w dół (np. postać ma 33 Mag więc Regeneracja przywróci 3 punkty many)

PS. Jeśli zły dział to przenieście. Wrzuciłem to także na forum poltera, więc nie powinno być spiny.
 
radek501 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-06-2013, 21:48   #2
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Jak dla mnie od razu dyskwalifikuje tę mechanikę to, że trzeba liczyć te Punkty Many. Gdyby to było do kilkunastu maksymalnie, może jeszcze dałoby radę, ale najwyraźniej tutaj można mieć nawet 45 punktów (choć możliwe, że tylko w ekstremalnej sytuacji). Jak w czasie sesji będziesz pilnował, ile komu zostało magicznej mocy? Bardzo łatwo będzie się pogubić. Szczerze mówiąc, sądzę, że Warhammer — skoro już o nim wspomniałeś — zrobił to o wiele lepiej — nie musisz trzymać stu żetonów ani bazgrać cały czas na kartce papieru, żeby wiedzieć, ile ci jeszcze zaklęć możesz rzucić, a z drugiej strony za każdym razem, gdy próbujesz czarować, ryzykujesz, że przywołasz Przekleństwo Tzeentcha, które jest o wiele bardziej emocjonujące od jakichś cyferek.

Zastanów się, w jaki sposób mógłbyś sprawić, aby twoja mechanika była unikalna i tak, jak ta w Warhammerze, coś dodawała do standardu. Na przykład mechanika magii/mocy w Savage Worlds jest bardzo podobna do twojej, ale posiada uniwersalne efekty, które można dostosować do swojej postaci — np. ten sam efekt można wykorzystać w sesji fantasy jako zaklęcie maga albo w sesji SF jako zaawansowaną broń, albo w sesji super-bohaterskiej jako super-moc itd.
 
Yzurmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:50.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172